Als je duizenden euro's hebt verdiend kan datquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:03 schreef Tazmaniac het volgende:
is het normaal dat je daar duizende euros hebt staan of doe ik iets fout
Kijk op je jaaropgaaf?quote:en hoe weet ik of de automatisch ingevulde heffingskorting klopt?? of is dat altijd correct, of hoe zit dat?
Wat heeft CZ met belasting te maken?quote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:11 schreef Tazmaniac het volgende:
en wat ik wazig vind he.. moet je nergens je CZ premie enzo invullen of je rente?
of ben ik nog dommer dan ik al dacht?
Is het gewoon van een bijbaan? Dan moet je het prima zelf kunnen. Gewoon loon, loonheffing en arbeidskorting invullenquote:Op zaterdag 20 maart 2010 20:20 schreef Tazmaniac het volgende:
weet ik veel.. mijn pa ijlde iets over het CZ... geen idee
volgens mij moet ik maar iemand in gaan schakelen
ahzo.. dacht ik al.. zag namelijk op andere site staan dat 2008 het laatste jaar was idd.quote:Op zaterdag 20 maart 2010 22:23 schreef Nizno het volgende:
CZ.. als in zorgverzekeraar CZ kon inderdaad eerder nog ingevuld worden. Dit jaar niet meer.
Ondertussen aangepast, had de loonheffing niet correct staan. ik had in totaal 1362 aan studiekosten (geen stufi geen lening geen bijdrage werkgever) mn vriendin heeft een zooi stufi gehad, en komt niet over de drempel van 500 EU.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:43 schreef ManAtWork het volgende:
Ergens klopt er iets niet. Het aftrekbaar bedrag volgens de specificatie komt niet overeen met de scholingsuitgaven. Heb je bij beide iets van studiekosten opgevoerd?
Daarnaast maakt het niet uit hoe je verdeeld. Het totaal te ontvangen bedrag zal gelijk blijven.
Corrigeren en opnieuw versturen.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:54 schreef santiagojwz het volgende:
Ik had de inkomstenbelasting verzonden (via het online programma), om daarna erachter te komen dat ik de jaaropgave van één baantje vergeten was mee te nemen. What to do?
En ook geen recht op stufi? Dan staat het m.i. goed.quote:Op zondag 21 maart 2010 14:56 schreef dabadbass het volgende:
[..]
Ondertussen aangepast, had de loonheffing niet correct staan. ik had in totaal 1362 aan studiekosten (geen stufi geen lening geen bijdrage werkgever) mn vriendin heeft een zooi stufi gehad, en komt niet over de drempel van 500 EU.
Ja. Dit kom je vanzelf tegen bij de opgave ZVW.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:09 schreef huiswerk1985 het volgende:
Hallo,
Ik was ook even aan de slag gegaan met het invullen van de belastingaangifte.
Ik ben student, heb recht op stufi, maar alleen nog lening, waar ik geen gebruik van maak (en de prestatiebeurs is al omgezet in een gift).
Verder heb ik meerdere bijbaantjes waar ik in totaal 6600 euro heb verdiend en nog freelance werk gedaan voor in totaal 3000 euro (heb hiervoor een VAR verklaring ingevuld).
Hierover betaal ik neem ik aan gewoon 4,8%?
Hier kan ik weinig van bakken.quote:Bij de aftrekposten voor studie; is het voor mij dan wel met stufi in 2009 alleen daar dan 0 invullen (aangezien ik geen geld heb ontvangen van de ib) als ik dat invul hoef ik bij te betalen inkomstenbelasting en volksverzekering niks te betalen.
als ik deze aftrekpost echter niet heb moet ik 625 euro betalen?
Geen probleem.quote:Alvast bedankt!
Heb de jaaropgave erbij verwerkt en al een paar keer geprobeerd om opnieuw te verzenden, met dit als melding.quote:
misschien vanavond nog maar eens proberen.quote:Fout bij verzenden
Uw aangifte is niet ontvangen. Er is een fout opgetreden tijdens het verzenden. Probeer uw aangifte op een later tijdstip opnieuw te verzenden.
U wordt nu uitgelogd.
quote:Op zondag 21 maart 2010 15:22 schreef santiagojwz het volgende:
[..]
Heb de jaaropgave erbij verwerkt en al een paar keer geprobeerd om opnieuw te verzenden, met dit als melding.
[..]
misschien vanavond nog maar eens proberen.
quote:Hier kan ik weinig van bakken.
Als je de normbedragen gebruikt bij de studiekosten en je hebt geen stufi ontvangen, is het logisch dat je een aftrekpost hebt. Zonder die aftrekpost is het logisch dat je moet betalen. Over het freelancewerk is immers geen loonheffing ingehouden.
Dus je hebt recht op de lening, maar je maakt er geen gebruik van, correct? In dat geval moet je de normbedragen gebruiken, en kan je dus niet nog eens afzonderlijk studieboeken als kostenpost opvoeren (want dat zit al in die normbedragen).quote:Op zondag 21 maart 2010 16:15 schreef huiswerk1985 het volgende:
[..]
Hah sorry, het ging mij er om of jullie enig idee hebben welk deel voor mij geldt; wel of geen stufie over 2009. Zelf ga ik er vanuit dat het gewoon studie met studiefinanciering is. Nog een ander vraagje waar kan ik de overige studiekosten (boeken) kwijt in het onlineprogramma? Zoals ik het zie kan ik alleen de studie/college kosten kwijt.
Groet!
Aangifte Inkomstenbelasting 2009 - #2quote:Op zondag 21 maart 2010 16:15 schreef huiswerk1985 het volgende:
[..]
Hah sorry, het ging mij er om of jullie enig idee hebben welk deel voor mij geldt; wel of geen stufie over 2009. Zelf ga ik er vanuit dat het gewoon studie met studiefinanciering is. Nog een ander vraagje waar kan ik de overige studiekosten (boeken) kwijt in het onlineprogramma? Zoals ik het zie kan ik alleen de studie/college kosten kwijt.
Groet!
Ja inderdaad, heb al vier jaar stufi gehad, maar heb tot nu toe niet hoeven bij te lenen. Maar ik heb nog wel recht op een lening.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:31 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dus je hebt recht op de lening, maar je maakt er geen gebruik van, correct? In dat geval moet je de normbedragen gebruiken, en kan je dus niet nog eens afzonderlijk studieboeken als kostenpost opvoeren (want dat zit al in die normbedragen).
Dan moet je, zoals DJ al zegt, gebruik maken van de normbedragen en heb je het dus niet goed ingevuld.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:39 schreef huiswerk1985 het volgende:
[..]
Ja inderdaad, heb al vier jaar stufi gehad, maar heb tot nu toe niet hoeven bij te lenen. Maar ik heb nog wel recht op een lening.
Ja ik heb nu studie met studiefinanciering aangevinkt; en de normbedragen voor WO over 2009 toegepast. En verder geen extra studiekosten opgegeven.quote:Op zondag 21 maart 2010 16:42 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Dan moet je, zoals DJ al zegt, gebruik maken van de normbedragen en heb je het dus niet goed ingevuld.
Het maakt daarnaast niet uit aan wie je welk deel van de studiekosten toerekent. Dat mag je naar eigen (meest voordelige) inzicht doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |