abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_147277493
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:36 schreef FrankRicard het volgende:

[..]

The Wire is gewoon op film opgenomen, dat heeft weinig met 1080p of 4k te maken. Waarschijnlijk gaan ze nu ook de aspect ratio veranderen en daar is nog nooit iets beter van geworden :(
Nee, laatst een artikel over gelezen (kan het niet meer vinden, maar ging specifiek over the wire) maar ze nemen het op film op wat een totale resolutie kan hebben van ongeveer 4k (is niet zeker wat het is bij The Wire maar iets in die richting).
Daarnaast is de hele serie opgenomen in 16:9 en daarna uitgezonden in 4:3. Nu gaan ze die masterfilm dus weer remasteren waarbij ze de originele resolutie gaan gebruiken (16:9) zonder dat er iets gecropt gaat worden (wat dus wel het geval was bij de 4:3 versie) en gebruiken ze een resolutie van 1080p.

Kortgezegd cropten ze uit die film een 4:3 formaat in een lage resolutie en halen ze nu meer het potentieel uit hetgeen is opgenomen op film door 16:9 te croppen met een 1080p resolutie. Er werd er wordt dus niet gerommeld met de aspect ratio door alles te verbeden/verhogen of iets dergelijks.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-12-2014 13:48:55 ]
pi_147342075
Ik heb met de kerst een week vrij, denk dat ik dan eens ga beginnen met opnieuw The Wire te kijken (derde keer). :9
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_147990835
Vanaf vandaag dus de seizoenen op HBO in HD, zag al een paar afleveringen geript staan op verschillende torrentsites.
pi_147991082
Ik zag ze ook voorbij komen. Maar brengen ze alle afleveringen in één keer? Of gewoon per week? Het zijn HDTV-rips dus dat suggereert dat ze van de TV komen, maar dat kan dus ook on-demand zijn...
pi_147999506
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 december 2014 23:57 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik zag ze ook voorbij komen. Maar brengen ze alle afleveringen in één keer? Of gewoon per week? Het zijn HDTV-rips dus dat suggereert dat ze van de TV komen, maar dat kan dus ook on-demand zijn...
Ze worden op dit moment (1 seizoen per dag) uitgezonden tot het einde van het jaar 20114 op HBO. Vanaf de 5de januari zijn ze dan ook als web-dl verkrijgbaar (via HBO GO).

http://davidsimon.com/the-wire-hd-with-videos/ Hier nog een link met David Simon z'n mening over The Wire in HD en 16:9.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2014 09:49:02 ]
pi_148029483
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 december 2014 09:48 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Ze worden op dit moment (1 seizoen per dag) uitgezonden tot het einde van het jaar 20114 op HBO. Vanaf de 5de januari zijn ze dan ook als web-dl verkrijgbaar (via HBO GO).

http://davidsimon.com/the-wire-hd-with-videos/ Hier nog een link met David Simon z'n mening over The Wire in HD en 16:9.
Lange lap tekst..... maar zeker interessant :)
pi_148038100
Als iemand ze heeft geprobeerd ben ik er erg benieuwd naar!
pi_148063296
quote:
0s.gif Op donderdag 4 december 2014 13:47 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Nee, laatst een artikel over gelezen (kan het niet meer vinden, maar ging specifiek over the wire) maar ze nemen het op film op wat een totale resolutie kan hebben van ongeveer 4k (is niet zeker wat het is bij The Wire maar iets in die richting).
Daarnaast is de hele serie opgenomen in 16:9 en daarna uitgezonden in 4:3. Nu gaan ze die masterfilm dus weer remasteren waarbij ze de originele resolutie gaan gebruiken (16:9) zonder dat er iets gecropt gaat worden (wat dus wel het geval was bij de 4:3 versie) en gebruiken ze een resolutie van 1080p.

Kortgezegd cropten ze uit die film een 4:3 formaat in een lage resolutie en halen ze nu meer het potentieel uit hetgeen is opgenomen op film door 16:9 te croppen met een 1080p resolutie. Er werd er wordt dus niet gerommeld met de aspect ratio door alles te verbeden/verhogen of iets dergelijks.
Dat is dus helaas niet zo. Ze hebben toen gekozen voor 4:3 en daarom beetje dubbel gevoel over The Wire in HD. Vond het wel wat hebben. Mss zou ik nog het liefst wel HD kwaliteit willen hebben maar dan in 4:3. Dus 1440 bij 960 ofzo.

Maar goed, eerst maar eens zien. Idd ook benieuwd naar jullie ervaringen
  zondag 28 december 2014 @ 22:11:51 #109
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_148071007
quote:
1s.gif Op zondag 28 december 2014 20:10 schreef VacaLoca het volgende:

[..]

Dat is dus helaas niet zo. Ze hebben toen gekozen voor 4:3 en daarom beetje dubbel gevoel over The Wire in HD. Vond het wel wat hebben. Mss zou ik nog het liefst wel HD kwaliteit willen hebben maar dan in 4:3. Dus 1440 bij 960 ofzo.

Maar goed, eerst maar eens zien. Idd ook benieuwd naar jullie ervaringen
Als ze perse naar HD gingen, had ik het inderdaad liever in 4:3-formaat gezien. Zouden ze ook echt iets aparts mee doen ook.

Maar het ding is dat TV-maatschappijen dat gewoon niet pikken, en productiemaatschappijen (voor zover die verschilt) ook niet. In the end moet er immers geld verdiend worden, en het grote publiek heeft lak aan dat soort artistieke ideeën.

Bij Scrubs hebben ze het ook express lange tijd in 4:3 gehouden, omdat het gang-effect (het grootste deel van de serie speelt zich af in een ziekenhuisgang) zo beter over zou komen. Toen ze naar ABC gingen voor het laatste seizoen moest het gewoon in 16:9 aangeboden worden.
pi_148077800
Ik ben ook wel benieuwd naar de HD-afleveringen. Er wordt flink mee gepronkt op de officiele Facebook pagina van The Wire. Vorig jaar de complete serie gekeken en het heeft zo ontzettend veel indruk op mij gemaakt dat ik op de avond van de laatste aflevering gelijk alle seizoenen heb besteld (de serie zelf destijds gedownload :@). Tot op heden ligt de box, nog omhuld in de seal in de kast. Kan niet wachten om het weer opnieuw te beleven, ik vraag me wel af of die HD-afleveringen de moeite waard zijn om aan te schaffen.
pi_148084811
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 00:05 schreef Exorbitantes het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd naar de HD-afleveringen. Er wordt flink mee gepronkt op de officiele Facebook pagina van The Wire. Vorig jaar de complete serie gekeken en het heeft zo ontzettend veel indruk op mij gemaakt dat ik op de avond van de laatste aflevering gelijk alle seizoenen heb besteld (de serie zelf destijds gedownload :@). Tot op heden ligt de box, nog omhuld in de seal in de kast. Kan niet wachten om het weer opnieuw te beleven, ik vraag me wel af of die HD-afleveringen de moeite waard zijn om aan te schaffen.
Haha dit heb ik ooit gedaan met een gedownloade CD, zo vaak gebrand en geluisterd dat ik mezelf beloofd had de CD ooit legaal te kopen, omdat ie het waard was. Ook gedaan uiteindelijk.
pi_148085184
worden die breedbeeld versies volgende maand dan ook op de nederlandse hbo go gezet? Heb nog een tegoedbon van ziggo, zou goed uitkomen
pi_148215436
quote:
0s.gif Op maandag 29 december 2014 09:57 schreef planethugo het volgende:
worden die breedbeeld versies volgende maand dan ook op de nederlandse hbo go gezet? Heb nog een tegoedbon van ziggo, zou goed uitkomen
Volgens mij worden ze op 5 januari online gezet via HBO GO.
  vrijdag 2 januari 2015 @ 00:07:37 #114
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_148233227
Ik mis de laatste drie afleveringen van seizoen 4 (in HD). Zijn die ergens te vinden?

Moet trouwens zeggen dat de look me wel bevalt. Het blijft er grindy uit zien....
pi_148237253
quote:
1s.gif Op donderdag 1 januari 2015 14:15 schreef Exorbitantes het volgende:

[..]

Volgens mij worden ze op 5 januari online gezet via HBO GO.
top.
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar bestaat er ook al een ps3 app voor hbo go? Kan alleen een bericht van een jaar geleden dat die app eraan komt maar dat was het dan ook
pi_148239608
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 09:46 schreef planethugo het volgende:

[..]

top.
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar bestaat er ook al een ps3 app voor hbo go? Kan alleen een bericht van een jaar geleden dat die app eraan komt maar dat was het dan ook
Naar mijn weten niet. Ik heb zelf hbo via Ziggo en HBO GO bereik ik dan met middels het on demand menu. Al denk ik dat een app voor een ps4/Xbox One waarschijnlijker is dan voor de oude generatie.
pi_148240096
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 januari 2015 12:03 schreef Exorbitantes het volgende:

[..]

Naar mijn weten niet. Ik heb zelf hbo via Ziggo en HBO GO bereik ik dan met middels het on demand menu. Al denk ik dat een app voor een ps4/Xbox One waarschijnlijker is dan voor de oude generatie.
ohja idd! Ik heb toevallig ook zo een (best wel gaar cisco) apparaat. Maar ik kan me herinneren van de vorige keer dat ik HBO had dat daar lang niet zoveel opstond als bij hbogo. Dat is inmiddels wel weer een tijdje geleden dus kan zijn dat dat verandert is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')