abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 maart 2010 @ 00:41:44 #126
291792 ZwaarRegen
De Pajarito
pi_79195149
TS heeft een computer
pi_79195485
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:35 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Internetten kan ook in de bieb, bij vrienden of bij het CWI of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
Internetten kan ook geld kosten in de bibliotheek. Kijk TS had het slimmer moeten aanpakken en eerder etc etc. Maar om hem nu af te gaan branden vind ik te ver gaan. Internet is in deze tijd der matige handig EN goedkoop (10 tot 20 euro p.m) dat het niet slim is om daarop te gaan bezuinigen.

De beste man vraagt om hulp bij wat hij kan verwachten en het lijkt mij dat hij niet zit te wachten op een lezing hoe hij het het beste gedaan zou moeten hebben.
pi_79195712
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:40 schreef BrandX het volgende:
Heb je je internetabo al opgezegd trouwens? Dat kost namelijk geld wat je imo veel beter kan besteden...
Dit is een aardige inderdaad. In principe moet je altijd internet zien te behouden en zeker als je aan het solliciteren bent maar TS kan nu het best lopende abonnementen opzeggen want die gaan intussen gewoon ook allemaal door.

TS, wat hier ook al talloze keren geschreven is, zoek die hulp, ga aan al die instantiebellen hangen. De hulp is er maar komt niet vanzelf naar je toe en denk nu niet dat je veilig zit bij vrienden, het gezellig is en de problemen vanzelf weggaan. Het is echt tijd om in actie te komen.

Sterkte.
pi_79196255
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:54 schreef Hiya het volgende:

[..]

Internetten kan ook geld kosten in de bibliotheek. Kijk TS had het slimmer moeten aanpakken en eerder etc etc. Maar om hem nu af te gaan branden vind ik te ver gaan. Internet is in deze tijd der matige handig EN goedkoop (10 tot 20 euro p.m) dat het niet slim is om daarop te gaan bezuinigen.

De beste man vraagt om hulp bij wat hij kan verwachten en het lijkt mij dat hij niet zit te wachten op een lezing hoe hij het het beste gedaan zou moeten hebben.
Ik heb het niet over wat hij had moeten doen, ik heb het over wat hij NU kan doen. Dat internetabonnement en alle andere abonnementen en diensten die ze afnamen op het oude adres kan hij allemaal niet meer gebruiken omdat ze niet meer op dat adres wonen dus het is onzin om daar voor te blijven betalen. Al die dingen zo snel mogelijk stop zetten en opzeggen levert op dit moment dus een enorme besparing op aan overbodige kosten.

Hij heeft mazzel met dergelijke adressen waar hij nog wel op internet kan want het is voor solliciteren e.d. inderdaad heel belangrijk maar zal voorlopig simpelweg wel moeten internetten in de bieb, bij vrienden en het CWI.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_79196360
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:38 schreef Vandaag... het volgende:En de schuldsanering mogen ze ook wel wat strenger gaan maken, ik mag toch hopen dat mensen die uit pure laksheid schulden hebben daar niet zo makkelijk vanaf komen.
Ik vind het juist goed dat de Schuldsamering geen moreel oordeel velt, maar iedereen helpt die in de schulden is geraakt.
Per slot van rekening (en ik ga nu even ontzettend offtopic ) krijgen falende managers ook bonussen waar je niet overheen kunt kijken. (zie de bankschandalen enz.)
pi_79196385
.

Edit: reactie op Mindermutsig uiteraard.
pi_79198753
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:35 schreef Stali het volgende:
.

Edit: reactie op Mindermutsig uiteraard.
pi_79198766
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:34 schreef Hiddendoe het volgende:
Ik vind het juist goed dat de Schuldsamering geen moreel oordeel velt, maar iedereen helpt die in de schulden is geraakt.
Ja, 3 jaar de sanering in, schulden kwijt en gewoon weer opnieuw beginnen. Van mij mag het wel wat strenger worden.
quote:
Per slot van rekening (en ik ga nu even ontzettend offtopic ) krijgen falende managers ook bonussen waar je niet overheen kunt kijken. (zie de bankschandalen enz.)
Wat een vergelijking
pi_79198943
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:29 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Ik heb het niet over wat hij had moeten doen, ik heb het over wat hij NU kan doen. Dat internetabonnement en alle andere abonnementen en diensten die ze afnamen op het oude adres kan hij allemaal niet meer gebruiken omdat ze niet meer op dat adres wonen dus het is onzin om daar voor te blijven betalen. Al die dingen zo snel mogelijk stop zetten en opzeggen levert op dit moment dus een enorme besparing op aan overbodige kosten.
Dat is de vraag nog maar, met een beetje pech kunnen een aantal dingen pas per augustus (als de aansluiting een jaar bestaat) worden opgezegd, dus dan blijven de basiskosten daarvan gewoon doorlopen, alleen de verbruikskosten komen dan te vervallen.
Syl moet winnen!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:10:38 #135
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79199000
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 01:34 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

En over dat laatste vellen wij natuurlijk ook geen moreel oordeel !!!

Tuurlijk moet schuldsanering een oordeel vellen hierover. Mensen zoals TS moeten gewoonweg financieel opgevoed worden en daar zullen harde woorden moeten vallen. Anders leren mensen nog steeds niet dat je schulden negeren tot dit soort ellende leidt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:56:15 #136
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79199986
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:10 schreef Falco het volgende:

Anders leren mensen nog steeds niet dat je schulden negeren tot dit soort ellende leidt.
En dat leren mensen wel wanneer ze streng worden toegesproken?
pi_79201175
Leren van deze les is inmiddels gedaan, alle lopende dingen zijn stopgezet, op de dingen na die zoals hierboven gezegd zijn een jaar contract hebben (TV, Internet). We hebben een verblijfplaats voor langere tijd, mogen daar ons nu toch ook inschrijven. Het huis is nog niet leeg gehaald, deurwaarder had het vonnis nog niet binnen, we halen het huis nu leeg, maken het schoon, en leveren zelf de sleutels in. Op die manier proberen we nog een signaal af te geven. Zo gauw we ons op het nieuwe adres hebben ingeschreven kunnen we naar een schuldhulpsanering instantie om ons te helpen. Ondanks veel gebel is dat gewoon niet sneller mogelijk, al het gezeur van eerder dat je alles per direct moet doen.. zo werkt dat dus blijkbaar niet.

Ik wil nog wel iedereen even bedanken voor de reacties.. positief EN negatief, ik (we) heb er wel degelijk iets aan en vind het fijn dat er zoveel mensen proberen mee te denken.
pi_79201887
TS succes ermee, ooket het feit dat blijkbaar half fok bij je in de straat woont.

Het is erg makkelijk om te oordelen over anderen, zeggen dat ze laks zijn, hun kop in het zand steken, op andersman centen teren enz enz.

Ze zal het al moeilijk genoeg hebben, maar weten jullie nu echt wat ze al wel of niet ondernomen hebben?
Een topic op fok openen is voor velen de laatste stap misschien om toch nog wat informatie te krijgen.

Ok er zijn Fokkers die vragen waar ze spruiten moeten kopen of meer van dat soort achtelijke hersenloze vragen, maar dat wilt niet zeggen dat iedereen zo is.

En natuurlijk komt ze laks en onbegrijpend over, maar we hoeven toch ook niet alles te weten.

Er zijn wat dat betreft wel veel meer mensen die stommiteiten uithalen, dan denk ik bijvoorbeeld aan ice-save en dergelijke
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:02:36 #139
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79201997
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:39 schreef Blokje_A het volgende:
Leren van deze les is inmiddels gedaan, alle lopende dingen zijn stopgezet, op de dingen na die zoals hierboven gezegd zijn een jaar contract hebben (TV, Internet). We hebben een verblijfplaats voor langere tijd, mogen daar ons nu toch ook inschrijven. Het huis is nog niet leeg gehaald, deurwaarder had het vonnis nog niet binnen, we halen het huis nu leeg, maken het schoon, en leveren zelf de sleutels in. Op die manier proberen we nog een signaal af te geven.
Het scheelt sowieso een boel aan ontruimingskosten.

Probeer zo mogelijk ook afspraken te maken over de betaling van de huurachterstand. Op die manier kun je wellicht voorkomen dat wanneer je de boel weer iets beter op de rit krijgt direct geconfronteerd wordt met allerlei beslagen. Communicatie is essentiëel om de schade voor jezelf zoveel mogelijk te beperken.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:13:25 #140
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_79202350
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:17 schreef twiFight het volgende:
Ik snap ook niet dat je simpelweg je huur 5 maanden niet betaalt. Het zal door dezelfde egoistische lakse patsmentaliteit zijn.
Gezien jouw trollposts slaat ook nergens op.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:26:58 #141
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79202751
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

En dat leren mensen wel wanneer ze streng worden toegesproken?
Wel, de 'ach, wat erg en zielig allemaal, zand erover'-instelling werkt natuurlijk ook niet. Een schop onder de kont is heus niet verkeerd. Zeker niet bij mensen zoals TS, die blijkbaar wel de capaciteiten hebben om na vijf maanden huurachterstand een topic op FOK! te openen, maar niet in die tussenliggende vijf maanden eens nadachten over wat te doen bij dit soort problemen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:33:16 #142
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79202976
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:26 schreef Falco het volgende:

Wel, de 'ach, wat erg en zielig allemaal, zand erover'-instelling werkt natuurlijk ook niet.
Schuldhulpverleningsinstanties hebben niet die mentaliteit. Die werken vooral zakelijk en de schuldenaar moet behoorlijk meewerken. Daarbij wordt er niet naar de details gekeken waarom iemand bij hen aanklopt.
pi_79203510
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:39 schreef Blokje_A het volgende:
Leren van deze les is inmiddels gedaan, alle lopende dingen zijn stopgezet, op de dingen na die zoals hierboven gezegd zijn een jaar contract hebben (TV, Internet). We hebben een verblijfplaats voor langere tijd, mogen daar ons nu toch ook inschrijven. Het huis is nog niet leeg gehaald, deurwaarder had het vonnis nog niet binnen, we halen het huis nu leeg, maken het schoon, en leveren zelf de sleutels in. Op die manier proberen we nog een signaal af te geven. Zo gauw we ons op het nieuwe adres hebben ingeschreven kunnen we naar een schuldhulpsanering instantie om ons te helpen. Ondanks veel gebel is dat gewoon niet sneller mogelijk, al het gezeur van eerder dat je alles per direct moet doen.. zo werkt dat dus blijkbaar niet.

Ik wil nog wel iedereen even bedanken voor de reacties.. positief EN negatief, ik (we) heb er wel degelijk iets aan en vind het fijn dat er zoveel mensen proberen mee te denken.
Dat klinkt al een stuk hoopvoller.
Is het een zelfstandige woonruimte die jullie nu hebben of wonen jullie tijdelijk bij anderen in? En is het wellicht mogelijk om lopende diensten waar je nu nog niet vanaf kunt (zoals idd dus tv en internet) mee te verhuizen?

Veel van die bedrijven bieden overigens bij alles-in-een-pakketten wel de mogelijkheid om per maand op te zeggen. Het is de moeite waard om eens te informeren of je het huidige abonnement per direct om kunt zetten in een alles-in-een en dan na een maand opzeggen. Die weg zal vermoedelijk wel dichtgetimmerd zijn maar het is het imho wel waard om er eens naar te kijken. Zeker als jullie nu bij anderen inwonen en daar dus al van internet e.d. gebruik kunnen maken.
pi_79203937
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:48 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat klinkt al een stuk hoopvoller.
Is het een zelfstandige woonruimte die jullie nu hebben of wonen jullie tijdelijk bij anderen in? En is het wellicht mogelijk om lopende diensten waar je nu nog niet vanaf kunt (zoals idd dus tv en internet) mee te verhuizen?

Veel van die bedrijven bieden overigens bij alles-in-een-pakketten wel de mogelijkheid om per maand op te zeggen. Het is de moeite waard om eens te informeren of je het huidige abonnement per direct om kunt zetten in een alles-in-een en dan na een maand opzeggen. Die weg zal vermoedelijk wel dichtgetimmerd zijn maar het is het imho wel waard om er eens naar te kijken. Zeker als jullie nu bij anderen inwonen en daar dus al van internet e.d. gebruik kunnen maken.
We zitten erover te denken inderdaad de lopende dingen te verhuizen. Het is een 1 gezins woning van mijn ouders waar we nu vertoeven, daar hebben we de mogelijkheid om het 1 en ander in te richten om wat priveruimte te creeeren maar dat is wel minimaal, dus dat zal even wennen worden.

Het omzetten is niet mogelijk, had ik ook al aan gedacht en naar gekeken, wel een goeie tip . Er ligt hier nu een Ziggo aansluiting en van ons is ADSL, dus dat kan makkelijk naast elkaar lopen. Dan kunnen we er nog gebruik van maken en betalen, i.p.v. alleen te betalen.
pi_79205887
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:58 schreef Blokje_A het volgende:

[..]

We zitten erover te denken inderdaad de lopende dingen te verhuizen. Het is een 1 gezins woning van mijn ouders waar we nu vertoeven, daar hebben we de mogelijkheid om het 1 en ander in te richten om wat priveruimte te creeeren maar dat is wel minimaal, dus dat zal even wennen worden.

Het omzetten is niet mogelijk, had ik ook al aan gedacht en naar gekeken, wel een goeie tip . Er ligt hier nu een Ziggo aansluiting en van ons is ADSL, dus dat kan makkelijk naast elkaar lopen. Dan kunnen we er nog gebruik van maken en betalen, i.p.v. alleen te betalen.
Ik vind dat je goed en positief reageert in dit topic, je hebt er een puinhoop van gemaakt,
maar dat zie je nu zelf ook wel in.

Het valt me trouwens wel op hoe snel mensen oordelen op een forum zoals Fok!
Niet bij iedereen loopt het leven volgens een standaard plaatje
٩๏̯͡๏)۶
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:12:51 #146
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_79206934
Respect TS.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_79207757
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:10 schreef Falco het volgende:

[..]

En over dat laatste vellen wij natuurlijk ook geen moreel oordeel !!!

Tuurlijk moet schuldsanering een oordeel vellen hierover. Mensen zoals TS moeten gewoonweg financieel opgevoed worden en daar zullen harde woorden moeten vallen. Anders leren mensen nog steeds niet dat je schulden negeren tot dit soort ellende leidt.
Een oordeel is iets anders dan iemand moreel veroordelen.
Dit vind ik bijna hetzelfde als wanneer jij en ik bij de EHBO komen, allebei gewond en jij krijgt geen hulp want je hebt die knokpartij zelf uitgelokt en ik krijg wel hulp, want ik ben stomweg van de trap gelazerd.
pi_79207941
Ik zou goed uitzoeken hoe je beslaglegging van je spullen kan voorkomen op het adres waar je gaat wonen, dit zou wel eens kunnen gebeuren als je je daar inschrijft
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:00:35 #149
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79208717
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:35 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Een oordeel is iets anders dan iemand moreel veroordelen.
Dit vind ik bijna hetzelfde als wanneer jij en ik bij de EHBO komen, allebei gewond en jij krijgt geen hulp want je hebt die knokpartij zelf uitgelokt en ik krijg wel hulp, want ik ben stomweg van de trap gelazerd.
Weer zo'n vreemde denkstap. Je kunt heus moreel veroordelen, oordelen of wat dan ook en daarbij tegelijkertijd helpen . Sterker nog ik snap niet dat schuldhulpverleninginstanties zo werken, nu ik Alicey's reply heb gelezen.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 14:47:24 #150
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79210613
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 14:00 schreef Falco het volgende:

Sterker nog ik snap niet dat schuldhulpverleninginstanties zo werken, nu ik Alicey's reply heb gelezen.
Wat snap je er niet aan en/of hoe zou jij het aanpakken als schuldhulpverleningsinstantie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')