abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79109343
Hoi allemaal,

Ik had nooit gedacht dat ik dit ooit nog zou doen, maar ik weet het niet meer dus ik post het maar eens op internet. Allereerst ben ik een man, maargoed dat zegt niks over waarom ik het niet hier zou proberen.
Mijn situatie is als volgt:

3 maanden geleden is er een relatie tussen mij en mijn huisgenoot ontstaan, we studeren allebei in het 1e jaar nu. Ik weet dat dit heel apart is, maar het voelde supergoed en we hadden er heel goed over nagedacht. Alles ging super en we voelden ons de gelukkigste mensen op aarde.
Tot afgelopen zondag toen mijn vriendin wat ging drinken met mensen van haar werk en haar ex tegenkwam. Vanaf toen voelde ze zich heel erg slecht. Ze vond het zo moeilijk om normaal tegen mij te doen terwijl ze eigenlijk nog aan iemand anders dacht. Inmiddels is de relatie uitgemaakt door haar (even in 3 dagen beslist), omdat ze het niet eerlijk vond naar mij toe en ze wil uitzoeken wat haar gevoelens voor haar ex zijn. Nu zo zei ze het mooi, maar inmiddels heeft ze al afspraken met haar ex gemaakt dat ze veel gingen praten en niet dezelfde fouten willen gaan maken en dan zien wat er gebeurt. Het zal wel aan mij liggen maar volgens mij is het maar een kwestie van tijd voordat ze weer bij elkaar zijn.
Ik heb het hier ontzettend moeilijk mee omdat het plat op me dak viel en ik nog steeds van haar houdt. Daarnaast is het ontzettend vervelend dat we constant met elkaar geconfronteerd worden, behalve dat zij er niet al te veel last van blijkt te hebben.
Ik twijfel nu wat ik moet doen.. Ik wil haar terug.. oprecht en ik kan niet afstandelijk gaan doen nu om het voor mezelf te verwerken. Ik zou ook niet weten hoe ik haar nu zou moeten bereiken.. want ze is van ma tm vr bij mij in huis continu, en ziet haar ex in het weekend. Nogmaals zijn die 2 nog niet bij elkaar, maar ik zie dat sowieso gebeuren omdat zij haast geobsedeerd lijkt ineens en de ex waarschijnlijk toch wel over te halen is, want die heeft namelijk in het begin van onze relatie hopeloos geprobeerd mijn vriendin (nu ex) terug te krijgen, maar ze heeft hem keer op keer afgewezen en gezegd dat hij kon oprotten.
Ik ben echt ten einde raad.. Ik kon ook nergens anders op internet hier iets over vinden..
Ik weet ook niet of hier alle noodzakelijke info in staat, maar vraag het anders maar gewoon.

Roberto
pi_79109572
Wat een vervelende situatie voor je, plattepoes.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid in het vinden van een juiste weg vanuit deze nare toestand.

Bedenk je goed dat Jezus altijd van je zal houden en als je hem zoekt zal je hem ook vinden.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_79109583
Er kunnen 2 dingen gebeuren.

Je valt of in een 'lets be friends" rol of je krijgt dikke ruzie.
Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan.

Hekel aan mensen die zogenaamd van je houden en dan opeens het meest egoistische iets ooit doen en dan nog verwachten dat je er okay mee bent ook.
(vooral als er een heel verhaal aan vooraf is gegaan en je dacht wat bijzonders te hebben)
pi_79109585
Relatie van 3 maanden.. achja.. jammer maar helaas zou ik zeggen. Beetje onhandig dat ze je huisgenoot is.
pi_79109612
Ik heb het niet helemaal gelezen. Maar dom van je om iets met je huisgenoot aan te gaan
pi_79109795
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:47 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Er kunnen 2 dingen gebeuren.

Je valt of in een 'lets be friends" rol of je krijgt dikke ruzie.
Persoonlijk zou ik voor het laatste gaan.

Hekel aan mensen die zogenaamd van je houden en dan opeens het meest egoistische iets ooit doen en dan nog verwachten dat je er okay mee bent ook.
(vooral als er een heel verhaal aan vooraf is gegaan en je dacht wat bijzonders te hebben)
maar dat is een beetje het punt.. wil namelijk niet vrienden met haar zijn.. wil dat ze terugkomt..
los hiervan misschien wat extra toevoeging: ik heb de hele week al staan lullen als brugman tegen haar, maar het lijkt alsof ze het niet wil weten. Woensdag had ze het uitgemaakt, en was ik 's avonds bij haar en huilde ze alleen maar dat ze niet wist of ze wel de juiste keuze had gemaakt. Inmiddels schijnt ze te weten dat dit goed voelt voor haar en het de juiste keuze is...
Daarnaast blijft ze wel zeggen dat ze misschien wel teruggaat naar haar ex, misschien niet. Misschien dat ze terugkomt naar mij zegt ze ook min of meer. Ze heeft in ieder geval al afgesproken met haar ex dat ze meer gaan afspreken de komende tijd en dat ze veel willen gaan praten en niet dezelfde fouten willen gaan maken.. Dus dat klinkt vrij definitief dat ze naar hem terug wil en het een kwestie van tijd is. Ook lijkt het dat ze de gevoelens voor mij steeds meer aan het wegdrukken is.. dus ik weet niet of het zo verstandig is om nu de boot af te houden of haar langzaam proberen terug te winnen zoals ik dat ook deed toen ik met haar de relatie kreeg. Want als het goed is wordt ze dan toch steeds geconfronteerd door haar gevoelens die ze nog voor mij heeft en kan ze dan toch nooit een fatsoenlijke relatie met haar ex opbouwen?
Los daarvan heeft ze letterlijk tegen me gezegd dat ik nu beter de boot kan afhouden omdat het dan als een soort ultimatum achtig iets overkomt zodat ze niet denkt dat ik achter haar aan blijf lopen, terwijl ze rustig uitzoekt wat ze voor haar ex voelt.
Ik was eerst van plan om dat te doen, maar ik heb het idee dat het niet werkt en ze juist meer het gevoel voor mij verliest..
pi_79109817
Wat jij kunt doen: Tegen haar roepen dat ze vooral naar haar EX moet teruggaan.
Serieus. Wel boos maar niet extreem.
Zo laat je zien dat zij je raakt; maar nog belangrijker: Je laat ook zien dat je je niet opstelt als tweede keus, in afwachting van wat mevrouw beslist.

Als iets niet aantrekkelijk is voor vrouwen is het een puppy die met grote, enigszins vochtige, ogen achter haar aanloopt nadat ze hem een schop heeft gegeven.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 21:55:27 #8
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_79109880
Laat haar los. Ze heeft al gekozen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_79109964
je bent het niet waard om haar 'back-up plan' te zijn.
gewoon afkappen dus, hoe moeilijk ook
pi_79109980
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:55 schreef Tinkepink het volgende:
Laat haar los. Ze heeft al gekozen.
wat denk je dan dat er gaat gebeuren? ze heeft idd al gekozen, anders maakt ze het niet uit, maar toch weet ze niet 100% zeker waar ze terecht komt en wat er allemaal gebeurt in de toekomst.
daarnaast omdat we huisgenoten zijn: moet ik dan niet meer met haar samen eten of film kijken ofzo? of kan dat weer wel dan?

klinkt beetje stom dit allemaal, maar snap gewoon niet wat ik hier nu weer mee moet eerlijk gezegd
pi_79109998
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:52 schreef plattepoes het volgende:

[..]

maar dat is een beetje het punt.. wil namelijk niet vrienden met haar zijn.. wil dat ze terugkomt..
los hiervan misschien wat extra toevoeging: ik heb de hele week al staan lullen als brugman tegen haar, maar het lijkt alsof ze het niet wil weten. Woensdag had ze het uitgemaakt, en was ik 's avonds bij haar en huilde ze alleen maar dat ze niet wist of ze wel de juiste keuze had gemaakt. Inmiddels schijnt ze te weten dat dit goed voelt voor haar en het de juiste keuze is...
Daarnaast blijft ze wel zeggen dat ze misschien wel teruggaat naar haar ex, misschien niet. Misschien dat ze terugkomt naar mij zegt ze ook min of meer. Ze heeft in ieder geval al afgesproken met haar ex dat ze meer gaan afspreken de komende tijd en dat ze veel willen gaan praten en niet dezelfde fouten willen gaan maken.. Dus dat klinkt vrij definitief dat ze naar hem terug wil en het een kwestie van tijd is. Ook lijkt het dat ze de gevoelens voor mij steeds meer aan het wegdrukken is.. dus ik weet niet of het zo verstandig is om nu de boot af te houden of haar langzaam proberen terug te winnen zoals ik dat ook deed toen ik met haar de relatie kreeg. Want als het goed is wordt ze dan toch steeds geconfronteerd door haar gevoelens die ze nog voor mij heeft en kan ze dan toch nooit een fatsoenlijke relatie met haar ex opbouwen?
Los daarvan heeft ze letterlijk tegen me gezegd dat ik nu beter de boot kan afhouden omdat het dan als een soort ultimatum achtig iets overkomt zodat ze niet denkt dat ik achter haar aan blijf lopen, terwijl ze rustig uitzoekt wat ze voor haar ex voelt.
Ik was eerst van plan om dat te doen, maar ik heb het idee dat het niet werkt en ze juist meer het gevoel voor mij verliest..
Ze weet niet wat ze wil maar blijkbaar weet ze wel dat jij niet achter haar aan moet gaan lopen en dat ze meer wil afspreken met hem.

Het is dus gewoon voorbij.
Het spijt me ik weet niet of je het verdiend hebt hoewel ik ervan uit ga van niet.

Dus wat nu? hmm ..verhuizen een optie?
Heb je hobbies waardoor je van huis moet?

Haar negeren lijkt me een lastig iets omdat jullie als het ware samenwonen.
Denk wel dat je keihard moet zijn.. zij maakt een keus voor haarzelf en dat is prima maar dat moet jij ook doen.
Wat dus inhoudt dat je wel achter haar aanblijft gaan of totaal niet.

Zo niet dan zul je veel afleiding moeten zoeken en zo min mogelijk met haar om moeten gaan.

Zul je zien dat juist zulk gedrag haar aandacht trekt.
Vrouwen.. zucht.
pi_79110601
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 21:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ze weet niet wat ze wil maar blijkbaar weet ze wel dat jij niet achter haar aan moet gaan lopen en dat ze meer wil afspreken met hem.

Het is dus gewoon voorbij.
Het spijt me ik weet niet of je het verdiend hebt hoewel ik ervan uit ga van niet.

Dus wat nu? hmm ..verhuizen een optie?
Heb je hobbies waardoor je van huis moet?

Haar negeren lijkt me een lastig iets omdat jullie als het ware samenwonen.
Denk wel dat je keihard moet zijn.. zij maakt een keus voor haarzelf en dat is prima maar dat moet jij ook doen.
Wat dus inhoudt dat je wel achter haar aanblijft gaan of totaal niet.

Zo niet dan zul je veel afleiding moeten zoeken en zo min mogelijk met haar om moeten gaan.

Zul je zien dat juist zulk gedrag haar aandacht trekt.
Vrouwen.. zucht.
verhuizen is eigenlijk geen optie, zit prima op mn plek en een van mijn beste vrienden woont ook in ons studentenhuis.
Heb wel genoeg dingen waardoor ik redelijk wat avonden in de week van huis ben (student hehe), maar hoe trekt het dan de aandacht? Ik ben toch niet thuis waardoor ik haar kan negeren maar toch aanwezig kan zijn waardoor ze me mss eerder mist zegmaar.
Ik neig overigens wel naar haar geen aandacht geven, na een heel aantal reacties te hebben gelezen. Maar het lastige is dat we ook regelmatig met het huis samen aten enzo, en het is lastig om dan een beetje mooi weer te gaan spelen.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:28:12 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_79111080
Ga andere vrouwen neuken.

Ik weet niet of dat zal helpen om haar terug te krijgen, maar je gaat wel beter voelen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zaterdag 13 maart 2010 @ 22:28:15 #14
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_79111083
Je hebt de gouden regel febroken TS. Nooit Nooit NOOIT iets met een huisgenoot beginnen.
pi_79112534
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:28 schreef Buschetta het volgende:
Je hebt de gouden regel febroken TS. Nooit Nooit NOOIT iets met een huisgenoot beginnen.
naja, gebeurt is gebeurt. Ik heb er toen goed over nagedacht en zij ook. Alleen nu zitten we er aan vast en wordt het gewoon kut. Het blijft gewoon bruut dat na alles mij zo even bij het vuilnis neerzet. Ik deed echtalles voor haar.. was altijd lief voor haar enzo en dat zei ze ook.. dat had ze nog nooit gehad (en toch is ze nu terug naar haar ex ..
pi_79114416
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 23:02 schreef plattepoes het volgende:

[..]

Ik deed echtalles voor haar.. was altijd lief voor haar enzo en dat zei ze ook.. dat had ze nog nooit gehad (en toch is ze nu terug naar haar ex ..
En daar ben je dus de fout ingegaan: Nice guys finish LAST. Lees het er maar op na.
pi_79114580
ga verhuizen, anders blijf je gefrustreerd

zo snel mogelijk vergeten en doorgaan met je leven, het komt nooit meer goed met haar, zet dat uit je hoofd
pi_79115786
Deze leus zal je wellicht bekend in de oren klinken: "Geen gekloot met uw huisgenoot"
En nu weet je waarom! (er komt zo ongeveer drie keer vaker gezeik van dan dat het goed gaat)

Overigens zou ik er wel op aandringen dat een van jullie gaat verhuizen, anders blijft de narigheid minstens een aantal maanden aanhouden. Ik heb het vaak genoeg gezien in mijn huis. Meestal eindigde het dan alsnog in verhuizen omdat het uiteindelijk toch te vervelend werd. Het heeft ook zo zijn weerslag op de rest van je huisgenoten.

BTW, als je hier zo goed over hebt nagedacht, waarom is er dan van tevoren niet een afspraak gemaakt over de eventuele exit strategie? Drie maanden lijkt mij nou niet zo lang dat er veel veranderd zou zijn in de tussentijd.
Hoe reageert de rest van je huis eigenlijk?

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 14-03-2010 02:19:23 ]
pi_79120073
quote:
Op zondag 14 maart 2010 00:46 schreef ocf81 het volgende:
Deze leus zal je wellicht bekend in de oren klinken: "Geen gekloot met uw huisgenoot"
En nu weet je waarom! (er komt zo ongeveer drie keer vaker gezeik van dan dat het goed gaat)

Overigens zou ik er wel op aandringen dat een van jullie gaat verhuizen, anders blijft de narigheid minstens een aantal maanden aanhouden. Ik heb het vaak genoeg gezien in mijn huis. Meestal eindigde het dan alsnog in verhuizen omdat het uiteindelijk toch te vervelend werd. Het heeft ook zo zijn weerslag op de rest van je huisgenoten.

BTW, als je hier zo goed over hebt nagedacht, waarom is er dan van tevoren niet een afspraak gemaakt over de eventuele exit strategie? Drie maanden lijkt mij nou niet zo lang dat er veel veranderd zou zijn in de tussentijd.
Hoe reageert de rest van je huis eigenlijk?
Ja nouja, in het begin d8 ik serieus dat het geen kwaad kon. Over verhuizen kan ik nu nog niks zeggen, miss na deze week wel aangezien we dan een week in de situatie zoals die voorlopig gaat worden hebben geleefd.
Wat betreft het van tevoren een goede afspraak maken heb je een sterk punt. Het is werkelijk waar oliedom dat we het daar nooit over gehad hebben. Ik weet alleen nog dat ik altijd had gezegd dat mocht het ooit wat minder gaan we daar zelf bij zouden zijn en daar zelf met een oplossing uit moesten komen. Op zich een goede strategie, alleen trekt zij zich er nu in ieder geval niks van aan.
De rest van het huis reageert gematigd, het is kut allemaal, maar zij weten ook nog niet precies waar dit allemaal toe gaat lijden. 1 jongen die een hele goede vriend van mij is en waar ik en mn ex altijd mee naar onderwijs gingen (we doen alle 3 dezelfde studie in het 1e jaar.. ja het wordt steeds leuker ) die is het volkomen met mij eens en snapt niks van haar. Hij kan haar dan ook eigenlijk niet meer luchten of zien. Een andere huisgenoot die vriendinnen is met mn ex is ook een vriendin van mn ex haar ex waar ze nu weer voor wil gaan. Zij heeft ook al die tijd aan die ex verteld hoe ik met mijn ex leefde en wat we allemaal deden enzo. Ik kan haar nu ook wel schieten dus.
Maargoed, om eerlijk te zijn trek ik het momenteel niet. Ik wil oprecht afstand nemen van mn ex en daardoor haar natuurlijk te krengen, want ik heb niet het idee dat als een lamme achter haar aan blijven lopen gaat helpen, ook al heeft het voor haar ex wel gewerkt. Immers stelt ze nog steeds dat ook al wordt het niks tussen haar en haar ex, ze nog steeds denkt dat ze de juiste keuze heeft gemaakt om het op DIT moment uit te maken.
En ik weet dat iedere objectieve Fokker! het hier leest met grote ogen en denkt van: gast doe es normaal! Alleen het is makkelijker gezegd dan gedaan.. ik kan haar bijv niet met rust laten omdat ik nog steeds veel gevoelens voor haar heb kennelijk
pi_79127632
Jullie zitten in het eerste jaar, waarschijnlijk net op kamers, wat had je verwacht? Dat je met haar ging trouwen? Dacht je écht toen je wat met haar kreeg dat het zo goed zat, dat deze situatie niet ging komen? Denk eens reëel na!
pi_79128582
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 22:28 schreef Buschetta het volgende:
Gouden regel my arsch.
pi_79128900
Misschien even een weekje ergens anders heen om wat stoom af te blazen?
pi_79129219
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:08 schreef JoPiDo het volgende:
Jullie zitten in het eerste jaar, waarschijnlijk net op kamers, wat had je verwacht? Dat je met haar ging trouwen? Dacht je écht toen je wat met haar kreeg dat het zo goed zat, dat deze situatie niet ging komen? Denk eens reëel na!
Jij gaat wel relaties aan met van te voren de gedachte "dit loopt toch niet goed af" ?
pi_79129916
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:46 schreef Merziyas het volgende:

[..]

Jij gaat wel relaties aan met van te voren de gedachte "dit loopt toch niet goed af" ?

nee, natuurlijk niet

maar de TS doet heel verongelijkt dat ze het heeft uitgemaakt, alsof dat niet in de afspraken stond die hij had toen hij wat met haar begon
pi_79130217
quote:
Op zondag 14 maart 2010 15:32 schreef Ulreazj het volgende:

[..]

Gouden regel my arsch.
Leg me even uit waarom jij dit zo stelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')