abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 15:12:39 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_79127817
Inmiddels hebben we vier verschillende soorten kammen/ borstels in huis voor onze poezels.

De vlooienkam: werkt perfect om losse haren uit onze HTK-poes te kammen.

Rubberborstel: werkt ook erg goed voor de HTK-poes

Maar deze borstels zijn niet geschikt voor onze maine coon Romey. Dus werd deze borstel aangeschaft.

Je kunt haar er prima mee borstelen, maar toch worden klitten niet voorkomen.

Deze klittensnijder was de volgende stap: haalt veel haar eruit maar echt klitten doorsnijden doet hij niet.

We kammen Romey dagelijks, maar ze blijft klitten krijgen die we er alleen nog uit kunnen knippen (en dat vindt ze vreselijk).

We zoeken dus nog atlijd naar een kam die de klitten eruit kamt voordat je er niet meer door komt.
Hopelijk heeft iemand ervaring met een goede kam/ borstel.

De meeste Maine Coons hebben een onderhoudsvriendelijke vacht schijnt, wij hebben natuurlijk de Coon met de continue warrige out of bed look

Geef maar aan mij, ik doe het zelf wel!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_79128131
Tondeuse probleem opgelost...
The world of SKA music
  zondag 14 maart 2010 @ 15:36:30 #3
52229 Chanty
pi_79128784
Tondeuse doen we pas als ze echt heel veel klitten heeft. Dat is nu niet aan de orde. Eens in de zoveel weken nemen we haar te grazen en knippen de grote klitten eruit. Maar ondanks dagelijks kammen zitten er na een paar weken toch weer een aantal onuitkambare klitten in.
pi_79135543
is de furminator niet een mogelijke oplossing? even zoeken op ebay, kun je m voor een paar euro aanschaffen, hoor er veel positieve verhalen over, krijg de mijne deze week binnen als het goed is
  zondag 14 maart 2010 @ 18:15:43 #5
52229 Chanty
pi_79135812
We zullen ons eens inlezen Als je je ervaring wilt delen straks, graag
  Moderator zondag 14 maart 2010 @ 18:16:05 #6
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79135821
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:09 schreef Memento-Mori het volgende:
is de furminator niet een mogelijke oplossing? even zoeken op ebay, kun je m voor een paar euro aanschaffen, hoor er veel positieve verhalen over, krijg de mijne deze week binnen als het goed is
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ik hoor echt hele wisselende ervaringen.
Vooral dat de furminator vooral werkt voor het uitdunnen van de ondervacht en je kunt hem het beste alleen gebruiken op een klitvrije kat want anders loop je het risico op kale plekken.

Hummer (Maine Coon) heeft inderdaad zelden klitten, ik kam hem één keer in de week, soms twee keer en dat is ruim voldoende. Ik heb ook wel eens gehoord dat voer mee kan helpen

[ Bericht 8% gewijzigd door senesta op 14-03-2010 18:22:06 ]
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zondag 14 maart 2010 @ 18:25:35 #7
52229 Chanty
pi_79136238
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:16 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ik hoor echt hele wisselende ervaringen.
Vooral dat de furminator vooral werkt voor het uitdunnen van de ondervacht en je kunt hem het beste alleen gebruiken op een klitvrije kat want anders loop je het risico op kale plekken.

Hummer (Maine Coon) heeft inderdaad zelden klitten, ik kam hem één keer in de week, soms twee keer en dat is ruim voldoende. Ik heb ook wel eens gehoord dat voer mee kan helpen
Wat is lees zo snel is dat die furminator idd vooral dode haren verwijdert, maar lees niets over klitten voorkomen. Onze katten krijgen Royal Canin Indoor, zou zeggen dat dat voer toch prima is Voor Romey hier kwam kreeg ze naar Royal Canin ook Carnibest, maar ook toen was haar vacht al warrig. Je kamt d'r, ze schudt zich en t is alsof ze in tijden niet gekamd is

Kwamen ook iets tegen over een kam met roterende tanden. Iemand daar toevallig ervaring mee?
http://gezondheid.noorseb(...)r/BorstelsKammen.htm

Hoe meer je ziet en leest, hoe minder je nog weet wat je moet kiezen

[ Bericht 6% gewijzigd door Chanty op 14-03-2010 18:32:11 ]
pi_79143256
Ik tvp even mee.
De coon van mijn ouders heeft ook zo'n klittende vacht. Zorro alleen in de oksels maar dat komt door het liggen in water.
Rossi heeft ze nu op zijn borst. Dit is na de operatie gekomen dus terugkomende haren moet je heel goed kammen.
Een oplossing heb ik helaas ook niet voor je.
pi_79185286

Zoiets gebruik ik, lekker grof zodat je flink door de vacht heen kunt. Klitten passen vaak niet tussen fijne tandjes door en dan glijd je er meer overheen ipv erdoor. Na die tijd gebruik ik nog een slicker (je derde foto), een zacht borsteltje en een rubber geval.

De eerste is veel te fijn om lekker te kunnen kammen, de tweede is meer voor los dood haar.
Die derde is een slicker, dat is meer om losse ondervacht weg te halen dan echt klitten.
En die furminator snijdt meer haar weg dan dat je wat kamt.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  maandag 15 maart 2010 @ 21:10:11 #10
52229 Chanty
pi_79185786
Denk dat we dan maar zo'n grove kam met draaiende punten gaan proberen Maar wat jij zegt herken ik wel ja: je kamt idd gewoon over de klitten heen met de kammen die we nu gebruiken. Morgen maar even een dierenwinkel opzoeken. Kijken of er over een paar weken dan weer klitten inzitten.
pi_79186896
Eentje zonder draaiende punten nemen hoor! Die gdraaiende lijden er nog lekker om heen. Zo'n draaiend geval heb ik ook gehad, leek me zo aardig voor de kat, maar in werkelijkheid schiet je er niks mee op.
Gewoon eentje met vaste pennen, hard trekken (of niet) doe je zelf. Als die dingen altijd draaien kun je nooit een klit er echt handig uitkrijgen.

Onze Sibeer is niet echt dol op kammen, klitjes in zijn broek en okseltjes knip ik altijd voorzichtig met een nagelschaartje. De rest wordt gewoon gekamd.
En echt iedere week gewoon een uurtje uittrekken voor het kammen, losse haren en mini-klitten haal je er dan nog lekker eenvoudig uit. Een week later is het een vervilte knoop die amper nog te kammen is.
  maandag 15 maart 2010 @ 22:05:30 #12
52229 Chanty
pi_79188998
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:31 schreef LekkerApart het volgende:
Eentje zonder draaiende punten nemen hoor! Die gdraaiende lijden er nog lekker om heen. Zo'n draaiend geval heb ik ook gehad, leek me zo aardig voor de kat, maar in werkelijkheid schiet je er niks mee op.
Gewoon eentje met vaste pennen, hard trekken (of niet) doe je zelf. Als die dingen altijd draaien kun je nooit een klit er echt handig uitkrijgen.

Onze Sibeer is niet echt dol op kammen, klitjes in zijn broek en okseltjes knip ik altijd voorzichtig met een nagelschaartje. De rest wordt gewoon gekamd.
En echt iedere week gewoon een uurtje uittrekken voor het kammen, losse haren en mini-klitten haal je er dan nog lekker eenvoudig uit. Een week later is het een vervilte knoop die amper nog te kammen is.
Ok jij hebt er dus niet zo'n goede ervaringen mee.
Wij hebben Romey gisteren weer geknipt idd met een nagelschaartje maar ze vindt het vreselijk. Kammen vindt ze wel lekker maar ze is nog erg onrustig en blijft niet lang stilzitten. Daarom kammen we haar elke dag eventjes, maar met deze kammen lost dat nog weinig op.
pi_79193607
Die 3e borstel die je liet zien chanty die hebben wij ook alleen dan met kortere pinnen...
die werkt perfect bij ons nol
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_79194476
Ik heb 5 katten,en daarvan gaan er 3 jaarlijks na een trimsalon.
2 heilige birmaans om te plukken.
En een perzische kater om geschoren te worden.
Hij wilt beslist niet gekamt worden op zijn buik.
Deze zou nog kunnen proberen,hij snijdt door de klit heen

Succes
pi_79197654
quote:
Op maandag 15 maart 2010 22:05 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ok jij hebt er dus niet zo'n goede ervaringen mee.
Wij hebben Romey gisteren weer geknipt idd met een nagelschaartje maar ze vindt het vreselijk. Kammen vindt ze wel lekker maar ze is nog erg onrustig en blijft niet lang stilzitten. Daarom kammen we haar elke dag eventjes, maar met deze kammen lost dat nog weinig op.
Nou ja, die met vaste pennen bevalt wel super hoor.
Ash (de noor) vindt kammen heerlijk en Faruq ook wel zolang het maar over zijn rug, zijkant en het midden van zijn buik is. Oksels en broek vindt ie niks, dus dan knip ik gewoon als er een klitje zit (en dat gebeurt zeer weinig gelukkig).
  dinsdag 16 maart 2010 @ 07:16:50 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79197664
tvp.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_79197703
Die van ons vinden het heerlijk om geborsteld te worden met een harde afwasborstel. Een borstel waar de haren een beetje naar buiten staan zodat je de vacht optilt met een rollende beweging als je begrijpt wat ik bedoel. Voor echt dikke klitten werkt het niet maar voor de dagelijkse verzorging ideaal.
Door de bolle vorm kun je overal goed bij; wangen, kin, borst, daar gaan ze zelfs lekker voor liggen.

[ Bericht 30% gewijzigd door Adfundum op 16-03-2010 07:50:15 ]
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_79201644
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:25 schreef Chanty het volgende:

[..]

Wat is lees zo snel is dat die furminator idd vooral dode haren verwijdert, maar lees niets over klitten voorkomen. Onze katten krijgen Royal Canin Indoor, zou zeggen dat dat voer toch prima is Voor Romey hier kwam kreeg ze naar Royal Canin ook Carnibest, maar ook toen was haar vacht al warrig. Je kamt d'r, ze schudt zich en t is alsof ze in tijden niet gekamd is

Kwamen ook iets tegen over een kam met roterende tanden. Iemand daar toevallig ervaring mee?
http://gezondheid.noorseb(...)r/BorstelsKammen.htm

Hoe meer je ziet en leest, hoe minder je nog weet wat je moet kiezen
Ik weet wel dat voer heel veel kan doen voor de vacht. Je zegt dat je carnibest naast brokken gaf, maar je moet òf brokken geven òf vers vlees. Maar niet alletwee tegelijk.
Ik heb dan geen langharige katten, maar bij mijn katten heb ik een duidelijk verschil gezien en gevoeld van de vacht toen ze van brokken naar vers vlees gingen. (na een paar weken alleen vers vlees, zag je al verschil) Ik gaf ze toen Bibi diervoeding en nu geef ik ze Naturis.

Ik heb ook nog nooit die furminator gebruikt, maar ik wil het ook gaan proberen voor de honden en de katten. Veel mensen zijn er erg lovend over, wie weet kan het wel helpen om klitten te voorkomen.

Succes!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:02:05 #19
52229 Chanty
pi_79206544
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ik weet wel dat voer heel veel kan doen voor de vacht. Je zegt dat je carnibest naast brokken gaf, maar je moet òf brokken geven òf vers vlees. Maar niet alletwee tegelijk.
Ik heb dan geen langharige katten, maar bij mijn katten heb ik een duidelijk verschil gezien en gevoeld van de vacht toen ze van brokken naar vers vlees gingen. (na een paar weken alleen vers vlees, zag je al verschil) Ik gaf ze toen Bibi diervoeding en nu geef ik ze Naturis.

Ik heb ook nog nooit die furminator gebruikt, maar ik wil het ook gaan proberen voor de honden en de katten. Veel mensen zijn er erg lovend over, wie weet kan het wel helpen om klitten te voorkomen.

Succes!
Correctie: niet wij gaven ze vlees en brokken maar de fokker deed dat Hier krijgen ze alleen brokken.

