abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 20:22:54 #151
296007 love-me-or-leave
Me, Myself and I
pi_79224759
Even ter verduidelijking, ik ben partner van TS. Helaas zijn de problemen door mij ontstaan aangezien ik al schulden had vóór hem (toen weer wegens mijn ex-partner). Het is echter zo dat ik inderdaad te lang door ben gegaan omdat ik dacht er zelf wel uit te kunnen komen, dat heet dat we allebei tot onze ontslagen altijd hard gewerkt hebben om alles op orde te krijgen.De huurachterstand kwam door een loonbeslag van een deurwaarder die mij niet kon vinden en we hebben DIRECT de woningbouw gebeld, zij wilde alleen een regeling die niet haalbaar was.. Idem bij de deurwaarder.. Echter toen onze ogen open gingen dat het niet meer haalbaar was, was het ook al te laat.. Dom dom, maar we zijn goedwillend, solliciteren ons gek en proberen zoveel mogelijk ZONDER hulp te redden.. Echter hebben we hulp nodig om eruit te komen, dat het jullie belastingsgeld is zoals sommigen zeggen is rot.. Maar daarintegen werk ik al v.a. mijn 12e, altijd op papier.. Had soms 2 banen NAAST school, dus belasting heb ik genoeg betaald.. Mensen die daadwerkelijk met tips kwamen, bedankt! De rest, ik dacht ook dat dit mij nooit zou gebeuren ik wens het niemand toe, maar denk eens na voor je iemand veroordeeld want voor je het weet maak je zelf een fout en hang je er ook in op wat voor manier dan ook.. Dan zal ik er misschien zijn om jullie te veroordelen al denk ik dat niet aangezien ik eerder een post zou plaatsen met Tips, hebben mensen meer aan.. Maja, jullie hebben alles op de rit nu, want jullie hebben hele dagen de tijd om mensen met problemen die proberen alles op de rails te krijgen even nog de grond in te trappen..
Nogmaals, mensen die tips hebben gestuurd heel erg bedankt, hebben er veel aan gehad.. Ondertussen een onderdak, bezig met uitkering en schuldhulpverlening.. Thanks a million!
Een relatie is het samen oplossen van problemen die er zonder elkaar niet waren.. :P
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:08:38 #152
247705 IemandNiemand
Iemand... of toch niemand?!
pi_79227311
Okey, bedankt voor de info.
En toen was er niets!
  Manager PR/Moderator dinsdag 16 maart 2010 @ 21:29:33 #153
269689 crew  Viv
pi_79228639
Ik vind het erg stoer dat jullie je verhaal hier deden terwijl er zo veel negatieve reacties op kwamen. De post van love-me-or-leave maakt in ieder geval heel duidelijk dat fouten uit het verleden je kunnen blijven achtervolgen, en dat het moeilijk is om er zelf uit te komen. Het is goed dat jullie nu hulp hebben gezocht en gevonden. Ik wens jullie veel succes de komende tijd!
pi_79238247
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 21:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik vind het erg stoer dat jullie je verhaal hier deden
Dat sowieso.
quote:
terwijl er zo veel negatieve reacties op kwamen.
Mwoa...viel wel mee, toch?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_79241843
Ik blijf het apart vinden dat mensen medelijden hebben met deze mensen. Zij hebben gewoon meer uitgegeven dan er binnen kwam, elke domme boer snapt dat dit niet lang kan doorgaan. En al helemaal niet als de rekening niet betaald gaat worden.

Mijn advies is, zo hard mogelijk te werken al het werk aan te pakken wat je maar kan krijgen en geen kinderen nemen.
pi_79242011
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:22 schreef love-me-or-leave het volgende:
.De huurachterstand kwam door een loonbeslag van een deurwaarder die mij niet kon vinden
Dan nog is er een beslagvrije voet van ruim 800 euro. Daar kon de huur niet van betaald worden ? En je vriend had geen inkomsten ?

Als je op het adres bent ingeschreven kan de deurwaarder je gewoon vinden hoor. Hij heeft in ieder gevonden waar je werkt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:41:40 #157
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_79243437
Respect voor TS & partner, ik wens jullie veel succes toe. (ik zou 't zelf denk ik niet goed durven zo'n verhaal op FOK! zetten en ik hoop trouwens ook dat het me nooit overkomt )
Hallon!
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:51:30 #158
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79243751
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:47 schreef Vincentkemper het volgende:
Ik blijf het apart vinden dat mensen medelijden hebben met deze mensen. Zij hebben gewoon meer uitgegeven dan er binnen kwam, elke domme boer snapt dat dit niet lang kan doorgaan. En al helemaal niet als de rekening niet betaald gaat worden.

Mijn advies is, zo hard mogelijk te werken al het werk aan te pakken wat je maar kan krijgen en geen kinderen nemen.
Ze doen het toch niet bewust of wel soms.
Natuurlijk heb ik er dan medelijden mee, ik wens echt niemand dergelijke situaties toe, heb er zelf ook in gezeten en kon net op tijd oplossingen verzinnen maar ook puur omdat externe partijen water bij de wijn wilde doen en zaken wilden spreiden over langere periodes.

Zeker met schulden die je uit het verleden meeneemt kan het nogal eens problematisch worden om de boel op de rit te krijgen, ga je van incassobrief naar de volgende en durf je amper meer in je brievenbus te kijken omdat er iedere dag wel iets in valt.
En in dat soort situaties is het lastig hoor om de boel goed te regelen, zeker wanneer er minder binnenkomt dan er naar buiten moet.
Ga je schuiven met rekeningen, de zorgverzekering een maandje later en na een x aantal incassobrieven besluit je die dan maar te betalen en de huur een maandje op te schuiven aangezien je toch geen achterstand hebt en ga zo maar door.

Het is echt niet altijd even makkelijk als het lijkt om daar weer uit te komen, zeker wanneer je het zelf wilt oplossen.
Natuurlijk is het niet verstandig om huurachterstanden te krijgen, maar gerechtsdeurwaarders aan je deur voor andere zaken zijn ook niet hetgeen je wenst en zodoende kiezen mensen weleens voor een keuze die in eerste instantie niet logisch lijkt maar gezien de situatie verdomde begrijpelijk.
Ik hoop dan ook dat ze alles op de rails krijgen en weer kunnen genieten van elkaar.
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:56:23 #159
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79243899
quote:

Gelukkig, eindelijk iemand die het probleem in 1 klap oplost.
pi_79243948
quote:

Iedereen maakt fouten in het leven.
Wat voor zin heeft het dan om iemand keihard de grond in te schoppen bij wijze van spreken?

En uiteindelijk is geld ook maar geld hoor.
Als je geld inprincipe belangrijker vind dan mensen dan ben je wat mij betreft niet helemaal in orde.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:45:09 #161
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_79245545
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 09:51 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Ze doen het toch niet bewust of wel soms.

...

Natuurlijk is het niet verstandig om huurachterstanden te krijgen, maar gerechtsdeurwaarders aan je deur voor andere zaken zijn ook niet hetgeen je wenst en zodoende kiezen mensen weleens voor een keuze die in eerste instantie niet logisch lijkt maar gezien de situatie verdomde begrijpelijk.
Je kan altijd een andere oplossing vinden.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:48:37 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79245692
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:45 schreef _Flash_ het volgende:

Je kan altijd een andere oplossing vinden.
Het is best lastig om overzicht te bewaren wanneer er van tientallen verschillende kanten geld geëist wordt, met de bijbehorende dreigementen, terwijl er al net of niet genoeg is om de lopende kosten bij te benen.
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:53:47 #163
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_79245903
Zodra je ziet dat je liquiditeit in gevaar gaat komen moet je al in actie komen.

Direct bezuinigen. Auto verkopen, op zoek naar een goedkoper onderkomen, alle abonnementen en mobieltjes opzeggen, goedkoper eten uitzoeken etc.

Het is makkelijker om de problemen te negeren en op dezelfde voet verder te leven. Maar dan steek je je kop in het zand en dat is m.i. gewoon een bewuste keuze.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:03:09 #164
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79246278
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 10:53 schreef _Flash_ het volgende:
Zodra je ziet dat je liquiditeit in gevaar gaat komen moet je al in actie komen.

Direct bezuinigen. Auto verkopen, op zoek naar een goedkoper onderkomen,
Alsof verhuizen niets kost.
quote:
alle abonnementen en mobieltjes opzeggen, goedkoper eten uitzoeken etc.
Op kleine schaal zal hier wel op bezuinigd kunnen worden, maar door sommige bezuinigingen snijd je jezelf weer indirect in de vingers.
quote:
Het is makkelijker om de problemen te negeren en op dezelfde voet verder te leven. Maar dan steek je je kop in het zand en dat is m.i. gewoon een bewuste keuze.
Dat is wat hier uiteindelijk gebeurd is en waardoor e.e.a. ook geëscaleerd is. Het is echter maar de vraag of de bezuinigingen die je voorstelt ook daadwerkelijk snel genoeg effect zouden hebben gehad.
pi_79247760
Bezuinigingen zijn uiteraard leuk, maar dan moet het wel mogelijk zijn. Veel abo's hebben jaar contracten, of zelfs 2 jarige contracten.

Uiteindelijk hadden we kunnen blijven na contact met de deurwaarder, mits we het complete bedrag in 1 keer hadden op kunnen hoesten. Uitzetting is wel voorkomen, het hele huis is leeg en schoongemaakt, en we leveren nu zelf de sleutels in. Het dossier is bij de deurwaarder op dit moment bevroren, we bellen vrijdag om te bevestigen dat de sleutels zijn ingeleverd. Zo hebben we in ieder geval *wat* extra kosten voorkomen. Dat we konden blijven was leuk, maar doen we dus niet. Ook al was er iemand geweest die wel ons dat geld had kunnen lenen was dat geen oplossing geweest. We zitten waar we nu zitten zo goedkoop, dat we echt beter kunnen werken aan de geld problemen die er zijn. Veel minder maandlasten, zodat mijn schulden door mij zelf afbetaald kunnen worden (het zijn er maar weinig, erg weinig in vergelijking met partner). Partner kan dan wel naar de schuldhulpsanering. Ik had afgelopen maandag al een sollicitatie gesprek dat erg positief was (heb het hier niet gepost, puur omdat ik niet wou dat er linkjes gelegd konden worden door bekenden). Dus al met al gaat het snel, maar snel ook de goeie kant op.
  woensdag 17 maart 2010 @ 11:45:29 #166
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_79248015
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:40 schreef Blokje_A het volgende:
Ook al was er iemand geweest die wel ons dat geld had kunnen lenen was dat geen oplossing geweest.
Heel goed, de ene lening aflossen met een andere lening is nooit de oplossing
quote:
Dus al met al gaat het snel, maar snel ook de goeie kant op.
Goed zo, blijf er hard aan werken!
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_79311570
Wees maar blij dat iedereen gewoon geholkpen wordt, want vor je het weet heeft de behandelaar het net even verkeerd ingeschat. Erg makkelijk allemaal, dat oordelen.

We hoeven elkaar heus niet dood te knuffelen, maar gelukkig laten ze ook als je het auto-ongeluk hebt veroorzaakt niet doodbloeden...
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Een oordeel is iets anders dan iemand moreel veroordelen.
Dit vind ik bijna hetzelfde als wanneer jij en ik bij de EHBO komen, allebei gewond en jij krijgt geen hulp want je hebt die knokpartij zelf uitgelokt en ik krijg wel hulp, want ik ben stomweg van de trap gelazerd.
Whatever...
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:51:36 #168
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_79314349
Verstandig om eerst de financiën weer op orde te krijgen en dan weer eens verder te kijken naar woonruimte. Succes ermee.
  zondag 21 maart 2010 @ 01:47:25 #169
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_79394898
En, zijn ze al langs geweest?
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_79401023
quote:
Op zondag 21 maart 2010 01:47 schreef nachtdier3 het volgende:
En, zijn ze al langs geweest?
Ik neem aan dat ze de sleutels ondertussen ingeleverd hebben...
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:39 schreef Blokje_A het volgende:
Leren van deze les is inmiddels gedaan, alle lopende dingen zijn stopgezet, op de dingen na die zoals hierboven gezegd zijn een jaar contract hebben (TV, Internet). We hebben een verblijfplaats voor langere tijd, mogen daar ons nu toch ook inschrijven. Het huis is nog niet leeg gehaald, deurwaarder had het vonnis nog niet binnen, we halen het huis nu leeg, maken het schoon, en leveren zelf de sleutels in. Op die manier proberen we nog een signaal af te geven. Zo gauw we ons op het nieuwe adres hebben ingeschreven kunnen we naar een schuldhulpsanering instantie om ons te helpen. Ondanks veel gebel is dat gewoon niet sneller mogelijk, al het gezeur van eerder dat je alles per direct moet doen.. zo werkt dat dus blijkbaar niet.

Ik wil nog wel iedereen even bedanken voor de reacties.. positief EN negatief, ik (we) heb er wel degelijk iets aan en vind het fijn dat er zoveel mensen proberen mee te denken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')