abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79214237
Ruim 2 weken geleden kwam onze kat Xena op vrijdagnacht zeer moeizaam door het kattenluik naar binnen.

Woonsituatie : onze woonkamer is op de 1e etage van een zg. drive-in woning.
Daar is een balkon mét kattenluik, beneden via onze eigen tuin kan ze niet naar binnen, ze loopt dan 2 tuinen verder daar is een trap naar de balkons. Gaat al jáááren goed.

We zagen meteen dat er iets met haar linkerachterkant was, ze kon er niet op lopen en zakte met geblaas en gegrom (van pijn) door haar achterkant. Ze sleepte zich moeizaam naar beneden - de tuinkamer in - en ging liggen in de kattenbak (die al jaren ongebruikt staat omdat ze buiten haar 'ding' doet).
We dachten dat ze zich 'gewoon' bezeerd had en lieten haar tot de volgende ochtend met rust, ze wilde ook niet dat we naar het pootje keken.

Zaterdagochtend lag ze nog steeds in die kattenbak en was de pijn niet te harden, aangezien ik haar bijna niet mocht aanraken. Spoeddierenarts gebeld, we mochten meteen komen. Ik dacht inmiddels aan een gebroken poot of zoiets
Na een hele reeks pijnlijke onderzoeken verdoofd & onverdoofd foto's etc etc, constateerde de d.a. een flinke wond bovenop haar achterpoot, niets gebroken, maar wel iets neurologisch, of zelfs wel een verlamming waarschijnlijk door een aanrijding o.i.d.

We kregen haar mee naar huis met pijnstillers & anti-b, ze moest een week lang absolute - bench - rust houden. We hebben thuis een kamertje leeggeruimd, waar ze zolang in kon, want we hebben geen bench. Op de grond een oud dekbed en haar zo geliefde oude zachte lage koffer waar ze al jaren erg graag op ligt + natuurlijk Eten/Drinken/Kattenbak.
Het ging steeds slechter, ze liep niet en wilde alleen liggen en gaf erg veel pijn aan

Wij zondagmiddag gebeld met -weer- de spoedlijn om te vragen of de pijnstilling opgehoogd of veranderd kon worden. En onze eigen dierenarts, hier zowat om de hoek, nam op
"Kom maar meteen langs".
Ze bleek wat uitdrogingsverschijnselen te hebben, kreeg meteen vocht en een morfine-achtige injectie en weer een globaal onderzoek & nieronderzoek.
Hieruit bleek dat de wond een flinke (honden-) beet was! Of dit de zenuwen/spieren/bloedvaten heeft geraakt en/of ze eventueel daarna (of daarvoor) de weg opgerend is zullen we nooit weten, maar zoiets zal het wel geweest zijn. Een dubbel trauma noemde de d.a. het.
Een flinke aanrijding & een flinke beet in haar 'flank'.

Wij weer naar huis en het arme poesje kon weer rusten in haar eigen kamertje, wond moesten we spoelen en de anti-b moest haar werk gaan doen.
Maandagochtend heb ik vrij genomen, en maandagmiddag kon golfer af en toe bij haar gaan kijken.
Het leek iets beter te gaan, maar dinsdag en woensdag lag ze alleen nog maar onder het oude dekbed, verroerde zich bijna niet, at en dronk een paar hapjes alleen als we het haar aanboden. Poepen had ze ook nog steeds niet gedaan, plassen matig.

Woensdag belde ik wéér de d.a. dat we het niet goed vonden gaan.
"Kom maar meteen".
Ze bleek nog erger uitgedroogd, en in een slechte conditie. Ze vermoedde dat de pijnstilling niet toereikend was, de anti-b veranderd moest worden, want de wond zag er niet goed uit ondanks dat ik het dagelijks spoelde. Ze was op van de pijn en leek wel depressief
Ze had het ook over 'compartiments-syndroom' dat is als het bloed van een trauma tussen wervels, botten pezen etc etc gaat lopen. Van binnen is het natuurlijk een enorme kneuzing en onbekend is of er een neurologisch probleem door de 'klap van de aanrijding' is.

Ze bleef een nachtje en donderdagavond hebben we haar opgehaald, ze bleek flink opgelapt.
Een opgeruimd vrolijk poesje haalden we op, en ze stond ....een beetje
Ze voelde zich duidelijk beter. Pijnstilling & een ander soort anti-b.
Allerlei Infusen en een klysma (die we haar die zaterdag nogmaals hebben gegeven mét resultaat).

We hebben haar nog tot die zaterdag in het kamertje gehouden en daarna ruim een week binnen gehouden, verderop laten knappen en gisteren de laatste anti-b pil gegeven.
Ze loopt nog mank, kan nog niet goed springen maar sinds gisteren loopt ze ook weer buiten omdat ze steeds meer ging zeuren om naar buiten te mogen. Eerst met een tuigje en nu weer los.

Pfoe, het was een angstig en heel verdrietig avontuur, maar ze komt er wel weer (mank of niet) weer bovenop!

In haar kamertje, de 1e week :

En eind vorige week, je zit onder haar staart het geschoren deel waar de hondenbeet zit.

Filmpje van de 2e dag

pi_79214593
Arme poes... gelukkig dat ze weer beter is! Onze poes was ook eens 2 dagen weg en kwam terug met een kapotte poot waar ze niet op kon staan.. Direct naar de dokter, bleek gebroken te zijn. Voor 600 euro op laten lappen met metalen pinnen door een orthopedisch chirurg, en nu gelukkig weer zo goed als nieuw!

Meestal komen ze er gelukkig weer helemaal bovenop en hopelijk heeft ze geleerd niet meer in de buurt van vreemde honden/auto's te komen
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
pi_79215416
Wat goed van je poes
Ze zijn heel sterk idd.

De rekening was hier ong. 500 ¤ alles bij elkaar
pi_79224295
arme Xena, wat een verhaal en wat een ellende voor zo een klein poesje...

Hoop dat ze goed herstelt (lijkt er dus wel op gelukkig, sterke beesten zijn het ook ) zonder al te veel manklopen...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:37:27 #5
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_79229188
Xena nu lekker opknappen hoor!
Aaitje en koppie van Joost en Bram
  dinsdag 16 maart 2010 @ 23:33:42 #6
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79235996
Xena is een heldin!

En jullie ook, met jullie onvoorwaardelijke doorzettingsvermogen.
Ik weet toevallig dat jullie er als vanzelfsprekend een heel lekker weekendje-weg voor hebben opgegeven, om maar de beste zorg te kunnen bekostigen. Dat is ronduit puik!
Freudian slips: when you say one thing, but mean your mother.
pi_79236437
Fijn dat Xena weer opgeknapt is.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_79236992
Arme Xena, wat sneu en pijnlijk Maar wat goed dat het nu de goeie kant uitgaat.
Een dikke knuffel voor haar
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_79237186
Ole kwam het effe melden in de SC en ik wilde graag een update.
Fijn dat het beter gaat met de dame.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_79239754
Ach, ik zie je post net pas in het topic van MB
Maar het gaat hardstikke goed, en het is nog niet eens 3 weken!!
  woensdag 17 maart 2010 @ 02:02:11 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_79239846
Ik vind eigenlijk dat het nog steeds niet zo goed gaat met haar, maar ze is in ieder geval wat meer mobiel.
Die neurologische beschadiging zal blijvend zijn, ben ik bang en behalve dat manke pootje vind ik haar staart ook wat raar reageren.
Maar gelukkig ziet ze er weer wat meer tevreden uit en kan ze weer wat buiten scharrelen.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_79242383
Gaat ze inmiddels wel weer zelf op de kattenbak?
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:40:00 #13
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_79250047
Agos, arme Xena en arme jullie!
Wat fijn dat ze weer een beetje opknapt, maar je moet er toch niet aan denken zeg.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_79250676
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:06 schreef nokwanda het volgende:
Gaat ze inmiddels wel weer zelf op de kattenbak?
De eerste dagen wel, maar nu ze weer lekker naar buiten kan gebruikt ze hem bijna niet meer.

En wat golfer zegt ben ik wel met hem eens, neurologisch is er iets mis. Maar volgens mij kan je daar heeeeeeeeeeeeeeeeel oud mee worden
  woensdag 17 maart 2010 @ 15:47:02 #15
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_79257308
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 02:02 schreef golfer het volgende:
Ik vind eigenlijk dat het nog steeds niet zo goed gaat met haar, maar ze is in ieder geval wat meer mobiel.
Die neurologische beschadiging zal blijvend zijn, ben ik bang en behalve dat manke pootje vind ik haar staart ook wat raar reageren.
Maar gelukkig ziet ze er weer wat meer tevreden uit en kan ze weer wat buiten scharrelen.
Dat Xena's staart gek doet is wel logisch. Een kattenstaart zorgt voor evenwicht, ze is nog niet gewend om met een mank pootje te lopen. Waarschijnlijk gaat dat de komende weken beter en zwiept ze dan wat minder met haar staart. Beterschap!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 19 maart 2010 @ 12:25:21 #16
22592 crew  Ole
pi_79332134
Fijn dat het in elk geval weer beter gaat.
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_79345425
Zo zie je maar weer het verband tussen mens en dier.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_79345449
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:02 schreef rubje het volgende:
Zo zie je maar weer het verband tussen mens en dier.
Eh leg eens uit
pi_79353668
Arme Xena, gelukkig is ze er redelijk vanaf gekomen.
Ze knapt vast weer helemaal op
  zaterdag 20 maart 2010 @ 19:08:35 #20
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79381783
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 18:03 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Eh leg eens uit
Het dier heeft een wond en de mens verbindt het.

pi_79382837
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:08 schreef Duderella het volgende:

Het dier heeft een wond en de mens verbindt het.

Ooooh

Ze springt weer zelf op de bank, loopt minder mank & drinkt weer zelf uit de rode gieter, en daar moet ze voor op de vensterbank springen. (Een gewoonte sinds jaren)
Zo langzamerhand zien we ons poesje weer zichzelf worden
  zaterdag 20 maart 2010 @ 20:14:04 #22
252240 Duderella
Snobs have more fun
pi_79384432
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:35 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ooooh

Ze springt weer zelf op de bank, loopt minder mank & drinkt weer zelf uit de rode gieter, en daar moet ze voor op de vensterbank springen. (Een gewoonte sinds jaren)
pi_79386587
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 19:35 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Ooooh

Poezen doen hun revalidatie gewoon lekker zelf. Op hun manier.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_79387169
Ahw arm ding!! Ik blijf aan onze Luna denken als ik Xena zie Veel sterkte met je dametje!
pi_79389852
Ach die Luna
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')