abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:28:04 #201
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79265969
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:05 schreef freecell het volgende:
Stef toch een hempje.. Jammer... maar ergens ook wel fijn dat het kán zeg maar.

Nou we hebben een weegschaal (nagewogen, geen fout dus en in de kraamweek elke dag gewogen en met twee verschillende weegschalen ) én meteen ook een oorzaak gevonden geloof ik

Florian gevoed om 17:45. Na 20 minuten was hij uitgedronken, tevreden, had lekker gedronken, nog een boertje

Wegen: 40cc
Daarna onder dwang weer aangelegd en heeft hij in iets minder dan een half uurtje nóg 50 cc gedronken.... Daarna nog even gekolfd: leeg, 15 cc.

Hij krijgt dus gewoon te weinig Hij heeft gewoon honger en huilt er niet om

Plan van aanpak hier: Aanleggen, boeren, weer aanleggen, boeren enz. tot hij écht niet meer wil of echt niet meer drinkt.
Daarna direct kolven (productie opkrikken) en dan wachten tot volgende voeding...
Lieve Free, wat een ellende, en dan druk ik me netjes uit.
Vreselijk zeg, dat Florian drinkt en niet aankomt.
Ik hoop dat je pva werkt. Sterkte!
  woensdag 17 maart 2010 @ 19:30:06 #202
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_79266068
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef octopussy het volgende:

[..]

Heb je je kind in een rijdende auto in je armen gehouden?
Dat vroeg ik me ook een beetje af
Ik mag hopen, Leo, dat je dan in ieder geval op de achterbank zat. En eigenlijk vind ik het niet zo heel verstandig.
Ik zou desnoods de auto aan de kant zetten (parkeerplaats als je op de snelweg zit). En dan gaan voeden.

Op de wc vind ik dan weer wel grappig.
pi_79266084
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:13 schreef octopussy het volgende:

[..]

Heb je je kind in een rijdende auto in je armen gehouden?
Was ook mijn eerste gedachte, maar ik denk dat ze wel ff gestopt zijn
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:23 schreef Twinkly het volgende:
Freecell Gek he dat hij niet laat merken dat hij hongerig is? Want hij is wel alert enzo toch, iig heeft hij op de foto's vaak zijn oogjes juist wijd open. Gaat het kolven nu wel? Je krijgt toch geen TSR zonder kind aan de borst?
Ogen úren per dag wijd open en op het CB zeiden ze ook dat hij heel sterk en alert is...
En ondervoed dus blijkbaar
pi_79266396
Freecell: balen zeg dat hij niet aangekomen is, zeker als je verwacht dat alles goed gaat. Maar ik dacht dat jij juist altijd overproductie had of was jij dat niet?

Voor Incantrix en Groofsken dus ook minder leuk nieuws...maar het gaat beiden vast weer goedkomen! Wel al een snel besluit zo'n helmpje of niet? Hier ook nog een afplatting, vrijdag weer naar CB dus ben benieuwd.

Harry met zn eerste lachje, wat lief he!! Nog liever zou een lachje naar jou toe zijn he
pi_79266633
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:37 schreef Meimeltje het volgende:
Freecell: balen zeg dat hij niet aangekomen is, zeker als je verwacht dat alles goed gaat. Maar ik dacht dat jij juist altijd overproductie had of was jij dat niet?
Dat had ik ook.
Niet meer blijkbaar
pi_79267131
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 19:23 schreef Twinkly het volgende:
Freecell Gek he dat hij niet laat merken dat hij hongerig is? Want hij is wel alert enzo toch, iig heeft hij op de foto's vaak zijn oogjes juist wijd open. Gaat het kolven nu wel? Je krijgt toch geen TSR zonder kind aan de borst?
Pff, ik krijg er gewoon een knoop van in m'n maag als ik eraan denk dat Ivan misschien al die tijd honger heeft gehad en daar geen blijk van heeft gegeven. Nu hij een flesje krijgt doet hij trouwens het tegenovergestelde: hij drinkt na een fles van 200cc gerust door en door en door. Ik moet hem echt afkoppelen. Dat probeer ik nu wat eerder te doen (rond 170-185 ml) en dan is hij ook gewoon de hele dag tevreden.

Wel fijn dat je nu de oorzaak weet, freecell. Ik hoop dat je het tij snel kunt keren. Ik heb dat kolven om de productie op te hogen ook gedaan en ook hier was 1 dag voldoende (ineens waren de uraten in zijn luiers verdwenen).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:09:48 #207
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79267955
Inca, jeetje toch een helmpje! Maar net als bij Oscar, zal het ook Stef heel stoer staan en krijgt hij hopelijk een mooi rond koppie.

Groofsken, dat is schrikken! Hopenlijk valt het allemaal nog mee.

Free, dat verwacht je toch ook niet. Wel fijn dat je snel een oorzaak lijkt te hebben gevonden. Volgende weging op het CB zal waarschijnlijk al een mooie groei laten zien.

BJ, fijn dat de eerste werkdag zo positief is verlopen.

Leo, denk dat Thomas inderdaad al zijn eerste regeldag gehad heeft. (heb ik hier overigens nooit wat van gemerkt, maar wat je schrijft lijkt er wel sterk op).

Daan heeft honger, dus we gaan zo maar de maaltijd voor 'm klaarmaken
  woensdag 17 maart 2010 @ 20:10:23 #208
100412 mefke79
komt goed!
pi_79267983
Zo, eindelijk effe zitten en tijd om te lezen. Ik heb er even ouderwets een wordpadje bijgepakt, kan ik uitgebreid reageren.

Allereerst: dag Esmee! Tot snel grote meid!

Sorbo, ook een beetje opgelucht dat je dadelijk zekerheid hebt over de heupjes van Isabeau? Of zie je er vooral tegenop? En trek je niets aan van eventuele opmerkingen over je doek. Die heupjes zijn erfelijk, daar helpt een doek niet tegen (en ook niet voor).
Stef toch een helmpje. Pff, ik snap dat je het helemaal niets vindt. Wij mogen morgen voor de uitslag en ik vreet m'n schoen op als ie negatief uitvalt. En dat is dan ook zo'n opluchting. Enne, tuurlijk kan je er eentje met doodshoofdjes, desnoods maak je em zelf (niet het helmpje, maar de print). En je hebt gelijk over de rekbare doek, ergens rond de 7 kilo vond ik em ook echt niet meer fijn.
Groofsken, jij naar de orthopeed! Dat is schrikken. Niet goed ontwikkeld..hm, spreidbroekje dan? Wanneer mag je? En welk ziekenhuis het MMC of het CZ? En hoe is het met je keuken etc? Bijna klaar?
Freecell, oe dat is schrikken! Of had je em zien aankomen? Ik heb even teruggekeken, met ongeveer 4 weken zat Driekus pas weer op geboortegewicht, maar dat is Florian al, toch, (die vier weken dus)? En Driekus was ook zo'n tevreden kind, kwam nooit te vroeg, goede luiers etc. Hier ging het pas beter toen ie er flesvoeding bij kreeg. En waarom, geen idee. Ik heb het er altijd op gegooid dat ie te weinig kreeg door mijn borstoperatie.
Asy, of de dementie overgaat weet ik nog niet, maar beter wordt het wel in de loop der tijd. Bij mij dan he...En een voor het eerste lachje!
Leonieke, durf je ook geen blokje om met de wagen? Gewoon 100 meter om je huis heen? Dan ben je ook zo thuis als het moet.En wat de rest al zegt, als wij gingen kreeg ie eerst nog een voeding en dan hadden we ruim 2,5 uur om wat te doen.
N_U hoe gaat het nu na de prikken? Nog verhoging gehad?
En ja, kindjes veranderen super snel! Ik zie het soms ineens na een dagje kdv of als ik em uit bed vis. Dan heeft ie ineens een ander koppie.
BJ, werkdag 1 overleefd! Je maakt er wel meteen een heeeleee lange dag van zeg. Slaap lekker vast voor vannacht.
Davinia, ze verstaan en Nederlands en kennen een camera. Althans die van ons. Die kent het geluidje van de camera en gaat dan intens staren. Ook erg grappig

Zo, ik ben bij. Over Driekus valt niet veel te vertellen. Hij is nog steeds erg benauwd, maar spuugt verder niet ofzo. En dat verwijdingsspul werkt wel, maar ook niet permanent. Gelukkig is en blijft ie vrolijk. Hele verhalen worden er hier verteld. Helaas zonder ondertiteling, want soms ligt ie finaal in een deuk en ik zou niet weten waarom.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79268457
Ik kreeg daarnet een mail over sprong nr. 4:

"Het spelen wordt nu steeds belangrijker voor je baby. Omdat hij nu de sprong van ‘gebeurtenissen’ maakt, vindt hij alles leuk wat met de toverwoorden ‘op en neer en nog een keer’ te maken heeft. Het speelgoed dat hier op inspeelt is bijvoorbeeld een stuiterende bal (kies wel voor een kleine en zachte!) , een babygym en een boxspiraal."

Afgelopen week heb ik een boxspiraal gekocht omdat ik dacht dat Ivan wel toe was aan een actiever speeltje dan zijn mobiel. Dat had ik dus goed ingeschat! Fijn is dat als die dingen vanzelf gaan.
pi_79268695
Arme Driekus.... benauwde kinderen zijn zo zielig! Gelukkig is hij wel vrolijk!

En Florian zat na 7 dagen alweer op geboortegewicht, dus hij was echt flink afgevallen
pi_79268794
Mefke: maak jij wel eens filmpjes van je zoon? Ik ben heel benieuwd hoe hij nu aan het rollen en tijgeren is!
pi_79268926
Mefke, ik wil inderdaad nu wel weten waar ik aan toe ben, of liever gezegd, waar Isabeau aan toe is. En dat van die doek was stom gezeur van iemand die te weinig slaapt en te veel piekert. Ben er mee gestopt..met dat piekeren. Niks voor mij

Free, wat naar zeg! Anderzijds je weet redelijk tijdig dat er iets aan de hand is en kan nu aan de slag. Wie weet is het vrij snel opgelost!

Claudia, fijn hè, als blijkt dat je best goed aan kunt voelen wat je kind leuk vindt en nodig heeft
pi_79269293
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:28 schreef Sorbootje het volgende:
Mefke, ik wil inderdaad nu wel weten waar ik aan toe ben, of liever gezegd, waar Isabeau aan toe is. En dat van die doek was stom gezeur van iemand die te weinig slaapt en te veel piekert. Ben er mee gestopt..met dat piekeren. Niks voor mij
Slaapgebrek heeft een grote impact op je leven. Het lijkt me niet zo raar dat je er door gaat piekeren en zeuren. Ik was het op een bepaald moment zo zat dat slaapgebrek mijn leven overheerste dat ik gewoon 's ochtends ging hardlopen ookal had ik bijna niet geslapen. En ik ben gestopt te zwijgen over m'n slaapgebrek. Zeuren lucht op. Je kunt dat beter hier doen en je gezellige kant bewaren voor je lief.
pi_79269399
Ivan zo lekker aan het spelen al!! Ik zag Dyon van de week op het kdv ook ineens tegen een mobiel die hij boven zn wipstoeltje had slaan. Was bijna geneigd om hetzelfde ding te gaan halen bij de Ikea. Zo leuk om ze ineens bezig te zien he Speelkleed met speeltjes erboven hebben we al 3 weken geleden besteld en is er nog steed niet.

Free: hoop dat er verbetering zal komen door de dingen die je noemde.

Mefke: gelukkig heeft hij geen last van zn benauwdheid. Wat leuke zo'n lekkere kletskous
  woensdag 17 maart 2010 @ 21:26:57 #215
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_79272185
Freecell: dat is schrikken. Hopelijk gaat het nu snel de goede kant op! Op foto's en film ziet hij er inderdaad altijd erg alert uit.
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:10 schreef mefke79 het volgende:

En ja, kindjes veranderen super snel! Ik zie het soms ineens na een dagje kdv of als ik em uit bed vis. Dan heeft ie ineens een ander koppie.
Nou zeg, ik maar denken dat het wel aan mij zal liggen. Echt na een slaapje kan een kind al een ander koppie hebben ja!

Denk dat we toch echt een 'regeldag' hebben ofzo. Zelfs als ik Oei, ik groei lees, is het alsof het over Lucas gaat. Geruststelling dus, want dan ligt het niet aan zijn darmpjes.....
Hij ligt nu superlief op zijn buik te slapen. Ook en de kat zijn knock out, dus stil avondje hier
pi_79272573
Wow voor alle duidelijkheid. Ik zat op de achterbank naast de maxicosi toen hij zo begon te wenen van de honger. Eerst proberen stil te houden, maar dat leek dus niet te lukken. Dan moeten stoppen met rijden (mijn man dus) en eten gegeven. Straks bellen jullie al naar één of andere instantie om te zeggen dat we slechte ouders zijn omdat ik me hier niet duidelijk genoeg uitgedrukt heb

Ik lees morgen de rest bij en zal dan ook nog reageren op de andere vraag die hier gepasseerd is, maar nu eerst een huilende baby eten geven
pi_79273045
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 21:34 schreef leonieke het volgende:
Wow voor alle duidelijkheid. Ik zat op de achterbank naast de maxicosi toen hij zo begon te wenen van de honger. Eerst proberen stil te houden, maar dat leek dus niet te lukken. Dan moeten stoppen met rijden (mijn man dus) en eten gegeven. Straks bellen jullie al naar één of andere instantie om te zeggen dat we slechte ouders zijn omdat ik me hier niet duidelijk genoeg uitgedrukt heb

Ik lees morgen de rest bij en zal dan ook nog reageren op de andere vraag die hier gepasseerd is, maar nu eerst een huilende baby eten geven
Meh, naar Belgische instanties bellen is zo duur
  woensdag 17 maart 2010 @ 22:11:43 #218
100412 mefke79
komt goed!
pi_79274711
Filmpjes is al weer even geleden (om de meest domme reden ook nog, batterij leeg) maar dat halen we volgende week op vakantie allemaal in.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_79275926
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 15:21 schreef mama_papa het volgende:
Ik vroeg het eerder ook al, maar nog geen antwoord Dus heel brutaal gewoon nog een keer
Ik moet as dinsdag naar het ziekenhuis voor algehele controle voor mezelf. Ook dus voor het gebied daaronder Nu bloed ik nog steeds, en véél Moet ik dan niet bellen voor een andere afspraak?
Als je belt voor een andere afspraak, moet je bellen voor een eerdere afspraak. Mij 'klinkt' het in de oren als een achtergebleven stukje placenta. En ook al kijken ze dat ding altijd na na de geboorte; ze hebben het bij mij maar liefst 2 keer over het hoofd gezien en ben ik later nagecurreteerd (na alle 3 kinderen overigens). De eerste keer na 5 weken met spoed en toen had ik dezelfde klachten als jij. Ik zeg dit niet om je bang te maken, want het stelt niet zo heel erg veel voor. Maar spreek wel duidelijk je zorg uit.
  woensdag 17 maart 2010 @ 23:01:22 #220
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79277325
Mammietje: Een eerdere afspraak gaat denk niet lukken aangezien het as dinsdag al is ingepland, maar toch word ik nu een beetje bang Wat gebeurd er dan mocht dat het geval zijn?
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
pi_79278627
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 23:01 schreef mama_papa het volgende:
Mammietje: Een eerdere afspraak gaat denk niet lukken aangezien het as dinsdag al is ingepland, maar toch word ik nu een beetje bang Wat gebeurd er dan mocht dat het geval zijn?
Het was juist niet mijn bedoeling om je bang te maken. Misschien spiegel ik gewoon wel door mijn eigen ervaringen. Maar ik lees zorg en angst in je berichtje.
Ik kan niet inschatten hoeveel bloed je verliest. Maar ik krijg de indruk dat het erg veel is. Ik verloor na de 1e bevalling na 5 weken nog net zo veel als vlak na de bevalling en was er ook echt duizelig van. Ik ben toen naar de huisarts gegaan die me meteen doorstuurde naar de gyn. Nog geen 3 uur later lag ik op de OK waar ze een curretage uitgevoerd hebben. Het gevaar; je kan ook teveel bloed verliezen natuurlijk. Het bleek achteraf om een klein stukje te gaan, anderhalve cm. ofzo. Gebeurt bij heel veel vrouwen, maar levert meestal geen problemen op.
Bij 2e bevalling ben ik meteen met spoed manueel gecurreteerd (dat was echt kritiek voor me), toen is er een heel groot stuk blijven zitten. Is voor jou niet relevant overigens, dat zal bij jou niet aan de orde zijn. Bij de 3e ben ik SUPERGOED gecontroleerd en heb ik alles dubbel laten checken omdat me al een OK beloofd was, maar ook toen hebben ze toch nog een stukje over het hoofd gezien en ben ik na 8 weken gecurreteerd. Toen bloedde ik niet eens zoveel overigens, maar kwamen ze er bij controle achter.

De ingreep is niet om je zorgen over te maken. Het is wel lastig omdat je langer 'uit de running' bent (je mag hetzelfde niet als na een bevalling, tillen, zwemmen, gemeenschap, noem maar op). En misschien is het dit ook helemaal niet bij jou aan de hand, maar genees je gewoon wat trager of doe je teveel. Maar als je echt nog heel veel bloed (en zeker als je duizelig er van wordt) en je er echt zorgen om maakt, kan het geen kwaad om morgen eens je huisarts op te zoeken om je zorg uit te spreken of op z'n minst je HB te laten prikken. Als hij het nodig vindt, stuurt hij je wel meteen door. En anders wacht je gewoon dinsdag af. Maar ga de afspraak niet naar later verzetten omdat je nog bloed.
  donderdag 18 maart 2010 @ 06:38:30 #222
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_79282423
Mornings

ik leef nog hoor! was idd een drukke en heftige dag om weer te beginnen. Ben dan ook gisteravond niets na tienen al mijn bed ingedoken...
(helaas wel veel wakker geweest vannacht... )

@freecell: wat ontzettend vervelend dat je kleine mannetje niet groeit zeg! wat een tegenvaller en ik kan me voorstellen dat je er erg verdrietig van was.... tis ook niet niets. En wat confronterend met zo'n weegschaal he? Toen Evie net geboren was moesten wij ook voor en na de voeding wegen; en dan had ze soms in een half uur maar 20 of 30 ml gedronken... Wat had ik een hekel aan dat ding....
Ik hoop voor je dat Florian snel beter gaat drinken en dan lekker spekkies gaat kweken

@Trix: aaaah Stef toch een helmpje... jammer zeg! toch ook wel even een tegenvaller; want het leek eerst niet nodig toch? naja beter bij twijfelen wel, dan toch uiteindelijk een scheef koppie.
en als het hem net zo mooi staat als Oscar, komt het helemaal goed! straks wordt het nog een waar fashionitem

@MP; ik hoop voor je dat het allemaal meevalt; want placentaresten zal wel enorm vervelend zijn zeg! vloei je nog zoveel dan? (sorry als ik nu een vraag stel die ja al uitgebreid hebt beschreven; ben niet helemaal up 2 date momenteel).

@Claudia; ahhhh Ivan lekker aan het spelen met zijn boxspiraal. Wat leuk dat die kleintjes steeds nieuwe vaardigheden ontwikkelen he? en wat gaat dat toch snel!

@Sorboo; hoe is het van8 gegaan? slaapt je meisje al wat beter en is ze al minder verkouden aan het raken???

voor iedereen verder een

Ik ga zo weer richting werk. Vanavond verder lekker vrij. Dus om 16 uur mijn lieve meisje halen bij het KDV en lekker met dr knuffelen. Gister heb ik haar veeeeeel te weinig gezien en aangeraakt...
dat is wel even wennen hoor
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_79282951
mama_papa, ik verloor na 8 weken nog steeds bloed, bleek er een stukje placenta achtergebleven te zijn. Toen heb ik een curretage gehad en was het eigenlijk met een paar dagen over met het bloeden
pi_79283711
BJ, fijn dat het zo goed is gegaan... vanavond weer lekker knuffelen met je meissie!

Leo fijn effe die uitleg erbij... tja, wellicht hebben onze vlaamse vrienden toch andere ideeen bij de vervoers-etiquette van kleintjes, maar niet dus!

Hier eigenlijk weinig te melden, Minke is geloof ik de babygym aan het slopen (zo te horen) dus ga zo maar even in de box kijken en efffe ontbijten.
Oh en rollen van buik naar rug kan ze nu dus echt... gisteravond tot 3 keer toe en vanochtend ook weer. Heb wel het idee dat het semi-per ongeluk is, maar het is een leuk beginnetje!
  donderdag 18 maart 2010 @ 09:00:24 #225
259489 mama_papa
Papa en Mama van Tessa
pi_79283829
Mammietje: Ik wacht wel gewoon tot dinsdag, dat moet te doen zijn Het is wel heel veel bloed, inderdaad net zoveel als net na mn bevalling...
Had je daarbij trouwens ook af en toe enorm veel pijn links onder in je buik? Ik heb dat 1 á 2 keer per dag, dat het echt enorm veel pijn doet

B-J: Ik vloei inderdaad echt nog heel veel
Werkse Lijkt me erg moeilijk om dan je kleine meisje achter te laten bij het KDV, maar als je haar dan weer ophaald lijkt het me zo ontzettend fijn om dr weer lekker vast te houden en een dikke knuffel te geven!
Ik blijf lekker thuis met Tessa, ik zou het heel eerlijk gezegd niet kunnen om mn kindje bij iemand achter te laten Vooral ook omdat ze meestal bij mij alleen maar stil word En omdat ik gewoon niet zonder haar kan

Raissa: Nu word ik toch wel bang, 2 mensen hebben het dus al gezegd hmmz....zal het dan bij mij ook zo zijn

Lijnloos: Minke aan het rollen
05-02-2010 00:58 is onze dochter Tessa geboren!!!
26-05-2010 gaan we trouwen!!!!!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')