Ja.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:44 schreef Chooselife het volgende:
Had jij anders verwacht dan?
It's the end of the world as we know it.
Daar faalde het referendum in Nederland. Hopelijk komt het ook nooit meer terug in die vorm.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:42 schreef OldJeller het volgende:
Wél. Transparantie!
Om die reden zeiden we "JA" op het Verdrag van Lissabon (europese grondwet)...
oh wacht, wij zeiden nooit "ja"....
Hoe bedoel je dat? Faalden we omdat we niet ja stemden op die communistische bende in de EU of faalde het referendum omdat onze landverraders besloten dat het referendum niet als een nee bedoeld was?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:01 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Daar faalde het referendum in Nederland. Hopelijk komt het ook nooit meer terug in die vorm.
Op de eerste plaats ben ik een tegenstander van referenda om verschillende redenen die niet relevant zijn voor dit topic.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:09 schreef baba117 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? Faalden we omdat we niet ja stemden op die communistische bende in de EU of faalde het referendum omdat onze landverraders besloten dat het referendum niet als een nee bedoeld was?
Dat is standaard in de EU, het bedrijfsleven zit aldoor met ambtenaren om tafel die dan de regelgeving maken die door de EC wordt vastgesteld en waar het EP in sommige gevallen en door chaos te veroorzaken nee tegen mag zeggen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:37 schreef xippie het volgende:
Eurocommissaris Neelie Kroes, met de portefeuille 'digitale agenda', meent dat niet alle stukken over de Acta-onderhandelingen openbaar gemaakt moeten worden. Het verdrag zorgt mogelijk voor strenge maatregelen tegen copyrightschending
Ergste is nog: Bedrijven daarentegen mogen wel over de schouders van de onderhandelaars meekijken en invoed op de gang van zaken uitoefenen.
HAHAAHAAHA!!quote:Neelie Kroes Eurocommissaris Neelie Kroes vindt volledige openbaarmaking echter onverstandig
Die zin zegt inderdaad alles - dit is niet goed voor jullie, jullie zullen het er niet mee eens zijn dus moeten we het zo doen zodat we de copyright mafia toch tegemoet kunnen komen.quote:
Van zaken als copyrightschending hebben bedrijven nu eenmaal last. Het lijkt me niet vreemd om daar tegen op te treden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:20 schreef Farenji het volgende:
Neelie Kroes kon niks verkeerd doen toen ze Microsoft billenkoek gaf maar nu op deze post wordt wel pijnljik duidelijk wie ze echt dient: de bedrijven en niet de burgers.
Ja allemaal prima, maar dan niet achter onze rug, door middel van geheimzinnige achterkamertjespolitiek. Heb je enig idee waartoe het ACTA kan leiden? Het zou hier nog erger dan in China kunnen worden, met een overheid die haar burgers in elke stap controleert en beboet. Alles wat je op internet doet wordt gecontroleerd door de overheid en voor je het weet word je van internet afgesloten. Het feit dat ze zo geheimzinnig doen over het verdrag, en het feit dat alle nationale overheden al volledig buitenspel zijn gezet, doet heel sterk vermoeden dat het nog erger is dan tot nu toe blijkt. Want wat kan anders de reden zijn om zo geniepig te doen? Waarom kunnen ze niet gewoon transparant zijn over dergelijke ingrijpende wetten die ALLE BURGERS direct aangaan?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Van zaken als copyrightschending hebben bedrijven nu eenmaal last. Het lijkt me niet vreemd om daar tegen op te treden.
Hoezo? De EU is er toch voor de burgers? Dan zul je aan moeten tonen dat zo'n verdrag en die maatregelen in het belang van de burgers zijn. Bijvoorbeeld doordat schending van auteursrechten door thuiskopie en downloaden ervoor zorgt dat er geen muziek en films meer gemaakt worden, dat het creativiteit afstraft.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:23 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Van zaken als copyrightschending hebben bedrijven nu eenmaal last. Het lijkt me niet vreemd om daar tegen op te treden.
Ik zie de link tussen democratie en de bescherming van het auteursrecht niet echt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
In een democratie is die verregaande bescherming van auteursrechten dus helemaal niet zo vanzelfsprekend.
Nee, het is gewoon concurrentievervalsing.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
In mijn ogen is het trouwens ergens wel goed dat er een dergelijk verdrag gaat komen, alleen zal het waarschijnlijk weer zijn doel voorbij gaan schieten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |