abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:37:09 #1
109259 xippie
Soms wel, Soms niet
pi_79096340
Eurocommissaris Neelie Kroes, met de portefeuille 'digitale agenda', meent dat niet alle stukken over de Acta-onderhandelingen openbaar gemaakt moeten worden. Het verdrag zorgt mogelijk voor strenge maatregelen tegen copyrightschending

Ergste is nog: Bedrijven daarentegen mogen wel over de schouders van de onderhandelaars meekijken en invoed op de gang van zaken uitoefenen.

Zie artikelen op Tweakers en Trouw
Het valt vaak maar zelden mee.
pi_79096489
Wél. Transparantie!
Om die reden zeiden we "JA" op het Verdrag van Lissabon (europese grondwet)...
oh wacht, wij zeiden nooit "ja"....
pi_79096524
Had jij anders verwacht dan?

It's the end of the world as we know it.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:44:52 #4
294640 VivaLaHollandia
http://www.truthtube.tv
pi_79096540
Nee serieus... ik dol hier over van alles en nogwat, maar DIT is echt een heet hangijzer voor me. ACTA is een NONO. Echt absoluut. Waarom moeten die stukken niet openbaar mevrouwtje? Wat te verbergen?
Arguing on the internet is like running in the special olympics; even if you win: you're still retarded...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:45:14 #5
294640 VivaLaHollandia
http://www.truthtube.tv
pi_79096550
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:44 schreef Chooselife het volgende:
Had jij anders verwacht dan?

It's the end of the world as we know it.
Ja.
Arguing on the internet is like running in the special olympics; even if you win: you're still retarded...
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:46:13 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_79096576
jaja, vertrouw op de overheid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_79096808
natuurlijk, gewoon geheim houden. Dat is altijd goed voor het vertrouwen van de mensen in de politiek
stupidity has become as common as common sense was before
pi_79096853
Het is een grof schandaal dat zeg ik jullie

En buiten dat ook gewoon een zeer zeer zeer kwalijke zaak. Dit raakt ons allemaal. Waarom mogen die stukken niet gewoon openbaar zijn?

Het duurt niet lang meer of we zijn allemaal de sjaak
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_79096977
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:42 schreef OldJeller het volgende:
Wél. Transparantie!
Om die reden zeiden we "JA" op het Verdrag van Lissabon (europese grondwet)...
oh wacht, wij zeiden nooit "ja"....
Daar faalde het referendum in Nederland. Hopelijk komt het ook nooit meer terug in die vorm.
pi_79097013
In mijn ogen is het trouwens ergens wel goed dat er een dergelijk verdrag gaat komen, alleen zal het waarschijnlijk weer zijn doel voorbij gaan schieten.
pi_79097229
Het europarlement kunnen ze inmiddels niet zo makkelijk meer aan de kant zetten en die hebben de nodige eisen gesteld. Ik ben benieuwd hoe ze zich hier uit gaan lullen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_79097240
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Daar faalde het referendum in Nederland. Hopelijk komt het ook nooit meer terug in die vorm.
Hoe bedoel je dat? Faalden we omdat we niet ja stemden op die communistische bende in de EU of faalde het referendum omdat onze landverraders besloten dat het referendum niet als een nee bedoeld was?
pi_79097391
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:09 schreef baba117 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat? Faalden we omdat we niet ja stemden op die communistische bende in de EU of faalde het referendum omdat onze landverraders besloten dat het referendum niet als een nee bedoeld was?
Op de eerste plaats ben ik een tegenstander van referenda om verschillende redenen die niet relevant zijn voor dit topic.

In dit specifieke geval was de communicatie erg slecht, veel mensen wisten niet precies wat de consequenties van een ja/nee waren. Daarnaast was het referendum niet bindend, maar dat is mogelijk als het slechts een volksraadpleging is. Als het volk dan een duidelijk signaal geeft kun je dat niet zomaar aan de kant schuiven, maar hier ging men er iets te gemakkelijk mee om.
pi_79097498
Sowieso is ACTA maar een belachelijk iets.

Hoe hadden de mongolen van de platenmaatschappijen het eigenlijk voor ogen?
Dat op internet maar een paar duizend mensen plaatjes posten en teksten plaatsen ofzo?

Volgens mij komen ze zelf nooit op internet.
Als ACTA er doorheen word geduwt, ik hoop van harte van niet en dat de bedenkers gearresteerd zullen worden omdat ze mongolisch gedragen, dan kun je 80% van alle internet gebruikers wel oppakken.

Compleet onrealistisch.
ACTA
pi_79097526
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:37 schreef xippie het volgende:
Eurocommissaris Neelie Kroes, met de portefeuille 'digitale agenda', meent dat niet alle stukken over de Acta-onderhandelingen openbaar gemaakt moeten worden. Het verdrag zorgt mogelijk voor strenge maatregelen tegen copyrightschending

Ergste is nog: Bedrijven daarentegen mogen wel over de schouders van de onderhandelaars meekijken en invoed op de gang van zaken uitoefenen.
Dat is standaard in de EU, het bedrijfsleven zit aldoor met ambtenaren om tafel die dan de regelgeving maken die door de EC wordt vastgesteld en waar het EP in sommige gevallen en door chaos te veroorzaken nee tegen mag zeggen.

De EU is nog steeds een EEG, het gaat alleen maar om economische vooruitgang, dat is ook belangrijk maar van daaruit wordt er naar de pijpen van de grootste bedrijven gedanst. De burgers, de kiezers, die worden er zoveel mogelijk buiten gehouden.

De Lissabonagenda alweer vergeten (nee, niet de grondwet die is verkocht als het verdrag van Lissabon, daarvoor had je al de agenda). Er is al lang besloten welke kant het op moet met de economie van Europa. Geen parlement is wat gevraagd, dat is wat de grote bedrijven wilden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_79098964
quote:
Neelie Kroes Eurocommissaris Neelie Kroes vindt volledige openbaarmaking echter onverstandig
HAHAAHAAHA!!
pi_79100503
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:08 schreef baba117 het volgende:

[..]

HAHAAHAAHA!!
Die zin zegt inderdaad alles - dit is niet goed voor jullie, jullie zullen het er niet mee eens zijn dus moeten we het zo doen zodat we de copyright mafia toch tegemoet kunnen komen.
pi_79100930
Neelie Kroes kon niks verkeerd doen toen ze Microsoft billenkoek gaf maar nu op deze post wordt wel pijnljik duidelijk wie ze echt dient: de bedrijven en niet de burgers.
pi_79100940
Mensen die Kroes uberhaupt nog hoog hebben zitten
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_79101004
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:20 schreef Farenji het volgende:
Neelie Kroes kon niks verkeerd doen toen ze Microsoft billenkoek gaf maar nu op deze post wordt wel pijnljik duidelijk wie ze echt dient: de bedrijven en niet de burgers.
Van zaken als copyrightschending hebben bedrijven nu eenmaal last. Het lijkt me niet vreemd om daar tegen op te treden.
pi_79101277
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Van zaken als copyrightschending hebben bedrijven nu eenmaal last. Het lijkt me niet vreemd om daar tegen op te treden.
Ja allemaal prima, maar dan niet achter onze rug, door middel van geheimzinnige achterkamertjespolitiek. Heb je enig idee waartoe het ACTA kan leiden? Het zou hier nog erger dan in China kunnen worden, met een overheid die haar burgers in elke stap controleert en beboet. Alles wat je op internet doet wordt gecontroleerd door de overheid en voor je het weet word je van internet afgesloten. Het feit dat ze zo geheimzinnig doen over het verdrag, en het feit dat alle nationale overheden al volledig buitenspel zijn gezet, doet heel sterk vermoeden dat het nog erger is dan tot nu toe blijkt. Want wat kan anders de reden zijn om zo geniepig te doen? Waarom kunnen ze niet gewoon transparant zijn over dergelijke ingrijpende wetten die ALLE BURGERS direct aangaan?
pi_79101514
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:23 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Hoezo? De EU is er toch voor de burgers? Dan zul je aan moeten tonen dat zo'n verdrag en die maatregelen in het belang van de burgers zijn. Bijvoorbeeld doordat schending van auteursrechten door thuiskopie en downloaden ervoor zorgt dat er geen muziek en films meer gemaakt worden, dat het creativiteit afstraft.

Volgens mij hebben we een paar hele grote bedrijven die de rechten van de scheppers hebben afgetroggeld en nu de burgers willen uitmelken en hun die creatieve werken willen kunnen onthouden en die creativiteit totaal niet stimuleren.

Dan heb je de financiele belangen van die paar mensen die bij zo'n bedrijf werken, en je hebt de belangen van miljoenen Europeanen. In een democratie is die verregaande bescherming van auteursrechten dus helemaal niet zo vanzelfsprekend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:08:28 #23
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_79102401
Er is toch ook een europese WOB?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_79102560
De EU is er zowel voor burgers als voor bedrijven. Zoals ik in een eerde post al aangegeven is de kans aanwezig dat dergelijke regelgeving zijn doel voorbij gaat schieten en daar moet natuurlijk voor gewaakt worden. Zeker op het gebied van privacy mag men eens kritischer gaan worden.

In mijn ogen moet het auteursrecht beschermd worden, alleen moet men daar niet in doorslaan.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 17:39 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

In een democratie is die verregaande bescherming van auteursrechten dus helemaal niet zo vanzelfsprekend.
Ik zie de link tussen democratie en de bescherming van het auteursrecht niet echt.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 18:25:23 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_79102883
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 15:02 schreef Citizen.Erased het volgende:
In mijn ogen is het trouwens ergens wel goed dat er een dergelijk verdrag gaat komen, alleen zal het waarschijnlijk weer zijn doel voorbij gaan schieten.
Nee, het is gewoon concurrentievervalsing.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')