Het vacht ziet er verder perfect uit bij beide katten, dus voorlopig probeer ik het toch eerst met een andere kam alvorens over te stappen naar ander voer.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 14:51:14 #20
52229 Chanty
pi_79373057
Hebben nu een gewone kam en zo'n furminator nep variant Eens kijken hoe dat de komende weken uitpakt.
Als het goed klitten tegen gaat, laat ik het weten.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:45:24 #21
52229 Chanty
pi_79376485
Net beide katten gefurminatord Links Romey, rechts Poes

Hebben nu ineens twee naaktkatten Dit haar vinden we in ieder geval niet meer terug op de bank.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:47:04 #22
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79376541
Ik heb gisteren nog twee kammen gekocht om maar wat te proberen, maar er komt nog steeds niet echt veel uit na een kwartier kammen. Maar zo gauw ik de kam opberg liggen er gelijk weer overal dotten haar Misschien toch maar eens naar zo'n furminator kijken.

Jij had een neppe? Hoe heet dat en waar te koop?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 17:13:16 #23
52229 Chanty
pi_79377419
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:47 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb gisteren nog twee kammen gekocht om maar wat te proberen, maar er komt nog steeds niet echt veel uit na een kwartier kammen. Maar zo gauw ik de kam opberg liggen er gelijk weer overal dotten haar Misschien toch maar eens naar zo'n furminator kijken.

Jij had een neppe? Hoe heet dat en waar te koop?
Nou dit werkt absoluut om de haren eruit te kammen, je weet niet wat je meemaakt zeg! Hoop dat we hiermee ook klitten voorkomen maar daar heb ik nog altijd mijn bedenkingen over, maar goed daarvoor hebben we dus de gewone kam.

Wij hebben hier tegenover een Discus zitten dus zijn ook niet verder gaan zoeken dan dat
Het apparaat wordt hier 'trimhark klein' genoemd En staat op voor honden, maar je kunt het dus ook voor katten gebruiken. Ze hadden daar ook de echte furminator blijkbaar, maar die kosten dus in de 30 euro. Zolang t er maar zo uitziet, zit je goed:

Kostte 18 euro, toch nog een aardig bedrag, wellicht met wat beter zoeken dat hij goedkoper te vinden is. Het werkt iig op zowel onze langharige als onze kortharige poes Mesjes zijn trouwens verwisselbaar dus dat is ook wel prettig.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:24:30 #24
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79565538
Zit er ook een merk aan? Ik kan het hier nergens vinden, Furminator ook niet trouwens
pi_79565590
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:24 schreef Harajuku. het volgende:
Zit er ook een merk aan? Ik kan het hier nergens vinden, Furminator ook niet trouwens
http://www.beestenspul.net/product/index.php?searchkey=furminator&page=search&next=1&act_search.x=22&act_search.y=15

HIer zijn de echte in de aanbieding...
Ik heb er 1 besteld en die komt vandaag binnen als het goed is.
  donderdag 25 maart 2010 @ 12:50:49 #26
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79566327
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:26 schreef Taiga het volgende:

[..]

http://www.beestenspul.net/product/index.php?searchkey=furminator&page=search&next=1&act_search.x=22&act_search.y=15

HIer zijn de echte in de aanbieding...
Ik heb er 1 besteld en die komt vandaag binnen als het goed is.
Oh nice! Small kan wel gewoon voor de kat hè? De hond pluk ik dan wel Weet je de verzendkosten ook toevallig? Die zie ik zo gauw niet.
pi_79567275
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:50 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Oh nice! Small kan wel gewoon voor de kat hè? De hond pluk ik dan wel Weet je de verzendkosten ook toevallig? Die zie ik zo gauw niet.
Verzendkosten zijn ¤5.50. Ik bestel altijd een paar dingen tegelijk. (kilo pensstaven enzo )
Maar je kan het ook kopen in hun winkel in Rotterdam denk ik.
  donderdag 25 maart 2010 @ 13:26:24 #28
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79567587
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:19 schreef Taiga het volgende:

[..]

Verzendkosten zijn ¤5.50. Ik bestel altijd een paar dingen tegelijk. (kilo pensstaven enzo )
Maar je kan het ook kopen in hun winkel in Rotterdam denk ik.
Ik woon in Drenthe

Ook nog even gekeken of ze iets anders hadden wat wij 'nodig' hebben, maar 't is allemaal maar jasjes en broches Dus maar gewoon de S en de M besteld, mogen ze allebei
pi_79567746
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 13:26 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik woon in Drenthe

Ook nog even gekeken of ze iets anders hadden wat wij 'nodig' hebben, maar 't is allemaal maar jasjes en broches Dus maar gewoon de S en de M besteld, mogen ze allebei
Ja dan is verzenden goedkoper dan ophalen

Maar ze hebben ook kauwstaven en ander kauwmateriaal.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:15:20 #30
52229 Chanty
pi_79571720
quote:
Op donderdag 25 maart 2010 12:24 schreef Harajuku. het volgende:
Hier stond alleen Pets Products op de verpakking verder.
  donderdag 25 maart 2010 @ 15:55:07 #31
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_79573136
Klitten voorkomen met een speciaal type kam kan denk ik gewoon helemaal niet. De ene vacht klit jammer genoeg veel meer dan de andere vacht, en voer kan idd wel de staat van de vacht beoordelen.
Hier voor mijn honden is de slicker de makkelijkste klittenverwijderaar ieg
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:54:16 #32
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79605745
Ik heb ze binnen

Heb 't alleen even snel getest (de kat doen we altijd met zijn tweeën) en volgens mij kwam er met heel eventjes al meer uit dan langer met een andere kam
Ik heb 't ook even op de hond geprobeerd, maar daar klonk het alsof ik zijn vacht kapot maakt, al had het ook statisch elektriciteit kunnen zijn
pi_79605804
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb ze binnen

Heb 't alleen even snel getest (de kat doen we altijd met zijn tweeën) en volgens mij kwam er met heel eventjes al meer uit dan langer met een andere kam
Ik heb 't ook even op de hond geprobeerd, maar daar klonk het alsof ik zijn vacht kapot maakt, al had het ook statisch elektriciteit kunnen zijn
Ja he? HIer heb ik het ook even geprobeerd en het werkt echt onwijs! Zal ze verder kammen in het weekend, op het balkon.
Maar dat geknetter is inderdaad dat het statisch is
  vrijdag 26 maart 2010 @ 12:58:34 #34
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79605888
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:55 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ja he? HIer heb ik het ook even geprobeerd en het werkt echt onwijs! Zal ze verder kammen in het weekend, op het balkon.
Maar dat geknetter is inderdaad dat het statisch is
Ik ben zo blij als een kind Ik heb hier tien kammen en borstels liggen maar 't doet allemaal niets. Ik ben je eeuwig dankbaar voor de link
pi_79605984
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 12:58 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik ben zo blij als een kind Ik heb hier tien kammen en borstels liggen maar 't doet allemaal niets. Ik ben je eeuwig dankbaar voor de link
Ja ben er ook erg blij mee!
En ook nog mooi dat ze in de aanbieding zijn daar. Ik bestel daar vaak.
  vrijdag 26 maart 2010 @ 15:32:04 #36
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79611727
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 13:01 schreef Taiga het volgende:

[..]

Ja ben er ook erg blij mee!
En ook nog mooi dat ze in de aanbieding zijn daar. Ik bestel daar vaak.
Nou, scheelt ook wel de helft van de prijs bijna geloof ik. ¤46.50 en ¤36.50 zou ik er echt niet voor betaald hebben

Jazz is niet zo'n fan van kammen. In het begin vindt hij 't nog wel gezellig maar daarna laat hij duidelijk merken dat hij het niet leuk vindt. Jazz doen we dus beetje bij beetje dus ook nog geen leuk eindresultaat van. De hond on the other hand, dat is goed gelukt. En volgens mij zou je er nog wel meer uit kunnen halen, maar dit was eerst wel even genoeg.

pi_79613931
Wow, wat doet die kam precies?
Ik zie dat er zoveel haar afkomt, ziet de kat er dan niet 'kaal' uit na afloop?
Of is het vooral uitdunnen?

Ik denk er nu ook over om zo'n kammetje aan te schaffen voor onze 2 perzen.
We hebben nu een borsteltje, een kam met ijzeren pinnetjes en een klitten-snijkam.
Op zich gaat het allemaal prima, ze hebben bijna nooit klitten, alleen soms wat bij de borstharen.
Maar nu de lente weer komt, komt ook de rui, is deze kam daarvoor relaxed?
  vrijdag 26 maart 2010 @ 17:04:38 #38
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79615427
De hond is echt niet kaal hoor Het lijkt meer of los haar en de ondervacht weg is
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:33:33 #39
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79626505
Charles

Jazz. En ik gok dat er nog een keer zo'n hoeveelheid uit die kat gekamd kan worden Morgen weer een dag.

Bij de hond werkten normale borstels en kammen ook wel een beetje, en deze week heb ik hem een beetje zitten plukken ook nog. Maar Jazz, geen enkele kam of borstel werkte. Kwam altijd maar een klein hoopje uit. Ik vrees dat we zo'n twee jaar moeten gaan inhalen met de Furminator nu
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 21:35:31 #40
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79626601
Aan welke kant zit zijn kop Hara?

Jeumig......
  Moderator vrijdag 26 maart 2010 @ 21:37:34 #41
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_79626687
BTW, ik ga pas in het succes geloven als ik gezien heb dat er ook daadwerkelijk nog vacht op de hond en kat zit hoor
  vrijdag 26 maart 2010 @ 21:38:59 #42
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79626767
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:37 schreef senesta het volgende:
BTW, ik ga pas in het succes geloven als ik gezien heb dat er ook daadwerkelijk nog vacht op de hond en kat zit hoor
Op dit uur denk je dat er geen hond meer over is Morgen

Echt, beste aankoop eeeeeeeeeever
pi_79646876
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:37 schreef senesta het volgende:

Ik ben ook heel benieuwd!
  zondag 28 maart 2010 @ 03:48:28 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_79661684
Vooral de kat is nog maar een schim van wat hij ooit was. Zo kaal, er is niets meer van over.

, , .
pi_79668761
quote:
Op zondag 28 maart 2010 03:48 schreef Harajuku. het volgende:
Vooral de kat is nog maar een schim van wat hij ooit was. Zo kaal, er is niets meer van over.
[ afbeelding ]
, , .
Hihi,
Ziet er goed uit ja! Er is dus nog wel wat vacht achter gebleven gelukkig
Ja denk dat ik ook maar eens zo'n kammetje ga scoren!
pi_79697665
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
Charles
[ afbeelding ]

Jazz. En ik gok dat er nog een keer zo'n hoeveelheid uit die kat gekamd kan worden Morgen weer een dag.
[ afbeelding ]

Bij de hond werkten normale borstels en kammen ook wel een beetje, en deze week heb ik hem een beetje zitten plukken ook nog. Maar Jazz, geen enkele kam of borstel werkte. Kwam altijd maar een klein hoopje uit. Ik vrees dat we zo'n twee jaar moeten gaan inhalen met de Furminator nu
Wat een hoop komt eruit he? Ik ga ze hier ook nog een keer even serieus aanpakken. Had al een beetje gedaan en er komt echt onwijs veel vanaf. En inderdaad...beste koop van alle tijden!
  maandag 29 maart 2010 @ 10:17:11 #47
52229 Chanty
pi_79698463
Heb een goed gevoel bij de combi van furminator en een grove kam. Merk echt met het kammen met de grove kam dat hij blijft hangen bij kleine klitten die je vervolgens rustig eruit kunt kammen. En dan wat overtollig vacht verwijderen met die furminator, blijft er minder over om te klitten
pi_79991349
Zou deze dezelfde werking hebben.
Ik laat mijn 2 Heilige birmaans om de 2 jaar plukken.
http://www.zooplus.nl/sho(...)_scharen/130058#more
  dinsdag 6 april 2010 @ 09:24:29 #49
52229 Chanty
pi_79994240
Zo te zien gewoon een kopie van de furminator
pi_80040758
tvperzischekatheeft.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 april 2010 @ 13:27:04 #51
11798 Rtificial
[ahr-tuh-fish-uhl]
pi_80040842
graag voor en na foto's
pi_80041091
de echte furminators zijn op ebay voor hele kleine prijsjes te koop!
pi_80041149
is dat nou een zalmkleurige kat

heb ik ook, supermooi
  woensdag 7 april 2010 @ 14:05:05 #54
176471 oh-oh
pi_80042249
quote:
Op vrijdag 26 maart 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
Charles
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

No shit, zoveel haar hebben mijn honden niet eens
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 14:41:37 #55
155227 crew  Guppy
dus
pi_80043464
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Das nogal een kunst ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 7 april 2010 @ 14:43:03 #56
176471 oh-oh
pi_80043507
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:41 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Das nogal een kunst ook
Nou, de chiwallies ook niet hoor
( Groucho Marx )
  woensdag 7 april 2010 @ 14:44:23 #57
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80043555
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:05 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Bij Jazz heb ik er dus nog meer uitgehaald, de helft van wat erop de foto staat wel
pi_80046101
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:44 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Bij Jazz heb ik er dus nog meer uitgehaald, de helft van wat erop de foto staat wel
om niet het hele kattenfototopic door te spitten... zou je een voor en na foto kunnen posten?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 7 april 2010 @ 15:58:26 #59
176471 oh-oh
pi_80046256
quote:
Op woensdag 7 april 2010 15:54 schreef DarkElf het volgende:

[..]

om niet het hele kattenfototopic door te spitten... zou je een voor en na foto kunnen posten?
Ja dat dus!
( Groucho Marx )
  Moderator woensdag 7 april 2010 @ 16:12:05 #60
155227 crew  Guppy
dus
pi_80046873
quote:
Op woensdag 7 april 2010 14:43 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Nou, de chiwallies ook niet hoor
Dat geloof ik best

Ik ben ook wel benieuwd naar voor en na foto's
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 7 april 2010 @ 16:48:17 #61
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80048409
Voor

Tussendoor

Na tussendoor

*meer kammen, geen foto's*

Na, vers van de pers.

woensdag 7 april 2010 @ 16:50:04 #62
176471 oh-oh
pi_80048485
Nog ff doorkammen en je hebt geen kat meer over
( Groucho Marx )
  donderdag 8 april 2010 @ 20:30:09 #63
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80097554
Ik kan een tweede Jazz maken, maar hij heeft nog meer dan zat vacht. 't Is allemaal ondervacht en wat los haar wat ik eruit gehaald heb.
  Moderator maandag 12 april 2010 @ 18:46:59 #64
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_80235420
Wat is eigenlijk het verschil tussen de hond en katten variant?
Is het handig om voor Hummer de medium te nemen? En zou ik die ook op Elco kunnen gebruiken?
  maandag 12 april 2010 @ 18:51:20 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80235581
De kam is bij de grotere maten breder. Bij Elco zou ik geen S gebruiken, en of Hummer makkelijk te kammen is met een M kun je zelf het beste inschatten.

Aanbevolen grootte:

Grootte S: voor honden en katten tot 12 kg; breedte 4,5 cm
Grootte M: voor honden van 13 - 23 kg; breedte 6,5 cm
Grootte L: voor honden vanaf 24 kg; breedte 10 cm

Ik heb voor Charlie een M, voor Jazz een S. En Charlie weegt ong 30kg
  dinsdag 13 april 2010 @ 22:55:26 #66
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_80287032
'k Heb het in REV gepost
FURminator
pi_80738616
-Edit: Net geregistreerd en dan dit als enige post komt wel erg spammerig over. Ik kan er natuurlijk naast zitten maar dan hoor ik het graag via pm of mail -

[ Bericht 80% gewijzigd door senesta op 26-04-2010 20:23:50 ]
pi_80740691
Ik denk inderdaad dat je er naast zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')