De belangrijkste reden voor mij om het huis uit te gaan was om zelfstandiger te worden. Vond het, net zoals jij, de volgende stap in mijn opvoeding c.q. persoonlijke ontwikkeling. Ben ook direct het huis uit gegaan toen ik ging studeren. Eerst naar een studentenhuis en een half jaar later naar een eigen appartement.
Mijn ouders hebben mij niet gestimuleerd om op kamers te gaan. Toen ik het ze vertelde waren ze ook lichtjes verbaasd, maar konden ze wel begrijpen waarom ik het deed. Het was immers niet zo dat ik ongelukkig was thuis, maar dat ik behoefte had om mij verder te ontwikkelen. Daar hebben ze mij wel in gesteund.. Mijn vader heeft wel gestudeerd (universiteit), terwijl mijn moeder haar carrière op basis van werkervaring heeft opgebouwd. Mijn vader is ook redelijk snel op kamers gegaan en mijn moeder is naar Nederland verhuist voor haar carrière.
Mijn ouders wonen schandalig dichtbij. Met de trein is het ongeveer 6 minuten

(school is 8 minuten met de trein) en mijn vaders werk is letterlijk om de hoek van mijn huis en mijn moeder werkt 15 minuten fietsen van mijn huis vandaan. Tja, sommige mensen vinden het vreemd omdat ik "dan net zo goed thuis had kunnen blijven wonen". Maar daar ben ik het niet mee eens.. Ben in die 3 jaar dat ik op mezelf woon zo ontzettend gegroeid.. en mijn ouders klagen vaak genoeg dat ze me te weinig zien

Dus of je nu 100KM of 1KM van je ouders vandaan woont. Uit huis ga je om jezelf te ontwikkelen..
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)