Nein!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:03 schreef Pino112 het volgende:
Zal dít dan het topic zijn van de nieuwe MBP's?![]()
Heb je mijn reply gezien in het vorige topic?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 00:32 schreef robbolo het volgende:
Helemaal niemand die me kan vertellen hoe het komt dat mijn touchpad hapert, en wat ik er eventueel aan kan doen? Heb een unibody macbook, gekocht in januari.
We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)quote:
Weet je ZEKER dat je WPA2 AES hebt ingesteld op 802.11N accesspoints?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:39 schreef eleusis het volgende:
[..]
We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)
Echter, alle iPhones en alle Windows-laptops hebben geen enkel probleem.
Allerlei dingen al geprobeerd: 802.11n uitzetten op het AP, 802.11g uitzetten, met InSSIDer een vrij kanaal zoeken en de AP hierop fixen in plaats van auto scannen (dit helpt trouwens enigszins), nieuwe firmware op de router, Macs upgraden naar Snow Leopard, een clean install doen. Andere SSID. WPA i.p.v. WPA2. WEP i.p.v. WPA. D-link AP vervangen door een Airport Extreme. De Airport Extreme in 'interference' mode zetten. Eén meter bij het AP vandaan gaan zitten.
Het meest bizarre is, dat als ik de hardware mee naar huis neem, beide AP's allemaal perfect werken zonder enige aanpassing. (Ik heb thuis ook hetzelfde type AP, zelfde firmware, zelfde instellingen.) Thuis heb ik nog nooit 1 disconnect gehad met precies dezelfde AP en m'n Macbook Air. Maar ook als ik het werk-AP naar huis meeneem, draait het als een zonnetje.
Ik zit nu te denken dat er misschien interferentie is van e.o.a. apparaat, van de buren of van een ander netwerk (er zitten wel echt veel netwerken daar). Maar geen enkele iPhone of Windows-laptop heeft ook maar 1 keer problemen gehad, en geen enkele tering Macbook komt dus het netwerk op! Dus volgens mij hebben Macbooks een chipset of radio die veel minder tolerant is hiervoor.
Hoe fucked up is die shit; ik heb er al meerdere werkdagen, en 2 access points aan verspild. En het ergste is nog wel dat elke fucking mongool met z'n kanker netbook van 200 eur wel gewoon kan internetten
Apple
Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Weet je ZEKER dat je WPA2 AES hebt ingesteld op 802.11N accesspoints?
Dat WPA misgaat in een 802.11N netwerk is logisch, aangezien WPA officieel geen onderdeel is van 802.11N en WEP is sowieso brak.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!
Waarbijquote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:35 schreef Blistering het volgende:
* Blistering iPhone 3GS 16 gig krijgen gaat vandaag
Nu hoor ik er wel helemaal bij natuurlijk
De Apple-elite, jeweetzellufquote:
Poeh.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:39 schreef eleusis het volgende:
[..]
We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)
Echter, alle iPhones en alle Windows-laptops hebben geen enkel probleem.
Allerlei dingen al geprobeerd: 802.11n uitzetten op het AP, 802.11g uitzetten, met InSSIDer een vrij kanaal zoeken en de AP hierop fixen in plaats van auto scannen (dit helpt trouwens enigszins), nieuwe firmware op de router, Macs upgraden naar Snow Leopard, een clean install doen. Andere SSID. WPA i.p.v. WPA2. WEP i.p.v. WPA. D-link AP vervangen door een Airport Extreme. De Airport Extreme in 'interference' mode zetten. Eén meter bij het AP vandaan gaan zitten.
Het meest bizarre is, dat als ik de hardware mee naar huis neem, beide AP's allemaal perfect werken zonder enige aanpassing. (Ik heb thuis ook hetzelfde type AP, zelfde firmware, zelfde instellingen.) Thuis heb ik nog nooit 1 disconnect gehad met precies dezelfde AP en m'n Macbook Air. Maar ook als ik het werk-AP naar huis meeneem, draait het als een zonnetje.
Ik zit nu te denken dat er misschien interferentie is van e.o.a. apparaat, van de buren of van een ander netwerk (er zitten wel echt veel netwerken daar). Maar geen enkele iPhone of Windows-laptop heeft ook maar 1 keer problemen gehad, en geen enkele tering Macbook komt dus het netwerk op! Dus volgens mij hebben Macbooks een chipset of radio die veel minder tolerant is hiervoor.
Hoe fucked up is die shit; ik heb er al meerdere werkdagen, en 2 access points aan verspild. En het ergste is nog wel dat elke fucking mongool met z'n kanker netbook van 200 eur wel gewoon kan internetten
Apple
Google eens coconutwifi hiermee kun je zien wie op welk kanaal zit heb ook zoiets gehad gewoon thuis metceen ander kanaal werkt het sindsdien wel.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:45 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!
Je reply heb ik inderdaad gezien, zie mijn replyquote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:53 schreef Junkie het volgende:
[..]
Heb je mijn reply gezien in het vorige topic?
Heb je gezocht naar updates van het toetsenbord / touchpad? Of met instellingen gespeeld?
(Misschien een voorkeur .plist wissen?)
Oeps overheen gelezen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:36 schreef robbolo het volgende:
[..]
Je reply heb ik inderdaad gezien, zie mijn reply
Updates worden toch automatisch weergegeven, of moet ik hier nog naar op zoek? Ik heb ook met de instellingen gekloot, maar kom niet echt verder....
Heb ik eens gedaan met InSSIDer (zelfde idee maar voor Windows, geeft ook mooie grafiekjes). Dat hielp een klein beetje — van 100% offline zit ik nu iets van 90-95% offline. Eens in de zoveel tijd kan je je toch succesvol aanmelden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:37 schreef Shogo het volgende:
[..]
Google eens coconutwifi hiermee kun je zien wie op welk kanaal zit heb ook zoiets gehad gewoon thuis metceen ander kanaal werkt het sindsdien wel.
Was er net uit idd, toch bedanktquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:12 schreef nelisb het volgende:
Je kan toch aankopen overzetten naar iTunes?
Daarna syncen met je iPhone.
Laat die apples eens gewoon met het 5Ghz ssid connecten. Vliegen ze er dan ook uit?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:31 schreef eleusis het volgende:
[..]
Heb ik eens gedaan met InSSIDer (zelfde idee maar voor Windows, geeft ook mooie grafiekjes). Dat hielp een klein beetje — van 100% offline zit ik nu iets van 90-95% offline. Eens in de zoveel tijd kan je je toch succesvol aanmelden.![]()
Ik zal nog wel eens helemaal aan de andere kant van het spectrum gaan zitten... De Airport wilde op 1 gaan zitten, 8 is het rustigste. Maar dat is de 2.4 band, ik heb geen metertje voor de 5GHz band.
Ga ik doen, als ik de Airport Extreme zover krijg dat hij alleen die band gebruikt (weet niet of dat kan)...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Laat die apples eens gewoon met het 5Ghz ssid connecten. Vliegen ze er dan ook uit?
Op 5Ghz zal je weinig noise hebben.
waarom zou je dat uberhaupt willen? Voor zover ik weet is het een simultanious dualband. Dus laat de macbooks op 5Ghz verbinden en de rest op 2.4.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:52 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ga ik doen, als ik de Airport Extreme zover krijg dat hij alleen die band gebruikt (weet niet of dat kan)...
Ik zou wel willen, maar aan de Macbook-kant kan ik (voor zover ik weet) niet kiezen welke band wordt gebruikt (ik kan daar niet eens 802.11n uitzetten, wat ook nog de issue zou kunnen zijn), en met de standaard (dualband) instellingen van de Airport Extreme gaat het ook niet goed...quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
waarom zou je dat uberhaupt willen? Voor zover ik weet is het een simultanious dualband. Dus laat de macbooks op 5Ghz verbinden en de rest op 2.4.
Natuurlijk kan je aan de mackant niet kiezen, die is gewoon dualband. Afhankelijk van met welk SSID je verbindt verbind ie op 2.4 dan wel 5Ghz.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:59 schreef eleusis het volgende:
[..]
Ik zou wel willen, maar aan de Macbook-kant kan ik (voor zover ik weet) niet kiezen welke band wordt gebruikt (ik kan daar niet eens 802.11n uitzetten, wat ook nog de issue zou kunnen zijn), en met de standaard (dualband) instellingen van de Airport Extreme gaat het ook niet goed...
Wat ik trouwens misschien eens moet proberen is Bootcamp met Vista erop gooien; kijken of Vista het wel voor elkaar krijgt. Een software-issue zou ook nog goed kunnen.
Da's nice!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
verbind ik met de bovenste, ben ik 5Ghz verbonden. Verbind ik met de onderste ben ik op 2.4Ghz verbonden. Het accesspoint is bepalend voor de frequentie.
Hmz, das op zich wel vreemd, want volgens mij zijn macbooks al sinds de eerste 802.11n adapters dualband en is de airport extreme ook simultanious dualband.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef eleusis het volgende:
[..]
Da's nice!
Ik heb alleen geen 2 verschillende SSID's gezien bij mijn Airport... Alleen gewoon de naam die ik kies...
No problemquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:18 schreef Junkie het volgende:
[..]
Oeps overheen gelezen.![]()
Heb je toevallig Windows geïnstalleerd via BootCamp en gebeurd het daar ook?
MBP Penryn - Keyboard + Trackpad randomly stops working
Sowieso het hele herstarten voor een browser update schiet bij mij al in het verkeerde keelgat, maar mijn iMac was ook super sloom na de updatequote:Op zondag 14 maart 2010 09:58 schreef E.T. het volgende:
Hmz... De herstart voor mijn safari-update duurt wel erg langmeer mensen die daar last van hebben??
Je hebt geen muziek van City and Colour in je iTunes?quote:Op zondag 14 maart 2010 16:04 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]
WTF is de iPhone City en Colourhebben ze per ongeluk de namen van de nieuwe iPhone's al vermeld?
Nopequote:Op zondag 14 maart 2010 16:15 schreef Junkie het volgende:
[..]
Je hebt geen muziek van City and Colour in je iTunes?
Cpu kan ruim 80 graden hebben, dus niks om zorgen over te makenquote:Op zondag 14 maart 2010 16:35 schreef Intrepidity het volgende:
Hoe heet mag de CPU van mijn iMac worden? Ik gebruik iStat om de CPU-temperatuur in de menubalk weer te geven, en net tijdens het upgraden van mijn Aperture 2 library naar versie 3 zag ik dat de CPU-temperatuur opliep tot 68 graden. Is dat normaal?![]()
Als mijn vroegere PC zo heet werd had ik er al lang extra koelers bij in gestouwd
1. De Macbook is zo gemaakt dat hij zn warmte o.a. via het toetsenbord laten wegvloeien. Dus aan laten staan en dichtklappen voor een lange tijd is niet aan te raden. Het is daarom ook geen optie in OSX, in de Firmware van de MacBook kan je dit wel activeren, maar ik raad het je niet aan.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:13 schreef Jeeh het volgende:
Sinds afgelopen vrijdag zeer gelukkige eigenaar van een Macbook. Alles werkt tot nu toe als een droom, hij is snel, mooi en eenvoudig in gebruik
Heb echter wel 2 vraagjes:
1. Kan ik iets zodanig instellen dat als ik mijn scherm dichtklap hij niet msn of torrentprogramma's afmeldt? Alleen het licht uitzetten zou genoeg zijn, maar ik kan de instelling niet ontdekken.
2. Is er een combo om alle schermpjes in 1x te minimizen? Onder Windows is dit Ctrl + M volgens mij.
Bij voorbaat dank
Voor zover ik weet is het niet mogelijk alle vensters in één keer te minimaliseren maar je kan met Command (quote:Op zondag 14 maart 2010 17:13 schreef Jeeh het volgende:
Sinds afgelopen vrijdag zeer gelukkige eigenaar van een Macbook. Alles werkt tot nu toe als een droom, hij is snel, mooi en eenvoudig in gebruik
Heb echter wel 2 vraagjes:
1. Kan ik iets zodanig instellen dat als ik mijn scherm dichtklap hij niet msn of torrentprogramma's afmeldt? Alleen het licht uitzetten zou genoeg zijn, maar ik kan de instelling niet ontdekken.
2. Is er een combo om alle schermpjes in 1x te minimizen? Onder Windows is dit Ctrl + M volgens mij.
Bij voorbaat dank
F12 is ook een optie om alles even te verbergen/wegschuiven van bureaublad. (of fn+F12 afhankelijk van hoe je de F toetsen hebt ingesteld via systeemvoorkeuren.)quote:Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef TwyLight het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het niet mogelijk alle vensters in één keer te minimaliseren maar je kan met Command ([ afbeelding ]) - H alle vensters van het huidige programma verbergen en met Command ([ afbeelding ]) - Option ([ afbeelding ]) - H alle andere vensters behalve het huidige programma.
Als je gewoon je bureaublad wil zien is het het makkelijkst om met de rechter muisknop op het Finder icoon in je dock te klikken met Option ([ afbeelding ]) ingedrukt en dan op "Verberg andere" te klikken.
Of je stelt in de systeem voorkeuren Exposé in om alle vensters snel weer te geven of allemaal naar de hoek van het scherm te verplaatsen zodat je het bureaublad ziet.
Heb al geeditquote:Op zondag 14 maart 2010 18:21 schreef TwyLight het volgende:
Bij mij is F12 geluid harder en fn + F12 dashboard
Kom er nu toevallig achter dat F&, F8 en F9 (rew, play/pauze, FF) niet echt goed werkt als je in iPhoto bezig bent en Itunes wil aansturenquote:Op zondag 14 maart 2010 18:25 schreef TwyLight het volgende:
Het wás vroeger F11, dat weet ik nog wel maar tegenwoordig hebben al die knoppen een andere functie op de aluminium toetsenborden.
Doe eens 4 vingers tegelijk over je trackpad naar boven bewegenquote:Op zondag 14 maart 2010 17:13 schreef Jeeh het volgende:
Bij voorbaat dank
Tss, dat dit kan!quote:Apple heeft op zijn website bekend gemaakt wat het zal kosten om de accu's in zijn iPad te vervangen als dat nodig is. Een nieuwe batterij zal bij een onderhoudsbeurt bij Apple 99 dollar kosten. De gebruiker dient vooraf een backup te maken.
De batterij in de iPad is niet verwisselbaar, maar het kan op termijn nodig zijn om deze in de tablet te vervangen. Inmiddels heeft Apple meer duidelijkheid gegeven over zijn vervangingsprogramma: een nieuwe accu voor de iPad zal 99 dollar kosten. Inclusief de verzendkosten komt een Amerikaanse klant uit op 105,95 dollar. De kosten in euro's zijn nog niet bekend gemaakt.
Apple benadrukt dat klanten die een nieuwe accu willen, eerst hun data eerst moeten veiligstellen voordat zij hun tablet naar hen opsturen, bijvoorbeeld met behulp van een backup via iTunes. Ook moeten iPad-bezitters rekening houden met de mogelijkheid dat zij een ander exemplaar van Apple terugkrijgen dan hun oorspronkelijk ingeleverde iPad.
Het is met de geschetste voorwaarden en prijzen van Apple niet ondenkbaar dat er een levendige handel zal ontstaan rondom alternatieve accu's; voor de diverse apparaten van de fabrikant met 'vaste' accu's zijn in ruime mate niet originele batterijen op de markt verkrijgbaar, al dan niet met instructies hoe het apparaat open gemaakt dient te worden.
ook irritant als je iTunes en Spotify open heb: met pauze gaat de ene op pauze, en de ander begint, en dan nog een keer pauze en dan draait het omquote:Op zondag 14 maart 2010 18:31 schreef koffiekoekje het volgende:
[..]
Kom er nu toevallig achter dat F&, F8 en F9 (rew, play/pauze, FF) niet echt goed werkt als je in iPhoto bezig bent en Itunes wil aansturen
http://www.yousoftware.com/tunes/quote:Op zondag 14 maart 2010 23:36 schreef jakkop het volgende:
[..]
ook irritant als je iTunes en Spotify open heb: met pauze gaat de ene op pauze, en de ander begint, en dan nog een keer pauze en dan draait het om
Zie je dit soort bestanden op de schijf staan?quote:Op maandag 15 maart 2010 12:29 schreef VancouverFan het volgende:
Iemand een idee wat ik kan doen als mijn time machine niet meer werkt?
Hij blijft nu de hele tijd staan op "wijzigingen berekenen" en stopt er dan na een tijdje mee.
Is de laatste kopie verwijderen een goed idee? Of juist niet....
Hmmm... Ik heb ook die MyBook. Zal dat bestand een zoeken, weggooien en de boel herstarten.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:09 schreef Junkie het volgende:
[..]
Zie je dit soort bestanden op de schijf staan?
[ afbeelding ]
Time Machine stopped working? Fix it!
Start Menu? Wat is dat nou weer?quote:Op maandag 15 maart 2010 00:10 schreef fyah het volgende:
[..]
http://www.yousoftware.com/tunes/
is ook wel handig, hoef je niet iTunes naar voren te brengen maar kan je pauzeren vanuit het start menu.
Hielp niet. Bleek dat het deel van de schijf dat ik wil gebruiken vol zat. Apple kijkt alleen naar totale schijfruimte en ging die oude nog niet weggooien...quote:Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Hmmm... Ik heb ook die MyBook. Zal dat bestand een zoeken, weggooien en de boel herstarten.
En dan was KingOfMars het enige waar je aan kon denken als nick?quote:Op dinsdag 16 maart 2010 08:29 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nee, gewoon een nieuw account. Had ik zin in, zeg maar!
Bron: http://www.dutchcowboys.nl/video/19246quote:Apple lanceert waarschijnlijk nog dit jaar een nieuwe muziekdienst, die ook mobiel toegang biedt aan alle muziek uit de iTunes-winkel. Deze dienst zal rond de 10 dollar per maand kosten. Dat stelt Rob Reid, expert op het gebied van digitale muziek in deze aflevering (12 minuten). Reid was oprichter van Listen.com, inmiddels eigendom van Real Networks en MTV, dat voor 49% van het bedrijf een kwart miljard dollar betaalde. Hij pionierde eind jaren negentig met een abonneemodel waarbij consumenten voor een vast bedrag per maand vrijwel alle muziek konden beluisteren, maar niet downloaden.
Reid's bronnen binnen Apple melden dat de recente acquisitie van softwarebedrijf Lala waarschijnlijk nog dit jaar zal uitmonden in een vergelijkbare dienst van Apple. Voor een bedrag tussen de 10 en 15 dollar zullen consumenten streaming toegang krijgen tot de gehele iTunes-bibliotheek. Downloaden zou de gebruikelijke 99 cent per nummer kosten.
RozeKoek ofzo had ik nog kunnen begrijpen.. maar 'KingofMars'???quote:
Die zal dan vast uit de App Store geknikkerd worden.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:35 schreef jakkop het volgende:
Kan nu ook al met Spotify.
Je kunt toch je Library op een thuisnetwerk zetten en selecteren? Ik doe hetzelfde met iTunes, dus m.i. zou dat ook moeten werken met iPhoto.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:04 schreef KingOfMars het volgende:
Ben gisteren trouwens wel enorm zoet geweest met mijn foto-bestanden-setup-geneuzel... Echt, als je op meerdere computers met meerder gebruikers 'iets' met foto's wilt doen is dat nog niet makkelijk. Apple zou echt iets als een Apple Home Server (a la Windows Home Server) moeten bakken. Het feit dat iPhoto het niet tot amper doet op networkshares maakt het er niet makkelijker op.
Het hangt nu een beetje van sync tooltjes aan elkaar om alles maar up to date te houden...
iPhoto werkt echt enorm kut op non-HFS formatted lokaties.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Je kunt toch je Library op een thuisnetwerk zetten en selecteren? Ik doe hetzelfde met iTunes, dus m.i. zou dat ook moeten werken met iPhoto.
Nee, ik kam m ergens tegenquote:Op dinsdag 16 maart 2010 15:21 schreef Junkie het volgende:
[..]
Ben jij die krullenbol? [ afbeelding ]
Aha, ok: geen last van non-HFS lokaties hierquote:Op dinsdag 16 maart 2010 17:26 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
iPhoto werkt echt enorm kut op non-HFS formatted lokaties.
Ben benieuwd hoe onze MSCE-mannetjes op Tweakers en Paul Thurrot dit recht gaan lullenquote:Windows Phone 7 zal geen volledige multitask-ondersteuning bieden, volgens Microsoft omdat er te weinig tijd was om het te implementeren. In plaats daarvan slaan applicaties gegevens op en kunnen ze push-notificaties ontvangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |