abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 maart 2010 @ 18:19:32 #1
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79178127
quote:
KLPD-lijst met criminele Marokkanen

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) heeft een ranglijst opgesteld waar de problemen met criminele Marokkaanse Nederlanders het grootst zijn. Hiermee wordt bepaald hoeveel geld gemeenten krijgen om overlast aan te pakken.

Amsterdam heeft de meeste Marokkaanse verdachten: 2497 op een totaal van 14.844 aangehouden criminelen. Dat is zo'n vijftien procent van alle verdachten in de stad.

Gouda bezet de tweede plaats en Utrecht de derde. Culemborg komt als veertiende gemeente voor op de lijst.

De dienst heeft alle 181 gemeenten in kaart gebracht met meer dan vijf Marokkaanse criminelen. De lijst is gebaseerd op cijfers uit 2007 en is begin 2009 opgesteld, maar nu pas openbaar gemaakt.

Recidive
Als ook de recidive, waarbij criminelen vaker in de fout gaan, wordt meegerekend, heeft Gouda relatief het grootste probleem met Marokkanen. De 332 geregistreerde Marokkanen pleegden in 2007 gemiddeld 1,4 delicten per jaar.

Op deze lijst is Utrecht tweede; Den Haag staat op drie. Culemborg staat hier op de negende plaats.

Eén op drie
Op basis van de cijfers van het KLPD is ook op te maken hoeveel procent van alle criminelen in een bepaalde gemeente van Marokkaanse afkomst is. Wederom spant Gouda de kroon met 31 procent: bijna één op elke drie arrestanten is Marokkaans.

Utrecht is tweede met 23,7 procent en Culemborg derde met 22,6 procent.

Bron: http://nos.nl/artikel/143(...)-kaart-gebracht.html
Hmm..... typisch?
Scheer je weg!
pi_79178213
En dat is dus van de mensen die ze AANHOUDEN.
Wat ze 9 van de 10 keer bij groepen marokkanen niet doen
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:24:26 #3
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79178301
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:21 schreef MouzurX het volgende:
Dus de lijst is nog veel groter zeg je?
Scheer je weg!
  maandag 15 maart 2010 @ 18:27:58 #4
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_79178412
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:24 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat zegtie niet, maar dat is wel zo.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:28:51 #5
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79178439
Positieve discriminatie.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 15 maart 2010 @ 18:30:23 #6
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_79178494
allemaal incidentjes
Shuffle up and deal!!!
  maandag 15 maart 2010 @ 18:38:06 #7
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_79178786
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:30 schreef mirelia het volgende:
allemaal incidentjes

Zou het? Nee, zoiets komt wel eens voor dacht ik. Want ze vergeten helaas de cijfers van onze blanke Hollandse jongens erbij te zetten. Die cijfers moeten minstens even hoog zijn. Dit moet wel discriminatie zijn toch? Wel een lijst over Marokkanen maar geen lijst over blanke Hollandse kwajongens.

vreemd, vreemd....
Scheer je weg!
  maandag 15 maart 2010 @ 18:40:20 #8
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_79178858
Pleonasme in de TT.
Je moeder is een hamster
pi_79178928

De enige 4 steden in Nederland waar ik heb gewoond, staan in de top4 van de lijst met recidive
Zusje heeft ook in Veenendaal gewoond.

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 15 maart 2010 @ 18:43:53 #10
3185 Adelante
To let it go now
pi_79178991
Zijn dat allemaal PvdA gemeentes, kan iemand dat bevestigen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_79179726
Veel van mijn collega's van van marokkaanse afkom. Die zijn vanaf ongeveer een jaar of 30. Niets verkeerd aan, hardwerkende verstandige kerels. Wij kunnen hier ziet zonder hun. Laten we jong tuig niet verwarren met met deze mensen. 30 Jaar geleden hadden we ook veel last van jonge Molukkers, dat probleem is verdampt. Laten we hopen dat als die jonge crimineeltjes van nu verkering krijgen met een marokkaans meisje (die overigenswel naar school gaan) ze vanzelf een baantje gaan zoeken. Uiteindelijk krijgen ook zij een gezin met kinderen en dan moet je toch van je scooter afstappen en gaan werken. Of niet?
  maandag 15 maart 2010 @ 19:12:18 #12
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_79180065
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:43 schreef Adelante het volgende:
Mensen die veel last van criminaliteit kiezen dus voor de PvdA omdat die plannen hen meer aanspreekt.
Géén kloon van tvlxd!
pi_79180122
nu nog ff de absolute aantallen naar etniciteit en 3e generatie marokkanen en de lijst word nog erger....
pi_79180264
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:24 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Het boek van Sinterklaas is kleiner
pi_79180627
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:03 schreef otterspoor het volgende:
Veel van mijn collega's van van marokkaanse afkom. Die zijn vanaf ongeveer een jaar of 30. Niets verkeerd aan, hardwerkende verstandige kerels. Wij kunnen hier ziet zonder hun. Laten we jong tuig niet verwarren met met deze mensen. 30 Jaar geleden hadden we ook veel last van jonge Molukkers, dat probleem is verdampt. Laten we hopen dat als die jonge crimineeltjes van nu verkering krijgen met een marokkaans meisje (die overigenswel naar school gaan) ze vanzelf een baantje gaan zoeken. Uiteindelijk krijgen ook zij een gezin met kinderen en dan moet je toch van je scooter afstappen en gaan werken. Of niet?
Sowieso zijn het pubers en jongvolwassen mannelijke Marokkanen. Van 10 t/m 25 jaar ofzo. Daar zit het meeste tuig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_79180927
Van alle aangehouden (da's nog iets anders dan veroordeelde trouwens) criminelen in Amsterdam was dus 15% Marokkaans. En hoeveel % van de inwoners van Amsterdam is Marokkaans? Zal dat minder zijn dan 15%?
  maandag 15 maart 2010 @ 19:34:35 #17
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_79180945
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:19 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Hmm..... typisch?
Inderdaad. Lijstjes maken is typisch Nederlands.
pi_79192007
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:21 schreef MouzurX het volgende:
Zoals ook bij criminelen met een andere achtergrond.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 05:57:45 #19
3542 Gia
User under construction
pi_79197489
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:38 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Zou het? Nee, zoiets komt wel eens voor dacht ik. Want ze vergeten helaas de cijfers van onze blanke Hollandse jongens erbij te zetten. Die cijfers moeten minstens even hoog zijn. Dit moet wel discriminatie zijn toch? Wel een lijst over Marokkanen maar geen lijst over blanke Hollandse kwajongens.

vreemd, vreemd....
Wie zegt dat de rest van de criminelen BLANKE Hollandse jongens zijn?

Kijk de statistieken er eens op na, zou ik zeggen.
Volgens mij staan de Antillianen bovenaan.

Trouwens er blijkt uit deze gegevens niet of het hier alleen gaat om de allochtone Marokkanen, aangezien de autochtone Marokkanen net zo vaak fout zijn. Worden die laatsten bij de Nederlanders gerekend?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 05:59:32 #20
3542 Gia
User under construction
pi_79197491
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:03 schreef otterspoor het volgende:
Uiteindelijk krijgen ook zij een gezin met kinderen en dan moet je toch van je scooter afstappen en gaan werken. Of niet?
Klopt, maar als die dan weer trouwen met een onwetende muts uit de bergen, begint het riedeltje van onopgevoed straattuig gewoon weer opnieuw.
pi_79201018
dus tot 1/3 geregistreerde verdachten...

daarbij komen dus nog:
de niet geregistreerde verdachten
mensen die geen aangifte durven te doen
het standaard straatterreur waar niemand nog aangifte van doet
3e generatie marokkanen die als nederlander in de statistieken komen

doorlopen mensen, er is geen probleem...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:39:19 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_79201167
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:34 schreef gameniet het volgende:
dus tot 1/3 geregistreerde verdachten...

daarbij komen dus nog:
de niet geregistreerde verdachten
mensen die geen aangifte durven te doen
het standaard straatterreur waar niemand nog aangifte van doet
3e generatie marokkanen die als nederlander in de statistieken komen

doorlopen mensen, er is geen probleem...
niemand zegt toch dat er geen probleem is?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_79201238
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:43 schreef Adelante het volgende:
JA dat zijn behalve 2 allemaal PvdA wijken....

Hetzelfde beeld als met de Vogelaarwijken...
pi_79201342
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:39 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

niemand zegt toch dat er geen probleem is?
velen proberen de problemen af te zwakken of te wijten aan hun SES/discriminatie.
daarover stond in de trouw nog een goed artikel (zal zo eens ff zoeken)
  dinsdag 16 maart 2010 @ 10:54:10 #26
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_79201701
quote:
'Mooi' artikel. Verder is het natuurlijk gewoon een publiek geheim dat sommige bevolkingsgroepen oververtegenwoordigd zijn in het Hoger beroeps en universitair onderwijs!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_79201899
Lekker graaien.

De gelijke behandeling van Marokkanen is natuurlijk iets duurder dat die van niet-Marokkanen.
pi_79218482
Ik vind het nogal meevallen. Een kleine 10% van de bevolking van gouda is Marokkaans. In de leeftijdscategorie waarin de meeste criminaliteit wordt gepleegd zal het een stuk hoger percentage zijn, ik denk dat er een heel klein deel van de Goudse bejaarden en senioren Marokkaans is. Als je het dan vergelijkt met vergelijkbare sociale klassen zal het verschil nog weer kleiner worden.

