![]()
Ik heb een Golden Retriever en een Heilige Birmaan, dus ik woonde zo'n beetje in het haar. Ik moest minimaal elke dag stofzuigen anders was het geen gezicht.
Het probleem aanpakken is natuurlijk beter, maar ik heb nu 10 kammen en borstels in de kast liggen en bij elk van deze kwam er steeds maar een beetje haar uit. Helaas lag vijf minuten na het kammen de grond wel weer vol met haar

Nadat Chanty een topic opende in F&F met de vraag welke kam zij moest gebruiken om klitten te voorkomen, kwam iemand daar aan met de FURminator. Ik had er wel eens wat over gehoord, maar dat geloof ik dan lekker toch niet. De prijs is ook absurd: ¤ 35,95 - ¤ 44,95 - ¤ 54,95

. Zo gek ben ik niet hè

Maar niet veel later postte een andere FOK-user een linkje naar een webshop met betere kortingsprijzen waardoor ik toch de S en de M besteld heb. Een dag later werd het al bezorgd en na twee seconden kammen wist ik al dat dit een goede aankoop is geweest.
Verloop kat:
Voor
![]()
![]()
Tussendoor
![]()
Na tussendoor
![]()
*meer kammen, geen foto's*
Na
![]()
![]()
![]()
Zoals je kunt zien is de kat niet kaal, wel is er ontzettend veel haar uit gekomen. Maar het is dus inderdaad voornamelijk ondervacht en los haar.
Mijn stofzuiger krijgt eindelijk de rust die hij verdiend heeft, omdat er na een halve week nog maar een klein beetje haar lag. Als ik nu de kat oppak zit ik ook niet gelijk onder het haar (voor de FURminator kon ik een nieuwe kat maken met wat er aan mijn trui bleef hangen)
Ik zeg doen.
Specs

• Bladbreedte 4" - 10,1 cm.
• Ergonomisch handvat.
• Vermindert gegarandeerd meer haar dan iedere andere borstel, kam of hark.
• Zeer geschikt voor korte en langharige vachten van honden en paarden.
• Brengt de natuurlijke vetlaag van uw dier naar boven en zorgt voor een gezonde huid en glanzende vacht.
• Vermindert de hoeveelheid stofdeeltjes in de lucht die bij mensen allergische reacties veroorzaken.
• Helpt haarballen bij katten verminderen
Maten:
• Cat: katten en kleine dieren
• S : Border Terrier/ Jack Russell/ Shih-Tzu/ Keeshond/ Vlinderhond - Ik heb dus gewoon de S voor de kat, werkt prima.
• M: Labrador/ Border Collie/ Golden Retriever/ Cocker Spaniel
• L : Berner Sennen/ Newfoundlander/ Alaskan Malamute
[ Bericht 0% gewijzigd door Harajuku. op 13-04-2010 23:21:20 ]
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.