abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79169315
Ga naar Traverse
Misschien dat zij je nog kunnen helpen.
Als je wordt 'goedgekeurd' en dat lijkt me in jullie geval geen probleem, nemen zij contact op met alle instanties die geld kunnen vorderen van jullie én ze lossen alle problemen voor jullie op.

Je krijgt dan wel een paar jaar een zakgeldje van ca ¤ 50,00 en je zult veel op moeten geven, maar je hebt een eigen dak boven je hoofd en hoeft geen honger te lijden.
Wel stellen ze als voorwaarde dat je voor 100 % meewerkt en dat zij alle rekeningen betalen.
Je hebt dan geen luxe meer, (niet roken, geen drank of feestjes), geen internet, geen lidmaatschap van sportver. etc.

Maar dat is altijd nog beter dan een kartonnen doos ergens onder een brug.
pi_79171666
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:42 schreef Hiddendoe het volgende:
Ga naar Traverse

Als je wordt 'goedgekeurd' en dat lijkt me in jullie geval geen probleem, nemen zij contact op met alle instanties die geld kunnen vorderen van jullie én ze lossen alle problemen voor jullie op.
Mwa, denk niet dat ze hun huis nog terug gaan krijgen. Blijkbaar heeft de kantonrechter de huurovereenkomst ontbonden zodat men kan uitzetten. Een nieuw huis wordt lastig, want ze kunnen geen verklaring van de woningbouwvereniging overleggen dat ze de huur netjes op tijd overmaken.

Tevens denk ik dat deze instelling zich ook wel gaat afvragen waarom je alles laat versloffen en pas na 6 maanden aan de bel gaat trekken.

Tot slot, lossen ze zelf de problemen niet op, dat moet je helemaal zelf doen. Ze kunnen je bijstaan bij het oplossen van je problemen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_79171960
quote:
Op maandag 15 maart 2010 15:39 schreef LangeTabbetje het volgende:Tot slot, lossen ze zelf de problemen niet op, dat moet je helemaal zelf doen. Ze kunnen je bijstaan bij het oplossen van je problemen.
Klopt, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Het is inderdaad jammer dat TS zo lang gewacht heeft met het aankaarten van zijn problemen.
Nou ja, is een goeie leer voor de volgende keer.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:30:11 #104
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_79176534
Argh nog steeds geen uitkering aangevraagd? Hoe moeilijk wil je het jezelf maken!?
En da's allemaal zo makkelijk, gewoon wat invulveldjes op werk.nl invullen, was ik een half uurtje mee bezig en een week naderhand had ik bericht dat de 14e van die maand m'n 1e uitkeringsdeel gestort zou worden...
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_79176690
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:48 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik kan het mis hebben, maar begrijp ik het goed en heb je nog geen uitkering / WW aangevraagd tot nu?
quote:
We zullen dus geen uitkering kunnen aanvragen lijkt mij, (al loopt die aanvraag al wel).
Wel aangevraagd dus.
  maandag 15 maart 2010 @ 17:41:08 #106
250967 nachtdier3
1...2...3....
pi_79176947
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:33 schreef Papabear het volgende:

[..]

[..]

Wel aangevraagd dus.
Beetje dubbel, niet?

Kan niet meer, maar loopt al. Uh, wat is het nou?
Hebben jullie me een beetje gemist?
pi_79176993
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:41 schreef nachtdier3 het volgende:

[..]

Beetje dubbel, niet?

Kan niet meer, maar loopt al. Uh, wat is het nou?
Hm, idd
pi_79177457
Uitkering wel aangevraagd, maar uitzetting is lijkt me ook weer uitschrijving *uit* de gemeente en dus ga ik ervanuit dat mijn lopende aanvraag word stopgezet. Vandaar de twijfeltaal. Dat geld trouwens alleen voor 1 van de personen, de andere heeft het nog niet geregeld maar daar is het wachten op de autorisatie code van DigiD.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:03:02 #109
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_79177614
quote:
Op maandag 15 maart 2010 17:57 schreef Blokje_A het volgende:
Uitkering wel aangevraagd, maar uitzetting is lijkt me ook weer uitschrijving *uit* de gemeente en dus ga ik ervanuit dat mijn lopende aanvraag word stopgezet. Vandaar de twijfeltaal. Dat geld trouwens alleen voor 1 van de personen, de andere heeft het nog niet geregeld maar daar is het wachten op de autorisatie code van DigiD.
Nog steeds zo'n lakse houding . Wachten op de autorisatiecode van DigiD, tsja...

Ik was vanochtend al om 9 uur bij de gemeente aangeklopt, de hele situatie compleet uitgelegd, contact genomen met schuldhulpverlening. Volgens mij hebben jullie dit dus niet gedaan?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 15 maart 2010 @ 18:04:56 #110
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_79177669
quote:
Aanvragen had ook gewoon gekund 'zonder' bestaande DigiD hoor, dan krijg je een tijdelijke en kun je direct de boel aanvragen.
Aangezien de boel pas in gaat vanaf de inschrijfdatum loop je nu al geld mis, onnodig.

Sowieso zou ik aangeven hoe de situatie ligt en dan kijken wat de gemeente voor oplossingen heeft.
  maandag 15 maart 2010 @ 19:56:14 #111
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_79181979
Als het een dringende zaak betreft kun je heus wel zonder DigiD bij de sociale dienst en/of gemeente aankloppen, jezus man.
Hallon!
pi_79182716
Als je bij het CWI langs gaat heb je geen DigiD nodig (toevallig zelfde probleem gehad onlangs want ik kreeg geen DigiD toegestuurd).

Ik bedoel het niet lullig, maar zou het geen goed idee zijn maatschappelijk werk hierbij te betrekken (binnen nu en overmorgen en niet over een paar maand)?
  maandag 15 maart 2010 @ 20:38:29 #113
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_79184220
Jezus man, ga gewoon als de sodemieter werk zoeken en pak alles aan. Eerst er een potje van maken en nu op kosten van de belastingbetaler gaan leven?

En de schuldsanering mogen ze ook wel wat strenger gaan maken, ik mag toch hopen dat mensen die uit pure laksheid schulden hebben daar niet zo makkelijk vanaf komen.
  Boks-Chick maandag 15 maart 2010 @ 20:40:17 #114
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_79184303
Heb je je internetabo al opgezegd trouwens? Dat kost namelijk geld wat je imo veel beter kan besteden...
lolwut
  Manager PR/Moderator maandag 15 maart 2010 @ 20:53:17 #115
269689 crew  Viv
pi_79184948
quote:
Pas op, deze brief komt natuurlijk op jullie oude adres, daar kan je straks niet meer bij!

Ik zou zo snel mogelijk een postbus huren bij TNT post. Het kost 127 euro per jaar + 37 euro entree tarief + BTW, vooraf te betalen. Jammer, maar je hebt het nodig!

Zorg er vervolgens voor dat alle instanties waar je nu mee te maken hebt op de hoogte zijn van jullie nieuwe postadres! Denk aan uitkeringsinstantie, schuldhulpverlening, je bank, zorgverzekeraar, en vergeet ook je schuldeisers niet, blijf met ze in contact over de afhandeling.

Heel veel succes, en laat weten hoe het verder gaat.
pi_79185259
Ik vind het wel stoer dat je, ondanks alle negatieve reacites toch nog post hier. Heb je nu al een afspraak met de schuldhulpverlening?
Whatever...
pi_79185843
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:59 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het wel stoer dat je, ondanks alle negatieve reacites toch nog post hier. Heb je nu al een afspraak met de schuldhulpverlening?
Ik ben het met je eens. Bovendien vind het het wel heel makkelijk je zo negatief uit te laten. Niet iedereen weet als vanzelfsprekend hoe je hier mee om moet gaan. Sommige mensen verdwalen gewoon als dingen niet gaan zoals ze zouden moeten.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  maandag 15 maart 2010 @ 21:51:03 #118
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_79188071
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:11 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens. Bovendien vind het het wel heel makkelijk je zo negatief uit te laten. Niet iedereen weet als vanzelfsprekend hoe je hier mee om moet gaan. Sommige mensen verdwalen gewoon als dingen niet gaan zoals ze zouden moeten.
niemand weet "als vanzelfsprekend" hier mee om te gaan. Mensen worden niet geboren met een budget/juridisch-gen.
Maar de meeste mensen informeren zich. Heel moeilijk proces hoor! Iets intoetsen in google, wat rondvragen, het bestaan van een juridisch loket uitvogelen en eens bellen. Poeh poeh... daar moet je echt aangeboren talent voor hebben.

Nee, gewoon 6 maanden je huur niet betalen en achterover blijven leunen. Maar wel zo slim zijn om je waardevolle spullen weg te halen en de weg naar de uitkeringsinstantie weten te vinden. Dat is dan schijnbaar wel "vanzelfsprekend".
pi_79188696
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:51 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

niemand weet "als vanzelfsprekend" hier mee om te gaan. Mensen worden niet geboren met een budget/juridisch-gen.
Maar de meeste mensen informeren zich. Heel moeilijk proces hoor! Iets intoetsen in google, wat rondvragen, het bestaan van een juridisch loket uitvogelen en eens bellen. Poeh poeh... daar moet je echt aangeboren talent voor hebben.

Nee, gewoon 6 maanden je huur niet betalen en achterover blijven leunen. Maar wel zo slim zijn om je waardevolle spullen weg te halen en de weg naar de uitkeringsinstantie weten te vinden. Dat is dan schijnbaar wel "vanzelfsprekend".
Ik zeg ook niet dat het aangeboren is. Maar opvoeding en ervaring kunnen er wel degelijk mee te maken hebben. Als je nooit het goede voorbeeld hebt gehad (zoals ouders die er niet mee om konden gaan) dan kan het voor sommige mensen vanzelfsprekender zijn gewoon je kop in het zand te steken. Niet omdat ze het niet op willen lossen, maar omdat ze niet weten hoe ze het moeten oplossen, waar ze moeten beginnen.

Ik denk niet dat er mensen zijn die voor dit soort dingen uit vrije wil kiezen, gewoon omdat dat ze wel leuk lijkt.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:05:47 #120
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_79189012
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:00 schreef Sinceria het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat het aangeboren is. Maar opvoeding en ervaring kunnen er wel degelijk mee te maken hebben. Als je nooit het goede voorbeeld hebt gehad (zoals ouders die er niet mee om konden gaan) dan kan het voor sommige mensen vanzelfsprekender zijn gewoon je kop in het zand te steken. Niet omdat ze het niet op willen lossen, maar omdat ze niet weten hoe ze het moeten oplossen, waar ze moeten beginnen.

Ik denk niet dat er mensen zijn die voor dit soort dingen uit vrije wil kiezen, gewoon omdat dat ze wel leuk lijkt.
nee, niet er voor kiezen omdat het ze leuk lijkt. Maar wel gewoon er erg licht over denken en de risico's niet zien. Dan is het een harde leerschool, jammer maar dan werk je jezelf er maar weer uit en dan overkomt het je geen tweede keer.

Dat mensen het niet meekrijgen in de opvoeding dat is vervelend maar geen reden om de belastingbetaler er dan maar voor op te laten draaien. Ik heb zelf ook niks meegekregen van thuis op dat gebied en heb af en toe een harde levensles gehad. That's life. Eigen verantwoordelijkheid nemen voor je fouten.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:06:17 #121
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_79189043
Als iemand kan uitzoeken hoe je een uitkering aanvraagt dan mag je op andere vlakken ook wel wat initiatief verwachten, me dunkt.
pi_79189613
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:05 schreef Vandaag... het volgende:

[..]

nee, niet er voor kiezen omdat het ze leuk lijkt. Maar wel gewoon er erg licht over denken en de risico's niet zien. Dan is het een harde leerschool, jammer maar dan werk je jezelf er maar weer uit en dan overkomt het je geen tweede keer.

Dat mensen het niet meekrijgen in de opvoeding dat is vervelend maar geen reden om de belastingbetaler er dan maar voor op te laten draaien. Ik heb zelf ook niks meegekregen van thuis op dat gebied en heb af en toe een harde levensles gehad. That's life. Eigen verantwoordelijkheid nemen voor je fouten.
De risico's waarvan? Een woning huren? Je weet de achtergrond niet, het kan zijn dat er iets gebeurd is waardoor ze huur niet meer konden opbrengen.

Dat jij en ik het kunnen oplossen betekent niet dat iedereen daartoe in staat is. En dit soort dingen kost de belastingbetaler uiteindelijk meer dan wanneer er op tijd gesignaleerd wordt dat er iets aan de hand is. Hulpverlening moet meer bereikbaar zijn. In Haarlem wordt er bijvoorbeeld geëxperimenteerd met een nieuw convenant preventie woonuitzettingen. Mensen die hun huur niet betalen worden opgezocht en er wordt samen naar een oplossing gezocht voordat het uit de hand loopt.

Maar goed, beetje offtopic.
  maandag 15 maart 2010 @ 23:29:58 #123
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_79193046
Met alle respect, ik heb soms ook moeite met het initiatief nemen, maar je wordt in Nederland gewoon volwassen geacht op je 18e (de meesten weten het natuurlijk veel eerder) en daarbij moet je dan gewoon weten dat als je het zelf niet weet of het je niet lukt dan moet je hulp vragen. We leven in een relatief sociaal land en er zijn legio hulpinstanties. TS had bij menig instantie kunnen aankloppen; gemeente, UWV, schuldsaneringsbedrijf, sociale werker of gewoon een familielid met gezond verstand. Van die mensen zal nog niet eens 1% daadwerkelijk zelf weten wat TS moet doen maar ALLEMAAL zullen ze je naar de juiste instantie kunnen verwijzen na wat onderzoek en sterker nog, de meesten zouden het nog voor je regelen ook, als ze zien dat je echt hulp nodig hebt.

Problemen niet zelf op kunnen lossen is een ding, problemen _negeren_ en leven alsof er niks aan de hand is vind ik toch echt een stapje te ver.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_79194930
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:40 schreef BrandX het volgende:
Heb je je internetabo al opgezegd trouwens? Dat kost namelijk geld wat je imo veel beter kan besteden...
Sorry maar ik denk niet dat ik tegenwoordig zonder internet kan. Teveel zaken worden al geregeld m.b.v. het internet en het opzoeken van info gaat 10x sneller.

Waarom denk je dat veel mensen internet tegenwoordig als een recht zien?
pi_79195006
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:32 schreef ReWout het volgende:

[..]

Sorry maar ik denk niet dat ik tegenwoordig zonder internet kan. Teveel zaken worden al geregeld m.b.v. het internet en het opzoeken van info gaat 10x sneller.

Waarom denk je dat veel mensen internet tegenwoordig als een recht zien?
Internetten kan ook in de bieb, bij vrienden of bij het CWI of hoe het tegenwoordig ook mag heten.
There is no love sincerer than the love of food.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')