Hoe oud ben je?quote:Op zondag 14 maart 2010 14:57 schreef CherryBoomBoom het volgende:
Ik zit niet op kamers omdat ik niet mag van mn ouders, woon op een kwartier fietsen van de universiteit dus ze vinden het de moeite niet.
Ik hoop om later, als ik in mn masters zit, wel op kamers te gaan gewoon om eens volledig zelfstandig te zijn.
En dan mag het niet van je oudersquote:
Het is als ouders zijnde het goed recht om iemand te verbieden om op kamers te gaan. Financieel is het zo onnodig als je zo dichtbij woont. Ook al ben je 19, 20, 21 of zelfs 25. Verbieden wil immers niet zeggen dat je ook luistertquote:Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef Maraca het volgende:
[..]
En dan mag het niet van je oudersSnap wel dat de afstand niet bijzonder is, maar als je op kamers wilt dan is dat toch jouw keuze en niet die van je ouders?
Niet mee eensquote:Op zondag 14 maart 2010 15:10 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het is als ouders zijnde het goed recht om iemand te verbieden om op kamers te gaan. Financieel is het zo onnodig als je zo dichtbij woont. Ook al ben je 19, 20, 21 of zelfs 25. Verbieden wil immers niet zeggen dat je ook luistert
Aangezien ik het zelf niet kan betalen is het wel hun keuze.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:09 schreef Maraca het volgende:
[..]
En dan mag het niet van je oudersSnap wel dat de afstand niet bijzonder is, maar als je op kamers wilt dan is dat toch jouw keuze en niet die van je ouders?
Ah, dat vind ik een andere redenquote:Op zondag 14 maart 2010 15:18 schreef CherryBoomBoom het volgende:
[..]
Aangezien ik het zelf niet kan betalen is het wel hun keuze.
Mn ouders hebben zelf ook nooit op kamers gezeten en zien niet in waarom het nodig zou zijn..
Inderdaad jammer, daarom hoop ik om later toch nog te mogenquote:Op zondag 14 maart 2010 15:19 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ah, dat vind ik een andere redenok.. dan is het een stuk logischer. Wel jammer
Daar kan juist wel een prijskaartje aan hangen. Of je die groei nu maakt op je 20 of 23e maakt niet zoveel uit. Het scheelt je alleen wel ontzettend veel knaken.quote:Op zondag 14 maart 2010 15:16 schreef Maraca het volgende:
[..]
Niet mee eensAan de groei die ik persoonlijk heb meegemaakt door op mezelf te gaan wonen kan je geen prijskaartje hangen. En verbieden, verbieden.. mijn ouders waren daar ook zo dol op. Ik heb ook niet gevraagd aan ze of ik op kamers mocht, ik kondigde het aan
Dan is dat persoonlijkquote:Op zondag 14 maart 2010 15:43 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Daar kan juist wel een prijskaartje aan hangen. Of je die groei nu maakt op je 20 of 23e maakt niet zoveel uit. Het scheelt je alleen wel ontzettend veel knaken.
¤400 is een hele normale prijs voor een kamer in een stad als bv. Groningen, en je hebt dan vaker een kamer van 12 m2 dan van 20m2. Het is gewoon een heel duur geintje, zeker als je alles moet lenen en dus later (met rente) weer terug moet betalen (als je door je 4 jaar studiefinanciering heen bent, kun je nou eenmaal niet anders dan bijlenen). Dat mag voor jou geen reden zijn om het te laten, voor sommige mensen is dat het wel.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:03 schreef onearmedman het volgende:
Waarom voelen thuiswoners altijd zo die drang om zonder reden hun keuze te verdedigen?
- ik wil geen kamer van 1 bij 1
- sowieso bij moeten lenen
- kamer van 400 euro
Worden dit soort dingen gezegd om voor jezelf je keuze te bevestigen, of weten jullie echt zo weinig van de realiteit...
Het hangt natuurlijk van de stad af maar dit soort dingen staat totaal niet in verhouding met de realiteit. Ik woon sinds begin van mijn studie in de stad. Als je thuis woont is dat mijns inziens prima, je mist alleen een hoop. Ik heb dan ook nog nooit van de situatie gehoord dat iemand die in de stad is gaan wonen vervolgens weer thuis is gaan wonen omdat hij het thuis leuker/beter vond.
Er worden zelfs kamers van 8 m2 voor ¤400 aangebodenquote:Op zondag 14 maart 2010 16:28 schreef onearmedman het volgende:
Jaja whatever, ik woon al tijden in Groningen, 400euro voor 12vierkante meter is niet normaal.
Als je op een kamer van 25 m2 zou wonen voor 250 euro, je verdient met een bijbaan 400-500e per maand en je krijgt 258e uitwonende studiefinanciering, zou je het dan nog steeds, vanwege financiele redenen, niet doen?quote:
Joh, als jij dat wilt denken, primaquote:Op zondag 14 maart 2010 16:32 schreef onearmedman het volgende:
Ohja, dus als er een kamer van 8m2 voor 400 ergens staat betekent dat alles zo duur is. Je hebt ook kamers van 20m2 voor 250euro. Je hebt containers van 25m2 voor 250euro, waarbij je alles voor jezelf hebt. Als je naar het gemiddelde kijkt is het iig niet 400euro voor 12m2, eerder 300euro voor 18m2.
Goed argument! Wie woont hier nou op kamers, jij of ik?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:36 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Joh, als jij dat wilt denken, prima
Jij, maar jij woont er al een tijdje hè? En wie verdiept zich in wat kamers these days kosten? Mensen die misschien op kamers willen, zoals ik. En ik kom meer kamers van ¤400 tegen dan van ¤300. Kom meer studenten tegen die ¤400 betalen ipv ¤300.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:37 schreef onearmedman het volgende:
[..]
Goed argument! Wie woont hier nou op kamers, jij of ik?
Ook ¤300 blijft nog steeds een goede ¤7000 lenen voor 2 jaar.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:40 schreef onearmedman het volgende:
Dat is je eigen keus als je 400euro wil betalen, er is echter ook voldoende te vinden voor 300 en minder. Er zijn ook veel studio's appartementen te vinden voor +- 300, waarbij je huursubsidie krijgt.
ik heb dan het idee dat je iets fout doet als we het over steden zoals Groningen, Maastricht, Eindhoven, Rotterdam, Den haag of iets dergelijks hebben. Ik mag graag geloven dat je 400 moet neertikken voor een redelijke kamer in Amsterdam of Utrecht, maar daarbuiten is de gemiddelde kamer ong. 300 euro voor 18-24 m2 met gedeelde voorzieningen. Daarnaast vaak 300-400 voor de grotere kamers maar daar krijg je weer huursubsidie voor!quote:Op zondag 14 maart 2010 16:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij, maar jij woont er al een tijdje hè? En wie verdiept zich in wat kamers these days kosten? Mensen die misschien op kamers willen, zoals ik. En ik kom meer kamers van ¤400 tegen dan van ¤300. Kom meer studenten tegen die ¤400 betalen ipv ¤300.
Eh? Er wordt in de OP gevraagd waarom je niet op kamers bent gegaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:03 schreef onearmedman het volgende:
Waarom voelen thuiswoners altijd zo die drang om zonder reden hun keuze te verdedigen?
- ik wil geen kamer van 1 bij 1
- sowieso bij moeten lenen
- kamer van 400 euro
Worden dit soort dingen gezegd om voor jezelf je keuze te bevestigen, of weten jullie echt zo weinig van de realiteit...
Het hangt natuurlijk van de stad af maar dit soort dingen staat totaal niet in verhouding met de realiteit. Ik woon sinds begin van mijn studie in de stad. Als je thuis woont is dat mijns inziens prima, je mist alleen een hoop. Ik heb dan ook nog nooit van de situatie gehoord dat iemand die in de stad is gaan wonen vervolgens weer thuis is gaan wonen omdat hij het thuis leuker/beter vond.
Vergeet niet dat als je eenmaal ergens woont, je veel sneller aanboden krijgt van kamers/kamers tegenkomt die vaak nog niet eens op internet staanquote:Op zondag 14 maart 2010 16:38 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Jij, maar jij woont er al een tijdje hè? En wie verdiept zich in wat kamers these days kosten? Mensen die misschien op kamers willen, zoals ik. En ik kom meer kamers van ¤400 tegen dan van ¤300. Kom meer studenten tegen die ¤400 betalen ipv ¤300.
Ik mag toch hopen dat je inderdaad ook wel snapt dat 1 bij 1 niet reëel is, maar dat je wel snapt wat ik ermee bedoel.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:46 schreef onearmedman het volgende:
De redenen worden altijd sterk overdreven zoals je ziet, vandaar.
Als ik m'n studie een beetje in een normaal tempo wil afmaken, dan behoort werken naast een fulltime studie niet echt tot de opties, nee. Zeker niet als ik zulke bedragen bij elkaar moet gaan werken.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:44 schreef onearmedman het volgende:
Waarom zou je moeten lenen, nooit van werken voor je geld gehoord?
Hoezo niet? Ik doe het ookquote:Op zondag 14 maart 2010 16:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als ik m'n studie een beetje in een normaal tempo wil afmaken, dan behoort werken naast een fulltime studie niet echt tot de opties, nee. Zeker niet als ik zulke bedragen bij elkaar moet gaan werken.
Huursubsidie kom ik sowieso niet voor in aanmerkingquote:Op zondag 14 maart 2010 16:44 schreef TheHawk90 het volgende:
[..]
ik heb dan het idee dat je iets fout doet als we het over steden zoals Groningen, Maastricht, Eindhoven, Rotterdam, Den haag of iets dergelijks hebben. Ik mag graag geloven dat je 400 moet neertikken voor een redelijke kamer in Amsterdam of Utrecht, maar daarbuiten is de gemiddelde kamer ong. 300 euro voor 18-24 m2 met gedeelde voorzieningen. Daarnaast vaak 300-400 voor de grotere kamers maar daar krijg je weer huursubsidie voor!In de maand Augustus en September zal je niet veel soeps meer kunnen vinden maar zoek je daarbuiten vind je al vaak pareltjes. Zit op dit moment voor 375 euro per maand (min huursubsidie is 280 euro
) voor een studio van 32 m2 met eigen badkamer en keuken. (Maastricht)
Nee, zoals ik al zei is dat een reden waarom ik niet op kamers zou willen.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:50 schreef onearmedman het volgende:
Klopt, en dat overdrijven wijst erop dat je je eigen mening probeert te verdedigen.
Dan doe jij vast een hele zware studie.quote:Op zondag 14 maart 2010 16:49 schreef Ladidadida het volgende:
[..]
Als ik m'n studie een beetje in een normaal tempo wil afmaken, dan behoort werken naast een fulltime studie niet echt tot de opties, nee. Zeker niet als ik zulke bedragen bij elkaar moet gaan werken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |