welk jaar zit je? differentiaalvgl gaat nog wel, ik vind complexe getallen pas écht kut.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:57 schreef denaamishenk het volgende:
Dat valt toch niet te snappen? Nu gaat het over differentiaalvergelijkingen........ Ik vind het allemaal maar magieWiskunde B valt nog te snappen als ik mijn best doe, maar voor Wiskunde D moet je volgens mij een bepaald gen hebben of zoiets
![]()
Klacht: Wiskunde D is onmogelijk
Nieuwe fase? Dat speelde ook al toen ik examen deed... in het jaar 2000!quote:Op zondag 14 maart 2010 19:00 schreef denaamishenk het volgende:
6V, ik was vorig jaar gezakt en krijg nu dit boutvak cadeau omdat ik in de 'nieuwe fase' ben beland. Complexe getallen heb ik dus nooit gehad, maar vectoren en matrices wel. Dat was ook kud
Wiskunde of Nederlands?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:01 schreef Targapower het volgende:
Neem bijles, dat had me zo veel geholpen.
quote:Op zondag 14 maart 2010 19:02 schreef Aqualyx het volgende:
Wiskunde D is gewoon wiskunde A, maar dan wat uitgebreider.
die hebben ze dus niet bij wiskunde D.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:02 schreef MouzurX het volgende:
Alles wat je moet weten staat in het boek en de uitwerkingenboekjes
Ook niet ergens op school in een kast? (had wiskunde B12 2 jaar terug)quote:Op zondag 14 maart 2010 19:03 schreef Muchachooo het volgende:
[..]
die hebben ze dus niet bij wiskunde D.
Nederlands zou voor jullie niet verkeerd zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:03 schreef Targapower het volgende:
[..]
Wiskunde, niet zeiken dit is zijn toets niet, dit is internet.
nee ze bestaan (nog) niet. omdat de huidige eindexamenklas de eerste lichting is met wiskunde D ofzo... hebben wij dus ook al het hele jaar last van.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ook niet ergens op school in een kast? (had wiskunde B12 2 jaar terug)
Dan mag jij me even uitleggen hoe een fräulein zich kan aftrekken.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:04 schreef denaamishenk het volgende:
[..]
Ga je aftrekken op andermans taalfouten
Ze vertelden mij in vwo3 dat WiD een soort ingewikkelde wiskunde B was voor nerdsquote:Op zondag 14 maart 2010 19:03 schreef heiden6 het volgende:
Wiskunde D?![]()
Ik heb alleen kunnen kiezen voor A of B (heb oude stijl gedaan), wat is D?
quote:Op zondag 14 maart 2010 19:02 schreef Aqualyx het volgende:
Wiskunde D is gewoon wiskunde A, maar dan wat uitgebreider.
Dus het gaat nog verder dan Wiskunde B1,2 in VWO6?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:05 schreef Decode het volgende:
[..]
Ze vertelden mij in vwo3 dat WiD een soort ingewikkelde wiskunde B was voor nerds
Ik vermoed dat jij een kerel bent die zich voordoet als een lekker wijf op Fok!quote:Op zondag 14 maart 2010 19:05 schreef Lavrock het volgende:
[..]
Dan mag jij me even uitleggen hoe een fräulein zich kan aftrekken.
Oh wat ben jji tof!quote:Op zondag 14 maart 2010 19:04 schreef Lavrock het volgende:
[..]
Nederlands zou voor jullie niet verkeerd zijn.
Dan zou ik wel een minderjarige fräulein in mijn fotoboek hebben staan.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:06 schreef denaamishenk het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij een kerel bent die zich voordoet als een lekker wijf op Fok!
Volgens één vriendin van je is wiskunde makkelijk?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:06 schreef timmmmm het volgende:
Volgens een vriendin van mij op 6 V is dat echt de makkelijkste wiskunde die er bestaat.Wiskunde B is moeilijk, wiskunde C te doen, maar wiskunde D echt zeldzaam simpel.
verwissel C en D eens, dan klopt het.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:06 schreef timmmmm het volgende:
Volgens een vriendin van mij op 6 V is dat echt de makkelijkste wiskunde die er bestaat.Wiskunde B is moeilijk, wiskunde C te doen, maar wiskunde D echt zeldzaam simpel.
Zij heeft een snor?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:06 schreef timmmmm het volgende:
Sommige mensen hebben meerdere vrienden ja, probeer het eens, zou ik zeggenquote:Op zondag 14 maart 2010 19:07 schreef Targapower het volgende:
[..]
Volgens één vriendin van je is wiskunde makkelijk?
Smooth
Waar heb je het nou over?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:08 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben meerdere vrienden ja, probeer het eens, zou ik zeggen
Geen idee, zo slim ben ik ook weer nietquote:Op zondag 14 maart 2010 19:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus het gaat nog verder dan Wiskunde B1,2 in VWO6?
Mwooaaa....de helft van wiskunde B1,2 geleend en de andere helft nieuwe moeilijk zooiquote:Op zondag 14 maart 2010 19:06 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dus het gaat nog verder dan Wiskunde B1,2 in VWO6?
Er staat 6V...quote:Op zondag 14 maart 2010 19:06 schreef Dropdown het volgende:
Jij zou zo in mijn klas kunnen zitten. Ben je dik en heb je een brommer?
Dat dacht ik al.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:09 schreef Targapower het volgende:
[..]
Hij zegt dat wiskunde makkelijk is omdat één vriendin van hem dat zegt.
EDIT:
Die mensen zijn niet eens slim genoeg om wiskunde te snappenquote:Op zondag 14 maart 2010 19:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Wiskunde
WTF moet je met dat kutvak als je later niks exacts gaat studeren?![]()
(Stel nou dat je alleen maar kok of metselaar wil worden ofzo) Denk niet dat je staat te springen als je een muur moet metselen dat X maal Y in de verhouding van 3 tot de 4e macht de muur minder stevig maakt.
Als je metselaar wilt worden kun je ook beter naar het VMBO gaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Wiskunde
(Stel nou dat je alleen maar kok of metselaar wil worden ofzo) Denk niet dat je staat te springen als je een muur moet metselen dat X maal Y in de verhouding van 3 tot de 4e macht de muur minder stevig maakt.
Als je wiskunde oid studeert, sta je ook niet te springen als je een muur moet metselen dat X maal Y in de verhouding van 3 tot de 4e macht de muur minder stevig maakt.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Wiskunde
Vergeet niet dat je hier op Fok! bent.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:13 schreef Targapower het volgende:
[..]
Jullie zijn echt allemaal klootzakken
Nee, er zijn hier zat aardige mensen. Ik ben nu in klb, stom van me.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:14 schreef Aqualyx het volgende:
[..]
Vergeet niet dat je hier op Fok! bent.
Ten eerste: zijn er VWO-ers die in de metselbranche terechtkomen dan?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:12 schreef Sigmund666 het volgende:
Wiskunde
Dat maakt geen zak uit. Het gaat dus om het idee. Ik ken ook mensen die HAVO deden en hotelschool op MBO zijn gaan doenquote:Op zondag 14 maart 2010 19:12 schreef Aqualyx het volgende:
[..]
Die mensen zijn niet eens slim genoeg om wiskunde te snappen![]()
quote:Op zondag 14 maart 2010 19:13 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je wiskunde oid studeert, sta je ook niet te springen als je een muur moet metselen dat X maal Y in de verhouding van 3 tot de 4e macht de muur minder stevig maakt.
Je hebt het o.a. nodig om bepaalde biologische systemen te snappen.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:17 schreef MouzurX het volgende:
Opzich wel een punt.
Algebra etc waar heb je die enorme moeilijke sommen van wiskunde B12 nou eigenlijk voor nodig?
Ik weet waarschijnlijk 90% niet eens meer na 2 jaar. Hetzelfde met veel andere dingen van de middelbare school. Dat maakt het ook zo saai aangezien het je totaal niet interesseert en dus een beetje nutteloos.
B, B1 of B12 bevat nauwelijks algebra, hooguit wat elementaire rekenregels. Die economen ook in hun eerstejaar krijgen.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:17 schreef MouzurX het volgende:
Opzich wel een punt.
Algebra etc waar heb je die enorme moeilijke sommen van wiskunde B12 nou eigenlijk voor nodig?
Ik weet waarschijnlijk 90% niet eens meer na 2 jaar. Hetzelfde met veel andere dingen van de middelbare school. Dat maakt het ook zo saai aangezien het je totaal niet interesseert en dus een beetje nutteloos.
Bouwkunde, architectuur? Dan is het toch handig of je kan berekenen of je gebouw blijft staan of niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:15 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ten eerste: zijn er VWO-ers die in de metselbranche terechtkomen dan?![]()
En ten tweede is het als metselaar misschien wel handig om uit te kunnen rekenen hoeveel stenen je nodig hebt voor een muurtje van een bepaalde oppervlakte
En hoe smaakt het?quote:
Precies mijn punt. Tenzij je bedoelt dat afgestudeerd bouwkundigen gaan metselenquote:Op zondag 14 maart 2010 19:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Bouwkunde, architectuur? Dan is het toch handig of je kan berekenen of je gebouw blijft staan of niet.
Ach hoe het ook allemaal heet, er is iig een groot deel wat ik nu totaal niet meer gebruik.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
B, B1 of B12 bevat nauwelijks algebra, hooguit wat elementaire rekenregels. Die economen ook in hun eerstejaar krijgen.
Bij wiskunde leer je wel je hersenen te gebruiken, iets wat je misschien nog wel eens van pas komtquote:Op zondag 14 maart 2010 20:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ach hoe het ook allemaal heet, er is iig een groot deel wat ik nu totaal niet meer gebruik.
Doe daar ook maar even alles wat met Economie te maken heeft bijquote:Op zondag 14 maart 2010 19:16 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]
Dat maakt geen zak uit. Het gaat dus om het idee. Ik ken ook mensen die HAVO deden en hotelschool op MBO zijn gaan doen![]()
Sowieso: welk heilzaam doel heeft wiskunde in een beroep?! (tenzij je dus een exact vak gaat beoefenen)
haha, heb je verplicht D?quote:Op zondag 14 maart 2010 19:00 schreef denaamishenk het volgende:
6V, ik was vorig jaar gezakt en krijg nu dit boutvak cadeau omdat ik in de 'nieuwe fase' ben beland. Complexe getallen heb ik dus nooit gehad, maar vectoren en matrices wel. Dat was ook kud
Die paniekreactie was er ook onder de toekomstige economen bij het eerste blok van de studie economie.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:05 schreef Haushofer het volgende:
Wat me ook bij is gebleven is toen er tijdens een vak "economie voor niet-economen" van een lineaire functie de raaklijn werd besproken en de mensen naast me lichtelijk in paniek raakten toen het woord "differentieren" werd genoemd.
Nee, dat hoefde je Godzijdank niet voor het tentamen te kennen.
De raaklijn van een lineaire functie is dan ook wel erg spannend.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:05 schreef Haushofer het volgende:
Wat me ook bij is gebleven is toen er tijdens een vak "economie voor niet-economen" van een lineaire functie de raaklijn werd besproken en de mensen naast me lichtelijk in paniek raakten toen het woord "differentieren" werd genoemd.
Nee, dat hoefde je Godzijdank niet voor het tentamen te kennen.
Triest makkelijk idd.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:21 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
B, B1 of B12 bevat nauwelijks algebra, hooguit wat elementaire rekenregels. Die economen ook in hun eerstejaar krijgen.
quote:Op zondag 14 maart 2010 22:37 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
De raaklijn van een lineaire functie is dan ook wel erg spannend.
Daar ben ik ook wel erg benieuwd naar jaquote:Op zondag 14 maart 2010 22:37 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Die heeft toch geen raaklijn?quote:Op zondag 14 maart 2010 22:37 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Nee, wiskunde A is voornamelijk statestiek en wiskunde C ook, WiCt is een vereenvoudige versie van WiA ofzoiets.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:58 schreef Mertofzo het volgende:
wiskunde D is makkelijk je moet alleen van statistiek enzo houden, want dat is wiskunde D toch?
Naja, ik ben overigens nog blij dat ik in de oude fase zat, want ik heb nu alsnog statistiek en wiskunde en het grote deel nu ken mede doordat ik op havo 4+5 dat gehad heb.
of een (hyper)vlak, als we het wat leuker maken, maar dat maakt voor het concept niet uit.quote:
nee, want dan raakt hij die lijn op meer dan 1 punt, en het idee van een raaklijn is dat ie de grafiek alleen op dat ene punt raaktquote:Op zondag 14 maart 2010 23:10 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon de functie zelf?
primitiverenquote:
Rot op met je hyperbolen, daar heb ik trauma's van overgehoudenquote:
Doe mij maar goniometriequote:Differentiëren, integreren
quote:Op zondag 14 maart 2010 23:12 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
nee, want dan raakt hij die lijn op meer dan 1 punt, en het idee van een raaklijn is dat ie de grafiek alleen op dat ene punt raakt
Fräulein is met hoofdletter. Leer spellen, analfabeet.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:06 schreef Lavrock het volgende:
[..]
Dan zou ik wel een minderjarige fräulein in mijn fotoboek hebben staan.
Die parabool moet de lijn gevenquote:Op zondag 14 maart 2010 23:14 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Moet je dan een parabool die lijn laten raken?
Dat is dé functie van een raaklijnquote:Op zondag 14 maart 2010 23:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Rot op met je hyperbolen, daar heb ik trauma's van overgehouden![]()
of is dat niet de vergelijking van een hyperbool?![]()
[..]
Doe mij maar goniometrie
dat lijkt me niet, want de formule van een raaklijn is de integraal van de basisfunctie. een parabool zou juist de primitieve zijn van die lineaire functie. het tegenovergestelde dus.quote:Op zondag 14 maart 2010 23:14 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Moet je dan een parabool die lijn laten raken?
lees mijn laatste postquote:Op zondag 14 maart 2010 23:16 schreef CaptainCookie het volgende:
Dus dat je eigenlijk het omgekeerde doet dat bij het normaal opstellen van een raaklijn?
quote:Op zondag 14 maart 2010 23:14 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Rot op met je hyperbolen, daar heb ik trauma's van overgehouden![]()
of is dat niet de vergelijking van een hyperbool?![]()
[..]
Doe mij maar goniometrie
quote:Op zondag 14 maart 2010 23:17 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
dat lijkt me niet, want de formule van een raaklijn is de integraal van de basisfunctie. een parabool zou juist de primitieve zijn van die lineaire functie. het tegenovergestelde dus.
oftewel: dan zou je lineaire functie uiteindelijk zelf de raaklijn worden op die parabool.
er bestaat gewoon niet zoiets als een raaklijn van een lineaire functiequote:Op zondag 14 maart 2010 23:21 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Maar hoe zou je anders een rechte lijn op één punt kunnen laten raken?
En kunnen de twee functies dan geen raaklijnen van elkaar zijn?
quote:Op zondag 14 maart 2010 23:23 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
er bestaat gewoon niet zoiets als een raaklijn van een lineaire functieklaar.
glowmouse is een mod, need I say more?quote:
bij ons in het boek wel. er staat ook expliciet een aantal dingen bij waaruit je kunt opmaken dat lineaire functie geen raaklijn heeft.quote:Op zondag 14 maart 2010 23:48 schreef GlowMouse het volgende:
Maw kutkabouter heeft het fout en CaptainCookie had een goed. Dat slechts één punt in het domein dezelfde functiewaarde mag geven, staat niet in de definitie.
maar stel je lineaire functie is dit: y = ax + b, dan is de afgeleide, dus de raaklijn: y = a. die snijdt dus de basisfunctie en kan op die manier dus nooit een raaklijn zijn.quote:Op zondag 14 maart 2010 23:46 schreef GlowMouse het volgende:
Een lineaire functie raakt zichzelf in ieder punt. Zelfde functiewaarde en zelfde afgeleide, dat is de definitie van een raaklijn.
Die kan juist niet snijden, want hij heeft dezelfde richtingscoëfficient.quote:Op zondag 14 maart 2010 23:56 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
maar stel je lineaire functie is dit: y = ax + b, dan is de afgeleide, dus de raaklijn: y = a. die snijdt dus de basisfunctie en kan op die manier dus nooit een raaklijn zijn.
bewijs uit het ongerijmde heet dat toch ofzo?
Welke dingen dan?quote:Op zondag 14 maart 2010 23:51 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
bij ons in het boek wel. er staat ook expliciet een aantal dingen bij waaruit je kunt opmaken dat lineaire functie geen raaklijn heeft.
Als je morgen nog wat hebt dan zal ik er 's avonds wel op reagerenquote:Op maandag 15 maart 2010 00:03 schreef kutkabouter het volgende:
glowmouse, ik vind dit heel interessant enzo, maar ik moet nu pitten![]()
zullen we hier morgen over verdergaan? kan ik zelf ook nog wat van leren denk ik, want nou denk ik eindelijk eens goed na over de eindexamenstof
De raaklijn wordt gegeven door:quote:Op zondag 14 maart 2010 23:56 schreef kutkabouter het volgende:
[..]
maar stel je lineaire functie is dit: y = ax + b, dan is de afgeleide, dus de raaklijn: y = a. die snijdt dus de basisfunctie en kan op die manier dus nooit een raaklijn zijn.
bewijs uit het ongerijmde heet dat toch ofzo?
oke, laterquote:Op maandag 15 maart 2010 00:05 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Als je morgen nog wat hebt dan zal ik er 's avonds wel op reageren
Nee hoor er zijn bepaalde regels in de wiskunde, zoek ze maar eens op.quote:Op zondag 14 maart 2010 23:03 schreef ikhouvannoodles het volgende:
Eigenlijk is wiskunde de makkelijkste vak die er is. Wiskunde is de enigste wetenschap waar men absoluut zeker kan zijn.
Precies jaquote:Op zondag 14 maart 2010 23:07 schreef Decode het volgende:
[..]
Nee, wiskunde A is voornamelijk statestiek en wiskunde C ook, WiCt is een vereenvoudige versie van WiA ofzoiets.
-----
edit:
A: Kansberekening/statistiek, veel minder exact dan B (Goed voor Technische- of geneeskundige studie)
B:Algebra, meetkunde- veel formules
C: Versimpeling van A (...)
D: Verdieping van B - Je moet B doen voor D
Je bedoelt axioma's? Ja, je moet aannemen dat bepaalde axioma's gelden. Maar alles wat daaruit volgt, daar ben je zeker van. Maar axioma's zijn vaak heel vanzelfsprekende dingen waar iedereen het wel mee eens isquote:Op maandag 15 maart 2010 00:08 schreef Valluik het volgende:
[..]
Nee hoor er zijn bepaalde regels in de wiskunde, zoek ze maar eens op.
Ja, dat bedoel ik.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:20 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Je bedoelt axioma's? Ja, je moet aannemen dat bepaalde axioma's gelden. Maar alles wat daaruit volgt, daar ben je zeker van. Maar axioma's zijn vaak heel vanzelfsprekende dingen waar iedereen het wel mee eens is
Moeilijkste wiskunde die er is.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:25 schreef HostiMeister het volgende:
WTF is wiskunde D? In mijn tijd had je nog gewoon wiskunde
Kan ik vast wel, hoe moeilijk kan middelbaar onderwijs nou eenmaal zijnquote:Op maandag 15 maart 2010 00:26 schreef Valluik het volgende:
[..]
Moeilijkste wiskunde die er is.
Word op de meeste scholen niet eens gegeven. (Middelbaar onderwijs)
Nou als je het zo wil bekijken is het best lastig, want maar 33% van alle Nederlanders doet Middelbaar Onderwijs dat Havo/VWO is. En dat je WisD op de meeste scholen pas met VWO(17%) kan doen en dat die mensen dan ook nog een talen- en wiskundeknobbel hebben zo iets van 10% zijn.quote:Op maandag 15 maart 2010 00:27 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Kan ik vast wel, hoe moeilijk kan middelbaar onderwijs nou eenmaal zijn
Mijn wiskunde zit wel in orde.. maar ik kan me voorstellen dat dergelijke complexe wiskunde voor iemand van 17 nogal een ingewikkelde aangelegenheid isquote:Op maandag 15 maart 2010 00:31 schreef Valluik het volgende:
[..]
Nou als je het zo wil bekijken is het best lastig, want maar 33% van alle Nederlanders doet Middelbaar Onderwijs dat Havo/VWO is. En dat je WisD op de meeste scholen pas met VWO(17%) kan doen en dat die mensen dan ook nog een talen- en wiskundeknobbel hebben zo iets van 10% zijn.
Naar wat ik zo lees sluit wiskunde D idd beter aan dan wat ik eerst hadquote:Op maandag 15 maart 2010 00:37 schreef BasementDweller het volgende:
Jammer dat ze pas fatsoenlijke wiskunde geven op de middelbare als ik er net vanaf ben
Inderdaad, ben ook wel benieuwd naar het niveauquote:Op maandag 15 maart 2010 00:40 schreef Agiath het volgende:
O dit is het eerste jaar waarin in wiskunde D eindexamens gegeven worden, jammer, had wel ff willen kijken hoe het zat
http://www.examenblad.nl/(...)n08z1/f=/bestand.pdfquote:Op maandag 15 maart 2010 01:20 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Inderdaad, ben ook wel benieuwd naar het niveau.
Oh, dat lijkt eigenlijk best op het oude b1,2 zo te zien alleen ietjes uitgebreider. Maar wat ik eigenlijk meer bedoelde was dat ik geďnteresseerd was in het niveau van het eindexamen, en dat kan je hier niet uit afleidenquote:Op maandag 15 maart 2010 01:22 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
http://www.examenblad.nl/(...)n08z1/f=/bestand.pdf
Alstu
Jou zou ik ook wel eens even willen raak-lijnen, whihi.quote:
Gastquote:Op maandag 15 maart 2010 08:25 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Jou zou ik ook wel eens even willen raak-lijnen, whihi.
edit: jezus neem is een wat mindere GIRL-forumname gek. Dacht dat je een lekkere fokbabe was.
Ja maar nieuwe tweede fase. Het is nu weer nieuw zeg maar.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:01 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Nieuwe fase? Dat speelde ook al toen ik examen deed... in het jaar 2000!
exact wat ik dachtquote:
Centraal Schriftelijk is door de het MinOCW opgesteld hoorquote:Op maandag 15 maart 2010 08:08 schreef GlowMouse het volgende:
De school heeft heel veel vrijheid over de invulling. Een mogelijke invulling staat bijvoorbeeld op http://www.uvt.nl/bachelorkiezers/wiskunded/leerlingen/
Jij bent geen vrouwquote:Op maandag 15 maart 2010 13:04 schreef Smart_ass het volgende:
Wiskunde D? TS is 15 en heeft net een nieuw profiel gekozen?
En jij bent geen volgroeide man.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 15 maart 2010 13:06 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En jij bent geen volgroeide man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
wiskunde A (oude A1,2) sluit helemaal niet aan op een technische opleiding, je wordt er niet eens mee toegelaten..quote:Op zondag 14 maart 2010 23:07 schreef Decode het volgende:
[..]
Nee, wiskunde A is voornamelijk statestiek en wiskunde C ook, WiCt is een vereenvoudige versie van WiA ofzoiets.
-----
edit:
A: Kansberekening/statistiek, veel minder exact dan B (Goed voor Technische- of geneeskundige studie)
B:Algebra, meetkunde- veel formules
C: Versimpeling van A (...)
D: Verdieping van B - Je moet B doen voor D
Wiskunde B heeft een voordeel t.o.v. wiskunde A(/C) bij economie?quote:Op maandag 15 maart 2010 16:28 schreef mylittle.. het volgende:
[..]
wiskunde A (oude A1,2) sluit helemaal niet aan op een technische opleiding, je wordt er niet eens mee toegelaten..![]()
Wiskunde B (de oude B1,2) is te way to go, alleen best moeilijk..
maar het helpt wel me andere vakken, bv bij economie, de C mensen halen altijd 4 en 5.. A mensen zijn goed voor 6jes en B mensen gaan voor de acht (althans bij mij op school)
Dat is mooi vorig jaar had ik de keuze van WiA of WiB de leraar rade B aan omdat ik een 8 stondquote:Op maandag 15 maart 2010 16:33 schreef yosander het volgende:
[..]
Wiskunde B heeft een voordeel t.o.v. wiskunde A(/C) bij economie?
Zoveel echte wiskunde krijgen wij anders niet (5-VWO); wat vergelijkingen die je om moet kunnen gooien en dingen als de afgeleide: krijg je ook bij WiA.
Denk eerder dat het niveau/vermogen van de leerlingen die WiB doen ertoe doet.
Heb overigens zelf WiA en sta afgerond een acht.
quote:Op maandag 15 maart 2010 20:11 schreef Hondenbrokken het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan complexe getallen en vectorberekeningen?
Je hoeft daarvoor eigenlijk alleen maar regeltjes toe te passen zonder dat je zelf echt na hoeft te denken.
Goniometrie was pas lastig, want daar moest je echt zelf bij na gaan denken.
quote:Op maandag 15 maart 2010 08:25 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Jou zou ik ook wel eens even willen raak-lijnen, whihi.
edit: jezus neem is een wat mindere GIRL-forumname gek. Dacht dat je een lekkere fokbabe was.
Mijn driehoeken, wat doe jequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |