Hoe oud ben je?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef CherryBoomBoom het volgende:
Ik zit niet op kamers omdat ik niet mag van mn ouders, woon op een kwartier fietsen van de universiteit dus ze vinden het de moeite niet.
Ik hoop om later, als ik in mn masters zit, wel op kamers te gaan gewoon om eens volledig zelfstandig te zijn.
En dan mag het niet van je oudersquote:
Het is als ouders zijnde het goed recht om iemand te verbieden om op kamers te gaan. Financieel is het zo onnodig als je zo dichtbij woont. Ook al ben je 19, 20, 21 of zelfs 25. Verbieden wil immers niet zeggen dat je ook luistertquote:Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef Maraca het volgende:
[..]
En dan mag het niet van je oudersSnap wel dat de afstand niet bijzonder is, maar als je op kamers wilt dan is dat toch jouw keuze en niet die van je ouders?
Niet mee eensquote:Op zondag 14 maart 2010 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is als ouders zijnde het goed recht om iemand te verbieden om op kamers te gaan. Financieel is het zo onnodig als je zo dichtbij woont. Ook al ben je 19, 20, 21 of zelfs 25. Verbieden wil immers niet zeggen dat je ook luistert
Aangezien ik het zelf niet kan betalen is het wel hun keuze.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef Maraca het volgende:
[..]
En dan mag het niet van je oudersSnap wel dat de afstand niet bijzonder is, maar als je op kamers wilt dan is dat toch jouw keuze en niet die van je ouders?
Ah, dat vind ik een andere redenquote:Op zondag 14 maart 2010 15:18 schreef CherryBoomBoom het volgende:
[..]
Aangezien ik het zelf niet kan betalen is het wel hun keuze.
Mn ouders hebben zelf ook nooit op kamers gezeten en zien niet in waarom het nodig zou zijn..
Inderdaad jammer, daarom hoop ik om later toch nog te mogenquote:Op zondag 14 maart 2010 15:19 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ah, dat vind ik een andere redenok.. dan is het een stuk logischer. Wel jammer
Daar kan juist wel een prijskaartje aan hangen. Of je die groei nu maakt op je 20 of 23e maakt niet zoveel uit. Het scheelt je alleen wel ontzettend veel knaken.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet mee eensAan de groei die ik persoonlijk heb meegemaakt door op mezelf te gaan wonen kan je geen prijskaartje hangen. En verbieden, verbieden.. mijn ouders waren daar ook zo dol op. Ik heb ook niet gevraagd aan ze of ik op kamers mocht, ik kondigde het aan
Dan is dat persoonlijkquote:Op zondag 14 maart 2010 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar kan juist wel een prijskaartje aan hangen. Of je die groei nu maakt op je 20 of 23e maakt niet zoveel uit. Het scheelt je alleen wel ontzettend veel knaken.
¤400 is een hele normale prijs voor een kamer in een stad als bv. Groningen, en je hebt dan vaker een kamer van 12 m2 dan van 20m2. Het is gewoon een heel duur geintje, zeker als je alles moet lenen en dus later (met rente) weer terug moet betalen (als je door je 4 jaar studiefinanciering heen bent, kun je nou eenmaal niet anders dan bijlenen). Dat mag voor jou geen reden zijn om het te laten, voor sommige mensen is dat het wel.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:03 schreef onearmedman het volgende:
Waarom voelen thuiswoners altijd zo die drang om zonder reden hun keuze te verdedigen?
- ik wil geen kamer van 1 bij 1
- sowieso bij moeten lenen
- kamer van 400 euro
Worden dit soort dingen gezegd om voor jezelf je keuze te bevestigen, of weten jullie echt zo weinig van de realiteit...
Het hangt natuurlijk van de stad af maar dit soort dingen staat totaal niet in verhouding met de realiteit. Ik woon sinds begin van mijn studie in de stad. Als je thuis woont is dat mijns inziens prima, je mist alleen een hoop. Ik heb dan ook nog nooit van de situatie gehoord dat iemand die in de stad is gaan wonen vervolgens weer thuis is gaan wonen omdat hij het thuis leuker/beter vond.
Er worden zelfs kamers van 8 m2 voor ¤400 aangebodenquote:Op zondag 14 maart 2010 16:28 schreef onearmedman het volgende:
Jaja whatever, ik woon al tijden in Groningen, 400euro voor 12vierkante meter is niet normaal.
Als je op een kamer van 25 m2 zou wonen voor 250 euro, je verdient met een bijbaan 400-500e per maand en je krijgt 258e uitwonende studiefinanciering, zou je het dan nog steeds, vanwege financiele redenen, niet doen?quote:
Joh, als jij dat wilt denken, primaquote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef onearmedman het volgende:
Ohja, dus als er een kamer van 8m2 voor 400 ergens staat betekent dat alles zo duur is. Je hebt ook kamers van 20m2 voor 250euro. Je hebt containers van 25m2 voor 250euro, waarbij je alles voor jezelf hebt. Als je naar het gemiddelde kijkt is het iig niet 400euro voor 12m2, eerder 300euro voor 18m2.
Goed argument! Wie woont hier nou op kamers, jij of ik?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:36 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Joh, als jij dat wilt denken, prima
Jij, maar jij woont er al een tijdje hè? En wie verdiept zich in wat kamers these days kosten? Mensen die misschien op kamers willen, zoals ik. En ik kom meer kamers van ¤400 tegen dan van ¤300. Kom meer studenten tegen die ¤400 betalen ipv ¤300.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Goed argument! Wie woont hier nou op kamers, jij of ik?
Ook ¤300 blijft nog steeds een goede ¤7000 lenen voor 2 jaar.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:40 schreef onearmedman het volgende:
Dat is je eigen keus als je 400euro wil betalen, er is echter ook voldoende te vinden voor 300 en minder. Er zijn ook veel studio's appartementen te vinden voor +- 300, waarbij je huursubsidie krijgt.
ik heb dan het idee dat je iets fout doet als we het over steden zoals Groningen, Maastricht, Eindhoven, Rotterdam, Den haag of iets dergelijks hebben. Ik mag graag geloven dat je 400 moet neertikken voor een redelijke kamer in Amsterdam of Utrecht, maar daarbuiten is de gemiddelde kamer ong. 300 euro voor 18-24 m2 met gedeelde voorzieningen. Daarnaast vaak 300-400 voor de grotere kamers maar daar krijg je weer huursubsidie voor!quote:Op zondag 14 maart 2010 16:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij, maar jij woont er al een tijdje hè? En wie verdiept zich in wat kamers these days kosten? Mensen die misschien op kamers willen, zoals ik. En ik kom meer kamers van ¤400 tegen dan van ¤300. Kom meer studenten tegen die ¤400 betalen ipv ¤300.
Eh? Er wordt in de OP gevraagd waarom je niet op kamers bent gegaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:03 schreef onearmedman het volgende:
Waarom voelen thuiswoners altijd zo die drang om zonder reden hun keuze te verdedigen?
- ik wil geen kamer van 1 bij 1
- sowieso bij moeten lenen
- kamer van 400 euro
Worden dit soort dingen gezegd om voor jezelf je keuze te bevestigen, of weten jullie echt zo weinig van de realiteit...
Het hangt natuurlijk van de stad af maar dit soort dingen staat totaal niet in verhouding met de realiteit. Ik woon sinds begin van mijn studie in de stad. Als je thuis woont is dat mijns inziens prima, je mist alleen een hoop. Ik heb dan ook nog nooit van de situatie gehoord dat iemand die in de stad is gaan wonen vervolgens weer thuis is gaan wonen omdat hij het thuis leuker/beter vond.
Vergeet niet dat als je eenmaal ergens woont, je veel sneller aanboden krijgt van kamers/kamers tegenkomt die vaak nog niet eens op internet staanquote:Op zondag 14 maart 2010 16:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij, maar jij woont er al een tijdje hè? En wie verdiept zich in wat kamers these days kosten? Mensen die misschien op kamers willen, zoals ik. En ik kom meer kamers van ¤400 tegen dan van ¤300. Kom meer studenten tegen die ¤400 betalen ipv ¤300.
Ik mag toch hopen dat je inderdaad ook wel snapt dat 1 bij 1 niet reëel is, maar dat je wel snapt wat ik ermee bedoel.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:46 schreef onearmedman het volgende:
De redenen worden altijd sterk overdreven zoals je ziet, vandaar.
Als ik m'n studie een beetje in een normaal tempo wil afmaken, dan behoort werken naast een fulltime studie niet echt tot de opties, nee. Zeker niet als ik zulke bedragen bij elkaar moet gaan werken.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:44 schreef onearmedman het volgende:
Waarom zou je moeten lenen, nooit van werken voor je geld gehoord?
Hoezo niet? Ik doe het ookquote:Op zondag 14 maart 2010 16:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als ik m'n studie een beetje in een normaal tempo wil afmaken, dan behoort werken naast een fulltime studie niet echt tot de opties, nee. Zeker niet als ik zulke bedragen bij elkaar moet gaan werken.
Huursubsidie kom ik sowieso niet voor in aanmerkingquote:Op zondag 14 maart 2010 16:44 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
ik heb dan het idee dat je iets fout doet als we het over steden zoals Groningen, Maastricht, Eindhoven, Rotterdam, Den haag of iets dergelijks hebben. Ik mag graag geloven dat je 400 moet neertikken voor een redelijke kamer in Amsterdam of Utrecht, maar daarbuiten is de gemiddelde kamer ong. 300 euro voor 18-24 m2 met gedeelde voorzieningen. Daarnaast vaak 300-400 voor de grotere kamers maar daar krijg je weer huursubsidie voor!In de maand Augustus en September zal je niet veel soeps meer kunnen vinden maar zoek je daarbuiten vind je al vaak pareltjes. Zit op dit moment voor 375 euro per maand (min huursubsidie is 280 euro
) voor een studio van 32 m2 met eigen badkamer en keuken. (Maastricht)
Nee, zoals ik al zei is dat een reden waarom ik niet op kamers zou willen.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:50 schreef onearmedman het volgende:
Klopt, en dat overdrijven wijst erop dat je je eigen mening probeert te verdedigen.
Dan doe jij vast een hele zware studie.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als ik m'n studie een beetje in een normaal tempo wil afmaken, dan behoort werken naast een fulltime studie niet echt tot de opties, nee. Zeker niet als ik zulke bedragen bij elkaar moet gaan werken.
Omdat je geen kamer van 1 bij 1 wil? Goh.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:51 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee, zoals ik al zei is dat een reden waarom ik niet op kamers zou willen.
Ik heb meestal 4 dagen colleges, de 5e dag studeer ik thuis (heb wekelijks aardig wat leeswerk), en in het weekend doe ik vrijwilligerswerk. Ben meestal alleen de zondag vrij.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:50 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Hoezo niet? Ik doe het ookEn dat werkt prima, ik werk 1 dag door de week als ik collegevrije dag heb, en 1 dag in het weekend
Ok, op die manierquote:Op zondag 14 maart 2010 16:53 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Ik heb meestal 4 dagen colleges, de 5e dag studeer ik thuis (heb wekelijks aardig wat leeswerk), en in het weekend doe ik vrijwilligerswerk. Ben meestal alleen de zondag vrij.
Zoals al eerder gezegd, mijn reistijd stelt weinig voor.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:52 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Dan doe jij vast een hele zware studie.Ten eerste is scheelt het al in reistijd (voor de een meer dan de ander), ten tweede is het voor het gros gemakkelijk te doen een bijbaan te hebben naast je studie. Je moet dit wel willen natuurlijk, zeggen dat het niet kan is gemakkelijk.
Vervelend hè. Mensen met een andere mening dan jij.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:53 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Omdat je geen kamer van 1 bij 1 wil? Goh.
Zo'n baan zou ik ook willenquote:Op zondag 14 maart 2010 16:54 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ok, op die manierIk heb trouwens wel het ultieme voordeel dat ik op mijn werk gewoon kan gaan lezen/studeren
Nee hoor, je moet gewoon geen foutieve argumenten naar voren brengen, zeg dan gewoon dat je het thuis leuker/whatever vindt.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:54 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Zoals al eerder gezegd, mijn reistijd stelt weinig voor.
Maar prima als jij meteen denkt dat ik er te makkelijk over doeHet zit je wel dwars hè?
Wel met geluk gekregen, en het verdiend absurd veelquote:
Hij heeft het er zwaar meequote:Op zondag 14 maart 2010 16:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Vervelend hè. Mensen met een andere mening dan jij.
Klein detail, een HBO opleiding volgen heet ook studeren.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:55 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Het hele idee van op kamers wonen trekt me gewoon niet.
Ben jij door je ouders/verzorgers gestimuleerd om op kamers te gaan? En hebben jouw ouders vroeger ook zelf gestudeerd?
Mijn ouders hebben beiden een HBO-diploma, dus niet gestudeerd. Ze hadden me graag thuis, maar hebben me alle vrijheid gelaten om zelf de keus te maken. Geen stimulans dus, maar ze hebben me ook zeker niet tegengehouden.
Oh, jij bepaalt dat de reden die ik voor mezelf heb om iets niet te willen fout is?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:55 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Nee hoor, je moet gewoon geen foutieve argumenten naar voren brengen, zeg dan gewoon dat je het thuis leuker/whatever vindt.
Wat doe je precies dan?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:56 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Wel met geluk gekregen, en het verdiend absurd veelIk moet je ook eerlijk zeggen dat het wel goed uitkomt, mijn studiefinanciering eindigt over 2 maanden. En dan wordt het toch het uitgavenpatroon naar beneden bijstellen
Idd, lekker thuis blijven wonen en profiteren van McMama en Hotel v/d Mama is natuurlijk wel zo makkelijk. Waarom moeite doen en proberen zelf een leven op te bouwen terwijl je net zo goed alles voor je gedaan kan krijgen.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:52 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Dan doe jij vast een hele zware studie.Ten eerste is scheelt het al in reistijd (voor de een meer dan de ander), ten tweede is het voor het gros gemakkelijk te doen een bijbaan te hebben naast je studie. Je moet dit wel willen natuurlijk, zeggen dat het niet kan is gemakkelijk.
Lezen is wel een vak apart hè?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:59 schreef onearmedman het volgende:
De argumenten die je brengt zijn verkeerd, zoals dat je niet op kamers wil omdat je dan 400eu betaalt voor 12m2.
Sociologie, maar ik heb ongeveer 2 jaar op de economische faculteit gezeten... zoals ik het nu heb bekeken moet ik het prima redden, zeker met die bijbaan... en ik heb nog lading spaargeldquote:Op zondag 14 maart 2010 16:58 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Wat doe je precies dan?
Mijne is al gestopt dus, vandaar de financiële reden voor mij
Zoals ik al zei, lezen is een vak apart. Als je een beetje gelezen had, had je namelijk geweten dat ik al eens op kamers heb gewoond en dus wel degelijk weet wat ik mis.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:03 schreef onearmedman het volgende:
Helemaal veel goedkoper als 12m2 400eu zou kosten ja, maar dat is niet waar. Ik heb verder niks tegen thuiswonen, je moet doen wat je zelf wel. Je weet echter letterlijk genomen niet wat je mist, zoals ik al zei heb ik nog nooit gehoord dat iemand na het op kamers wonen weer thuis is gaan wonen (om de reden dat het thuis beter was).
En wat is dan die baan waar je zo vreselijk goed mee verdient?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:03 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Sociologie, maar ik heb ongeveer 2 jaar op de economische faculteit gezeten... zoals ik het nu heb bekeken moet ik het prima redden, zeker met die bijbaan... en ik heb nog lading spaargeldNooit geleend, ideaal
Daar is dan ook zeker niks mis mee, je moet het financieel natuurlijk wel kunnen bolwerken. (Uitwonende stufi is voor mij een belangrijke factor) Die post was een reactie op het '12m2 voor 400 euro in een stad als Groningen', waarmee ik het absoluut niet mee eens ben. Het was geen post op je financiele situatie maar op die stelling.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:51 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Huursubsidie kom ik sowieso niet voor in aanmerkingEn zoals ik net ook al zei, ook een kamer van ¤300 maakt meer dan ¤7000 schuld in 2 jaar. Ik heb dat er gewoon niet voor over, aangezien het 15 minuten met de trein is...
Receptionist zijnquote:Op zondag 14 maart 2010 17:06 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En wat is dan die baan waar je zo vreselijk goed mee verdient?
Lenen lijkt me idd ook niets, dat wil ik eigenlijk koste wat het kost voorkomen.
Nee ik vind het gewoon komisch dat je zo'n gevoel hebt dat je jezelf moet verdedigen voor het feit dat je thuiswoont.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:54 schreef Anne het volgende:
[..]
Vervelend hè. Mensen met een andere mening dan jij.
Dat gevoel heb ik helemaal niet.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:10 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Nee ik vind het gewoon komisch dat je zo'n gevoel hebt dat je jezelf moet verdedigen voor het feit dat je thuiswoont.
Ik heb niet het hele topic gelezen inderdaad. Dan ben jij voor mij de eerste persoon die zoiets gedaan heeft, prima reden dan.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:05 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, lezen is een vak apart. Als je een beetje gelezen had, had je namelijk geweten dat ik al eens op kamers heb gewoond en dus wel degelijk weet wat ik mis.
Ik tegenstelling tot jou ben ik dus wel uit huis gegaan toen ik (1maand) 16 was. De reistijd was ruim een uur van station tot station. Daarnaast wilde ik ook wel weg door omstandigheden.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:41 schreef Anne het volgende:
Waarom ben jij niet op kamers gegaan?
Ik had het veel te goed en gezellig bij mijn ouders dat ik de 2 uur reizen van huis naar mijn school voor lief nam.
Daarnaast zag ik mijzelf niet op een kamertje van 1 bij 1 zitten.
Ben jij door je ouders/verzorgers gestimuleerd om op kamers te gaan? En hebben jouw ouders vroeger ook zelf gestudeerd?
Nee, ik ben niet gestimuleerd. Ik was toen trouwens ook 16, dus ik (en waarschijnlijk mijn ouders ook) vond het nog veel te vroeg.
Wel was/is er een soort van ongeschreven regel dat ik voor mijn 25e uit huis zou gaan. Of in ieder geval aanstalten zou gaan maken (al is die regel onzin, aangezien mijn broertje (27) nog steeds thuis woont).
Alleen mijn moeder heeft gestudeerd.
Ik studeer psychologie, ik ben nog aan het oefenen.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik helemaal niet.
Het is nogal komisch om te lezen dat jij denkt te weten hoe iedereen hier denkt en doet.
Ik woon trouwens niet eens thuis.
Ik kan perfect opschieten met mijn ouders, maar na 2 dagen wil ik altijd wel weer terug naar mijn eigen stekquote:Op zondag 14 maart 2010 17:19 schreef Fancy_Me het volgende:
Heb het bij hun nog steeds naar me zin, ben er graag maar na een vakantie van 3 weken ben ik blij dat ik weer naar mijn eigen plekje kan.
Ik ken het gevoelquote:Op zondag 14 maart 2010 17:24 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik kan perfect opschieten met mijn ouders, maar na 2 dagen wil ik altijd wel weer terug naar mijn eigen stek
Inderdaadquote:Op zondag 14 maart 2010 17:27 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Ik ken het gevoel. Het is gezellig, leuk weekendje, maar daarna verlang je gewoon weer naar je eigen reilen en zeilen. Alles doen hoe en wanneer je het wilt. Je neemt natuurlijk 'regels' en gewoontes mee van je ouderlijk huis waar je het mee eens bent of die je begrijpt. Anderzijds vul je dat aan met je eigen ideeën. Heb laatst de herfstvakantie 1.5 week hier gezeten, not bad maar je mist het wel
.
Ik zie ze alleen eigenlijk echt op zondag, moet de hele zaterdag werkenquote:Op zondag 14 maart 2010 17:24 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik kan perfect opschieten met mijn ouders, maar na 2 dagen wil ik altijd wel weer terug naar mijn eigen stek
Krijg wel is vrolijk/niet-serieus-bedoelde gezeur dat ik niet vaak genoeg komquote:Op zondag 14 maart 2010 17:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
InderdaadIk weet ook niet wat het is, maar na 2 dagen wil ik gewoon weer op mijn eigen bank zitten met mijn eigen spullen om me heen. Ik kan ook echt perfect met mijn ouders opschieten, maar na 2 dagen worden zij ook een beetje zenuwachtig ofzo
Zelfde met mijn broer
We zijn ook allebei al ongeveer 5 jaar uit huis, ik ga eens in de 2 maanden langs bij mijn ouders, en niemand heeft er problemen mee
Ben al 8 jaar weg, en dus ook een stuk thuis gemist voor mijn gevoel. Ben van het reilen en zeilen niet meer helemaal op de hoogte zoals ik het eerst wel was.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:31 schreef PierreTT het volgende:
[..]
InderdaadIk weet ook niet wat het is, maar na 2 dagen wil ik gewoon weer op mijn eigen bank zitten met mijn eigen spullen om me heen. Ik kan ook echt perfect met mijn ouders opschieten, maar na 2 dagen worden zij ook een beetje zenuwachtig ofzo
Zelfde met mijn broer
We zijn ook allebei al ongeveer 5 jaar uit huis, ik ga eens in de 2 maanden langs bij mijn ouders, en niemand heeft er problemen mee
Precies, mijn ouders zeggen trouwens ook vaak: Ach jongen, je moet die 2 uur in de trein niet eens wíllen doen, blijf maar lekker daarquote:Op zondag 14 maart 2010 17:36 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Krijg wel is vrolijk/niet-serieus-bedoelde gezeur dat ik niet vaak genoeg kom. Kom op het moment ong. 1 keer per drie weken een weekend, ze zijn altijd blij me weer te zien. Daarna krijg je inderdaad toch weer dat gevoel
. Ik denk dat het dezelfde reden heeft als wanneer je wilt gaan studeren nadat je bent begonnen met werken. Je volgt weer een heel ander patroon, levenstijl en het voelt als teruggang (ook al hoeft dit niet zo te zijn, zeker met studeren) of het is simpelweg moeilijk om weer 'te veranderen'.
Das het belangrijkstequote:Op zondag 14 maart 2010 17:37 schreef Fancy_Me het volgende:
[..]
Ben al 8 jaar weg, en dus ook een stuk thuis gemist voor mijn gevoel. Ben van het reilen en zeilen niet meer helemaal op de hoogte zoals ik het eerst wel was.
Thuis is wel mijn eigen plekje met eigen spullen ed. Na een weekend weer fijn om te gaan, maar met vakantie ben ik er toch op 'ingesteld' dat ik er de komende week(en) iedere dag zal zijn en dan is het voor mij prima vol te houden tot op een bepaald moment dat ik mijn thuis weer ga missen. Ik heb vrienden op beide plekken.
Volgens mij klinkt dit erg vreemd maar vind het prima zo en werkt voor mij het beste
Dit scheelt denk ik ook veel. Toen ik wegging bij mijn ouders is in een jaar tijd mijn complete vriendengroep van de middelbare school uit elkaar gevallen. Resultaat: vrienden wonen allemaal hier. Ik heb, buiten mijn ouders zien dan, ook geen extra reden om terug te gaan naar mijn ouders. Incidenteel een keer uitgaan met wat vrienden van vroeger misschien, maar dat is niet vaker dan eens in het halfjaar.quote:
500 inkomen - 250 aan huur = 250quote:Op zondag 14 maart 2010 16:35 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Als je op een kamer van 25 m2 zou wonen voor 250 euro, je verdient met een bijbaan 400-500e per maand en je krijgt 258e uitwonende studiefinanciering, zou je het dan nog steeds, vanwege financiele redenen, niet doen?
Dan is het het ook niet meer waard neequote:Op zondag 14 maart 2010 17:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
500 inkomen - 250 aan huur = 250
+ 258 euro = 508 euro
- schoolgeld ~ 150pm = 358 euro
- zorg = 258 euro + zoto = 310 euro.
Ja, dan zou ik het eerder overwegen. Maar niet nu meer, moet nog 1 jaar!
Vrienden van net voor ik weg ging heb ik niet meer, maar via via heb ik zo toch weer mensen leren kennen. Door omstandigheden, wat ik eerder al aangaf, is het voor mij een hele goede stap geweest om te gaan. Zeker op vriendschappelijk gebied.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:43 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Dit scheelt denk ik ook veel. Toen ik wegging bij mijn ouders is in een jaar tijd mijn complete vriendengroep van de middelbare school uit elkaar gevallen. Resultaat: vrienden wonen allemaal hier. Ik heb, buiten mijn ouders zien dan, ook geen extra reden om terug te gaan naar mijn ouders. Incidenteel een keer uitgaan met wat vrienden van vroeger misschien, maar dat is niet vaker dan eens in het halfjaar.
Over het reilen en zeilen thuis, mijn ouders belden gisteren nog op: "We gaan volgende week voor 2 maanden op vakantie, dan zijn we even niet bereikbaar"Toch wel fijn om te weten
Ik heb het toch echt meer dan eens gezien...quote:Op zondag 14 maart 2010 17:08 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Daar is dan ook zeker niks mis mee, je moet het financieel natuurlijk wel kunnen bolwerken. (Uitwonende stufi is voor mij een belangrijke factor) Die post was een reactie op het '12m2 voor 400 euro in een stad als Groningen', waarmee ik het absoluut niet mee eens ben. Het was geen post op je financiele situatie maar op die stelling.
Betaalt dat echt zo goed?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:10 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Receptionist zijnOftewel, zwaar overbetaald de boel in de gaten houden
Realiteit is ~ 850 inkomen (krijg wat meer uitwonend dan minimale) - 350 huur - 100 zorg - 40 bellen = 260 euro. - lesgeld = 210 overquote:Op zondag 14 maart 2010 17:47 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Dan is het het ook niet meer waard nee
Ach meer ruimte en een grotere keuken voor een weekje en dan weer terug?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:48 schreef Fancy_Me het volgende:
[..]
Vrienden van net voor ik weg ging heb ik niet meer, maar via via heb ik zo toch weer mensen leren kennen. Door omstandigheden, wat ik eerder al aangaf, is het voor mij een hele goede stap geweest om te gaan. Zeker op vriendschappelijk gebied.
Het reilen en zeilen bedoelde ik meer de kleine dingen ook eigenlijk. En dat je ouders 2 maanden weg gaan is wel heel erg handig om te weten
Stel je eens voor, kom je thuis zijn je ouders weg met een briefje aan de deur. 'We zijn er 2 maanden niet'
Dat gebeurt nog wel eens met mijn vaderquote:Op zondag 14 maart 2010 17:48 schreef Fancy_Me het volgende:
Stel je eens voor, kom je thuis zijn je ouders weg met een briefje aan de deur. 'We zijn er 2 maanden niet'
'S avonds werken tegen 160/180% op zondag voor 200%, dus dat wil wel jaquote:
Ik ben niet op kamers gegaan, omdat ik in Tilburg studeerde en woonde en het dus niet de moeite was. Daarnaast wilde ik het zelf ook niet. Ik zie mezelf echt niet met 3 andere in 1 huis zitten met alle zooi en viezigheid die erbij hoort. Ik vond het veel lekkerder bij mijn ouders. Ben ook gestopt met die studie en ben toen gaan werken in Tilburg. Toen ik eenmaal een andere studie ging volgen in Utrecht ben ik meteen gaan samenwonen in Vianenquote:
Mijn moeder heeft niet gestudeerd. Die heeft huishoudschool gedaan en is daarna getrouwd met mijn vaderquote:
Een huisgenoot hebben die daar ook werkt, en zo als eerste horen dat ze iemand nodig hebbenquote:
En wat krijg je per uur?quote:Op zondag 14 maart 2010 17:51 schreef PierreTT het volgende:
[..]
'S avonds werken tegen 160/180% op zondag voor 200%, dus dat wil wel ja
Ik zit ook officieel in de zorg, het is een zorgcentrumquote:Op zondag 14 maart 2010 18:04 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
En wat krijg je per uur?
Die ORT heb je in de zorg ook, dus ben benieuwd wat voordeliger is voor mij
Zo, en voor dat bedrag zit jij dus achter een computer/te studeren, en ben ik konten aan het wassen...quote:Op zondag 14 maart 2010 18:06 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Ik zit ook officieel in de zorg, het is een zorgcentrumBasisloon is 11e per uur, en dan werk ik dus tegen 160, 180 en 200%... en dat is nog netto ook
![]()
Voor dat bedrag zit ik inderdaad hele dagen te Fok-ken en mijn tentamens te lerenquote:Op zondag 14 maart 2010 18:08 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Zo, en voor dat bedrag zit jij dus achter een computer/te studeren, en ben ik konten aan het wassen...
Op zich wel briljantquote:Op zondag 14 maart 2010 18:08 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Voor dat bedrag zit ik inderdaad hele dagen te Fok-ken en mijn tentamens te lerenIk ga nooit meer weg daar
Nee niet echt, maar wij ruilen onderling vrij veel.. we zijn met 6 studenten voor de avonden en het weekend, en elke week worden er allemaal diensten geruild, dus je kan een beetje werken wanneer het je uitkomtquote:Op zondag 14 maart 2010 18:11 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Op zich wel briljantNadeel is alleen dat dat vast niet op oproepbasis kan?
Oh dat is wel heel relaxed danquote:Op zondag 14 maart 2010 18:13 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Nee niet echt, maar wij ruilen onderling vrij veel.. we zijn met 6 studenten voor de avonden en het weekend, en elke week worden er allemaal diensten geruild, dus je kan een beetje werken wanneer het je uitkomtAls je even niet kan dan wil altijd wel iemand voor je invallen
Klopt, die zitten er overdagquote:Op zondag 14 maart 2010 18:18 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Oh dat is wel heel relaxed danIn de zorgcentra waar ik kom, zitten alleen maar oude vrouwen achter de receptie
Oh griebels, dan is het sowieso niks voor mijquote:Op zondag 14 maart 2010 18:20 schreef PierreTT het volgende:
[..]
Klopt, die zitten er overdagMaar 's avonds is de receptie het terrein van de stoere mannen
Zwervers eruit schoppen etc
haha zoiets jaquote:Op zondag 14 maart 2010 17:51 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
Ach meer ruimte en een grotere keuken voor een weekje en dan weer terug?![]()
![]()
Ik moet zeggen dat ik nog een klein hecht vriendengroepje heb in mijn vorige stad maar je ziet toch vaak dat mensen over heel Nederland/de wereld zitten en vaak ook contact verliezen. Het mooie is wel dat je de (h)echte vrienden wel bij je houd en in je nieuwe stad een nieuw netwerk begint.
Herkenbaarquote:Op maandag 15 maart 2010 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
Zie ze nauwelijks meeren soms is dat jammer, vaak ook gewoon hoe mijn leven nu is: druk met studie, geliefde en een eigen leven.
Heb het niet rot thuis gehad, maar de band is wel verbeterd sinds ik weg ben vind ik. Ook dat ik ze niet zo vaak meer zie vind ik wel fijnwe hebben toch hele andere levens en dan is je eigen gang gaan heel fijn.
Das een uur fietsenquote:Op maandag 15 maart 2010 21:45 schreef MMUFC het volgende:
Nooit op kamers gezeten omdat ik op 12 km van mijn huis op school zat
ik dacht al dat ik de enige wasquote:
Wel en nietquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:55 schreef mirved het volgende:
Het argument dat je op kamers moet gaan om zelfstandig te leren worden is natuurlijk onzin want als je na je studie op jezelf gaat wonen kan dat natuurlijk ook nog altijd.
Nee, ik fiets op een fiets die vanwege ouderdom en nalatig onderhoud niet harder kan dan 12km per uurquote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:19 schreef ShiroYasha het volgende:
[..]
Fiets je altijd met lekke banden en met een omweg?
Het haalt vooral heel erg de druk van de relatie tussen jou en je ouders af, dat heb ik tenminste gemerkt. Mijn ouders hebben allebei ouders die er altijd ontzettend op hameren om ze om de zoveel tijd te zien. Mijn ouders zijn hier niet zo'n fan van en laten dat ook aan mij en mijn broer merken. Ze zeggen altijd: "Voel je nooit gedwongen om langs te komen, maar kom gewoon langs wanneer je er zelf behoefte aan hebt en vooral wanneer je zelf tijd hebt. Anders zit je maar verplicht thuis te zijn en dat is ook niet fijn voor ons beiden, en daar gedraag je je ook naarquote:Op dinsdag 16 maart 2010 09:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik dacht al dat ik de enige was
ergens vind ik 't schandalig dat ik niet echt de behoefte heb tot wekelijks contact, maar ergens vind ik 't ook wel fijn!![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |