Dat heb ik gelezen op sites van PHD'ers zelf. En veel mensen haken gewoon af op een bepaald moment. Daarna zien je kansen er opeens veel beter uit.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:49 schreef LordSjonnie het volgende:
[..]
Waarom zou ik daarna ineens wel een vaste baan kunnen vinden? Een of ander gouden regel dat je eerst 7-10 jaar werkervaring moet opdoen als assistent voordat je een vaste baan kunt krijgen? (toch niet echt veel gevraagd na 5 jaar studeren en 4 jaar doctoreren)
Waarom zijn je kansen daarna ineens beter? Dat was eigenlijk mijn vraag.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:52 schreef ikke043 het volgende:
[..]
Dat heb ik gelezen op sites van PHD'ers zelf. En veel mensen haken gewoon af op een bepaald moment. Daarna zien je kansen er opeens veel beter uit.
Een paar posts hierboven heb ik gezegd waar je op kan googelen, zo kom ik op die sites.Het is al een tijdje geleden dat ik het zelf heb gedaan - ook naar aanleiding van dat artikel trouwens - en ik heb geen bookmarks gemaakt. Althans niet op deze computer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:55 schreef LordSjonnie het volgende:
[..]
Waarom zijn je kansen daarna ineens beter? Dat was eigenlijk mijn vraag.
En mag ik de links van die PhD'ers?
Dat hoeft natuurlijk niet, en een onderzoeks-gerelateerde baan kan voor jou de manier zijn om aan deze sleur (gedeeltelijk) te ontsnappen. Maar je kan ook na een aantal jaar van baan veranderen, een eigen bedrijf beginnen, of zoals veel mensen een hobby/bezigheid zoeken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:01 schreef thabit het volgende:
Probeer je eens voor te stellen hoe het is om een vaste baan te hebben.
Je staat op. Je gaat naar je werk om 9 uur. Daar moet je 8 uur lang wat suffe kutklusjes doen. Daarna ga je weer naar huus. 's Avonds ben je moe van het vroege opstaan en het suffe kutwerk. Daarna ga je naar bed. Dag in, dag uit. Veertig jaar lang.
Wat is tvp? Een soort "bump"?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:25 schreef muiterij het volgende:
Even een tvp, gezien het feit ik volgend jaar wil starten met technische informatica aan een Tu .Overigens heb ik tot op bepaalde hoogte mijn twijfels bij de bron 'Beter onderwijs' .
Tvp = Terugvindpostquote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:13 schreef LordSjonnie het volgende:
[..]
Wat is tvp? Een soort "bump"?
En tja, je hoeft zijn volledige "rant" niet voor lief te nemen, maar over 1 ding heeft hij wel gelijk; er is totaal geen tekort aan beta afgestudeerden, juist het omgekeerde is waar.
Ik snap niet hoe allerlei instanties hier mee wegkomen, ze roepen dit al sinds het jaar 2000. Terwijl het tekort er nooit geweest is.
Dat is voor mij ook waar, al heb ik het geluk dat ik erg ruim betaald wordt voor het werk wat ik doequote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:49 schreef ReWout het volgende:
"worden hardwerkende wetenschappers niet meer gewaardeerd" helaas zijn al sinds dat we begonnen zijn met het tellen van de jaartallen alleen maar alfa's aan de macht geweest en geen beta's. En zoals gezegd onderschatten veel bedrijven beta's. Gelukkig doen grote bedrijven dat als Philips en Asml niet door oude beta's die hun beste tijd hebben gehad zeg maar door te laten stromen in manager functies. Ook zei iemand in dit topic dat beta's over het algemeen met plezier hun vak uitoefenen en het hun daardoor hun ook niet zo boeit hoeveel ze verdienen, uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ik me hierin kan terug vinden.
In WGR loopt een topic trouwens over promoveren; Promoveren #3: Voor uw volledige academische loopbaan
Daar snijden ze zichzelf mee in de vingers, want met dat grotere aanbod neemt ook de kwaliteit van de geleverde studenten af. Dit soort bedrijven die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten krijgen daar dus tweederangs werknemers voor terug, die op papier heel wat kunnen, maar in de praktijk toch tegen blijken te vallen. Daar kun je nog een hele tijd mee wegkomen, maar vroeg of laat breekt dat je als bedrijf toch een keer op.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 18:43 schreef deenigeechteTS het volgende:
Wanneer mensen spreken over een tekort, betekent dat men vindt dat salarissen in die sector omlaag moeten.
Ze sturen persberichten de wereld in om bijvoorbeeld te zeggen dat er een tekort is. Gevolg teveel aanbod op arbeidsmarkt en salarissen dalen.
Met nagenoeg elke beta studie van een klassieke uni kan dat. Voorbeelden te over. Uiteraard kan je ook biomedische wetenschappen gaan doen.quote:ik vind de studie en de banen wel interessant vind maar ik zou liever de rest van mijn leven als een onderzoeker willen werken in de medische wereld.
Dat zijn 2 verschillende studies die zich voor zover ik weet ook op andere banen richten ...quote:Op zaterdag 20 maart 2010 00:41 schreef Fingon het volgende:
Farmacie stond onderaan, nu voel ik met toch weer iets gerustgesteld met volgend jaar biofarmaceutische wetenschap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |