Kijk dat is ook een goede oplossingquote:Op maandag 3 mei 2010 09:45 schreef RamonaB het volgende:
Jawel, maar dan nog lukt het niet..grrrr... maar straks komt moeders. Ik heb het naaimachine al klaar gezet - kan ze meteen aan de bak
Welk patroon nr uit welke knippie ben je aan het tekenen naaien. Ik heb ze hier thuis liggen. Misschien kan ik je nav het patroon helpen......quote:Op woensdag 21 april 2010 22:39 schreef DJRandall het volgende:
[..]
wat een fijne uitleg, daar kan ik wel wat mee. Thanks!
Ik heb de Knippie btw.......
Naait wel heel anders dan een gewoon katoentje hoor. Goed recht van draad leggen met patroon tekenenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:45 schreef E.T. het volgende:
Katoenen tricotmax. 5% elastan
Das perfect voor kinderen
Weet zo niet uit mijn hoofd welke het is. Ik begrijp heel goed dat het een hele opgave gaat zijn om iets te maken als je de helft maar snapt. Maar eens is de eerste keer toch?quote:Op maandag 3 mei 2010 14:23 schreef Bianca1976 het volgende:
[..]
Welk patroon nr uit welke knippie ben je aan het tekenen naaien. Ik heb ze hier thuis liggen. Misschien kan ik je nav het patroon helpen......
Maar misschien is het handig als je iemand in je omgeving hebt die kan naaien. want eerlijk is eerlijk als je niet weet wat een beleg is, vraag ik me af of je deze dan wel goed aan je kledingstuk gaat naaien.
Misschien woon je in de buurt van iemand hier op het forum. Ik woon in de kop van Overijssel. Ben bereid om het hier thuis voor te doen en je te helpen.
Als je denkt dat langdurig project gaat worden, maatje grote nemen volgende keerquote:Op vrijdag 7 mei 2010 22:49 schreef DJRandall het volgende:
[..]
Weet zo niet uit mijn hoofd welke het is. Ik begrijp heel goed dat het een hele opgave gaat zijn om iets te maken als je de helft maar snapt. Maar eens is de eerste keer toch?
Heel lief dat je me wilt helpen. Ik woon in Brabant, dus dat is niet te doen. Heb al wel bij mijn moeder gezeten die het een en ander heeft uitgelegd en wil komen helpen als ik bij de 'moeilijke' stukken kom.
Ondertussen is me al heel wat meer duidelijk, over beleg enzo. Helaas geen tijd gehad om er nog verder naar te kijken.
Maar bedankt voor je aanbod.Mocht ik er tegen die tijd niet uit komen, dan meld ik me weer. Hoop dat mijn zoon er dan nog in past
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:25 schreef Bianca1976 het volgende:
[..]
Naait wel heel anders dan een gewoon katoentje hoor. Goed recht van draad leggen met patroon tekenen
rvd (recht van draad) is hoe de stof verticaal loopt. Dus in de lengte van de stof. En niet van de zelfkant naar de zelfkant(afgewerkte kant door de fabriek)quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:43 schreef RamonaB het volgende:
[..]
recht van de draad...
ehm, recht van de draad is toch gewoon hoe de draden lopen en dat dan volgen. dat je je patroon de draad laat volgen?
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 09:04 schreef Bianca1976 het volgende:
[..]
Als je denkt dat langdurig project gaat worden, maatje grote nemen volgende keer![]()
En als je een patroon tekent dan moet je daar opschrijven welk patroondeel het is (dus mouw, voorpand ofzo, zie je staan bij welke delen je moet overtekenen.)
En ook erop schrijven in welk blad, welke maand, nr en welk patroonnr. Zo kan je altijd terug vinden waar je het patroon vandaan hebt en wat de beschrijving is. En aan het eind van je project speld je alle delen aan elkaar en doe je een klein lapje van je stof erbij.
Zo kan je later (als je ervaren ebnt en veel patronen hebt liggen) precies zien oh dat leuke groene broekje was dat patroon.
aha, de 140 cm lijn volgen dus. Oke, thanks. Nog wat aan moederdag gedaan hier?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:29 schreef Bianca1976 het volgende:
[..]
rvd (recht van draad) is hoe de stof verticaal loopt. Dus in de lengte van de stof. En niet van de zelfkant naar de zelfkant(afgewerkte kant door de fabriek)
rvd staat altijd duidelijk met een lijn op het patroon aangeven.
Juist niet!!! Dat is de breedte van de stof.quote:Op zondag 9 mei 2010 17:07 schreef RamonaB het volgende:
[..]
aha, de 140 cm lijn volgen dus. Oke, thanks. Nog wat aan moederdag gedaan hier?
Is dat aan de binnenkant geen locksteek? (aparte lock-machine voor nodig) Maar heb je niet een rechte stretch steek? Ik heb op mijn machine een steek die recht is waarbij de machine steeds een klein beetje heen en terug gaan. Die steek kan een beetje mee rekken. Ziet er gewoon recht uit maar dan wat dikker.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:20 schreef Nijna het volgende:
Vraagje, ik ben bezig met een zomerjurkje van tricot of hoe dat spul ook mag heten.
Ik heb de zijnaden zeg maar met zo'n tricotsteek gedaan, maar die vind ik niet zo mooi om het randje bij de hals en de schouderbandjes en de zoom onderin te doen . Kan ik dat gewoon met een rechte steek doen omdat daar toch niet zoveel kracht op komt te staan?
Bij de shirts die je in de winkel koopt zie je dan van buiten 2 rechte lijntjes en aan de binnenkant iets anders, maar ik zou niet weten wat voor een steek dat is en of mijn machine dat kan (het is maar een simpel ding).
Iemand een idee?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |