abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79264049
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:41 schreef zoalshetis het volgende:
mogen wij dan als tegenprestatie 100.000 turken terugsturen?
De hoogopgeleide gaan vanzelf wel weg. Heb geduld.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
  woensdag 17 maart 2010 @ 18:42:16 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_79264057
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_79264131
LXIV, denk je echt dat Erdogan dit serieus meent? Op mij komt het eerder als een pesterige opmerking over, onderdeel van een diplomatiek spelletje.
pi_79264171
Lekker makkelijk om je woede af te reageren op de zwakkere groepering.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:07:47 #30
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79265131
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:41 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij nog wel even blijft, totdat je het onderscheid tussen enkel- en meervoud onder de knie hebt?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_79266054
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:44 schreef Igen het volgende:
LXIV, denk je echt dat Erdogan dit serieus meent? Op mij komt het eerder als een pesterige opmerking over, onderdeel van een diplomatiek spelletje.
Het lijkt mij eerder een opmerking in het kader van 'Erdogan kan zich niet beheersen'. Heeft ie wel vaker en dan gaat ie net zoals Wilders rare dingen zeggen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:30:26 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_79266079
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 18:44 schreef Igen het volgende:
Nee. Hij kan het ook nooit voor elkaar krijgen, want dan vallen er bommen om Ankara.
The End Times are wild
pi_79266117
Mensen zouden het eens moeten horen in het Turks, zijn woorden niet verdraaien en hun klep houden. Wat Erdogan hier zegt is zeer terecht. Men is al jarenlang bezig Armenië een goed voorbeeld te geven hoe men met elkaar om moet gaan om weer tot elkaar te komen. Maar Armenië en diaspora blijven maar tegen de schenen van Turkije schoppen. Dan kunnen ze de wind weer van voren krijgen als ze dat zo graag willen.

Natuurlijk dat Hiz , met zijn anti-AKP houding, weer eens iets negatiefs moet blaten over de beste president die Turkije ooit heeft gekend. Ik wil die vuile oplichters die met geld mensen afpersen (CHP) wel eens een keer zien regeren. Helpen het hele land naar de verdoemenis.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_79266483
Het is naar alle waarschijnlijkheid geen serieuze opmerking.

Maar, gezien de omstandigheden en de context is het natuurlijk een absurde uitspraak, wat hij niet had moeten hadden. Illegaal of niet, en je kunt niet dreigen met uitzetten van mensen als politiek spel.

Deportatie zou ik het niet noemen, wel het uitzetten van illegalen. Iets wat in Nederland een een maatschappelijk geaccepteerd fenomeen is.
Echter ermee dreigen om je politieke zin te halen, vind ik dus eigenlijk absurd. Ik keur deze manier van politiek voeren dan ook zeker af.

Het valt me aan de andere kant dan ook weer tegen van Erdogan, die wat betreft minderheden (Koerden, Roma, Alevieten) al jaren een liberale politiek voert.
pi_79266786
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 17:49 schreef LXIV het volgende:
Wat me opvalt is dat sommige van onze allochtone mede-fokkers als het Nederland betreft altijd een uiterst liberaal standpunt innemen, iedereen moet in de gelegenheid gesteld worden om maar zijn analfabete importbruidje over te laten komen om hier aan het uitkeringsinfuus te leggen, maar als het hun thuislanden betreft zijn deportaties allemaal wel best in orde. Pas ook toen Marokko zonder valide reden een zestal Nederlandse hulpverleners het land uit zette.

Die 160.000 Armeniërs die nog in Turkije wonen zijn een mager restant van de miljoenen Armeniërs die er ooit woonden en doodgeslagen, uitgehongerd of verdreven zijn. Maar blijkbaar toch teveel.

Het essentiële verschil tussen Erdogan en Wilders is dat de eerste premier is met macht en Wilders gewoon een schreeuwlelijkerd met het minder begaafde deel van de bevolking achter zich aan.
Mjah het is ook weer niet zo dat Erdogan aan de macht is gekomen met de belofte dat hij Armeniërs zou uitzetten. Hij had juist eerder een liberale boodschap wat minderheden betreft.
Dus dat is misschien een moeilijke vergelijking. Maar nu verpest hij het weer voor zichzelf met deze uitspraken, je kan nu moeilijk het liberale beleid van Erdogan verdedigen met deze uitspraken op zijn CV.
pi_79266971
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:39 schreef IHVK het volgende:
Het is naar alle waarschijnlijkheid geen serieuze opmerking.
Dan moet je hem ook niet al te serieus nemen, vind ik.

Ook al is hij natuurlijk niet echt tactvol tegenover de in Turkije verblijvende Armeniërs zelf, die (neem ik aan) helemaal geen deel hebben in dit hele gedoe.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2010 19:51:13 ]
pi_79267041
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:50 schreef Igen het volgende:

[..]

Dan moet je hem ook niet al te serieus nemen, vind ik.

Ook al is hij natuurlijk niet echt tactvol tegenover de in Turkije verblijvende Armeniërs zelf, die aan het hele gedoe niks kunnen doen.
Klopt.
Daarom is het een zeer afkeurenswaardige uitspraak.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:01:33 #38
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_79267520
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:33 schreef Yorrit het volgende:
illegalen uitzetten, dat is toch prima???
Zullen wij dat in Nederland ook doen?

Maar dit toont weer aan dat Turkije niet bij de EU hoort en Wilders misschien toch wel gelijk had.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_79267624
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Misschien had Wilders dus toch wel een beetje gelijk toen hij Erdogan een idioot oid noemde.
In het geval van Wilders en Erdogan denk ik altijd: it takes one to know one.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_79267710
Dreigen met deportatie van mensen die geen fuck te maken hebben met amerika of zweden..

Dictator.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:09:49 #41
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79267957
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:31 schreef Burakius het volgende:
Mensen zouden het eens moeten horen in het Turks, zijn woorden niet verdraaien en hun klep houden. Wat Erdogan hier zegt is zeer terecht. Men is al jarenlang bezig Armenië een goed voorbeeld te geven hoe men met elkaar om moet gaan om weer tot elkaar te komen. Maar Armenië en diaspora blijven maar tegen de schenen van Turkije schoppen. Dan kunnen ze de wind weer van voren krijgen als ze dat zo graag willen.

Natuurlijk dat Hiz , met zijn anti-AKP houding, weer eens iets negatiefs moet blaten over de beste president die Turkije ooit heeft gekend. Ik wil die vuile oplichters die met geld mensen afpersen (CHP) wel eens een keer zien regeren. Helpen het hele land naar de verdoemenis.
We horen het al, hier spreekt de ware Turkse democraat, niet? Tegenstanders de mond willen snoeren, verdachtmakingen, de Leider op een voetstuk. Zo komen we er wel met elkaar.
pi_79267973
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Zullen wij dat in Nederland ook doen?
Nederland zet allang illegalen uit hoor.
quote:
Maar dit toont weer aan dat Turkije niet bij de EU hoort en Wilders misschien toch wel gelijk had.
Wilders wil illegalen een generaal pardon geven?

Oh nee, Wilders vindt dat Nederland ook niet in de EU thuishoort.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:15:59 #43
174018 AryaMehr
By any means necessary
pi_79268270
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 16:30 schreef TheMagnificent het volgende:
''Deportatie''... Prachtige kop weer van de Nederlandse media.

Die 100.000 Armenen waar hij het over heeft zijn illegaal in Turkije verblijvende arbeiders, gekomen omdat het straatarme Armenië hen blijkbaar geen baantjes kan verschaffen. Dus i.p.v. uitgezet te worden, wat normaliter gebeurt met illegalen, worden deze mensen getolereerd omdat ze behoefte hebben aan werk.
''Omdat het straatarme Armenië hen blijkbaar geen baantjes kan verschaffen''. Waarom op zo'n denigrerende manier? Hier wonen 600.000 Turken omdat het (voormalige) straatarme Turkije hen geen baantjes kon verschaffen.
pi_79268572
Massamoord ontkennen en vervolgens zo reageren... die man is een idioot.
  † In Memoriam † woensdag 17 maart 2010 @ 20:22:40 #45
230491 Zith
pls tip
pi_79268647
Dat zie ik de Turken graag doen Zal nog beter zijn voor hun reputatie
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  † In Memoriam † woensdag 17 maart 2010 @ 20:22:58 #46
230491 Zith
pls tip
pi_79268667
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:15 schreef AryaMehr het volgende:

[..]

''Omdat het straatarme Armenië hen blijkbaar geen baantjes kan verschaffen''. Waarom op zo'n denigrerende manier? Hier wonen 600.000 Turken omdat het (voormalige) straatarme Turkije hen geen baantjes kon verschaffen.
Omdat hij turks is
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:24:53 #47
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_79268760
quote:

[..]

Hoe zou Turkije reageren als we die terug sturen?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_79268925
quote:

[..]

Er wonen in Nederland ongeveer 400.000 Turken geen 600.00
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:31:13 #49
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_79269089
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:28 schreef IHVK het volgende:

[..]

Er wonen in Nederland ongeveer 400.000 Turken geen 600.00
In één ninja-edit 100.000 Turken derbij!
pi_79269148
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:31 schreef Ringo het volgende:

[..]

In één ninja-edit 100.000 Turken derbij!
Ja het gaat het zo snel!

Ik heb het toch maar even opgezocht, tegen de 400.000 blijkbaar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')