Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ik hoor echt hele wisselende ervaringen.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:09 schreef Memento-Mori het volgende:
is de furminator niet een mogelijke oplossing? even zoeken op ebay, kun je m voor een paar euro aanschaffen, hoor er veel positieve verhalen over, krijg de mijne deze week binnen als het goed is
Wat is lees zo snel is dat die furminator idd vooral dode haren verwijdert, maar lees niets over klitten voorkomen. Onze katten krijgen Royal Canin Indoor, zou zeggen dat dat voer toch prima isquote:Op zondag 14 maart 2010 18:16 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar jouw bevindingen, ik hoor echt hele wisselende ervaringen.
Vooral dat de furminator vooral werkt voor het uitdunnen van de ondervacht en je kunt hem het beste alleen gebruiken op een klitvrije kat want anders loop je het risico op kale plekken.
Hummer (Maine Coon) heeft inderdaad zelden klitten, ik kam hem één keer in de week, soms twee keer en dat is ruim voldoende. Ik heb ook wel eens gehoord dat voer mee kan helpen
Ok jij hebt er dus niet zo'n goede ervaringen mee.quote:Op maandag 15 maart 2010 21:31 schreef LekkerApart het volgende:
Eentje zonder draaiende punten nemen hoor! Die gdraaiende lijden er nog lekker om heen. Zo'n draaiend geval heb ik ook gehad, leek me zo aardig voor de kat, maar in werkelijkheid schiet je er niks mee op.
Gewoon eentje met vaste pennen, hard trekken (of niet) doe je zelf. Als die dingen altijd draaien kun je nooit een klit er echt handig uitkrijgen.
Onze Sibeer is niet echt dol op kammen, klitjes in zijn broek en okseltjes knip ik altijd voorzichtig met een nagelschaartje. De rest wordt gewoon gekamd.
En echt iedere week gewoon een uurtje uittrekken voor het kammen, losse haren en mini-klitten haal je er dan nog lekker eenvoudig uit. Een week later is het een vervilte knoop die amper nog te kammen is.
Nou ja, die met vaste pennen bevalt wel super hoor.quote:Op maandag 15 maart 2010 22:05 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ok jij hebt er dus niet zo'n goede ervaringen mee.
Wij hebben Romey gisteren weer gekniptidd met een nagelschaartje maar ze vindt het vreselijk. Kammen vindt ze wel lekker maar ze is nog erg onrustig en blijft niet lang stilzitten. Daarom kammen we haar elke dag eventjes, maar met deze kammen lost dat nog weinig op.
Ik weet wel dat voer heel veel kan doen voor de vacht. Je zegt dat je carnibest naast brokken gaf, maar je moet òf brokken geven òf vers vlees. Maar niet alletwee tegelijk.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:25 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wat is lees zo snel is dat die furminator idd vooral dode haren verwijdert, maar lees niets over klitten voorkomen. Onze katten krijgen Royal Canin Indoor, zou zeggen dat dat voer toch prima isVoor Romey hier kwam kreeg ze naar Royal Canin ook Carnibest, maar ook toen was haar vacht al warrig. Je kamt d'r, ze schudt zich en t is alsof ze in tijden niet gekamd is
Kwamen ook iets tegen over een kam met roterende tanden. Iemand daar toevallig ervaring mee?
http://gezondheid.noorseb(...)r/BorstelsKammen.htm
Hoe meer je ziet en leest, hoe minder je nog weet wat je moet kiezen![]()
Correctie: niet wij gaven ze vlees en brokken maar de fokker deed datquote:Op dinsdag 16 maart 2010 10:53 schreef Taiga het volgende:
[..]
Ik weet wel dat voer heel veel kan doen voor de vacht. Je zegt dat je carnibest naast brokken gaf, maar je moet òf brokken geven òf vers vlees. Maar niet alletwee tegelijk.
Ik heb dan geen langharige katten, maar bij mijn katten heb ik een duidelijk verschil gezien en gevoeld van de vacht toen ze van brokken naar vers vlees gingen. (na een paar weken alleen vers vlees, zag je al verschil) Ik gaf ze toen Bibi diervoeding en nu geef ik ze Naturis.
Ik heb ook nog nooit die furminator gebruikt, maar ik wil het ook gaan proberen voor de honden en de katten. Veel mensen zijn er erg lovend over, wie weet kan het wel helpen om klitten te voorkomen.
Succes!
Nou dit werkt absoluut om de haren eruit te kammen, je weet niet wat je meemaakt zeg!quote:Op zaterdag 20 maart 2010 16:47 schreef Harajuku. het volgende:![]()
![]()
![]()
Ik heb gisteren nog twee kammen gekocht om maar wat te proberen, maar er komt nog steeds niet echt veel uit na een kwartier kammen. Maar zo gauw ik de kam opberg liggen er gelijk weer overal dotten haar
Misschien toch maar eens naar zo'n furminator kijken.
Jij had een neppe? Hoe heet dat en waar te koop?
http://www.beestenspul.net/product/index.php?searchkey=furminator&page=search&next=1&act_search.x=22&act_search.y=15quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:24 schreef Harajuku. het volgende:
Zit er ook een merk aan? Ik kan het hier nergens vinden, Furminator ook niet trouwens
Oh nice! Small kan wel gewoon voor de kat hè? De hond pluk ik dan welquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:26 schreef Taiga het volgende:
[..]
http://www.beestenspul.net/product/index.php?searchkey=furminator&page=search&next=1&act_search.x=22&act_search.y=15
HIer zijn de echte in de aanbieding...![]()
Ik heb er 1 besteld en die komt vandaag binnen als het goed is.
Verzendkosten zijn ¤5.50. Ik bestel altijd een paar dingen tegelijk. (kilo pensstaven enzoquote:Op donderdag 25 maart 2010 12:50 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Oh nice! Small kan wel gewoon voor de kat hè? De hond pluk ik dan welWeet je de verzendkosten ook toevallig? Die zie ik zo gauw niet.
Ik woon in Drenthequote:Op donderdag 25 maart 2010 13:19 schreef Taiga het volgende:
[..]
Verzendkosten zijn ¤5.50. Ik bestel altijd een paar dingen tegelijk. (kilo pensstaven enzo)
Maar je kan het ook kopen in hun winkel in Rotterdam denk ik.
Ja dan is verzenden goedkoper dan ophalenquote:Op donderdag 25 maart 2010 13:26 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik woon in Drenthe![]()
Ook nog even gekeken of ze iets anders hadden wat wij 'nodig' hebben, maar 't is allemaal maar jasjes en brochesDus maar gewoon de S en de M besteld, mogen ze allebei
Hier stond alleen Pets Products op de verpakking verder.quote:Op donderdag 25 maart 2010 12:24 schreef Harajuku. het volgende:
Zit er ook een merk aan? Ik kan het hier nergens vinden, Furminator ook niet trouwens
Ja he? HIer heb ik het ook even geprobeerd en het werkt echt onwijs! Zal ze verder kammen in het weekend, op het balkon.quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:54 schreef Harajuku. het volgende:
Ik heb ze binnen
Heb 't alleen even snel getest (de kat doen we altijd met zijn tweeën) en volgens mij kwam er met heel eventjes al meer uit dan langer met een andere kam
Ik heb 't ook even op de hond geprobeerd, maar daar klonk het alsof ik zijn vacht kapot maakt, al had het ook statisch elektriciteit kunnen zijn
Ik ben zo blij als een kindquote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:55 schreef Taiga het volgende:
[..]
Ja he? HIer heb ik het ook even geprobeerd en het werkt echt onwijs! Zal ze verder kammen in het weekend, op het balkon.![]()
Maar dat geknetter is inderdaad dat het statisch is
Ja ben er ook erg blij mee!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 12:58 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ben zo blij als een kindIk heb hier tien kammen en borstels liggen maar 't doet allemaal niets. Ik ben je eeuwig dankbaar voor de link
Nou, scheelt ook wel de helft van de prijs bijna geloof ik. ¤46.50 en ¤36.50 zou ik er echt niet voor betaald hebbenquote:Op vrijdag 26 maart 2010 13:01 schreef Taiga het volgende:
[..]
Ja ben er ook erg blij mee!
En ook nog mooi dat ze in de aanbieding zijn daar. Ik bestel daar vaak.
Op dit uur denk je dat er geen hond meer over isquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:37 schreef senesta het volgende:
BTW, ik ga pas in het succes geloven als ik gezien heb dat er ook daadwerkelijk nog vacht op de hond en kat zit hoor
quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:37 schreef senesta het volgende:
BTW, ik ga pas in het succes geloven als ik gezien heb dat er ook daadwerkelijk nog vacht op de hond en kat zit hoor
Hihi,quote:Op zondag 28 maart 2010 03:48 schreef Harajuku. het volgende:
Vooral de kat is nog maar een schim van wat hij ooit was. Zo kaal, er is niets meer van over.
[ afbeelding ],
,
.
Wat een hoop komt eruit he? Ik ga ze hier ook nog een keer even serieus aanpakken. Had al een beetje gedaan en er komt echt onwijs veel vanaf. En inderdaad...beste koop van alle tijden!quote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
Charles
[ afbeelding ]
Jazz. En ik gok dat er nog een keer zo'n hoeveelheid uit die kat gekamd kan wordenMorgen weer een dag.
[ afbeelding ]
Bij de hond werkten normale borstels en kammen ook wel een beetje, en deze week heb ik hem een beetje zitten plukken ook nog. Maar Jazz, geen enkele kam of borstel werkte. Kwam altijd maar een klein hoopje uit. Ik vrees dat we zo'n twee jaar moeten gaan inhalen met de Furminator nu
No shit, zoveel haar hebben mijn honden niet eensquote:Op vrijdag 26 maart 2010 21:33 schreef Harajuku. het volgende:
Charles
[ afbeelding ]
Jazz. En ik gok dat er nog een keer zo'n hoeveelheid uit die kat gekamd kan wordenMorgen weer een dag.
[ afbeelding ]
Bij de hond werkten normale borstels en kammen ook wel een beetje, en deze week heb ik hem een beetje zitten plukken ook nog. Maar Jazz, geen enkele kam of borstel werkte. Kwam altijd maar een klein hoopje uit. Ik vrees dat we zo'n twee jaar moeten gaan inhalen met de Furminator nu
Das nogal een kunst ookquote:Op woensdag 7 april 2010 14:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
No shit, zoveel haar hebben mijn honden niet eens
Nou, de chiwallies ook niet hoorquote:
Bij Jazz heb ik er dus nog meer uitgehaald, de helft van wat erop de foto staat welquote:Op woensdag 7 april 2010 14:05 schreef oh-oh het volgende:
[..]
No shit, zoveel haar hebben mijn honden niet eens
om niet het hele kattenfototopic door te spitten... zou je een voor en na foto kunnen posten?quote:Op woensdag 7 april 2010 14:44 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Bij Jazz heb ik er dus nog meer uitgehaald, de helft van wat erop de foto staat wel
Ja dat dus!quote:Op woensdag 7 april 2010 15:54 schreef DarkElf het volgende:
[..]
om niet het hele kattenfototopic door te spitten... zou je een voor en na foto kunnen posten?
Dat geloof ik bestquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |