abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79249796
Ik heb het volgende probleem, weinig ervaring met Excel, en heb niet alle functies gehad.

Het probleem is het volgende;

Ik heb een Map in Excel met twee (tab)bladen, op blad 1 moet een programma 'maken' en op het tweede-blad staat een tabel die ik nodig heb om de formules te maken. dit is een tabel met leeftijden en daarnaast een getalwaarde, dus bijv.
Leeftijd --------- Getal
0 ----------------- 99999
1 ----------------- 99998
2 ----------------- etc.
3------------------- etc.

Voor de formules die ik nodig heb ik Blad 1, moet ik de waardes hebben van de tabel.

Het volgende; de leeftijd wordt ingevoerd, bijvoorbeeld 60 jaar oud. Dit is een gegeven getalwaarde.

Dan moet ik in Blad 1 (voor een speciale formulie 1P60 uitrekenen, dat is Leeftijd(getalwaarde)61 / (gedeeld door) / Leeftijd(Getalwaarde)60 ofwel:

L61/L60, dit moet ik dus via verticaal zoeken ??(??) doen mijn vraag is hoe... Hoe kan ik Excel de waardes van de tabel van tab 2 naar tab 1 halen, hoe verwijs ik dit?

Ben benieuwd, zit helemaal klem nu.
pi_79249836
Of moet het via horizontaal zoeken?
pi_79249857
.note.
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:40:23 #4
37582 Snarf
Het is friet, geen patat.
pi_79250064
Gebruik de Help eens om te zoeken naar "vlookup" (EN versie) of "vert.zoeken" (NL versie).

Als je in cel A1 van tabje "excelprutser" de waarde van cel B2 van het tabje "usethefuckingsearch" wilt hebben, dan zet je "=usethefuckingsearch!B2" in de betreffence cel.
:-D I am Willem-Alexander Claus George Ferdinand van Oranje-Nassau and I approve this message.
pi_79250120
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:40 schreef Snarf het volgende:
Gebruik de Help eens om te zoeken naar "vlookup" (EN versie) of "vert.zoeken" (NL versie).

Als je in cel A1 van tabje "excelprutser" de waarde van cel B2 van het tabje "usethefuckingsearch" wilt hebben, dan zet je "=usethefuckingsearch!B2" in de betreffence cel.
Help heb ik al geprobeerd, net als een uur google-en. Uitleg snap ik niet echt, en vind ik niet echt respectvol, ik ben niet achterlijk.
pi_79250283
Probeer het hier eens: [Excel] Het grote Excel vragen topic #19

Ik heb je vraag er al neer gezet
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_79250435
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:45 schreef Deetch het volgende:
Probeer het hier eens: [Excel] Het grote Excel vragen topic #19

Ik heb je vraag er al neer gezet
Excuses, wist niet dat deze bestond.

Al enig idee?
pi_79250544
ALS(E310>90000,VERT.ZOEKEN(E310,Modnmrs_9!A:E,4,ONWAAR),ALS(E310>80000,VERT.ZOEKEN(E310,Modnmrs_8!A:E,4,ONWAAR),ALS(E310>60000,VERT.ZOEKEN(E310,Modnmrs_6!A:E,4,ONWAAR))))

Deze functie zoekt afhankelijk van de waarde in 3 verschileldne tabbladen.
pi_79250573
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:52 schreef Basp1 het volgende:
ALS(E310>90000,VERT.ZOEKEN(E310,Modnmrs_9!A:E,4,ONWAAR),ALS(E310>80000,VERT.ZOEKEN(E310,Modnmrs_8!A:E,4,ONWAAR),ALS(E310>60000,VERT.ZOEKEN(E310,Modnmrs_6!A:E,4,ONWAAR))))

Deze functie zoekt afhankelijk van de waarde in 3 verschileldne tabbladen.
Dit heb ik waarschijnlijk niet nodig, ik heb gewoon de waarde van de getallen in tab 2 nodig, die moet ik in tab 1 zien te krijgen,,,, deze lijkt mij te lastig, althans begrijp 'm niet.
pi_79250815
Dan moet je alleen dit gebruiken: VERT.ZOEKEN(A1,tabbladnaam! zoekkolom:kolomdiemoetworden weergegven,4,ONWAAR
Op veld B1 zetten en op veld A1 vul je dan je nummer in dan komt er in veld B1 de gewesnte waarde te staan
pi_79251016
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:59 schreef Basp1 het volgende:
Dan moet je alleen dit gebruiken: VERT.ZOEKEN(A1,tabbladnaam! zoekkolom:kolomdiemoetworden weergegven,4,ONWAAR
Op veld B1 zetten en op veld A1 vul je dan je nummer in dan komt er in veld B1 de gewesnte waarde te staan
Sorry, dit snap ik nog niet helemaal,

Ik moet bij verticaal zoeken het volgende invoeren:

VERT.ZOEKEN(zoekwaarde; tabelmatrix; kolomindex_getal; )

- Wat is de zoekwaarde?
- Wat is de tabelmatrix?
- Wat is de kolomindex_getal?

In TAB-1 heb ik dus getallen staan, bijvoorbeel het getal 60, nu wil ik dat in het hokje naast het getal 60 de getalwaarde verschijnt, handmatig zou ik dan ok TAB-2 klikken, getal 60 opzoeken, kijken wat voor waarde daar naast staat en dit slepen naar het hokje naast 60. Maaromdat er heel veel getallen opgezocht moeten worden, moet Excel dit automatisch doen, alleen weet ik nog niet hoe...
pi_79251425
Werkt je F1 toest of de help van excel niet ?
quote:
Zoekwaarde De waarde die u wilt zoeken in de eerste kolom van de tabelmatrix (matrix: wordt gebruikt om enkelvoudige formules te maken die meerdere resultaten geven of die worden toegepast op een groep argumenten die in rijen en kolommen zijn gerangschikt. Een matrixbereik heeft een gemeenschappelijke formule; een matrixconstante is een groep constanten die als argument wordt gebruikt.). Zoekwaarde kan een waarde of een verwijzing zijn. Als de zoekwaarde kleiner is dan de kleinste waarde in de eerste kolom van de tabelmatrix, geeft VERT.ZOEKEN de foutwaarde #N/B als resultaat.

Tabelmatrix Twee of meer kolommen met gegevens. Geef een verwijzing naar een bereik of een bereiknaam op. De waarden in de eerste kolom van de tabelmatrix zijn de waarden waarnaar wordt gezocht met de zoekwaarde. Dit kunnen tekstwaarden zijn, getallen of logische waarden. Bij tekstwaarden wordt geen onderscheid gemaakt tussen hoofdletters en kleine letters.

Kolomindex_getal Het nummer van de kolom in de tabelmatrix waaruit de gezochte waarde moet worden geretourneerd. Als kolomindex_getal 1 is, wordt de waarde uit de eerste kolom in de tabelmatrix geretourneerd; als kolomindex_getal 2 is uit de tweede kolom, enzovoort. Als kolomindex_getal:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')