abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:32:22 #251
104871 remlof
Europees federalist
pi_79359193
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:27 schreef phpmystyle het volgende:
We weten alleen dat we al decennia lang problemen hebben met het jodendom, niet alleen in Nederland, maar in Belgie, en de rest van Europa, ook in Amerika gaat het niet al te best. Het kan toch niet zo zijn dat alles aan de hele wereld ligt?
Ja ik heb je quote veranderd, maar lees 'm nog eens en noem het geen Godwin.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:33:09 #252
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79359224
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik kan ook prima (leven) met moslims, zou niet willen dat ze anders behandeld worden dan ik of gereformeerde Mien in Assen of joodse Sarah in Amsterdam.
Ik ook, ik zit bij een Moslim in de klas, in het begin wist ik dat geen eens en op een gegeven moment zei ie dat, was van stomheid verbaast, want het is een prima gozer Dus ik heb echt helemaal niks tegen mensen met dat geloof. Ik heb wel iets tegen mensen die denken dat ik minder ben dan een varken of vinden dat vrouwen de hele dag thuis moeten zitten.

O en nog iets. Iedereen die zich gelijk gedraagt wordt gelijk behandeld. Als ik hier mij misdraag dan schop je mij eraf, is dat ook discriminatie? iedereen is toch gelijk?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:34:06 #253
104871 remlof
Europees federalist
pi_79359264
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:33 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ook, ik zit bij een Moslim in de klas, in het begin wist ik dat geen eens en op een gegeven moment zei ie dat, was van stomheid verbaast, want het is een prima gozer Dus ik heb echt helemaal niks tegen mensen met dat geloof. Ik heb wel iets tegen mensen die denken dat ik minder ben dan een varken of vinden dat vrouwen de hele dag thuis moeten zitten.

O en nog iets. Iedereen die zich gelijk gedraagt wordt gelijk behandeld. Als ik hier mij misdraag dan schop je mij eraf, is dat ook discriminatie? iedereen is toch gelijk?
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:32 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja ik heb je quote veranderd, maar lees 'm nog eens en noem het geen Godwin.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:37:51 #254
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79359413
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:34 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Wat heb je veranderd, ik snap'm echt niet
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:39:35 #255
104871 remlof
Europees federalist
pi_79359476
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:37 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Wat heb je veranderd, ik snap'm echt niet
Eén woord, maar het is nu net een quote van een bekende politicus uit de jaren dertig.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:44:15 #256
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79359667
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:27 schreef phpmystyle het volgende:
We weten alleen dat we al decennia lang problemen hebben met het jodendom, niet alleen in Nederland, maar in Belgie, en de rest van Europa, ook in Amerika gaat het niet al te best. Het kan toch niet zo zijn dat alles aan de hele wereld ligt?
Als jij hoort dat morgen Wilders is neergeschoten, wat denkje dan?

O, het is een Jood
O, het is een Christen
O, het is een linkse extremist
O, het is een relifanaat

En Joden? Plegen die terreur? Ja in Israel ja, om de Palestijnen nog een beetje de baas te zijn.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:45:43 #257
104871 remlof
Europees federalist
pi_79359719
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:44 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Als jij hoort dat morgen Wilders is neergeschoten, wat denkje dan?
Dat ie het over zichzelf heeft uitgeroepen.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 23:57:17 #258
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79360097
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:45 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ie het over zichzelf heeft uitgeroepen.
Mijn God zeg

Een mening..

En hebben pim en theo het ook aan zichzelf te danken?
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:14:40 #259
199509 partizan
sterk in onafhankelijkheid
pi_79360693
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 22:51 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Nee jij wil zwem uurtjes die uitsluitend voor Moslima's zijn? Jij wil positief gediscrimineerd worden als jij bij de overheid solliciteert bij zoiets als defensie? Jij wil al je centjes verkwanselen aan integratie en het vangen van boeven?
Zwemuurtjes zijn niet alleen voor moslima maar voor vrouwen en ik kan me heel goed voorstellen dat sommige vrouwen liever miet met mannen willen zwemmen. Ik heb daar geen enkel probleem mee en vind het een non-issue.
Positieve discriminatie is soms nodig om bevolkingroepen een duwtje in de goede richting te geven en dan kun je ook denken aan vrouwen, gehandicapten etc..... Het moet altijd voorop staan dat de persoon geschikt is voor de functie. Ook daar denk ik heel genuanceerd ( denk niet dat Wilders dat woord kent ) over.

Wat integratie betreft........... ook ik ben voor het verscherpen van de regels als het gaat om immigratie. Maar niet enkel voor moslims maar voor iedereen.

De wet moet iedereen gelijk behandelen en dan mag het niet uitmaken wat je geloof is. Ik vind dat een principe waar je niet van af kunt wijken. Iedereen heeft zich aan de wet te houden en dat is het enige criterium............... wijk je daar van af dan kom je naar mijn mening in de fascistische hoek.
Geen schoothondje maar een brullende leeuw !
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:16:53 #260
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79360754
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:14 schreef partizan het volgende:

[..]

Zwemuurtjes zijn niet alleen voor moslima maar voor vrouwen en ik kan me heel goed voorstellen dat sommige vrouwen liever miet met mannen willen zwemmen. Ik heb daar geen enkel probleem mee en vind het een non-issue.
Positieve discriminatie is soms nodig om bevolkingroepen een duwtje in de goede richting te geven en dan kun je ook denken aan vrouwen, gehandicapten etc..... Het moet altijd voorop staan dat de persoon geschikt is voor de functie. Ook daar denk ik heel genuanceerd ( denk niet dat Wilders dat woord kent ) over.

Wat integratie betreft........... ook ik ben voor het verscherpen van de regels als het gaat om immigratie. Maar niet enkel voor moslims maar voor iedereen.

De wet moet iedereen gelijk behandelen en dan mag het niet uitmaken wat je geloof is. Ik vind dat een principe waar je niet van af kunt wijken. Iedereen heeft zich aan de wet te houden en dat is het enige criterium............... wijk je daar van af dan kom je naar mijn mening in de fascistische hoek.
GL dus.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:19:56 #261
199509 partizan
pi_79360854
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 23:01 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Hoe behandelen we die als 2e rang burgers dan? Je zegt het wel telkens maar je komt nooit met voorbeelden! Daarbij hebben wij toch ook geen zwemuren voor de blanken of voor de homo's?

1 Vrijheid van onderwijs geldt voor iedereen maar niet voor moslims.
2 Iedereen mag zijn geloof uiten door middel van kleding ( keppeltje, tulband, habijt etc... ) behalve moslims, hun hoofddoekje wordt verboden.
3 Iedereen is vrij gebedshuizen of kerken te bouwen, behalve moslims.
4 Alle religieuze boeken mogen verschijnen, behalve de koran..... die moet worden verboden.

Denk dat ik aardig wat voorbeelden gegeven heb.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:21:05 #262
199509 partizan
pi_79360894
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:16 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

GL dus.
Je begint me nu al in een hokje te plaatsen. Je bent een snelle leerling.
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:29:47 #263
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_79361157
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:19 schreef partizan het volgende:

[..]

1 Vrijheid van onderwijs geldt voor iedereen maar niet voor moslims.
2 Iedereen mag zijn geloof uiten door middel van kleding ( keppeltje, tulband, habijt etc... ) behalve moslims, hun hoofddoekje wordt verboden.
3 Iedereen is vrij gebedshuizen of kerken te bouwen, behalve moslims.
4 Alle religieuze boeken mogen verschijnen, behalve de koran..... die moet worden verboden.

Denk dat ik aardig wat voorbeelden gegeven heb.
Ik ga nog 1 keer in discussie en dan ga ik slapen, ik moet morgen werken weet je.

1 Ja, vrijheid van onderwijs is een, maar niet als het een averechtse uitwerking heeft op Mosim jongeren en de integratie daarvan, dan moet je gewoon harde keuzen maken. 2 wij gaan niet alsmaar Moslim scholen bouwen, er moet paal en perk gestelt worden aan de Islamisering.

Ja en nee. Op school dient iedereen gelijk behandeld te worden, iemand met een petje op moet hem ook af doen (dat petje kan misschien wel heel belangrijk zijn) dus ook die Moslima dan.

3Moskeeen kunnen gevaarlijk werken, zie de beruchte fatwa Moskee in Amsterdam, lijkt weinig goeds van te komen. En ook hier moet je paal en perk aanstellen ten behoeve van de Nederlandse cultuur.

4Alle religieuze boeken inderdaad, ook de Koran, op dat punt ben ik het met Wilders oneens, maar goed geen enkele partij voldoet nu aan alle keuzes.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zaterdag 20 maart 2010 @ 00:45:55 #264
199509 partizan
pi_79361607
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 00:29 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ik ga nog 1 keer in discussie en dan ga ik slapen, ik moet morgen werken weet je.

1 Ja, vrijheid van onderwijs is een, maar niet als het een averechtse uitwerking heeft op Mosim jongeren en de integratie daarvan, dan moet je gewoon harde keuzen maken. 2 wij gaan niet alsmaar Moslim scholen bouwen, er moet paal en perk gestelt worden aan de Islamisering.

Ja en nee. Op school dient iedereen gelijk behandeld te worden, iemand met een petje op moet hem ook af doen (dat petje kan misschien wel heel belangrijk zijn) dus ook die Moslima dan.
Het belangrijkste van een school is WAT er onderwezen wordt. Daar kan de overheid zijn stempel op drukken zonder de vrijheid van onderwijs aan te tasten. Als blijkt dat er onderwijs gegeven wordt in strijd met de wet moet je snel optreden. En dat geldt voor scholen van alle gezindten............. dus ook moslims. Maar onderscheid maken is naar mijn mening in strijd met de grondwet.
quote:

[..]

3Moskeeen kunnen gevaarlijk werken, zie de beruchte fatwa Moskee in Amsterdam, lijkt weinig goeds van te komen. En ook hier moet je paal en perk aanstellen ten behoeve van de Nederlandse cultuur.

4Alle religieuze boeken inderdaad, ook de Koran, op dat punt ben ik het met Wilders oneens, maar goed geen enkele partij voldoet nu aan alle keuzes.
Het grappige is dat je alleen hoord van de moskee waar het mis is maar niet van het overgrote deel van de Nederlandse moskeeen waar niets aan de hand is. Bij mij in de buurt is ook een moskee met een winkeltje waar ze heerlijke Turkse producten verkopen. Ik doe er regelmatig inkopen en drink een kopje kopje koffie met de geestelijke. Niets religieus.......... gewoon voor de gezelligheid.
Moskeeen zoals jij noemt mogen ze ook van mij hard aanpakken maar als Wilders ons wil doen geloven dat het overal mis is is dat een leugen.
Wilders wil moslims aanpakken en tweede-rangs burgers maken. Daar kun je het mee eens zijn maar je kunt het niet ontkennen. Het anti-moslim sentiment is ook de enige reden om te overwegen PVV te stemmen.
pi_79365127
quote:

De redeneertrant van Wilders: Katholieke kerken kunnen gevaarlijk werken, kijk maar naar het kindermisbruik in de katholieke kerk. Hieraan moet paal en perk gesteld worden om kinderen te beschermen. Er moet een bouwstop komen op katholieke kerken!

Edit: even voor de duidelijkheid. Ik beweer dus niet dat Wilders bovenstaande beweert, maar dit is een soortgelijke redenatie voor een ander probleem. Waarbij de oplossing het probleem niet oplost, maar verstopt.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 20-03-2010 08:59:43 ]
  zaterdag 20 maart 2010 @ 11:04:41 #266
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_79366922
Zeg, het ging hier over peilingen toch?
  Moderator zaterdag 20 maart 2010 @ 11:07:49 #267
249559 crew  Lavenderr
pi_79366993
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 11:04 schreef problematiQue het volgende:
Zeg, het ging hier over peilingen toch?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 15:23:16 #269
139330 TNA
For the stars that shine
pi_79374841
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 14:56 schreef Dichtpiet. het volgende:
https://n7.noties.nl/v/get.php?a=peil.nl&f=voorkeur.jpg&cache=0

zie die grafiek van PvdA ook
Dat zegt naar mijn idee ook wel wat over de betrouwbaarheid van die peilingen. Het electoraat is aardig op drift maar 15-20 zetels verschil in een maand voor een partij zonder echt schokkende gebeurtenissen geloof ik geen bal van.
Ofwel naar mijn idee was de PvdA te laag gepeild en zitten ze nu wat te hoog.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79374973
@du_ke: geen schokkende gebeurtenissen? Een partij die uit het kabinet stapt en opeens van leider wisselt?
pi_79375040
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 15:55 schreef Toad het volgende:
@du_ke: geen schokkende gebeurtenissen? Een partij die uit het kabinet stapt en opeens van leider wisselt?
ja dat zijn wel bijzondere gebeurtenissen maar ik geloof er niks van dat de PvdA daar 15-20 zetels populairder van geworden is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_79375129
Hm oke.
Ik denk ook wel dat De Hond de PvdA de afgelopen jaren te laag heeft gepeild.
pi_79375703
ik vraag me af: Is het niet mogelijk om met een scriptje gewoon een heleboel accounts aan te maken bij peil.nl, die allemaal op een partij laten stemmen en op die manier de peiling te beinvloeden?
  zaterdag 20 maart 2010 @ 16:20:12 #275
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_79375744
quote:
Op zaterdag 20 maart 2010 16:18 schreef Dichtpiet. het volgende:
ik vraag me af: Is het niet mogelijk om met een scriptje gewoon een heleboel accounts aan te maken bij peil.nl, die allemaal op een partij laten stemmen en op die manier de peiling te beinvloeden?
Doe eens een gok!
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')