Mwa, denk niet dat ze hun huis nog terug gaan krijgen. Blijkbaar heeft de kantonrechter de huurovereenkomst ontbonden zodat men kan uitzetten. Een nieuw huis wordt lastig, want ze kunnen geen verklaring van de woningbouwvereniging overleggen dat ze de huur netjes op tijd overmaken.quote:Op maandag 15 maart 2010 14:42 schreef Hiddendoe het volgende:
Ga naar Traverse
Als je wordt 'goedgekeurd' en dat lijkt me in jullie geval geen probleem, nemen zij contact op met alle instanties die geld kunnen vorderen van jullie én ze lossen alle problemen voor jullie op.
Klopt, dat bedoelde ik eigenlijk ook. Het is inderdaad jammer dat TS zo lang gewacht heeft met het aankaarten van zijn problemen.quote:Op maandag 15 maart 2010 15:39 schreef LangeTabbetje het volgende:Tot slot, lossen ze zelf de problemen niet op, dat moet je helemaal zelf doen. Ze kunnen je bijstaan bij het oplossen van je problemen.
quote:Op maandag 15 maart 2010 13:48 schreef nachtdier3 het volgende:
Ik kan het mis hebben, maar begrijp ik het goed en heb je nog geen uitkering / WW aangevraagd tot nu?
Wel aangevraagd dus.quote:We zullen dus geen uitkering kunnen aanvragen lijkt mij, (al loopt die aanvraag al wel).
Beetje dubbel, niet?quote:
Hm, iddquote:Op maandag 15 maart 2010 17:41 schreef nachtdier3 het volgende:
[..]
Beetje dubbel, niet?
Kan niet meer, maar loopt al. Uh, wat is het nou?
Nog steeds zo'n lakse houdingquote:Op maandag 15 maart 2010 17:57 schreef Blokje_A het volgende:
Uitkering wel aangevraagd, maar uitzetting is lijkt me ook weer uitschrijving *uit* de gemeente en dus ga ik ervanuit dat mijn lopende aanvraag word stopgezet. Vandaar de twijfeltaal. Dat geld trouwens alleen voor 1 van de personen, de andere heeft het nog niet geregeld maar daar is het wachten op de autorisatie code van DigiD.
Aanvragen had ook gewoon gekund 'zonder' bestaande DigiD hoor, dan krijg je een tijdelijke en kun je direct de boel aanvragen.quote:Op maandag 15 maart 2010 17:57 schreef Blokje_A het volgende:
Uitkering wel aangevraagd, maar uitzetting is lijkt me ook weer uitschrijving *uit* de gemeente en dus ga ik ervanuit dat mijn lopende aanvraag word stopgezet. Vandaar de twijfeltaal. Dat geld trouwens alleen voor 1 van de personen, de andere heeft het nog niet geregeld maar daar is het wachten op de autorisatie code van DigiD.
Pas op, deze brief komt natuurlijk op jullie oude adres, daar kan je straks niet meer bij!quote:Op maandag 15 maart 2010 17:57 schreef Blokje_A het volgende:
Ik ben het met je eens. Bovendien vind het het wel heel makkelijk je zo negatief uit te laten. Niet iedereen weet als vanzelfsprekend hoe je hier mee om moet gaan. Sommige mensen verdwalen gewoon als dingen niet gaan zoals ze zouden moeten.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:59 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het wel stoer dat je, ondanks alle negatieve reacites toch nog post hier. Heb je nu al een afspraak met de schuldhulpverlening?
niemand weet "als vanzelfsprekend" hier mee om te gaan. Mensen worden niet geboren met een budget/juridisch-gen.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:11 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Bovendien vind het het wel heel makkelijk je zo negatief uit te laten. Niet iedereen weet als vanzelfsprekend hoe je hier mee om moet gaan. Sommige mensen verdwalen gewoon als dingen niet gaan zoals ze zouden moeten.
Ik zeg ook niet dat het aangeboren is. Maar opvoeding en ervaring kunnen er wel degelijk mee te maken hebben. Als je nooit het goede voorbeeld hebt gehad (zoals ouders die er niet mee om konden gaan) dan kan het voor sommige mensen vanzelfsprekender zijn gewoon je kop in het zand te steken. Niet omdat ze het niet op willen lossen, maar omdat ze niet weten hoe ze het moeten oplossen, waar ze moeten beginnen.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:51 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
niemand weet "als vanzelfsprekend" hier mee om te gaan. Mensen worden niet geboren met een budget/juridisch-gen.
Maar de meeste mensen informeren zich. Heel moeilijk proces hoor! Iets intoetsen in google, wat rondvragen, het bestaan van een juridisch loket uitvogelen en eens bellen. Poeh poeh... daar moet je echt aangeboren talent voor hebben.
Nee, gewoon 6 maanden je huur niet betalen en achterover blijven leunen. Maar wel zo slim zijn om je waardevolle spullen weg te halen en de weg naar de uitkeringsinstantie weten te vinden. Dat is dan schijnbaar wel "vanzelfsprekend".
nee, niet er voor kiezen omdat het ze leuk lijkt. Maar wel gewoon er erg licht over denken en de risico's niet zien. Dan is het een harde leerschool, jammer maar dan werk je jezelf er maar weer uit en dan overkomt het je geen tweede keer.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:00 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het aangeboren is. Maar opvoeding en ervaring kunnen er wel degelijk mee te maken hebben. Als je nooit het goede voorbeeld hebt gehad (zoals ouders die er niet mee om konden gaan) dan kan het voor sommige mensen vanzelfsprekender zijn gewoon je kop in het zand te steken. Niet omdat ze het niet op willen lossen, maar omdat ze niet weten hoe ze het moeten oplossen, waar ze moeten beginnen.
Ik denk niet dat er mensen zijn die voor dit soort dingen uit vrije wil kiezen, gewoon omdat dat ze wel leuk lijkt.
De risico's waarvan? Een woning huren? Je weet de achtergrond niet, het kan zijn dat er iets gebeurd is waardoor ze huur niet meer konden opbrengen.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:05 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
nee, niet er voor kiezen omdat het ze leuk lijkt. Maar wel gewoon er erg licht over denken en de risico's niet zien. Dan is het een harde leerschool, jammer maar dan werk je jezelf er maar weer uit en dan overkomt het je geen tweede keer.
Dat mensen het niet meekrijgen in de opvoeding dat is vervelend maar geen reden om de belastingbetaler er dan maar voor op te laten draaien. Ik heb zelf ook niks meegekregen van thuis op dat gebied en heb af en toe een harde levensles gehad. That's life. Eigen verantwoordelijkheid nemen voor je fouten.
Sorry maar ik denk niet dat ik tegenwoordig zonder internet kan. Teveel zaken worden al geregeld m.b.v. het internet en het opzoeken van info gaat 10x sneller.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:40 schreef BrandX het volgende:
Heb je je internetabo al opgezegd trouwens? Dat kost namelijk geld wat je imo veel beter kan besteden...
Internetten kan ook in de bieb, bij vrienden of bij het CWI of hoe het tegenwoordig ook mag heten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 00:32 schreef ReWout het volgende:
[..]
Sorry maar ik denk niet dat ik tegenwoordig zonder internet kan. Teveel zaken worden al geregeld m.b.v. het internet en het opzoeken van info gaat 10x sneller.
Waarom denk je dat veel mensen internet tegenwoordig als een recht zien?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |