Dat sowieso.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 21:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind het erg stoer dat jullie je verhaal hier deden
Mwoa...viel wel mee, toch?quote:terwijl er zo veel negatieve reacties op kwamen.
Dan nog is er een beslagvrije voet van ruim 800 euro. Daar kon de huur niet van betaald worden ? En je vriend had geen inkomsten ?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 20:22 schreef love-me-or-leave het volgende:
.De huurachterstand kwam door een loonbeslag van een deurwaarder die mij niet kon vinden
Ze doen het toch niet bewust of wel soms.quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:47 schreef Vincentkemper het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen medelijden hebben met deze mensen. Zij hebben gewoon meer uitgegeven dan er binnen kwam, elke domme boer snapt dat dit niet lang kan doorgaan. En al helemaal niet als de rekening niet betaald gaat worden.
Mijn advies is, zo hard mogelijk te werken al het werk aan te pakken wat je maar kan krijgen en geen kinderen nemen.
Gelukkig, eindelijk iemand die het probleem in 1 klap oplost.quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:47 schreef Vincentkemper het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen medelijden hebben met deze mensen. Zij hebben gewoon meer uitgegeven dan er binnen kwam, elke domme boer snapt dat dit niet lang kan doorgaan. En al helemaal niet als de rekening niet betaald gaat worden.
Mijn advies is, zo hard mogelijk te werken al het werk aan te pakken wat je maar kan krijgen en geen kinderen nemen.
Iedereen maakt fouten in het leven.quote:Op woensdag 17 maart 2010 08:47 schreef Vincentkemper het volgende:
Je kan altijd een andere oplossing vinden.quote:Op woensdag 17 maart 2010 09:51 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Ze doen het toch niet bewust of wel soms.
...
Natuurlijk is het niet verstandig om huurachterstanden te krijgen, maar gerechtsdeurwaarders aan je deur voor andere zaken zijn ook niet hetgeen je wenst en zodoende kiezen mensen weleens voor een keuze die in eerste instantie niet logisch lijkt maar gezien de situatie verdomde begrijpelijk.
Het is best lastig om overzicht te bewaren wanneer er van tientallen verschillende kanten geld geëist wordt, met de bijbehorende dreigementen, terwijl er al net of niet genoeg is om de lopende kosten bij te benen.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:45 schreef _Flash_ het volgende:
Je kan altijd een andere oplossing vinden.
Alsof verhuizen niets kost.quote:Op woensdag 17 maart 2010 10:53 schreef _Flash_ het volgende:
Zodra je ziet dat je liquiditeit in gevaar gaat komen moet je al in actie komen.
Direct bezuinigen. Auto verkopen, op zoek naar een goedkoper onderkomen,
Op kleine schaal zal hier wel op bezuinigd kunnen worden, maar door sommige bezuinigingen snijd je jezelf weer indirect in de vingers.quote:alle abonnementen en mobieltjes opzeggen, goedkoper eten uitzoeken etc.
Dat is wat hier uiteindelijk gebeurd is en waardoor e.e.a. ook geëscaleerd is. Het is echter maar de vraag of de bezuinigingen die je voorstelt ook daadwerkelijk snel genoeg effect zouden hebben gehad.quote:Het is makkelijker om de problemen te negeren en op dezelfde voet verder te leven. Maar dan steek je je kop in het zand en dat is m.i. gewoon een bewuste keuze.
Heel goed, de ene lening aflossen met een andere lening is nooit de oplossingquote:Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Blokje_A het volgende:
Ook al was er iemand geweest die wel ons dat geld had kunnen lenen was dat geen oplossing geweest.
Goed zo, blijf er hard aan werken!quote:Dus al met al gaat het snel, maar snel ook de goeie kant op.
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:35 schreef Hiddendoe het volgende:
[..]
Een oordeel is iets anders dan iemand moreel veroordelen.
Dit vind ik bijna hetzelfde als wanneer jij en ik bij de EHBO komen, allebei gewond en jij krijgt geen hulp want je hebt die knokpartij zelf uitgelokt en ik krijg wel hulp, want ik ben stomweg van de trap gelazerd.
Ik neem aan dat ze de sleutels ondertussen ingeleverd hebben...quote:Op zondag 21 maart 2010 01:47 schreef nachtdier3 het volgende:
En, zijn ze al langs geweest?
quote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:39 schreef Blokje_A het volgende:
Leren van deze les is inmiddels gedaan, alle lopende dingen zijn stopgezet, op de dingen na die zoals hierboven gezegd zijn een jaar contract hebben (TV, Internet). We hebben een verblijfplaats voor langere tijd, mogen daar ons nu toch ook inschrijven. Het huis is nog niet leeg gehaald, deurwaarder had het vonnis nog niet binnen, we halen het huis nu leeg, maken het schoon, en leveren zelf de sleutels in. Op die manier proberen we nog een signaal af te geven. Zo gauw we ons op het nieuwe adres hebben ingeschreven kunnen we naar een schuldhulpsanering instantie om ons te helpen. Ondanks veel gebel is dat gewoon niet sneller mogelijk, al het gezeur van eerder dat je alles per direct moet doen.. zo werkt dat dus blijkbaar niet.
Ik wil nog wel iedereen even bedanken voor de reacties.. positief EN negatief, ik (we) heb er wel degelijk iets aan en vind het fijn dat er zoveel mensen proberen mee te denken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |