Iedereen heeft vroeger wel eens iets gedaan, dat niet door de beugel kon. Van kleine tot grote dingen, van lichte vergrijpen tot zwaardere delicten. Was je een notoire winkeldief, hooligan of pyromaan? Beken hier je zonden! Biecht hier je zonden op ter lering en de vermaeck!

TS begint:
Toen wij klein waren (een jaar of 10 ofzo) ging ik altijd met een vriendje snoepjes pikken bij de lokale groenteboer

Lekker graaien in die snoepjesbak, er een paar uitpakken en dan weer terugleggen, er stiekem een in je mouw laten glippen en er dan voor de vorm een afrekenen. Dat was eigenlijk altijd wel spannend en het gaf ook altijd wel een kick om het duurste snoepje meegepikt te hebben. We voelden ons echte bazen. Achteraf denk ik dat de lui van de lokale buurtsuper altijd wel geweten hebben dat we af en toe iets meepikten, maar voor die paar centen geen heisa wilden maken bij onze onders

Later wilden we het wat groter aanpakken en dat vriendje van toen wilde een speelgoedpistooltje pikken (

). Dus wij zo superamateuristisch en totaal niet opvallend onze poging gedaan, totaal mislukt natuurlijk en dat vriendje werd door de speelgoedwinkelbaas gepakt. Die belde vervolgens naar de moeder (een echte Duitse) van dat joch en toen we bij hem thuiskwamen kreeg hij er flink van langs. Ik moest eigenlijk wel lachen om dat tafereel

Op latere leeftijd gingen we vooral de crimineel uithangen met vuurwerk

Het gaf natuurlijk een kick om in een groepje met vuurwerk rond te kloten en sommige dingen op te blazen. Het begon met rotjes in hondepoep waaardoor die tegen muren, ruiten en auto's op vloog, later begonnen we met brievenbussen opblazen (achteraf gezien best lullig

) tot aan het opblazen van verkeerslichten (glaasje open draaien, strijker erachter en weer snel dicht doen). Ik heb dat zelf nooit gedaan, maar ik bevond me wel in het groepje. Later hebben we zelfs het toetsenbordje van een alarminstallatie opgeblazen
Een keer zat er een echt boefje in onze groep. Die zat dus gerust achterlichten van bussen kapot te slaan en autobanden lek te steken. En dan natuurlijk hard wegrennen met ons allen, want dat was natuurlijk erg spannend

Nogmaals, ik was een jaar of 16. En ik heb er spijt van

Nu jullie. Wat hebben jullie allemaal voor foute en criminele dingen gedaan in jullie jonge jaren?
Deze reply is uitsluitend bestemd voor geadresseerde(n). Dit bericht kan informatie bevatten die vertrouwelijk is. Indien u niet de geadresseerde bent, wordt u er hierbij op gewezen dat u geen recht hebt kennis te nemen van deze reply.