Er zal vast oververtegenwoordiging overblijven, en dat is ook zeker een punt van zorg, maar het rechtvaardigt een groot deel van de beeldvorming natuurlijk totaal niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:11:16 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_79219246
interessant om te zien dat er dus minder recidivie is in Amsterdam...

daar drink ik wel een kopje thee voor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_79332658
Echt hoor diep en diep triest , dat het steeds weer over Marokkanen gaat als het om overlast gaat, echt keihard aanpakken het is gewoon echt een plaag over Nederland geworden, het heeft dan ook niks met discriminatie te maken, de feiten en cijfers liegen er niet om. ik hoop dat de gemeentes maar zeker ook de regering dit eens echt gaat aanpakken, ik ben bang dat er op een gegeven moment burgerinitiatieven gaan ontstaan, die allemaal een eigen aanpak er op na gaan houden, denk niet dat het niet gaat gebeuren. de Molukkers waren de eerste die openlijk een standpunt innamen t.o.v. de overlast. het begin is er........................
en laat nou diegene die steeds maar weer melden dat het wel meevalt of dat het allemaal niet zo erg is als er geschreven wordt, voor eeuwig zwijgen, jullie wonen beslist niet in zo'n gebied of komt nooit op straat.. Echt een ware plaag dat is het en net als een rattenplaag moet dit aangepakt worden.
EN DOOR WIE? in eerste instantie door de Marokkanen, die het wel goed bedoelen de ouders van dat tuig , dat jullie willen dat je afkomst besmeurd wordt door dit schorriemorrie , treed nou is op, je kan de andere Nederlanders het straks niet verwijten dat ze generaliseren m.b.t. jullie bevolkingsgroep , jullie roepen het zo over jullie zelf af, snap dat nou is.
en wat justitie betreft, straf nou eens naar behoren, stop nou eens met die nutteloze taakstraffen, en voorkom dat gemeentebesturen geld uitgeven, om deze gasten koest te houden, verdorie niet belonen voor hun wangedrag, maar kei en kei hard aanpakken. Het is te absurd voor woorden dat inwoners gewoon niet naar koopavonden gaan omdat ze bang zijn. Echt erg, dit kan nooit goed blijven gaan, vroeg of laat zal er een groep mensen ontstaan die het op hun eigen manier aan gaan pakken, en weet wel dan is de beer echt los.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 19:54:46 #31
236046 NotYou
tigerblood
pi_79349828
quote:
Op maandag 15 maart 2010 18:42 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ]

De enige 4 steden in Nederland waar ik heb gewoond, staan in de top4 van de lijst met recidive
Zusje heeft ook in Veenendaal gewoond.

Je suis Charlie Sheen
  vrijdag 19 maart 2010 @ 21:39:39 #32
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_79354838
In de Achterhoek wonen verhoudingsgewijs weinig Marokkanen. En dan nog dit soort berichten:
quote:
Getuigenoproep tasjesroof

Doetinchem – Op dinsdag 16 maart is een 75-jarige vrouw uit Doetinchem van haar tas beroofd op het Pasplein in Doetinchem. De politie is op zoek naar getuigen.

De 75-jarige vrouw liep omstreeks 15.30 uur met haar rollator op het Pasplein in Doetinchem. Op een gegeven moment kwamen er twee mannen op één fiets achter haar rijden. De man die achterop zat, greep vervolgens de tas van de rollator van de vrouw.

De twee mannen fietsten vervolgens hard door richting de Brouwerskamp. Het signalement van de fietser luidt als volgt: blanke man rond de 24 jaar oud, hij heeft kort zwart haar en droeg een lichtblauw jack.Het signalement van de man die achterop zat luidt als volgt: getinte man, rond de 20 jaar oud, normaal postuur en droeg een witte pet.

De politie heeft de tasjesroof in onderzoek en is op zoek naar getuigen die iets gezien of gehoord hebben. Men kan contact opnemen met de politie via 0900-8844.
http://www.112achterhoek-nieuws.nl

Dat pleit de blanke jongen natuurlijk niet vrij, maar het is wel typerend dat er van die paar buitenlanders die er in Doetinchem wonen wel weer een bij betrokken is...
  vrijdag 19 maart 2010 @ 22:07:54 #33
293270 Tighadouini
cogito ergo sum
pi_79356161
  • Nieuwe Nederlanders

• Allochtonen

• Marokkaanse-Nederlanders

• Nederlandse-Marokkanen

• Marokkanen

• Buitenlanders

• Naffers

• Finnen

Ik krijg het gevoel dat deze groep helemaal tot deze maatschappij behoort bij het opsommen van al die benamingen. Buiten dit om, misschien kan men de overlast gevende groepen in de maatschappij beter keihard gaan aanpakken. Benoemen is natuurlijk helemaal in, maar helpt het ook. Betwijfel het.
  • abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')