Maar moet de auto ook op de maand nauwkeurig oldtimer zijn of kijken ze gewoon van, oh het is 2011 auto komt uit '86 dus hij is ongeveer 25 jaar oud.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:24 schreef Catch22- het volgende:
jawel. Tot eind 2011 worden auto's nog oldtimers voor de wegenbelasting (Veel verzekeringen houden 20 jaar aan).
Het is dan ook een regeling die eigenlijk geschrapt zou moeten worden.. ."Vroeger" profiteerden alleen de "rijken" die 12 antieke auto's hadden ervan, nu iedereen met een oud, zwaar vervuilend stuk roest. Belasten van nieuwe, zuinige auto's en vrijstellen van rijdende milieuproblemen is zooo krom! BPM zou eigenlijk niet bij aanschaf geheven moeten worden, maar na 8 jaar, en dan jaarlijks opnieuw 1000 euro of zo.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:46 schreef Ladylike het volgende:
overigens had ik het er gisteren nog over, dat de tijd snel gaat
"vroeger" moest een auto van ergens in de jaren 70 zijn om oldtimer genoemd te worden, nu is een kadet van '83 al oldtimer
Als ie volgens jaar oldtimer wordt waarom zou je 'm dan nu willen schorsen?quote:Op maandag 15 maart 2010 10:03 schreef Jaapie1993 het volgende:
Hey,
Ik had een vraagje, wordt elke auto uit 1986 volgendjaar nog oldtimer? ongeacht in welke maand van dat jaar de auto is gemaakt, en of hij ingevoert is.
Kun je een auto uit het buitenland nu kopen, schorsen en wachten tot volgend jaar tot hij oldtimer is en dan verzekeren etc?
Alvast bedankt
Leg dat eens uit als je wilt.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:29 schreef YoshiBignose het volgende:
Bovendien krijg je vaak (altijd?) ook een aanbod om je auto weg te doen als die oldtimer wordt.
Kan iemand dit bevestigen?quote:Op maandag 15 maart 2010 11:03 schreef FransDeens het volgende:
Als je auto uit maart 1986 is wordt 'ie pas in maart 2011 belastingvrij. Maar dan kan je nog steeds doen wat jij wil, alleen moet je de auto dan misschien iets langer geschorst laten.
ja, de belastingdienstquote:
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.quote:
Nooit iets over geweten/gehoort, zou is wat opzoekenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
Dat ligt helemaal aan je "barrel"! Vooralsnog worden leaseauto's van 3 jaar oud niet gesloopt, en rijdt iemand anders er nog jaren in rond.quote:Op maandag 15 maart 2010 11:52 schreef FransDeens het volgende:
Het heeft weinig zin om de standaard discussie weer eens aan te zwengelen, maar het produceren van een nieuwe auto kost levert ook veel vervuiling op. Zoveel zelfs, dat het beter voor het milieu schijnt te zijn om een paar jaar langer in je oude barrel door te rijden.
En van wie kreeg ze dat aanbod? Een autohandelaar? Kan ik me wat bij voorstellen, dit belastingvoordeel geeft deze auto's meerwaarde. En het lijkt me sterk dat de fiscus 2000 euro gaat betalen....quote:Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
BMW van m'n tante werd laatst oldtimer en toen kreeg ze ook direct een brief met een aanbod van 2000 euro voor haar auto, wat ze overigens niet gedaan heeft. Ik weet verder de details niet, maar dat werd mij verteld.
Op de DAG zelfs...quote:Op maandag 15 maart 2010 10:29 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Maar moet de auto ook op de maand nauwkeurig oldtimer zijn of kijken ze gewoon van, oh het is 2011 auto komt uit '86 dus hij is ongeveer 25 jaar oud.
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papierenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Op de DAG zelfs...
Auto nu kopen, NIET invoeren maar gewoon ergens binnenzetten en in de week dat hij 25 wordt RDW keuren/invoeren/APK keuren en op kenteken zetten, niks geen geklooi met schorsen e.d.![]()
Vorig jaar hetzelfde gedaan met een Yank, en daar kreeg ik een eindafrekening van 11 EYPO van voor een wéék wegenbelasting
Je betaald pas als ie op kenteken staat. Goede papieren moet je altijd hebben natuurlijk, anders kun je 'm niet eens op kenteken zetten.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:01 schreef Jaapie1993 het volgende:
[..]
Maar hoe zit dat dan met op naam enzo? Of moet je gewoon de goede papieren erbij hebben en pas als hij 25 jaar oud is naar de rdw toe stappen met je auto en de (goede) papieren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |