abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 23:29:55 #1
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79193043
Omdat ik morgen naar Dublin vlieg voor Saint Patricks Day zat ik te denken welke andere volksfeesten ik heb meegemaakt.

Dit is denk ik de eerste keer dat ik puur reis om een groot volksfeest mee te maken. Volgend jaar zou ik het ook wel in Boston willen meemaken trouwens.

Grote volksfeesten waar ik zo op kan komen:

Koniginnenach - Den Haag
Koniginnedag Amsterdam
4th of July - New York
Burning of Zozobra - Santa Fe VS
Silvester - Berlijn
Hogmonay - Edinburg

Misschien herinner ik later nog wel meer.

Met grote volksfeesten bedoel ik groot. Anders kan ik nog een aantal toevoegen in de vorm van dorpse volksfeesten die ook erg leuk kunnen zijn trouwens. Ik zit te denken aan tomatengooien in Spanje of carnaval in Rio.

Iemand goede ideeen?
reset
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:00:20 #2
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_79194103
Octoberfest in München
The more debt, the better
pi_79194421
Las Fallas in Valencia.
Mark it zero!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:30:57 #4
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79194893
Beide goede ideeen! Zijn jullie er geweest ook?
reset
pi_79197680
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:12 schreef vandeVelde het volgende:
Las Fallas in Valencia.
Deze wilde ik zelf ook al gaan posten, maar hij staat er al.
Ben er zelf niet geweest, maar ken wel mensen die er zijn geweest.
Schijnt fantastisch te zijn! Ook heel veel vuur, want al die poppen gaan in de fik.

Ontopic:
Quatorze juillet, Frankrijk. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Franse_nationale_feestdag.
De vierdaagse in Nijmegen past er misschien ook wel bij.
pi_79199644
Voor mij is een volksfeest een goede reden om juist een reisje zo te plannen dat ik daarbij ben... zo was ik:

4th of July (US Independence Day) ben ik in Seattle geweest. Daar zagen ze zichzelf vooral niet als inwoners van de US in de tijd van Bush, dus er waren alleen maar vlaggen van de staat Washington, anti Bush t-shirt etc. Maar vooral een groot feest met muziek, kunst en eten op het terrein van een oude gasfabriek (Gasworks). Met in de avond een groots vuurwerk daar en aan de baai / boulevard. En iedereen die de hele dag 'Happy fourth' zegt.

1st of July (Canada Independence Day) in Vancouver was vooral een groot vuurwerk en iedereen die samenkomt in het stadspark om het vanaf daar te bekijken. De rest van de dag een Jazzfestival gezien, een naked bike-ride de avond ervoor, maar geen heel groot feest. Het vuurwerk met vooral veel rood en wit was voor de Canadezen al een genoeg een hoogtepunt.

22-23 juni (Midzomernacht) in Tallinn is een groot feest in het openluchtmuseum, maar ook trekt iedereen met vrienden en familie het bos om daar een houtvuurtje te maken en daar wat eten te maken. Het bos / park ten westen van de stad zat vol met mensen (tussen de bomen dus, niet op open vlaktes of paden) en het rook er naar houtvuur. Er werd overal zachtjes gezongen of muziek gemaakt. Onvergetelijk.

ca 20 juni (Midzomernachtsweekend) in Stockholm, is het weekend voor Mizomernacht in Zweden, met een traditioneel Jeux de Boules tournooi in Stockholm en vooral heel veel mensen op straat en in elk park groepen mensen die de hele dag buiten willen zijn.

3 mei Tokyo (Golden Week) De enige dag dat je in een bijna leeg Tokyo rond kan lopen, als iedereen vrij is en naar de toeristische attracties of de natuur rondom de stad gaat. Op sommige plekken een post-apocalyptische ervaring.

eerste weekend van mei Hamburg (Hafengeburtstag) is vooral een eet- en drink festijn met hier en daar wat muziek. Eén miljoen mensen komen er op af, maar je krijgt niet echt iets te zien van de haven, zoals je dat bij de Wereldhaven dagen wel krijgt.

14 juli Parijs. Helemaal niets te doen, viel samen met de aankomst van de Tour de France, maar pas in de avond was er vuurwerk. De rest van de dag bijna alles dicht en de straten afgezet.

En verder natuurlijk Koninginnedag en alle grote evenementen in Rotterdam (Zomercarnaval, Dance Parade etc)

Op mijn wish list staan nog zeker Oktoberfest en de Indy 500
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:28:45 #7
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79202817
Klinkt goed DT!

Mijn 4th of July in NYC was in '97 dus nog in de happy 90's. Ik was nog geen 21, maar clubs binnen komen was geen probleem. Aan de East River was destijds de grootste vuurwerkshow ooit. (werd ons verteld iig)

Oktoberfest staat bij mij ook op de lijst. Indy 500 zou ik niet speciaal voor reizen, maar lijkt me leuk mee te maken.
reset
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:37:15 #8
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_79203102
Wat zou je denken van Songkran in Thailand, of TET in Vietnam om er eens een paar te noemen. Op dat soort dagen blijf ik of binnen of zorg dat ik heel ver weg ben van het jolige feestgedruis.

Maar 5 mei zou ik graag eens in Duitschland vieren...............
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_79204871
Het stierenrennen in Pamplona hoort ook in dit rijtje thuis.
Niets voor mij trouwens
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:56:07 #10
62913 Blik
The one and Only!
pi_79206302
Carnaval in Rio uiteraard
pi_79206759
O ja, je hebt ook nog de Grunnlovsdagen in Noorwegen op 17 mei. Het is een feestdag ter ere van de Noorse grondwet en je hebt dan overal feesten en (kinder)parades.
Op dit volksfeest was ik dus eindelijk wél een keer ter plaatse, alleen zijn wij toen nietsvermoedend de Preikestolen gaan beklimmen, ons zeer verbazend over al die mensen met Noorse vlaggen op rugzakken en jassen .
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:17:26 #12
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79207106
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:07 schreef femmeChantal het volgende:
O ja, je hebt ook nog de Grunnlovsdagen in Noorwegen op 17 mei. Het is een feestdag ter ere van de Noorse grondwet en je hebt dan overal feesten en (kinder)parades.
Op dit volksfeest was ik dus eindelijk wél een keer ter plaatse, alleen zijn wij toen nietsvermoedend de Preikestolen gaan beklimmen, ons zeer verbazend over al die mensen met Noorse vlaggen op rugzakken en jassen .
Bij de feestviering zelf niet geweest verder? Nog niet zo heel lang geleden vierden ze hun 100 jaar onafhankelijkheid.
reset
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:20:42 #13
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79207212
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:37 schreef buzz1291 het volgende:
Wat zou je denken van Songkran in Thailand, of TET in Vietnam om er eens een paar te noemen. Op dat soort dagen blijf ik of binnen of zorg dat ik heel ver weg ben van het jolige feestgedruis.

Maar 5 mei zou ik graag eens in Duitschland vieren...............
Klinkt goed die Aziatische volksfeesten!

Cinco de Mayo in Duitsland? Wat vieren ze dan? Toch niet de dag van de doden?
reset
pi_79208122
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef Individual het volgende:
Bij de feestviering zelf niet geweest verder? Nog niet zo heel lang geleden vierden ze hun 100 jaar onafhankelijkheid.
Nee, bovenop de prekestolen (daar waren ook veel Noorse klimmers met vlaggetjes) zijn we toch maar eens gaan vragen wat er aan de hand was . Maar toen was het al te laat. Ach, het voordeel was weer dat het op de prekestolen vrij rustig was...

Leuk topic trouwens!
pi_79209106
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:30 schreef Individual het volgende:
Beide goede ideeen! Zijn jullie er geweest ook?
Jammergenoeg niet. Vorig jaar had ik de tickets en hotel al geboekt, maar ging het door omstandigheden helaas niet door. Las Fallas staat nog wel hoog op m'n verlanglijstje. Als je wilt gaan, moet je er wel vroeg bij zijn. Ik had m'n hotel al in september geboekt.
Mark it zero!
pi_79375328

La tomatina in het dorpje Buñol bij Valencia
pi_79378454
Diwali in India. Geweldig leuk om mee te maken. Alle Indiers op hun paasbest op straat en met een beetje geluk is er nog een kermis ook waar je de enige niet Indier bent.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_79416592
Oud & Nieuw
  zondag 21 maart 2010 @ 20:43:52 #19
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79419428
Goede suggesties!
En dan worden feesten als Diwali en St. Patrick's Day op meerdere plaatsen op de wereld geviert.

Eens kijken of die volksfeesten in Spanje gunstig vallen voor reizen.

St. Patrick's Day: I spent all my money on Whiskey and Beer! Echt fantastisch!

Oud en Nieuw telt eigenlijk alleen mee als het een georganiseerd volksfeest is zoals in Berlijn en Edinburg. Het is wel mijn favoriete feest!

oh en cinco de mayo is niet dias de los muertos... d'oh
reset
pi_79425280
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:43 schreef Individual het volgende:
Goede suggesties!
En dan worden feesten als Diwali en St. Patrick's Day op meerdere plaatsen op de wereld geviert.
St. Patrick's Day: I spent all my money on Whiskey and Beer! Echt fantastisch!
Afgelopen woensdag op Schiphol maar weinige groene mensen gezien op de vluchten naar Ierland. In de VS is het ook nog wel een aardig feestje. Favouriete t-shirt opdruk hier: 'Who's your Paddy?'
quote:
oh en cinco de mayo is niet dias de los muertos... d'oh
Oh ja, Dias de los Muertos ben ik in LA geweest. Zou groots gevierd worden, maar heb er weinig van meegekregen. Alleen een kleine lampionoptocht gezien.

Wat me ook doet denken aan Halloween, wat in sommige Amerikaanse steden ook uitbundig wordt gevierd. Ik heb het gezien in SF, waar er geen optocht was maar op zaterdagavond (Haloween Weekend) vrijwel iedereen verkleed over straat loopt.
pi_79426462
Song Kran in Thailand Ik ben echt een Rambo met mijn waterguns en emmers water (inclusief ijsblokken )
  zondag 21 maart 2010 @ 23:44:15 #22
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79432898
Op woensdag waren ze er natuurlijk al! En behalve t-shirts heb ik nog veel meer 'who is your Paddy' gezien!

Halloween is idd een leuk feest, maar als toerist zonder lokale vrienden is het wat moeilijker te ervaren.

Wat gebeurt er allemaal met Song Kran en wanneer is het?
reset
pi_79435121
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:29 schreef Individual het volgende:Met grote volksfeesten bedoel ik groot. Anders kan ik nog een aantal toevoegen in de vorm van dorpse volksfeesten die ook erg leuk kunnen zijn trouwens.
Zoals de jaarlijkse paardenmarkt in Hedel en de bronkfeesten in Eijsden.

Volksfeesten:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Volksfeest

Daarbij ook de Gentse feesten, die ik ook in gedachten had nav de vraag.

[ Bericht 11% gewijzigd door Frank_NL op 22-03-2010 00:55:56 ]
pi_79435169
quote:
Op zondag 21 maart 2010 23:44 schreef Individual het volgende:
Op woensdag waren ze er natuurlijk al! En behalve t-shirts heb ik nog veel meer 'who is your Paddy' gezien!

Halloween is idd een leuk feest, maar als toerist zonder lokale vrienden is het wat moeilijker te ervaren.

Wat gebeurt er allemaal met Song Kran en wanneer is het?
Begin april en iedereen gaat de straten op om watergevecht te houden
Je kunt overal ter plekke supersoakers kopen maar wij hadden altijd zo een busje zeg maar... met een flinke bak water en grote brokken ijs... dat voelt lekker
  maandag 22 maart 2010 @ 00:55:57 #25
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_79435246
Gentse feesten ( eind juli ), na de oktoberfesten, het grootste stadsfestival in europa (anderhalf miljoen bezoekers) !
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_79435344
Maastricht, tijdens jaarlijks Vrijthof-concert van Andre Rieu:

Maastricht, de 11de van de 11de:

maandag 22 maart 2010 @ 01:06:07 #27
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79435428
quote:
Op maandag 22 maart 2010 00:55 schreef misteriks het volgende:
Gentse feesten ( eind juli ), na de oktoberfesten, het grootste stadsfestival in europa (anderhalf miljoen bezoekers) !
Ah nu herinner ik me dat ik een paar keer het Notting Hill Carnival heb meegemaakt en dat is ook een van de grootste straatfeesten van de wereld. (1-2m) August bank holiday.

reset
pi_79435531
PM

[ Bericht 49% gewijzigd door Frank_NL op 22-03-2010 01:14:53 ]
pi_79435555
De Reuzenstoet in Maastricht, die eens per vijf jaar wordt gehouden, trekt ook maar honderd duizend toeschouwers. 30 mei is het weer zo ver.

maandag 22 maart 2010 @ 01:25:10 #30
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_79435690
quote:
Op maandag 22 maart 2010 01:15 schreef Frank_NL het volgende:
De Reuzenstoet in Maastricht, die eens per vijf jaar wordt gehouden, trekt ook maar honderd duizend toeschouwers. 30 mei is het weer zo ver.

[ afbeelding ]
oh! dan kan ik nog ietsje beter
in m'n geboortestad doet elke 10 jaar http://www.rosbeiaard.be/ z'n ronde.
voor 'n historische stadje met nog geen 10.000 inwoners is 'n geschat bezoekersaantal van 120.000 en 'n UNESCO world heritage erkenning niet mis . De andere jaren doen z'n begeleidende reuzen een stoet

kan er zelf om professionele reden niet bij zijn , jammer genoeg
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  Moderator dinsdag 23 maart 2010 @ 11:39:56 #31
45833 crew  Fogel
pi_79484061
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef Individual het volgende:

[..]

Voor de volwassenen en studenten is de feestdag de avond van de 16e, de 17e is voor kinderen
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  dinsdag 23 maart 2010 @ 12:52:56 #32
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_79486614
Ramadan in Istanbul! Iedere avond is dan er een groot volksfeest in de wijk Sultanahmet, op de pleinen tussen en rond de Aya Sofia en de Blauwe moskee. Duizenden mensen komen bij elkaar om te vieren, te bidden en te genieten van het heerlijke eten. Daarbij aanwezig zijn was een van de hoogtepunten van al mijn reizen. En nee, ik ben geen moslim

Heeft de ANWB niet ooit een dik salontafelboek uitgebracht over dit onderwerp?
Funk Gezond, Soul een Appel
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:22:35 #33
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_79565463
quote:
Op maandag 22 maart 2010 01:25 schreef misteriks het volgende:

[..]

oh! dan kan ik nog ietsje beter
in m'n geboortestad doet elke 10 jaar http://www.rosbeiaard.be/ z'n ronde.
voor 'n historische stadje met nog geen 10.000 inwoners is 'n geschat bezoekersaantal van 120.000 en 'n UNESCO world heritage erkenning niet mis . De andere jaren doen z'n begeleidende reuzen een stoet

kan er zelf om professionele reden niet bij zijn , jammer genoeg
Oh dat is al in mei dit jaar! Is het met die 120.000 mensen echt stampesdruk? Ik zag net dat ze staanplaatsen verkopen? Heeft dat toegevoegde waarde?

30 mei is niet ideaal voor mij, maar ik ga toch eens kijken wat er mogelijk is.
reset
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:25:42 #34
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_79572091
Leuk topic!

Waar ik zo aan denk (misschien niet allemaal in de categorie "feest" trouwens. misschien meer bijzondere gelegenheden ofzo?):

• Koninginnedag, koninginnenach, zomercarnaval, intocht Sinterklaas - Nederland
  • Semana Santa - Andalucia
    Heel indrukwekkend in sommige plaatsen, met iedere avond defilés, sommige in complete stilte. Daar omheen wordt er door de bezoekers volgens goed katholiek gebruik ook flink wat wijn weggewerkt trouwens...

• Inti Raymi - Peru
    Een soort opvoering van een oude Inca-ceremonie met daaromheen een dagenlang feest, eindeloze optochten en veel drank. De opvoering is het hoogtepunt en vindt plaats in een Inca-ruine niet ver van Cuzco. Stamvol met mensen, verkopers, eten en... jawel: drank.

• 1 mei viering - Cuba
    De beroemde speech van El Comandante en Jefe (Fidel) op de Plaza de la Revolución in Havana. Een feest kun je het misschien niet noemen, aangezien niet iedereen er geheel uit vrije wil zit, maar massaal is het zeker en bijzonder ook. Het hele plein stroomt vanaf 's ochtends vroeg vol (in 2005 reisden er 1.3 miljoen Cubanen voor naar Havana) en je moet úren wachten tot de belangrijkste spreker aantreed (en dan weer uren tot hij klaar is ). 's Avonds door de hele stad feestjes.

• Dá de la Revolución - Nicaragua
    Herdenking van de revolutie in Nicaragua. Heeft vooral de neiging uit de hand te lopen als de Sandinisten in de oopositie zitten volgens mij. De combinatie van drank en mortiergranaten gaat niet altijd goed, maar wel veel speeches, dans, optochten en gezwaai met rood-zwarte vlaggen. Hoera.
  • Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 25 maart 2010 @ 15:27:07 #35
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_79572145
    quote:
    Op zondag 21 maart 2010 19:50 schreef Frank_NL het volgende:
    Oud & Nieuw
    In heel veel landen is daar echt geen bal aan eigenlijk.
    Vaak veel meer een familie- dan een volksfeest waardoor er soms geen hond op straat is...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      donderdag 25 maart 2010 @ 16:27:39 #36
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_79574464

Birmingham, Alabama 1963?
    quote:
    The origins of the use of the Ku Klux Klan costume are unclear. Although the organization has no relationship with Spain, the contemporary white gown with a cone hat follows the Spanish Roman Catholic "Nazareno" tradition. Such garments have been traditionally used in festivities such as Holy Week, symbolizing the act of penance. In Spain and its former colonies, the pointed hat is called "Capirote".
    Had het al eens eerder gezien, maar de eerste indruk..

Oud en Nieuw is idd niet overal even spannend. Zo'n masale vuurwerktrditie als in NL heb ik nog nergens gezien van de 12 landen waar ik het gevierd.
    reset
      donderdag 25 maart 2010 @ 16:32:57 #37
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_79574683
    quote:
    Op dinsdag 23 maart 2010 11:39 schreef Fogel het volgende:

[..]

Voor de volwassenen en studenten is de feestdag de avond van de 16e, de 17e is voor kinderen
    Dus op de 16e feest vieren en dan op de 17e jengelende kinderen vermaken terwijl je je kater verwerkt?

Ik zou het net andersom doen.
    reset
    pi_79574751
    De Regatta's in Venetië!
      donderdag 25 maart 2010 @ 16:34:42 #39
    27257 qwerty_x
    Tudo jóia !!
    pi_79574772
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 12:56 schreef Blik het volgende:
    Carnaval in Rio Salvador uiteraard
    zonnig Brasil
      donderdag 25 maart 2010 @ 17:38:36 #40
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_79577531
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 16:27 schreef Individual het volgende:
    Had het al eens eerder gezien, maar de eerste indruk..

I know, raar hè?
    Vooral als je ook allemaal piepkleine jongetjes in dit soort pakjes ziet lopen.
    Maar: het went...
    quote:
    Iedere dag, van Domingo de Ramos (Palmzondag) tot Día de la Resurrección (Paaszondag) trekken iedere ochtend, middag en avond een aantal hermandades (broederschappen) van ieder honderden vrouwen en (vooral) mannen door de straten. Ze lopen van hun eigen kerk, door de stad naar de lokale kathedraal en terug naar hun eigen kerk, waarbij ze gekleed gaan in lange gewaden met (heel oneerbiedig) puntmutsen die nog het meest aan de Klu Klux Klan doen denken. Iedere hermandad draagt een paso met zich mee, een loodzware draagbaar met daarop het pronkstuk van de betreffende kerk: een beeld van de gekruisigde Jezus meestal, of van Maria. Ook hier worden alle zintuigen betrokken: de kleuren van de kostuums, beelden en meegevoerde bloemen, het geluid van drums, trompetten en soms een enkele klaagzanger, de geur van kaarsen en wierook.... Kippenvel, zelfs voor een niet-erg-religieus aangelegd persoon als ik!

Toch blijft het voor mij een sport de menselijke kant van zo'n ritueel te zien: kinderen in de processie (ook in lang kostuum, maar vaak zonder kap), die de religieuze impact niet op waarde kunnen schatten en een wedstrijd doen wie de grootste bal kaarsvet kan sparen, of die niet weten waar ze met hun zakdoek heen moeten en die en publique hun kostuum omhoog trekken(want ergens onder al die lagen zat toch een broekzak?). De moderne tijden doen onvermijdelijk hun intrede met volledig gekostumeerde, SMS-ende hermanos en met een foto in de twintig (!) pagina's tellende dagelijkse bijlage over Semana Santa in de krant van Sevilla, met als ondertitel "dura penitentia" (zware straf/bezinning): een jongen en een meisje, de op de achtergrond voorbijtrekkende processie negerend, verwikkeld in een huigdiepe kus.

Het voor mij meest hilarische moment van Semana Santa vond plaats in Sevilla, waar ik met twee Spaanse mannen (type bouwvakker) een wijntje dronk, terwijl de processie van die avond ("El Silencio", zo genaamd omdat deze specifieke paso voorbijkomt in volledige, indrukwekkende stilte) voorbijtrok. Hoewel niet alle Andaluciërs diepe religieuze gevoelens koesteren bij de processies, heeft vrijwel iedereen een groot respect voor het ritueel. Toen de processie dan ook naderde werd alom om stilte gesist en doofde de bodega waar we stonden haar lichten. De paso, verlicht met tientallen kaarsen, naderde. Een potentieel kippenvelmoment, zou je denken.... Ware het niet dat Antonio, één van mijn Spaanse vrienden, zich al een kwartier eerder naar binnen had begeven om zich daar, volslagen onbewust van zijn omgeving, te verdiepen in de jackpotmachine. In de doodse stilte klonken de elektronische piepjes en knallen als een aardbeving. Ondanks (of misschien wel dankzij) de grote, afkeurende de ogen van de omstanders heb ik héél hard op mijn lip moeten bijten om niet in schaterlachen uit te barsten!
    http://annewashere.blogspot.com/search/label/Spanje
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Moderator donderdag 25 maart 2010 @ 20:46:06 #41
    45833 crew  Fogel
    pi_79584958
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 16:32 schreef Individual het volgende:

[..]

Dus op de 16e feest vieren en dan op de 17e jengelende kinderen vermaken terwijl je je kater verwerkt?

Ik zou het net andersom doen.
    Iets in die geest, maar de 17e mogen de kinderen "onbeperkt" hotdogs en softice eten. Als ze beginnen te jengelen bied je gewoon nog een ijs aan
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    pi_79601644
    quote:
    Op donderdag 25 maart 2010 16:34 schreef qwerty_x het volgende:

Carnaval in Rio Salvador Trinidad uiteraard

Dat tomaten gooien in Buñol is echt geweldig. Oktoberfest staat in de planning voor dit jaar, en wat misschien niet in dit rijtje thuis hoort, maar naar mijn idee wel erg gaaf: Cheese Rolling in Gloucestershire
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
    pi_79636278
    Portugal in Juni

The Festa de Santo Antonio in Lisbon celebrates the 'saint of love' with newly-wed couples giving thanks and singles praying for a match made in heaven - usually around June 13..

The Festa de Sao Joao (John the Baptist) is big in Porto, Aveiro and Braga on June 23-24. In Porto there are large parties with people being hit on the head with harmless plastic hammers; in Braga expect to see dancing, illuminations, folk dramas, poems to loved ones in pots of basil, music and processions.

In Santerem a 10-day Feira Nacional da Agricultura in the first week of June has horse-racing, bullfights and bull-running in the streets.

Rock in Rio-Lisbon is a huge rock festival, touted as the world's largest music festival, held annually at the Parque the Bela Vista in Lisbon attracting some of the biggest names in popular music.
    pi_79693343
    Ik had hier ook nog Spring Break aan toe willen voegen; drie weken in maart wanneer 1,5 miljoen studenten een week vrij zijn en massaal naar de zuidelijk stranden in Florida, California en Mexico gaan. Alleen kan ik nou niet zegeen dat het in Florida nou allemaal zo groots is. Ik ben in Daytona, FtLauderdale, Miami en Treasure Island geweest en eigenlijk alleen in FtLauderdale een beetje feeststemming gezien. Sowieso was het niet al te best weer en was het grootste feest dit jaar in Acapulco, omdat Florida tegenwoordig alleen voor de rijken en beschaafden is; na tien uur mag je nergens het strand op, drank is op alle publieke plaatsen verboden en elke stad heeft nog een heel pak eigen regeltjes om enige misstand te voorkomen.

Maar het is niets vergelijken bij Ibiza. Rimini of Chersonissos. Alleen Miami heeft meer dan één straat met café's en restaurantjes. Voor de rest is het allemaal maar heel erg beperkt tot een paar bars aan het strand.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')