Ik niet, zwager. Maar hij wil wel graag ADSL ipv Ziggo op de kabel.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 07:27 schreef Megumi het volgende:
Ga je daar ADSL nemen?
Er mag zoveel nietquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:20 schreef sjorsie1982 het volgende:
Je mag niet aan je isra punt komen. Na het doosje is vrij te veranderen wat je wilt. Voor het doosje is strafbaar. Weinig aan te doen. Hetzelfde geldt voor al je aansluitingen (gas, elektra, cai).
..
tot je lijn een keer niet werkt, er een monteurtje komt kijken.. en die ziet van hej.. dat hoort niet zo volgens onze gegevens.. en direct wordt daar de FOUT opgeschreven..quote:Op zondag 14 maart 2010 23:22 schreef Pseik-O het volgende:
[..]
Er mag zoveel niet, maar ik maak nog altijd zelf uit in mijn woning waar ik de scheidingslijn trek van waar hun domein eindigt en die van mij begint
![]()
Bij mij heb ik het AOP van Ziggo van de muur gesloopt en deze aangelengd en naar de andere kant van de kamer gebracht en daar zelf een niewe TRAS1000 in de muur ingebouwd.
Ook het oude IS/RA van Kpn heb ik geheel uit de muur gesloopt, wat moet je vandaag de dag nog met zo'n oude varkens snoet aansluiting
, daarna beneden in me berging afgeknipt en met een nieuw stuk kabel door PVC terug de woning ingebracht, de draden heb ik daarna afgemonteerd op een wall outlet zodat je met rj-11 stekker verder kan naar je telefoon/splitter/dsl-modem.
Nu zit alles keurig op een rij in 1 muur en weet ik ook zeker dat het correct is aangesloten en goed spul is.
Wat Vonkenboer zegt, zeg maar...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:19 schreef Vonkenboer het volgende:
Zou je een foto kunnen plaatsen van het kastje ?de omschrijving zegt mij namelijk helemaal niks.
Nee, veel ouderwetser helaas. Ik probeer deze week een foto te maken. Heb geen sleutel van mijn zwager zijn hut, dus even iets regelen.quote:
Ik denk dat het ISRA dat TS bedoeld hier niet bij staat.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:00 schreef Dengaman het volgende:
Je kan 'm ook even aanwijzen
[ afbeelding ]
Allemaal niet, het is een STAP 58 aansluiting. Hier zat de draadomroep mee ingebakken. De ronde set aansluitingen waren de kanalen van de radioaansluiting. Men was destijds nog tevreden met 5-6 kanalen.quote:Op maandag 15 maart 2010 20:00 schreef Dengaman het volgende:
Je kan 'm ook even aanwijzen
[ afbeelding ]
Gelukkig heb ik het geluk dan weer dat ik zelf in deze wereld werkzaam ben.., als mijn dsl lijn niet functioneerd neem ik apparatuur mee van me werk om de lijn door te metenquote:Op maandag 15 maart 2010 10:35 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
tot je lijn een keer niet werkt, er een monteurtje komt kijken.. en die ziet van hej.. dat hoort niet zo volgens onze gegevens.. en direct wordt daar de FOUT opgeschreven..
( je komt er hooguit mee weg als je net een woning gekocht / gehuurd hebt.. en meteen de aansluiting verzet :p )
Wow, impressive stukje antiekquote:Op maandag 15 maart 2010 20:20 schreef Osramp het volgende:
[..]
Allemaal niet, het is een STAP 58 aansluiting. Hier zat de draadomroep mee ingebakken. De ronde set aansluitingen waren de kanalen van de radioaansluiting. Men was destijds nog tevreden met 5-6 kanalen.
Ik "leen" even een plaatje:
[ afbeelding ]
Yups! En de hele toko was zo. Al het schakelmateriaal in opbouw (leidingen wel inbouw) en 2 groepen voor de hele hut. 1 groep van 10 en 1 van 6ampere. Nu tenminste alles ingebouwd en geaard en 2 aardleks voor aanvullende veiligheid. Er was niet eens een wasmachine aansluiting. Alle sanitair en keuken zo'n 60 jaar oud. Zelfs het originele behang zat nog op de muur! Was maar 2x overheen getext. Behoorlijk onderkomen wel. Maar 1 groot voordeel: je hoeft niet te kijken wat je wel en niet gaat aanpakken; je moet gewoon alles doen.quote:
Het ISRA punt is iets waar de KPN verantwoordelijk voor is. Vaak doen ze daar wat lastig over vanwege de kosten. Maar als het punt beschadigd is kun je waarschijnlijk via de ADSL provider regelen dat de KPN komt om dat te repareren. Tien tegen een dat het ongeschikt is voor ADSL en dan moeten ze wel komen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:00 schreef Osramp het volgende:
[..]
Ik niet, zwager. Maar hij wil wel graag ADSL ipv Ziggo op de kabel.
Draadomroep, de voorloper van het huidige ADSLquote:Op woensdag 17 maart 2010 19:48 schreef Megumi het volgende:
Tien tegen een dat het ongeschikt is voor ADSL en dan moeten ze wel komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |