abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 22:22:02 #51
241597 FunkyHomosapien
de macht, de mat.
pi_79231904
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:20 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

[..]
waar is die regel goed voor?
't logo goudgeel, oppervlag in kersenrood; symbool van de strijd tegen een systeem dat je hersens doodt.
pi_79234043
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:08 schreef Hexagon het volgende:
Wat een onzin. De LPF kon ook zonder senatoren in een regering gaan zitten. En dat dat misging had er ook niet mee te maken dat ze niet in de 1e kamer zaten.

Femke is een beetje aan het raaskallen de laatste dagen.
Geen onzin. Regeren is wat anders dan wetsvoorstellen erdoor krijgen. Het klopt dat de 1e kamer voornamelijk kijkt of de wet technisch/juridisch wel kan. Niks weerhoud de 1e kamer er echter van om een wetsvoorstel om politieke redenen te verwerpen. Dat dit niet vaak voorkomt is voornamelijk omdat de coalitiepartijen bijna altijd ook in de eerste kamer een meerderheid hebben. Dit is dus niet het geval als Wilders in de regering komt.

Daarnaast gebeurd het af en toe dat de 1e kamer wel degelijk om politieke redenen een voorstel verwerpt, zie bijvoorbeeld nacht van Wiegel.
pi_79234095

[ Bericht 100% gewijzigd door Breekfast op 16-03-2010 22:59:16 ]
  woensdag 17 maart 2010 @ 00:50:02 #54
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_79238733
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:15 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Je vergeet één ding: de Eerste Kamer is ook bevoegd een motie van afkeuring in te dienen. Als het CDA en de VVD (uitgaande van een CDA-VVD-PVV-coalitie) geen meerderheid in de Eerste Kamer hebben kan het kabinet zo weer zijn biezen pakken.
Over de inhoud/impact van een dergelijke motie bestaat echter veel onduidelijkheid.
pi_79243187
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:58 schreef Breekfast het volgende:

[..]

Geen onzin. Regeren is wat anders dan wetsvoorstellen erdoor krijgen. Het klopt dat de 1e kamer voornamelijk kijkt of de wet technisch/juridisch wel kan. Niks weerhoud de 1e kamer er echter van om een wetsvoorstel om politieke redenen te verwerpen. Dat dit niet vaak voorkomt is voornamelijk omdat de coalitiepartijen bijna altijd ook in de eerste kamer een meerderheid hebben. Dit is dus niet het geval als Wilders in de regering komt.
Ze staan ook veel verder van de dagelijkse politiek af, de logica van dichtgetimmerde coalities boeit ze niet zo. Daarnaast kunnen ze alleen maar nee zeggen, dan is het dus in principe wel de benodigde wet, of helemaal geen wet. Dat is een nogal hoge drempel, waardoor je vanzelf een marginale toetsing krijgt. De tweede kamer kijkt in principe of het voorstel precies zo is als ze het willen, de leden van de eerste kamer komen voor een dagje over van alle uithoeken van het land en kijkt of ze ermee kunnen leven. Op die manier krijgt de regering/het wetsvoorstel altijd vrije ruimte.

Dat zie je bijvoorbeeld ook bij het EP, die moet vaak ook maar ja zeggen, omdat de gevolgen van nee zo dramatisch zijn omdat je dan helemaal geen regeling hebt. Dan doe je dus flink wat water bij de wijn. Daarom is het recht van initiatief en het recht van amendement ook zo belangrijk, dat maakt een volksvertegenwoordiging heel politiek en heel machtig.
quote:
Daarnaast gebeurd het af en toe dat de 1e kamer wel degelijk om politieke redenen een voorstel verwerpt, zie bijvoorbeeld nacht van Wiegel.
Politiek was het juist al beklonken. De coalitiepartijen waren akkoord met het referendum. Alleen de 1e kamer voelde zich niet gebonden aan het regeerakkoord, en oordeelde dat het niet in het stelsel paste en geen goede wet was.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79249470
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:44 schreef BereNDD het volgende:

[..]

en dat noemen we nou democratie? Dat het Wilders betreft daargelaten..
Dat jij nou niets van de wet snapt ....

En ja, we noemen het democratie als 82 procent tegen die 18 procent PW-gekken zegt: hee lul, je mag de wet niet overtreden, dat is illegaal.
In Nederland hebben we het principe "gelijke monniken, gelijke kappen" bij wet vastgelegd. We vonden dat zooo belangrijk dat het zelfs het EERSTE artikel is van de Grondwet.
Wilders wil dat gewoon maar opheffen, met zijn 20 procent. FUCK THAT!!

Zelfs al heeft ie 49 procent, kan ie het nog in zijn geblondeerde-Indo hol steken.

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
pi_79249520
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:42 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Neuh, Halsema heeft HVV gelezen.

Kijk maar: http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10876
En jij kan niet lezen en ook niet luisteren. Halsema heeft dit ZELF een artikel hierover geschreven in het NRC

- Als de PVV de 25 procent bereikt, stop ik met werken, en ga ik lekker uitkering trekken van jullie belastinggeld. Dan importeer ik een importbruid en adopteren we 7 Afghaanse oorlogsweesjes, puur voor de kinderbijslag. Net zo makkelijk.
  woensdag 17 maart 2010 @ 12:26:06 #58
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_79249561
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 22:03 schreef freako het volgende:

[..]

CDA/VVD/SGP heeft net een zetel tekort.
Hoe rechts is de OSF?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_79249671
Die hele PVV heeft het straks toch veel te druk met Den Haag, om zich nog met de landelijke politiek te kunnen bemoeien?
pi_79249861
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:14 schreef Sloggi het volgende:
Klopt, maar die coalities zullen waarschijnlijk geen wetten aan willen nemen die niet met de grondwet stroken. Zo'n kabinet zal niet zo snel naar huis worden gestuurd door de Senaat. Een kabinet dat dat wel van plan is - een kabinet met de PVV erin, een partij die Nederlanders wil denaturaliseren om ze vervolgens te deporteren, een partij die Nederlandse burgers ongelijk wil behandelen, een partij die de vrijheid van godsdienst wil inperken etc. - zal waarschijnlijk geen lang leven beschoren zijn.
quote:
Op dinsdag 16 maart schreef phpmystyle het volgende:
Gelukkig hebben ze daar niet allemaal zon links getint brilletje op,
Aha. Denaturalisatie op basis van afkomst en geloof, en deportatie, en pure discriminatie zijn dus rechts! Goed te weten.
En dan NOG zijn er 'mensen' die beweren dat Wilders en zijn slaafjes geen fascisten zijn???

woensdag 17 maart 2010 @ 12:38:03 #61
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_79249969
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:26 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Hoe rechts is de OSF?
Centrumlinks. Hangt ergens tussen PvdA en GroenLinks volgens mij.
pi_79252049
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 12:29 schreef YesWeCohen het volgende:
Die hele PVV heeft het straks toch veel te druk met Den Haag, om zich nog met de landelijke politiek te kunnen bemoeien?
grappig.

Wat ik bizar vind is dat alle haagse gemeentepartijen de PvdA opeens raar aankijken dat ze niet met de PVV wil gaan praten. Een bestuur van PvdA en PVV is volslagen idioot en ondenkbaar. Praten is dan ook verspilling van tijd, energie en belastinggeld.

pi_79252124
quote:
Lachuh met deze 3e generatie import Duitser.

op zijn blog zijn ALLEEN maar pro wilders fantasietjes te worden, dus zo Nazi-duits is ie toch wel ...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')