abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79154852
..om hun asociale praktijken voort te zetten en daarin gesteund worden door irritante mods.

Onderstaande is de openingspost van Woninguitzetting.. een topic in het werk, geldzaken & recht subforum.
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:05 schreef Blokje_A het volgende:
Beste mensen,

Na een weekend weg heb ik het volgende ontvangen.. namelijk een brief waarbij de woorden uitzetting wel erg vaak word gemeld. Ik ben dus allereerst al bang dat het te laat is voor welk advies dan ook, maar toch. Ten einde raad.

SItuatie schets: SInds augustus 2009 wonen ik en mijn partner in deze woning, eerste paar maanden betaalden we de huur netjes, tot ongeveer november. Vanaf die datum is er geen huur meer betaald. De woningbouw heeft toen een deurwaarder ingeschakeld, en inmiddels is de huurachterstand 6 maanden. Van de deurwaarder hebben wij een uitnodiging gehad voor de rechtbank, omdat het naar de kanton rechter is doorgezet. Wij dachten, als we daar nou heen gaan, bellen we die deurwaarder op in de nieuwe week, om alsnog een betalingsregeling te treffen en zodoende op den duur weer gelijk te komen. Moet ik wel bij zeggen dat we in Februari allebei ontslagen zijn en dus op het moment geen inkomen hebben.
Nu komen wij vandaag dus thuis van een weekend, en ligt er een brief op de mat dat het vonnis naar aanleiding van de rechtzaak is dat wij worden uitgezet, binnen 3 dagen na "betekenen" vonnis.
Het vonnis is gedaan op 9 maart, het betekenen word nergens duidelijk vermeld, maar ik ga ervan uit dat het de vrijdag is geweest, of donderdag.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en is er advies mogelijk?
Samengevat:
  • De ts heeft sinds augustus een sociale huurwoning, heeft 2 a 3 maanden de huur betaald. Inmiddels 6 maanden al niet.
  • De ts heeft voor dit niet betalen van de huur geen reden, heeft geen contact opgenomen met de woningbouw, geen enkele moeite gedaan een regeling te treffen maar simpelweg 'gewoon' niet betaald.
  • De ts lijkt hiervoor geen reden te kunnen of willen aandragen wat mij sterk doet vermoeden dat hij hiervoor geen (acceptabele) reden heeft.
  • De ts en diens partner hebben geheel losstaand van bovengenoemde feiten in februari hun banen verloren.
  • De ts zal nu worden uitgezet en verwacht op fok hulp te krijgen.

Waarom ik dit verwerpelijk vind:
  • Het mogen bewonen van een sociale huurwoning geldt in Nederland als een voorrecht waarvoor letterlijk een jarenlange wachtlijst bestaat.
  • De ts heeft zonder opgave van reden een halfjaar niet betaald voor een goed dat hij wel heeft afgenomen, een goed dat zeer schaars is en waar veel anderen sterk om verlegen zitten.
  • De ts wil hier niet de situatie illustreren wat mij doet vermoeden dat er niets te zeggen valt wat begrip zou kweken voor zijn positie.

Mijn reactie
    Het zal niemand verbazen dat ik hierop met de nodige verontwaardiging reageerde. In mijn reactie noemde ik de ts een tokkie, stelde ik dat hij zich een prinsje waande en vroeg ik hem of hij ook op deze manier zijn boodschappen doet.

Wat ik hiermee wilde aangeven was dat ik deze gang van zaken zeer verwerpelijk vind en dat ik steun en hulp hier op fok niet gepast zou vinden. Op zijn minst wilde ik mijn afkeur uitspreken, mede omdat dit naar mijn mening in het topic nog niet afdoende gebeurd was.

Helaas echter werd mijn reactie al snel vervangen:

Nee, echt? Zo'n topic en dan moet ik normaal doen?

Hierop volgde ook nog een kort onderhoud met een andere moderator in het feedback topic:
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 23:01 schreef NotYou het volgende:
    Ik ben van mening dat mijn eerste reactie hier: Woninguitzetting.. ten onrechte weg geėdit is en kan mij ook geenszins vinden in het "doe normaal" dat ervoor in de plaats is gezet door Five_Horizons.
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 23:03 schreef Sjeen het volgende:
    Ik ben van mening dat jouw reactie niet ten onrechte weggehaald is, je dient normaal te doen in [WGR]
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 23:04 schreef NotYou het volgende:

[..]

Graag zou ik dan enige onderbouwing zien.
    quote:
    Op zondag 14 maart 2010 23:06 schreef Sjeen het volgende:

[..]

De onderbouwing is vrij eenvoudig, jij gedraagt je niet normaal in het topic derhalve wordt jouw post gewijzigd met een vriendelijk verzoek je normaal te gedragen.

Mijn klacht lijkt me duidelijk.
  • Je suis Charlie Sheen
      maandag 15 maart 2010 @ 00:04:59 #2
    289055 WillFerrell
    MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
    pi_79154884
    Samenvatting.
    Allure_
    Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
    Crack_
    Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
      maandag 15 maart 2010 @ 00:05:15 #3
    -1 #ANONIEM
    Integere Lul
    pi_79154892
    ibtl
    Feyenoord Rotterdam
    pi_79154896
    Grappig dat hij zijn username alvast gekozen heeft met de vleugel van zijn toekomstige gevangenis.
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
    pi_79154937
    Potentieel reltopic
    Ga weg
    pi_79154963
    Sociale woningbouw en dan nog niet betalen.

Het is al zo goedkoop. Zeker ook nog dat huis via urgentie gekregen zonder geldige reden.
      maandag 15 maart 2010 @ 00:07:32 #7
    199318 zwartemarktplaats
    met zonder bonnetje
    pi_79154971
    Pfoe te lang topic.

Did not read.
    pi_79154972
    Eens met TS, de OP van dat topic klinkt idd als een pauper.

Of hij heeft andere redenen om zijn achterstand van betaling en ontslag niet te vermelden, je weet het natuurlijk nooit.
    Buy it, use it, break it, fix it,
    Trash it, change it, mail - upgrade it,
    Charge it, point it, zoom it, press it,
    Snap it, work it, quick - erase it,
      maandag 15 maart 2010 @ 00:07:38 #9
    213344 Ypmaha
    Onjuist bejegend
      Redactie Frontpage / Weblog maandag 15 maart 2010 @ 00:09:52 #10
    80791 crew  Paul
    Winnaar 5 FOK-awards 2022
    pi_79155046
    Niet te geleuve!!!!!!! hier moet ik een tvp plaatsne
    Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
    pi_79155170
    Eens met TS!

Tevens tvp
      PR/Manusje van alles maandag 15 maart 2010 @ 00:14:06 #12
    148800 crew  Surveillance-Fiets
    Toezicht is gezond!
    pi_79155190
    je gaat maar lekker inhoudelijk in dat topic reageren of zo
    Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
    Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')