Nein!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:03 schreef Pino112 het volgende:
Zal dít dan het topic zijn van de nieuwe MBP's?![]()
Heb je mijn reply gezien in het vorige topic?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:32 schreef robbolo het volgende:
Helemaal niemand die me kan vertellen hoe het komt dat mijn touchpad hapert, en wat ik er eventueel aan kan doen? Heb een unibody macbook, gekocht in januari.
We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)quote:
Weet je ZEKER dat je WPA2 AES hebt ingesteld op 802.11N accesspoints?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:39 schreef eleusis het volgende:
[..]
We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)
Echter, alle iPhones en alle Windows-laptops hebben geen enkel probleem.
Allerlei dingen al geprobeerd: 802.11n uitzetten op het AP, 802.11g uitzetten, met InSSIDer een vrij kanaal zoeken en de AP hierop fixen in plaats van auto scannen (dit helpt trouwens enigszins), nieuwe firmware op de router, Macs upgraden naar Snow Leopard, een clean install doen. Andere SSID. WPA i.p.v. WPA2. WEP i.p.v. WPA. D-link AP vervangen door een Airport Extreme. De Airport Extreme in 'interference' mode zetten. Eén meter bij het AP vandaan gaan zitten.
Het meest bizarre is, dat als ik de hardware mee naar huis neem, beide AP's allemaal perfect werken zonder enige aanpassing. (Ik heb thuis ook hetzelfde type AP, zelfde firmware, zelfde instellingen.) Thuis heb ik nog nooit 1 disconnect gehad met precies dezelfde AP en m'n Macbook Air. Maar ook als ik het werk-AP naar huis meeneem, draait het als een zonnetje.
Ik zit nu te denken dat er misschien interferentie is van e.o.a. apparaat, van de buren of van een ander netwerk (er zitten wel echt veel netwerken daar). Maar geen enkele iPhone of Windows-laptop heeft ook maar 1 keer problemen gehad, en geen enkele tering Macbook komt dus het netwerk op! Dus volgens mij hebben Macbooks een chipset of radio die veel minder tolerant is hiervoor.
Hoe fucked up is die shit; ik heb er al meerdere werkdagen, en 2 access points aan verspild. En het ergste is nog wel dat elke fucking mongool met z'n kanker netbook van 200 eur wel gewoon kan internetten
Apple
Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet je ZEKER dat je WPA2 AES hebt ingesteld op 802.11N accesspoints?
Dat WPA misgaat in een 802.11N netwerk is logisch, aangezien WPA officieel geen onderdeel is van 802.11N en WEP is sowieso brak.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!
Waarbijquote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:35 schreef Blistering het volgende:
* Blistering iPhone 3GS 16 gig krijgen gaat vandaag
Nu hoor ik er wel helemaal bij natuurlijk
De Apple-elite, jeweetzellufquote:
Poeh.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:39 schreef eleusis het volgende:
[..]
We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)
Echter, alle iPhones en alle Windows-laptops hebben geen enkel probleem.
Allerlei dingen al geprobeerd: 802.11n uitzetten op het AP, 802.11g uitzetten, met InSSIDer een vrij kanaal zoeken en de AP hierop fixen in plaats van auto scannen (dit helpt trouwens enigszins), nieuwe firmware op de router, Macs upgraden naar Snow Leopard, een clean install doen. Andere SSID. WPA i.p.v. WPA2. WEP i.p.v. WPA. D-link AP vervangen door een Airport Extreme. De Airport Extreme in 'interference' mode zetten. Eén meter bij het AP vandaan gaan zitten.
Het meest bizarre is, dat als ik de hardware mee naar huis neem, beide AP's allemaal perfect werken zonder enige aanpassing. (Ik heb thuis ook hetzelfde type AP, zelfde firmware, zelfde instellingen.) Thuis heb ik nog nooit 1 disconnect gehad met precies dezelfde AP en m'n Macbook Air. Maar ook als ik het werk-AP naar huis meeneem, draait het als een zonnetje.
Ik zit nu te denken dat er misschien interferentie is van e.o.a. apparaat, van de buren of van een ander netwerk (er zitten wel echt veel netwerken daar). Maar geen enkele iPhone of Windows-laptop heeft ook maar 1 keer problemen gehad, en geen enkele tering Macbook komt dus het netwerk op! Dus volgens mij hebben Macbooks een chipset of radio die veel minder tolerant is hiervoor.
Hoe fucked up is die shit; ik heb er al meerdere werkdagen, en 2 access points aan verspild. En het ergste is nog wel dat elke fucking mongool met z'n kanker netbook van 200 eur wel gewoon kan internetten
Apple
Google eens coconutwifi hiermee kun je zien wie op welk kanaal zit heb ook zoiets gehad gewoon thuis metceen ander kanaal werkt het sindsdien wel.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!
Je reply heb ik inderdaad gezien, zie mijn replyquote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:53 schreef Junkie het volgende:
[..]
Heb je mijn reply gezien in het vorige topic?
Heb je gezocht naar updates van het toetsenbord / touchpad? Of met instellingen gespeeld?
(Misschien een voorkeur .plist wissen?)
Oeps overheen gelezen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:36 schreef robbolo het volgende:
[..]
Je reply heb ik inderdaad gezien, zie mijn reply
Updates worden toch automatisch weergegeven, of moet ik hier nog naar op zoek? Ik heb ook met de instellingen gekloot, maar kom niet echt verder....
Heb ik eens gedaan met InSSIDer (zelfde idee maar voor Windows, geeft ook mooie grafiekjes). Dat hielp een klein beetje — van 100% offline zit ik nu iets van 90-95% offline. Eens in de zoveel tijd kan je je toch succesvol aanmelden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:37 schreef Shogo het volgende:
[..]
Google eens coconutwifi hiermee kun je zien wie op welk kanaal zit heb ook zoiets gehad gewoon thuis metceen ander kanaal werkt het sindsdien wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |