abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80959175
Jawel, maar dan nog lukt het niet..grrrr... maar straks komt moeders. Ik heb het naaimachine al klaar gezet - kan ze meteen aan de bak
Iemand die met planten praat een dove netel geven, is nooit grappig.
  maandag 3 mei 2010 @ 09:47:08 #152
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80959198
quote:
Op maandag 3 mei 2010 09:45 schreef RamonaB het volgende:
Jawel, maar dan nog lukt het niet..grrrr... maar straks komt moeders. Ik heb het naaimachine al klaar gezet - kan ze meteen aan de bak
Kijk dat is ook een goede oplossing
pi_80965780
Tis gelukt, moeders deed de eerste mouw, hielp wat bij de tweede (ik heb foto's gemaakt hahah) en nou kan ik het misschien wel zelf de volgende keer Ik ga het iig zelf proberen. Nu afwerken en madammetje heeft een Bumbajurk. Ze wil alleen niet passen, ze is ziek...
pi_80966806
Hey wat goed Ramona!!!
Fake it till you make it...
pi_80967737
Mensenkindertjes wat heeft het lang geduurd voordat ik het nieuwe deel vond. Ben niet zo vindingrijk, zag em nu opeesn bijna bovenaan staan. Nu dus dan toch eindelijk.
Misschien ff linkje naar nieuwe deel erbij volgende keer.

Zag weer leuke dingen voorbij komen hier
Ik heb wat nieuwe projectjes gemaakt. Zie mijn blog

http://beessies.blogspot.com

Groetjes Bianca
pi_80968347
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:39 schreef DJRandall het volgende:

[..]

wat een fijne uitleg, daar kan ik wel wat mee. Thanks!
Ik heb de Knippie btw.......
Welk patroon nr uit welke knippie ben je aan het tekenen naaien. Ik heb ze hier thuis liggen. Misschien kan ik je nav het patroon helpen......

Maar misschien is het handig als je iemand in je omgeving hebt die kan naaien. want eerlijk is eerlijk als je niet weet wat een beleg is, vraag ik me af of je deze dan wel goed aan je kledingstuk gaat naaien.

Misschien woon je in de buurt van iemand hier op het forum. Ik woon in de kop van Overijssel. Ben bereid om het hier thuis voor te doen en je te helpen.
pi_80973411
Kijk 'ns!

Het halsje is iets te wijd, maar ach, dat kan de pret niet drukken. Sophieke is er, ondanks dat ze ziek is, toch heel blij mee.
pi_81023400
Als ik nu een gewoon shirtje wil maken, zeg maar om dagelijks te kunnen dragen, welke stof moet je daarvoor hebben? Tis voor sophieke, moet wel wat rekken, maar niet zo'n vies zweetstofje zijn.Katoen met ???
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:45:57 #159
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_81028075
Katoenen tricot max. 5% elastan Das perfect voor kinderen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_81041159
oke thanks!
pi_81149886
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 21:45 schreef E.T. het volgende:
Katoenen tricot max. 5% elastan Das perfect voor kinderen
Naait wel heel anders dan een gewoon katoentje hoor. Goed recht van draad leggen met patroon tekenen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 22:49:16 #162
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_81158763
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:23 schreef Bianca1976 het volgende:

[..]

Welk patroon nr uit welke knippie ben je aan het tekenen naaien. Ik heb ze hier thuis liggen. Misschien kan ik je nav het patroon helpen......

Maar misschien is het handig als je iemand in je omgeving hebt die kan naaien. want eerlijk is eerlijk als je niet weet wat een beleg is, vraag ik me af of je deze dan wel goed aan je kledingstuk gaat naaien.

Misschien woon je in de buurt van iemand hier op het forum. Ik woon in de kop van Overijssel. Ben bereid om het hier thuis voor te doen en je te helpen.
Weet zo niet uit mijn hoofd welke het is. Ik begrijp heel goed dat het een hele opgave gaat zijn om iets te maken als je de helft maar snapt. Maar eens is de eerste keer toch?
Heel lief dat je me wilt helpen. Ik woon in Brabant, dus dat is niet te doen. Heb al wel bij mijn moeder gezeten die het een en ander heeft uitgelegd en wil komen helpen als ik bij de 'moeilijke' stukken kom.
Ondertussen is me al heel wat meer duidelijk, over beleg enzo . Helaas geen tijd gehad om er nog verder naar te kijken.
Maar bedankt voor je aanbod. Mocht ik er tegen die tijd niet uit komen, dan meld ik me weer. Hoop dat mijn zoon er dan nog in past
pi_81168978
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 22:49 schreef DJRandall het volgende:

[..]

Weet zo niet uit mijn hoofd welke het is. Ik begrijp heel goed dat het een hele opgave gaat zijn om iets te maken als je de helft maar snapt. Maar eens is de eerste keer toch?
Heel lief dat je me wilt helpen. Ik woon in Brabant, dus dat is niet te doen. Heb al wel bij mijn moeder gezeten die het een en ander heeft uitgelegd en wil komen helpen als ik bij de 'moeilijke' stukken kom.
Ondertussen is me al heel wat meer duidelijk, over beleg enzo . Helaas geen tijd gehad om er nog verder naar te kijken.
Maar bedankt voor je aanbod. Mocht ik er tegen die tijd niet uit komen, dan meld ik me weer. Hoop dat mijn zoon er dan nog in past
Als je denkt dat langdurig project gaat worden, maatje grote nemen volgende keer
En als je een patroon tekent dan moet je daar opschrijven welk patroondeel het is (dus mouw, voorpand ofzo, zie je staan bij welke delen je moet overtekenen.)
En ook erop schrijven in welk blad, welke maand, nr en welk patroonnr. Zo kan je altijd terug vinden waar je het patroon vandaan hebt en wat de beschrijving is. En aan het eind van je project speld je alle delen aan elkaar en doe je een klein lapje van je stof erbij.
Zo kan je later (als je ervaren ebnt en veel patronen hebt liggen) precies zien oh dat leuke groene broekje was dat patroon.
pi_81189948
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:25 schreef Bianca1976 het volgende:

[..]

Naait wel heel anders dan een gewoon katoentje hoor. Goed recht van draad leggen met patroon tekenen

recht van de draad...
ehm, recht van de draad is toch gewoon hoe de draden lopen en dat dan volgen. dat je je patroon de draad laat volgen?
pi_81191915
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:43 schreef RamonaB het volgende:

[..]

recht van de draad...
ehm, recht van de draad is toch gewoon hoe de draden lopen en dat dan volgen. dat je je patroon de draad laat volgen?
rvd (recht van draad) is hoe de stof verticaal loopt. Dus in de lengte van de stof. En niet van de zelfkant naar de zelfkant(afgewerkte kant door de fabriek)

rvd staat altijd duidelijk met een lijn op het patroon aangeven.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:26:53 #166
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_81196629
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:04 schreef Bianca1976 het volgende:

[..]

Als je denkt dat langdurig project gaat worden, maatje grote nemen volgende keer
En als je een patroon tekent dan moet je daar opschrijven welk patroondeel het is (dus mouw, voorpand ofzo, zie je staan bij welke delen je moet overtekenen.)
En ook erop schrijven in welk blad, welke maand, nr en welk patroonnr. Zo kan je altijd terug vinden waar je het patroon vandaan hebt en wat de beschrijving is. En aan het eind van je project speld je alle delen aan elkaar en doe je een klein lapje van je stof erbij.
Zo kan je later (als je ervaren ebnt en veel patronen hebt liggen) precies zien oh dat leuke groene broekje was dat patroon.

Het wordt inderdaad maar vast een maatje groter.....
Goeie tips heb je verder! Lekker praktisch, daar hou ik wel van!
pi_81217828
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 21:29 schreef Bianca1976 het volgende:

[..]

rvd (recht van draad) is hoe de stof verticaal loopt. Dus in de lengte van de stof. En niet van de zelfkant naar de zelfkant(afgewerkte kant door de fabriek)

rvd staat altijd duidelijk met een lijn op het patroon aangeven.
aha, de 140 cm lijn volgen dus. Oke, thanks. Nog wat aan moederdag gedaan hier?
pi_81244537
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:07 schreef RamonaB het volgende:

[..]

aha, de 140 cm lijn volgen dus. Oke, thanks. Nog wat aan moederdag gedaan hier?
Juist niet!!! Dat is de breedte van de stof.
Kijk maar eens in een patroonblad hoe ze de patroondelen op de stof leggen
pi_81245754
ik leer 't nooit...
pi_81247824
Vraagje, ik ben bezig met een zomerjurkje van tricot of hoe dat spul ook mag heten.
Ik heb de zijnaden zeg maar met zo'n tricotsteek gedaan, maar die vind ik niet zo mooi om het randje bij de hals en de schouderbandjes en de zoom onderin te doen . Kan ik dat gewoon met een rechte steek doen omdat daar toch niet zoveel kracht op komt te staan?
Bij de shirts die je in de winkel koopt zie je dan van buiten 2 rechte lijntjes en aan de binnenkant iets anders, maar ik zou niet weten wat voor een steek dat is en of mijn machine dat kan (het is maar een simpel ding).
Iemand een idee?
  maandag 10 mei 2010 @ 12:29:47 #171
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_81248144
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:20 schreef Nijna het volgende:
Vraagje, ik ben bezig met een zomerjurkje van tricot of hoe dat spul ook mag heten.
Ik heb de zijnaden zeg maar met zo'n tricotsteek gedaan, maar die vind ik niet zo mooi om het randje bij de hals en de schouderbandjes en de zoom onderin te doen . Kan ik dat gewoon met een rechte steek doen omdat daar toch niet zoveel kracht op komt te staan?
Bij de shirts die je in de winkel koopt zie je dan van buiten 2 rechte lijntjes en aan de binnenkant iets anders, maar ik zou niet weten wat voor een steek dat is en of mijn machine dat kan (het is maar een simpel ding).
Iemand een idee?
Is dat aan de binnenkant geen locksteek? (aparte lock-machine voor nodig) Maar heb je niet een rechte stretch steek? Ik heb op mijn machine een steek die recht is waarbij de machine steeds een klein beetje heen en terug gaan. Die steek kan een beetje mee rekken. Ziet er gewoon recht uit maar dan wat dikker.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  maandag 10 mei 2010 @ 12:50:01 #172
3011 E.T.
pi_81248821
die met twee rechte steken naast elkaar is een coverlock-steek (als het uit de winkel komt), daar heb je een aparte coverlock machine voor nodig (kan niet met een lockmachine).
Die kun je zelf 'namaken' met een tweelingnaald. Dat is ff zoeken hoe het werkt, maar die is ook elastisch
Aan de achterkant ziet die er uit als een soort zigzagje en rekt prima mee bij tricot-zomen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_81254449
Zo'n tweelingnaald heb ik wel, wat voor steek gebruik je dan? Ik zal eens even in het boekje van de naaimachine kijken... Eerst een huilend kind troosten...
Zo'n lockmachine heb ik niet, dus dat wordt namaken idd
  maandag 10 mei 2010 @ 15:23:57 #174
3011 E.T.
pi_81254634
Zo'n coverlock hebben alleen mensen die heel veel naaien

Met een tweelingnaald gebruik je een gewone stiksteek. Je moet wel even met je spanning 'klooien' om te kijken wat het mooiste wordt. En vooral even in je boekje kijken hoe je moet inrijgen met twee draden
En na het omzomen en vaststikken met de tweelingnaald knip je aan de binnenkant gewoon weg wat buiten het stiksel valt, tricot rafelt niet
pi_81255449
ok, ga ik nog even proberen.
Heb net wel met de steekjes zitten proberen en prutsen, ik pruts nog even verder .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')