abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79219624

Turken op FOK!? . Hè, wat doen die hier, waar komen ze vandaan?

Nou eigenlijk begon het hiermee. User IHVK opende dit prachtige topic. Hij vroeg zich oprecht af hoeveel Turken er op dit forum aanwezig waren.

De Turken op FOK! bleven natuurlijk niet stil en de één na de andere meldde zich in dit topic. Zoveel Turken op FOK!? Iedereen schrok er wel een beetje van. Het leek wel bijna een tsunami, .

Na een dubieuze start mondde het topic toch uit in slowchat en uiteindelijk gaven Triggershot en yvonne de doorslag en is het topic veranderd in een echte GC-reeks.
De eerste paar topics van deze mooie reeks bestonden opvallend genoeg uit monologen van stukovich, Triggershot en Emel. . En af en toe ook dialogen tussen deze users, . En iets tussen 2 van de drie, wat niemand begreep, .

IHVK, Burakius, Saban en één of andere kangoeroe lieten zich ook wel eens zien. Eigenlijk moet ik ook zeggen dat zonder Emel dit topic waarschijnlijk allang doodgebloed zou zijn, maar dat mag je niet zeggen, dus dat doe ik niet.

Enfin, later zijn er wat andere users bijgekomen en sommige zijn weggegaan.

Leuke dynamische boel dus! .

De Begintopics: 2 t/m 21 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22

Wie zijn hier NIET welkom? Flamers, trollers en Turken/moslim-bashers. .
Kortom, mensen die zich niet volwassen kunnen gedragen.

Houd het netjes en gezellig! Veel plezier in het Turkentopic, .

quote:
- En iedere vatandaş die ik vergeten ben, .

- als je hierop klikt! -

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 16-03-2010 18:23:25 ]
pi_79219727
1
Cool story, Hansel.
pi_79219750
2.

Omdat Mor ve Ötesi tof is.
pi_79219784
Klopt
pi_79220192
We hebben wel een TT nodig.
  Boks-Chick dinsdag 16 maart 2010 @ 18:42:09 #6
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_79220320
en centraal
lolwut
pi_79222559
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:26 schreef Julis het volgende:
2.

Omdat Mor ve Ötesi tof is.
Ik hou van dat lied.
pi_79223220
'Cambaz' is ook een goed nummer.

pi_79223326
Klopt.
pi_79223443
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 18:12 schreef Rookert het volgende:

[..]

IHVK, je bent te sympathiek en rationeel
hehe, thx

dat is aardig. Hoewel te nooit goed is.
pi_79223461
Oh TM, mijn antwoord op jou over de Jannitsaren:

De Jannitsaren trouwden niet met Turkse vrouwen omdat een gemiddelde Turkse familie nou eenmaal niet in de 'Saray cultuur' leefde zoals de Jannitsaren dat deden. Trouwen met een simpele boeren Turkse vrouw was bijna onmogelijk voor een Jannitsaar, omdat zij tot de elite behoorden, en de Turken simpelweg niet. Jannitsaren trouwden met vrouwen van hun eigen rang.

Als je familie een elite adellijke familie uit Istanbul is zou het heel goed kunnen dat je grootvader misschien een Jannitsaar was, maar anders is de kans klein.
pi_79224550
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 19:58 schreef Bortecinem het volgende:
Oh TM, mijn antwoord op jou over de Jannitsaren:

De Jannitsaren trouwden niet met Turkse vrouwen omdat een gemiddelde Turkse familie nou eenmaal niet in de 'Saray cultuur' leefde zoals de Jannitsaren dat deden. Trouwen met een simpele boeren Turkse vrouw was bijna onmogelijk voor een Jannitsaar, omdat zij tot de elite behoorden, en de Turken simpelweg niet. Jannitsaren trouwden met vrouwen van hun eigen rang.

Als je familie een elite adellijke familie uit Istanbul is zou het heel goed kunnen dat je grootvader misschien een Jannitsaar was, maar anders is de kans klein.
Niet alle Janitsaren behoorden tot de hoge elite. Een groot deel van hen was gewoon voetsoldaat. In hogere kringen kwam trouwen met een Turkse ook gewoon voor. Je doet nu namelijk net of de Turken louter boeren waren. De Şeyhülislam (de geestelijke klasse) bestond bijvoorbeeld bijna uitsluitend uit Turken. Leden uit de hoge elite trouwden vaak met dochters van hen.

En ik reageerde meer op die post van je om een paar uitspraken van je over de Janitsaren recht te zetten, niet omdat ik er van overtuigd ben dat blonde, blauwogige Turken allemaal afstammelingen van Janitsaren zijn.
pi_79225887
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:19 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Niet alle Janitsaren behoorden tot de hoge elite. Een groot deel van hen was gewoon voetsoldaat. In hogere kringen kwam trouwen met een Turkse ook gewoon voor. Je doet nu namelijk net of de Turken louter boeren waren. De Şeyhülislam (de geestelijke klasse) bestond bijvoorbeeld bijna uitsluitend uit Turken. Leden uit de hoge elite trouwden vaak met dochters van hen.

En ik reageerde meer op die post van je om een paar uitspraken van je over de Janitsaren recht te zetten, niet omdat ik er van overtuigd ben dat blonde, blauwogige Turken allemaal afstammelingen van Janitsaren zijn.
De Janitsaren behoorden allemaal tot de elite, ook de Janitsaren die geen hoge opleiding kregen en alleen werden getraind tot soldaten.

De geestelijke klasse bestond alleen uit Turken? Ik heb geen lijst waar ik de etnische afkomst van de geestelijke leiders kan checken, maar ik geloof niet dat ze uitsluitend uit Turken bestonden. Dus ik zie niet in waarom je daar over moet beginnen, aangezien ik alleen heb gezegd dat het merendeel van de Turken niet tot de rang behoorde die met iemand uit de saray-cultuur kon trouwen en aangezien het merendeel van de Turken geen geestelijke leider was, kan ik met een gerust hart zeggen dat Turken niet met een Janitsaar konden trouwen. En dus niet dat er geen Turkse vrouwen zijn geweest die niet met een Janitsaar zijn getrouwd. Immers werd er niet gekeken naar de etnische achtergrond van iemand. Maar omdat de Turken volgens de Ottomanen tot de laagste rang behoorden vanwege het feit dat het merendeel boer of nomaad was (ja dat was echt zo, niet voor niks was Turk een synoniem voor ezel), kunnen we rustig zeggen dat ze niet met Turken trouwden.
pi_79228016
TM, ik moet weg, morgen zal ik waarschijnlijk pas heel laat online komen dus PM me jouw antwoord maar.
pi_79228736
http://two.drawball.com/wr3ev

Ik heb een knuckle sandwich voor jullie getekend .
pi_79228842
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:31 schreef Julis het volgende:
http://two.drawball.com/wr3ev

Ik heb een knuckle sandwich voor jullie getekend .
Geweldig Julis
pi_79228953
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:32 schreef Ayca het volgende:

[..]

Geweldig Julis
Haha . En nu tekent iemand er een mond bij !
pi_79229367
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:33 schreef Julis het volgende:

[..]

Haha . En nu tekent iemand er een mond bij !
Hoelang deed je er over om dat te maken?
pi_79229463
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:40 schreef Ayca het volgende:

[..]

Hoelang deed je er over om dat te maken?
10-15 minuten ?
pi_79229760
Cool story, Hansel.
pi_79230021
Iemand heeft hem verpest!
pi_79230052
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:51 schreef Ayca het volgende:
Iemand heeft hem verpest!
pi_79230515
Oeps .
Cool story, Hansel.