De New Yorkse anti-stap-wet?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:17 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Stappen is waarschijnlijk niet van toepassing ivm de wet daar
21 jaar zijn enzoquote:
Dat is in Nederland ook de enige mogelijke oplossing als ze drankverkoop aan jeugd in de horeca willen verbieden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Etcetera het volgende:
Ik denk dat je ook heel veel clubs/bars gewoonweg niet binnenkomt
Hm, ik denk dat de meeste New Yorkers geen rijbewijs op zak hebben - lijkt me lastig te handhaven dan.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:07 schreef Etcetera het volgende:
Ik denk dat je ook heel veel clubs/bars gewoonweg niet binnenkomt
bankpas met pasfotoquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:35 schreef zebaz het volgende:
[..]
Hm, ik denk dat de meeste New Yorkers geen rijbewijs op zak hebben - lijkt me lastig te handhaven dan.
Vrijwel iedere Amerikaan heeft een ID bij zich. ZEKER als ze uitgaan omdat ze weten dat ze vrijwel ALTIJD om hun ID gevraagd worden. Ook al hebben ze een baard van hoor tot Tokyo.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:35 schreef zebaz het volgende:
[..]
Hm, ik denk dat de meeste New Yorkers geen rijbewijs op zak hebben - lijkt me lastig te handhaven dan.
Volgens mij heeft ze dat hier wel gepost. Misschien wilden ze de Canadese kant van de Niagara zienquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:53 schreef Etcetera het volgende:
Maar wat moest ze in Canada to begin with
Ja ik weet ook niet zeker of DAT het was maar ik meen wat gelezen te hebbenquote:
Nu JPB nog.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 12:40 schreef Nembrionic het volgende:
Er blijft weinig meer over in de 2e Kamer
Agnes Kant, Camiel Eurlings, Wouter Bos, Laetitia Griffith en nu Pieter van Geel EN Remkes eruit
Euro's in je paspoort hebben als je t aan de douanier geeft is in ieder geval geen reden, kan ik je melden uit ervaringquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:50 schreef Nembrionic het volgende:
En uit Canada gezet worden: ik gok dat ze bij de grens geweigerd is. Dat kan nogal wat redenen hebben maar het zullen vast hele lullige zijn
Iedereen heeft daar verplicht een ID card, ze zijn alleen niet verplicht die altijd bij zich te hebben. Maar nogmaals, omdat het daar zo enorm ingeburgerd is om een ID card bij je te hebben omdat je in iedere tent waar alcohol geschonken wordt erom gevraagd kan worden, dragen de meeste mensen hem wel bij zich. Als ze al niet hun rijbewijs bij zich hebben die daar vanaf 16 jaar zijn zo ongeveer.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:17 schreef zebaz het volgende:
[..]
Volgens mij niet - geloof het of niet, het is daar minder een politiestaat dan hier
- Tja, het kan echt van alles zijn. Het feit dat ze een studentenvisum heeft en even naar Canada wil kan genoeg zijn.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:19 schreef zebaz het volgende:
[..]
Euro's in je paspoort hebben als je t aan de douanier geeft is in ieder geval geen reden, kan ik je melden uit ervaring
("Uh, you have some euro's here. I mention it so it won't drop out" terwijl ik al dacht dat we gearresteerd zouden worden voor omkoping...!)
Scherp +1quote:
En hed de daarbij behorende formulieren niet bij. Verder had je ook gelijk en wilden we de Falls van een andere kant zien.Canada ben ik ingekomen, maar niet veel verder dan het immigratiekantoor haha...quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
- Tja, het kan echt van alles zijn. Het feit dat ze een studentenvisum heeft en even naar Canada wil kan genoeg zijn.
- Reden van bezoek kan een reden zijn
- je bankrekening kan een reden zijn
En zo zijn er nog wel een aantal aan te wijzen.
Maargoed, misschien is ze er echt uitgezet en niet alleen geweigerd aan de grens
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:46 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
En hed de daarbij behorende formulieren niet bij. Verder had je ook gelijk en wilden we de Falls van een andere kant zien.Canada ben ik ingekomen, maar niet veel verder dan het immigratiekantoor haha...
[ afbeelding ]
Gelukkig mocht ik weer wegmaar Canada zag er best mooi uit haha
Kip-Ei!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:51 schreef Etcetera het volgende:
Planning is af, in elk geval zie ik zo niet iets wat ik moet verbeteren/veranderen, dus ik kan 'm opsturen. Maar volgens mij kloppen er toch een paar dingetjes niet, en die wil ik het liefste zelf fiksen. Maar ik kom er pas achter of alles klopt als ik het mail.
Preciesquote:
Ik heb nog nooit problemen ondervonden om Canada in te komen. Ook niet als single pax.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waren ze chagrijnig of niet?
Mijn ervaringen in Canada zijn niet bijzonder positief te noemen.
Iedere keer dat ik in mijn eentje reisde werd ik chagrijnig ondervraagd door de douanier, daarna naar de "customs" gestuurd waar mijn paspoort op echtheid werd gecontroleerd en vervolgens mijn tassen doorzocht.
Toen ik met z'n 2-en ging was er niets aan het handje.
Single passengers vanuit Amsterdam zijn gewoon standaard smokkelverdachten
En wat was jouw "reden van bezoek?"quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:05 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit problemen ondervonden om Canada in te komen. Ook niet als single pax.
Een aantal vakantie- en een aantal werkbezoeken.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En wat was jouw "reden van bezoek?"
Ik zat gisteren toevallig te kijken voor iemand van Groningen naar Roosendaal. Met de OV-chipkaart was dat 10 euro goedkoperquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:11 schreef Cobra4 het volgende:
Welke (ex) minister en/of stas is ook alweer verantwoordelijk voor de OV chipkaart?
Op een ov traject dat ik soms gebruik met ov chipkaart een tariefverhoging van 60%
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:14 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik zat gisteren toevallig te kijken voor iemand van Groningen naar Roosendaal. Met de OV-chipkaart was dat 10 euro goedkoper
Ja het kan zeker. Sterker nog, alle trajecten die ik afleg heb ik even nagelopen en ze zijn vaak wel iets goedkoper. Dat is iets wat al aangekondigd was maar ik had het nog nergens gezien in de praktijk.quote:
Ik ook nietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:23 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben nog nooit in Canada of Amerika geweest.
Er is idd een groot verschil per regio. Wat ik heb ervaren is dat bv Utrecht (haast) geen verhoging van het tarief heeft terwijl bv het Gooi 50/60% verhoging kent.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ja het kan zeker. Sterker nog, alle trajecten die ik afleg heb ik even nagelopen en ze zijn vaak wel iets goedkoper. Dat is iets wat al aangekondigd was maar ik had het nog nergens gezien in de praktijk.
Ik heb het wel over de NS, niet over de bussen etc.
Canada is zo gigantisch mooi.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:23 schreef Diaan73 het volgende:
Ik ben nog nooit in Canada of Amerika geweest.
Ook van Nieuw-Zeeland kan ik je uit eigen ervaringen melden dat het een schitterend land is. Een tropisch noorder eiland en en een "Schots" bergachtig zuider eiland.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:28 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Staat ook nog op ons lijstje voor "ooit" Net als Nieuw-Zeeland trouwens.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:34 schreef Cobra4 het volgende:
De SP woordvoerder gebruikt een FOK! onderzoek als basis voor zijn vragen.
Ja hoorquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:35 schreef Cobra4 het volgende:
Antwoord kabinet: de problemen rond de studenten ov chipkaart ligt bij de studenten zelf.
Volgens het kabinet lost de helpdesk alles op. De problemen die er daarna nog zijn komt omdat studenten hun kaart niet willen aanvragen en/of activeren. Zij noemde dit zelfs een terugkerend iets bij studenten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
[..]
Ja hoor
Een stelletje omhooggevallen debielen die allemaal met de auto gaan en zelf geen idee hebben WAT de OV-Chipkaart nou echt is
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Cobra4 het volgende:
De stas die het woord doet namens het kabinet zegt net dat de student die 150 euro heeft uitgegeven in het bellen naar de helpdesk maar op zoek moet naar een goedkopere provider.
Fucking hell, dat is toch een schande?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:40 schreef Cobra4 het volgende:
De stas die het woord doet namens het kabinet zegt net dat de student die 150 euro heeft uitgegeven in het bellen naar de helpdesk maar op zoek moet naar een goedkopere provider.
quote:
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:43 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Fucking hell, dat is toch een schande?
Is er ook een land waar jij niet bent geweest??quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:31 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ook van Nieuw-Zeeland kan ik je uit eigen ervaringen melden dat het een schitterend land is. Een tropisch noorder eiland en en een "Schots" bergachtig zuider eiland.
Oh ja hoor. In veel Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse landen ben ik nog nooit geweest. Maar de overige landen op deze aardkloot heb ik denk ik voor het grootste deel wel bezocht.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:45 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Is er ook een land waar jij niet bent geweest??
quote:Maar goed om te weten dat deze landen zijn goedgekeurd door de landelijke vereniging van Cobra!
Voor de politiek bedoel je?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef Etcetera het volgende:
Ernst Hirsch Ballin niet meer beschikbaar
Leek me duidelijkquote:
Ik ben in Kenia geweest en vond het daar prachtigquote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:48 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Oh ja hoor. In veel Zuid-Amerikaanse en Afrikaanse landen ben ik nog nooit geweest. Maar de overige landen op deze aardkloot heb ik denk ik voor het grootste deel wel bezocht.
[..]
Die heeft net nog gesproken in het vragen uurtje. Had ie dan wel even aan de kamer mogen vertellen.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:46 schreef Etcetera het volgende:
Ernst Hirsch Ballin niet meer beschikbaar
Nooit problemen of vervelende dingen gehad in Canada. In de VS wel altijd het idee dat je al iets fout hebt gedaan als je t land probeert in te komen, maar dat hoort er een beetje bij.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Waren ze chagrijnig of niet?
Mijn ervaringen in Canada zijn niet bijzonder positief te noemen.
Iedere keer dat ik in mijn eentje reisde werd ik chagrijnig ondervraagd door de douanier, daarna naar de "customs" gestuurd waar mijn paspoort op echtheid werd gecontroleerd en vervolgens mijn tassen doorzocht.
Toen ik met z'n 2-en ging was er niets aan het handje.
Single passengers vanuit Amsterdam zijn gewoon standaard smokkelverdachten
Toch wel voor een safari en niet voor een strandvakantie?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:50 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik ben in Kenia geweest en vond het daar prachtigEgypte is ook erg mooi vooral wegens de cultuur... Ooit moet ik ook nog met Peace naar Egypte, hij is er nog niet geweest en ik al een paar keer.
PS was toch ook in een Amerikaanse auto en ging voor de Falls?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 14:53 schreef zebaz het volgende:
[..]
Nooit problemen of vervelende dingen gehad in Canada. In de VS wel altijd het idee dat je al iets fout hebt gedaan als je t land probeert in te komen, maar dat hoort er een beetje bij.
Vreemd trouwens dat de Canadese douane kijkt naar je verblijfsstatus in de VS. Hebben ze niks beters te doen daar? Vanuit Nederland mag je immers op je Nederlandse paspoort gewoon Canada in...
De laatste keer dat we vanuit Canada de VS weer in wilden (met onze visum waiver nog in ons paspoort) ging trouwens wel verbazingwekkend makkelijk. Misschien omdat we een Amerikaanse huurauto hadden, of omdat er nou eenmaal een zondvloed aan toeristen doet wat wij doen (de grens over gaan bij Niagara Falls)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |