Waarom? Omdat je kortzichtig bent en alleen maar originele nummers wil horen? Je hebt niet half door hoeveel er gecovered en gestolen word. Ik durf er 100 euro op te zetten dat van jou favoriete 5 nummers er minstens 1 niet door de artiest zelf is geschreven.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:28 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Toen ik de TT zag, dacht ik meteen: "geen."
En die is naar akoestisch "omgezet" door John Frusciante. Een van mijn fav. Cash songs geworden, maar het origineel kan me niet echt pakken.quote:
quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de meeste covers die hier vermeld worden niet in de schaduw vind staan van de originelen. Een beetje klakkeloos naspelen of een power-riffje er onder, het is meestal niet bijster origineel.quote:Op woensdag 12 mei 2010 20:13 schreef defamai het volgende:
Waarom? Omdat je kortzichtig bent en alleen maar originele nummers wil horen? Je hebt niet half door hoeveel er gecovered en gestolen word. Ik durf er 100 euro op te zetten dat van jou favoriete 5 nummers er minstens 1 niet door de artiest zelf is geschreven.
Eh, nee. Ik moet de eerste cover nog horen die beter is geworden in de handen van Muse. En dat heeft niet eens iets zoveel te maken met (een vaak overdreven) respect voor de originelen, maar meer dat ze gewoon het truukje van hun normale werk over een cover gooien op een niet al te boeiende wijze (overdreven pathos in de zang, foute keyboardjes en powerriffs eronder, en presto).quote:
quote:Op donderdag 13 mei 2010 12:19 schreef MuadDib het volgende:
Een beetje klakkeloos naspelen of een power-riffje er onder, het is meestal niet bijster origineel.
Dit is dus precies wat ik bedoel.........quote:
ik vind ze allemaal beter worden, en wat jij overdreven pathos noemt vind ik eigenlijk behoorlijk overtuigend overkomen. en om muse na te doen heb je toch wel een dosis talent en een hele goede stem nodig hoorquote:Op zondag 16 mei 2010 10:20 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Eh, nee. Ik moet de eerste cover nog horen die beter is geworden in de handen van Muse. En dat heeft niet eens iets zoveel te maken met (een vaak overdreven) respect voor de originelen, maar meer dat ze gewoon het truukje van hun normale werk over een cover gooien op een niet al te boeiende wijze (overdreven pathos in de zang, foute keyboardjes en powerriffs eronder, en presto).
Ik denk zelfs dat je als gimmick makkelijk een Muse-tribute band kunt beginnen die alleen maar covers speelt die Muse zelf nooit heeft gespeeld, en toch heel makkelijk als Muse herkend kunt worden.
Is dat niet bij nagenoeg bij elke cover het geval?quote:Op zondag 16 mei 2010 13:06 schreef MuadDib het volgende:
[..]
[..]
Dit is dus precies wat ik bedoel.........
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |