abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:58:26 #1
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_79081675

Welkom in de Apple Slowchat.
Dé verzamelplaats voor mac-minnend FOK!. Vragen, opmerkingen, speculaties, slap geouwehoer en natte Apple dromen, het kan hier allemaal.

iPhone 3GS
iPhone Dev-team (Jailbreak je iPhone)
iPhone @ T-Mobile

iMac
MacBook
MacBook Pro
MacBook Air
Mac mini
Mac Pro

iPod shuffle
iPod nano
iPod classic
iPod touch

Displays
Apple TV
Time Capsule
Airport Express
Airport Extreme
Xserve

Mac OS X Snow Leopard
iLife '09
iWork '09

Microsoft Office 2008 for Mac

Stores:
Officiële Apple Store
MacStuff.nl (a.o. Hardware geschikt voor jouw Mac)

Apple Communities:
OneMoreThing
MacFreak
MacWereld

Voor de nieuwe (onervaren) Apple gebruiker:
MacMiep
MacInstruct (Engels)

Overig:
[How-To] MacBook Upgraden (YouTube)
Boot Camp

* Junkie zegt: De code voor de OP vind je hier
pi_79081741
333.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 maart 2010 @ 23:03:30 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_79081850
Zal dít dan het topic zijn van de nieuwe MBP's?
pi_79081901
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:03 schreef Pino112 het volgende:
Zal dít dan het topic zijn van de nieuwe MBP's?
Nein!
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_79081911
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:06:00 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79081953
Apple.

Ik heb het even fucking gehad.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_79085200
Helemaal niemand die me kan vertellen hoe het komt dat mijn touchpad hapert, en wat ik er eventueel aan kan doen? Heb een unibody macbook, gekocht in januari.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 03:53:09 #8
11697 Junkie
pi_79088369
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:32 schreef robbolo het volgende:
Helemaal niemand die me kan vertellen hoe het komt dat mijn touchpad hapert, en wat ik er eventueel aan kan doen? Heb een unibody macbook, gekocht in januari.
Heb je mijn reply gezien in het vorige topic?

Heb je gezocht naar updates van het toetsenbord / touchpad? Of met instellingen gespeeld?

(Misschien een voorkeur .plist wissen?)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 08:21:58 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79088801
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:06 schreef eleusis het volgende:
Apple.

Ik heb het even fucking gehad.
tisser?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 08:39:06 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79088866
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

tisser?
We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)

Echter, alle iPhones en alle Windows-laptops hebben geen enkel probleem.

Allerlei dingen al geprobeerd: 802.11n uitzetten op het AP, 802.11g uitzetten, met InSSIDer een vrij kanaal zoeken en de AP hierop fixen in plaats van auto scannen (dit helpt trouwens enigszins), nieuwe firmware op de router, Macs upgraden naar Snow Leopard, een clean install doen. Andere SSID. WPA i.p.v. WPA2. WEP i.p.v. WPA. D-link AP vervangen door een Airport Extreme. De Airport Extreme in 'interference' mode zetten. Eén meter bij het AP vandaan gaan zitten.

Het meest bizarre is, dat als ik de hardware mee naar huis neem, beide AP's allemaal perfect werken zonder enige aanpassing. (Ik heb thuis ook hetzelfde type AP, zelfde firmware, zelfde instellingen.) Thuis heb ik nog nooit 1 disconnect gehad met precies dezelfde AP en m'n Macbook Air. Maar ook als ik het werk-AP naar huis meeneem, draait het als een zonnetje.

Ik zit nu te denken dat er misschien interferentie is van e.o.a. apparaat, van de buren of van een ander netwerk (er zitten wel echt veel netwerken daar). Maar geen enkele iPhone of Windows-laptop heeft ook maar 1 keer problemen gehad, en geen enkele tering Macbook komt dus het netwerk op! Dus volgens mij hebben Macbooks een chipset of radio die veel minder tolerant is hiervoor.

Hoe fucked up is die shit; ik heb er al meerdere werkdagen, en 2 access points aan verspild. En het ergste is nog wel dat elke fucking mongool met z'n kanker netbook van 200 eur wel gewoon kan internetten

Apple
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_79088874
TVP
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 08:43:27 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79088886
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:39 schreef eleusis het volgende:

[..]

We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)

Allerlei dingen al geprobeerd: 802.11n uitzetten op het AP, 802.11g uitzetten, met InSSIDer een vrij kanaal zoeken en de AP hierop fixen in plaats van auto scannen (dit helpt trouwens enigszins), nieuwe firmware op de router, Macs upgraden naar Snow Leopard, een clean install doen. Andere SSID. WPA i.p.v. WPA2. WEP i.p.v. WPA. D-link AP vervangen door een Airport Extreme. De Airport Extreme in 'interference' mode zetten. Eén meter bij het AP vandaan gaan zitten.

Het meest bizarre is, dat als ik de hardware mee naar huis neem, beide AP's allemaal perfect werken zonder enige aanpassing. (Ik heb thuis ook hetzelfde type AP, zelfde firmware, zelfde instellingen.) Thuis heb ik nog nooit 1 disconnect gehad met precies dezelfde AP en m'n Macbook Air. Maar ook als ik het werk-AP naar huis meeneem, draait het als een zonnetje.

Ik zit nu te denken dat er misschien interferentie is van e.o.a. apparaat, van de buren of van een ander netwerk (er zitten wel echt veel netwerken daar). Maar geen enkele iPhone of Windows-laptop heeft ook maar 1 keer problemen gehad, en geen enkele tering Macbook komt dus het netwerk op! Dus volgens mij hebben Macbooks een chipset of radio die veel minder tolerant is hiervoor.

Hoe fucked up is die shit; ik heb er al meerdere werkdagen, en 2 access points aan verspild. En het ergste is nog wel dat elke fucking mongool met z'n kanker netbook van 200 eur wel gewoon kan internetten

Apple
Weet je ZEKER dat je WPA2 AES hebt ingesteld op 802.11N accesspoints?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 08:44:19 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79088895
Overigens hebben macbooks atheros of broadcom radio's.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 08:45:18 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79088906
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Weet je ZEKER dat je WPA2 AES hebt ingesteld op 802.11N accesspoints?
Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 08:49:20 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79088926
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:45 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!
Dat WPA misgaat in een 802.11N netwerk is logisch, aangezien WPA officieel geen onderdeel is van 802.11N en WEP is sowieso brak.

De issues die je beschrijft zijn typerend voor WPA op een 802.11N netwerk namelijk. Maar erg vreemd. Probeer in ieder geval een kanaal zover mogelijk van het kanaal waar je nu zit. Of probeer de macbooks op de Airport Extreme op 5Ghz te verbinden ipv 2.4Ghz. Dan zal interferentie uitgesloten zijn.
pi_79089335
* Blistering iPhone 3GS 16 gig krijgen gaat vandaag

Nu hoor ik er wel helemaal bij natuurlijk
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:45:15 #17
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_79089460
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:35 schreef Blistering het volgende:
* Blistering iPhone 3GS 16 gig krijgen gaat vandaag

Nu hoor ik er wel helemaal bij natuurlijk
Waarbij
pi_79089469
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:45 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Waarbij
De Apple-elite, jeweetzelluf .

Alhoewel ik al wel een iPod Touch, iPod classic etc had. (Eerstgenoemde staat in de verkoop, check V&A plx!).

M'goed, nu nog een iMac 27''. Wie doneert?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_79089828
Apple. Use. You Must.
Calmer than you are
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:33:22 #20
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_79090158
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:39 schreef eleusis het volgende:

[..]

Apple
Poeh.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_79090233
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:45 schreef eleusis het volgende:

[..]

Google eens coconutwifi hiermee kun je zien wie op welk kanaal zit heb ook zoiets gehad gewoon thuis metceen ander kanaal werkt het sindsdien wel.
pi_79092880
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 03:53 schreef Junkie het volgende:

[..]

Heb je mijn reply gezien in het vorige topic?

Heb je gezocht naar updates van het toetsenbord / touchpad? Of met instellingen gespeeld?

(Misschien een voorkeur .plist wissen?)
Je reply heb ik inderdaad gezien, zie mijn reply

Updates worden toch automatisch weergegeven, of moet ik hier nog naar op zoek? Ik heb ook met de instellingen gekloot, maar kom niet echt verder....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:18:12 #23
11697 Junkie
pi_79094176
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:36 schreef robbolo het volgende:

[..]

Je reply heb ik inderdaad gezien, zie mijn reply

Updates worden toch automatisch weergegeven, of moet ik hier nog naar op zoek? Ik heb ook met de instellingen gekloot, maar kom niet echt verder....
Oeps overheen gelezen.

Heb je toevallig Windows geïnstalleerd via BootCamp en gebeurd het daar ook?
MBP Penryn - Keyboard + Trackpad randomly stops working
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:31:11 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79094529
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:37 schreef Shogo het volgende:

[..]

Google eens coconutwifi hiermee kun je zien wie op welk kanaal zit heb ook zoiets gehad gewoon thuis metceen ander kanaal werkt het sindsdien wel.
Heb ik eens gedaan met InSSIDer (zelfde idee maar voor Windows, geeft ook mooie grafiekjes). Dat hielp een klein beetje — van 100% offline zit ik nu iets van 90-95% offline. Eens in de zoveel tijd kan je je toch succesvol aanmelden.

Ik zal nog wel eens helemaal aan de andere kant van het spectrum gaan zitten... De Airport wilde op 1 gaan zitten, 8 is het rustigste. Maar dat is de 2.4 band, ik heb geen metertje voor de 5GHz band.
pi_79095442
Zeg, ik zit een beetje met een irritant iets. Heb een paar applicaties gekocht op m'n iPod Touch (gewoon direct via de apple store op de ipod dus) en die staan nu niet in itunes.

Nu heb ik een iPhone, waar ik ook graag die applicaties op wil zetten. Maar hoe ga ik dat nu aanpakken? Moet ik ze nu nóg een keer kopen ofzo?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')