abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79421563
quote:
Op zondag 21 maart 2010 20:53 schreef DrMarten het volgende:
Ik zie net pas dat aflevering 1 al online staat, nu dus maar binnenhalen en dan morgen en overmorgen 2 afleveringen kijken
Bof jij even, twee episodes achter elkaar!
  maandag 22 maart 2010 @ 01:27:24 #277
293072 spermanent
Oplossingen zijn altijd simpel
pi_79435724
Ik vind het camerawerk en de sfeer weer prachtig.

Maar waar ik me wel aan irriteer zijn die domme vijanden weer. Hoezo komen die jappen gewoon lekker voor het machinegeweer aanlopen en worden ze neergeknald als kleiduiven?

Casualties: Japs - 300
Yanks - 5?

Daar heeft me altijd geïrriteerd in Amerikaanse oorlogsfilms overigens. De yanken schieten met gemak honderden vijanden af, en de vijand legt er met moeite hier en daar eens eentje neer.
Nou viel dat in Band of Brothers nog enigsinds mee (en das alleen in vergelijking met), maar dat zou ik graag anders zien.
pi_79435808
quote:
Feb. 6, 1943 - Guadalcanal declared secure

US casualties 6,000 of 60,000 including 1600 dead; Japan casualties 24,000 of 36,000
Tsja.
  maandag 22 maart 2010 @ 07:05:40 #279
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_79436571
quote:
Op maandag 22 maart 2010 01:27 schreef spermanent het volgende:

Maar waar ik me wel aan irriteer zijn die domme vijanden weer. Hoezo komen die jappen gewoon lekker voor het machinegeweer aanlopen en worden ze neergeknald als kleiduiven?

Yanks - 5?

Daar heeft me altijd geïrriteerd in Amerikaanse oorlogsfilms overigens. De yanken schieten met gemak honderden vijanden af, en de vijand legt er met moeite hier en daar eens eentje neer.
Nou viel dat in Band of Brothers nog enigsinds mee (en das alleen in vergelijking met), maar dat zou ik graag anders zien.
Man oh man.
Verdiep je eens in de strijdende partijen tijdens WW2 voordat je gaat klagen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 22 maart 2010 @ 08:11:33 #280
133369 Jivis
Critikut
pi_79437007
quote:
Op maandag 22 maart 2010 01:27 schreef spermanent het volgende:

Yanks - 5?

Jij moet de begrippen "kamikaze" en "banzai" nog maar eens goed in je opnemen.

Verder was het materiaal van de Amerikanen stukken beter dan dat van de Japanners .
Amen.
pi_79439485
Iemand de 2e aflevering al in 1080i tegen gekomen?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:01:34 #282
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_79440490
zow dat was weer een goede aflevering! Bij momenten is deze serie toch een stuk intenser dan BoB.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_79440605
Vandaag al?
Vanavond maar even kijken.
pi_79440869
Heerlijke episode weer, mis alleen wel de karakterverdieping wat i.t.t. BoB.
  maandag 22 maart 2010 @ 11:19:53 #285
67174 Dos37
Come on Twente
pi_79440985
Ik vind het ook allemaal wat moeilijk te volgen. Maar dat zal bij een 2de keer kijken wel goed komen.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Redactie Frontpage maandag 22 maart 2010 @ 11:24:36 #286
145738 superworm
is erbij
pi_79441117
2e staat te downloaden. Nu maar hopen dat ze er geen wachtwoord op hebben gezet.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_79441146
quote:
Op maandag 22 maart 2010 10:24 schreef DDDDDaaf het volgende:
Iemand de 2e aflevering al in 1080i tegen gekomen?
Nog niet uit...
  maandag 22 maart 2010 @ 12:10:19 #288
94617 Ps2K
pi_79442664
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:14 schreef Shoombak het volgende:
Tsja verschillende schrijvers en verschillende scenario's. De mensen in the pacific lijken inderdaad wel heel erg veel op elkaar.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_79442939
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:25 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]

Nog niet uit...
Hopelijk in de loop van de avond of morgen dan, de eerste aflevering was echt perfecte kwaliteit. Geen zenderlogo's in beeld of niks!
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  maandag 22 maart 2010 @ 12:17:44 #290
6789 Strolie75
De reisGijs
pi_79442959
quote:
Op maandag 22 maart 2010 11:14 schreef Shoombak het volgende:
Ik moet toegeven dat ik bij BoB pas gevoel voor de karakters kreeg toen ik de serie de tweede of de derde keer zag. In het begin had ik werkelijk geen idee wie iedereen was.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  Redactie Frontpage maandag 22 maart 2010 @ 12:21:06 #291
145738 superworm
is erbij
pi_79443058
Ben nu halverwege de tweede aflevering, en inderdaad stoor ik me aan het feit dat ik zelfs na de eerste aflevering DRIE keer gekeken te hebben, nog steeds de gezichten slecht uit elkaar kan houden. Telkens als je denkt 'ah, nu focusen ze op die of die', is die focus alweer weg.

Moest hardop lachen toen ik zag dat ze crackers met jam aten. Omdat gisteren de supermarkt dicht was en mijn brood op heb ik dat ook zitten eten
op FOK!
op Facebook
op de website
  maandag 22 maart 2010 @ 12:21:33 #292
94617 Ps2K
pi_79443075
quote:
Op maandag 22 maart 2010 12:17 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat ik bij BoB pas gevoel voor de karakters kreeg toen ik de serie de tweede of de derde keer zag. In het begin had ik werkelijk geen idee wie iedereen was.
Ik ben sowieso slecht in namen en gezichten dus ik stoor me er ook niet zo aan. Bijna iedereen lijkt op elkaar in the pacific en bob en idd pas na de 2e keer ofzo zie je de verschillen pas echt
  Redactie Frontpage maandag 22 maart 2010 @ 13:06:44 #293
145738 superworm
is erbij
pi_79444452
http://search.time.com/results.html?N=0&Nty=1&Ntt=guadalcanal&p=0&cmd=tags&srchCat=Full+Archive&Nf=p_date_range|BTWN+19420101+19430131

Interessant voor de geïnteresseerden (haha): het Time-archief is tot de jaren twintig te doorzoeken. Inderdaad stonden de mariniers op elke frontpage in Amerika; het is best geinig om de artikelen van destijds nog eens door te lezen.

http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,932761,00.html
http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,773827,00.html

Twee cover-artikelen van destijds.
quote:
Around Tulagi, the bull's-eye, are other rings of the Navy's target. Most important of them passes through the island of Guadalcanal, said to be the only spot on the Solomons where a big system of air-dromes could be established. For the rest, the Solomons are precipitously mountainous (highest peak 10,000 feet), bordered with miasmic mangrove swamps, inhabited by ebony-black natives with an incurable habit of roasting and eating white visitors.

Ding Dong. The fighting that accompanied the attack was of that bitter kind that can be expected in landing on a hostile shore against a determined enemy. The Japs announced that their planes went out and engaged the attacking vessels in a raging storm. As usual they made exaggerated claims of losses inflicted on the U.S.—asserted that they had sunk a battleship and 21 other warships and transports.

The U.S. communiqués admitted that stiff resistance was encountered, admitted that at least one U.S. cruiser was sunk, two cruisers, two destroyers and one transport damaged. But they announced that initial surprise had been achieved, that many enemy planes had been downed and surface vessels put out of action.

More important, it was announced after three days of fighting that landings had been made, a pretty good indication that the Marines who accompanied the fleet had obtained good footholds. But the Navy also said that "the enemy has counterattacked with rapidity and vigor. Heavy fighting is still in progress." In short, it was a ding-dong battle, with U.S. planes, presumably carrier-based, fighting land-based Jap planes, and troops of both sides fighting hand to hand.
quote:
A quiet, middle-aged man sat down to write his wife a letter. He began: "Have been so busy last few days, no time to write. . . ."

Most military men are given to understatement, but not many have written as modestly as this. The author of the terse sentence was Major General Alexander Archer Vandegrift, Commander of the Marines in the Solomons, and he certainly had been busy. At 55, he had been climbing up & down cargo nets like a 25-year-old. He had lowered his high rank into damp foxholes. He had eaten captured Jap rice for want of anything better. Like his men, he had slapped anopheles mosquitoes, swum naked in the Lunga River.

He had, moreover, led the U.S. Marines in the toughest job they ever did.

Archer Vandegrift was still busy this week, and the eyes of much of the world focused on his business. To most outsiders, his Solomon Islands battle has grown from an interesting little adventure in offense into a clash which may vitally affect the whole war. For the Japanese are now committed to trying to retake what he took from them. The U.S. is equally committed to holding on, and eventually taking more.

The Battle Begins. The clash of intent led this week to battle. The Japanese began a coordinated land, sea and air attack.

First they felt out the U.S. defenses to the west of the beachhead, in a series of light attacks. The Marines held. Then the Japs struck hard on that quarter, with artillery and tanks for the first time. The Marines held. Next the Japs swept down from the hills to the south of the camp. The Marines held.

Then hell fell on the beachhead. In mid-morning a fence of enemy cruisers and destroyers shelled it from the north. Douglas dive-bombers went up and damaged a heavy cruiser. Then 16 enemy dive-bombers, which must have been carrier-based, attacked Henderson Field. Five were shot down. Nine more Jap divers swooped in. This time they did damage.

[ Bericht 33% gewijzigd door superworm op 22-03-2010 13:13:31 ]
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_79444626
Ik heb van Band of Brothers ooit een aflevering gezien bij een vriendin en daarna meteen de dvd box gekocht. En dus de hele serie in een week gekeken. Het is nu wel wennen om elke keer een week te moeten wachten tot de volgende aflevering van The Pacific. Maar aflevering 1 vond ik erg goed. Leuk (voor zover men dat woord in deze context kunt gebruiken) om een keer iets te zien van de 'andere kant' van de oorlog. Dit is mij allemaal veel minder bekend, dus erg interresant. Ben benieuwd naar aflevering 2!
pi_79447098
Aflevering twee was zeker tof.
  maandag 22 maart 2010 @ 14:47:59 #296
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_79448125
Ik ga hem vanavond kijken.

Als die zooi dan op blueray uitkomt gelijk kopen en met een aantal maten de hele meuk achter elkaar bekijken.

Hebben de Amerikanen tijdens hun campain eigenlijk Jappenkampen ontzet? Volgens mij namelijk niet. Ben hier wel benieuwd naar aangezien mijn overgroot ouders in zo'n kamp hebben gezeten..
pi_79449332
Voor de mensen op ftd: je moet niet de versie van Isaac pakken, daar zijn problemen mee!

Verder vond ik t aardig, lastig om de karakters uit elkaar te houden al was die rambo actie met die MG wel erg vet
pi_79449696
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 11:23 schreef Dizer het volgende:
Je had daar de training, hoe ze Band of Brothers werden. Hier mis ik de bond tussen de jongens. Het is er wel, maar je begrijpt het niet.
Ja, maar dit is dan geen 'Band of Brothers'. Ik vraag me ook af of het uberhaupt de intentie is om een band te laten zien. Je opmerking sterkt me ook in de gedachte dat de verwachtingen gewoon te hoog zijn en je daarom in eerste instantie niet onder de indruk bent.

Laten we een paar episodes nog een keer oordelen
pi_79449808
Laten we wel wezen, het is aardig en heeft potentie, maar de eerste 2 eppies hadden sterker kunnen zijn. Hopelijk komt het in de buurt van Bob. Dat maaien van jappen ging me iets tever en zeker het geleuter erna. ' i try not think'
  maandag 22 maart 2010 @ 15:35:22 #300
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_79449810
quote:
Op maandag 22 maart 2010 15:20 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Voor de mensen op ftd: je moet niet de versie van Isaac pakken, daar zijn problemen mee!

Verder vond ik t aardig, lastig om de karakters uit elkaar te houden al was die rambo actie met die MG wel erg vet
nou, problemen... Hetzelfde bestand wordt 2x onder dezelfde naam geupload. Gewoon de oudste pakken De jongste heeft een wachtwoord.
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')