abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:58:26 #1
11697 Junkie
VideoFreak :)
pi_79081675

Welkom in de Apple Slowchat.
Dé verzamelplaats voor mac-minnend FOK!. Vragen, opmerkingen, speculaties, slap geouwehoer en natte Apple dromen, het kan hier allemaal.

iPhone 3GS
iPhone Dev-team (Jailbreak je iPhone)
iPhone @ T-Mobile

iMac
MacBook
MacBook Pro
MacBook Air
Mac mini
Mac Pro

iPod shuffle
iPod nano
iPod classic
iPod touch

Displays
Apple TV
Time Capsule
Airport Express
Airport Extreme
Xserve

Mac OS X Snow Leopard
iLife '09
iWork '09

Microsoft Office 2008 for Mac

Stores:
Officiële Apple Store
MacStuff.nl (a.o. Hardware geschikt voor jouw Mac)

Apple Communities:
OneMoreThing
MacFreak
MacWereld

Voor de nieuwe (onervaren) Apple gebruiker:
MacMiep
MacInstruct (Engels)

Overig:
[How-To] MacBook Upgraden (YouTube)
Boot Camp

* Junkie zegt: De code voor de OP vind je hier
pi_79081741
333.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 12 maart 2010 @ 23:03:30 #3
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_79081850
Zal dít dan het topic zijn van de nieuwe MBP's?
pi_79081901
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:03 schreef Pino112 het volgende:
Zal dít dan het topic zijn van de nieuwe MBP's?
Nein!
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_79081911
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:06:00 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79081953
Apple.

Ik heb het even fucking gehad.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_79085200
Helemaal niemand die me kan vertellen hoe het komt dat mijn touchpad hapert, en wat ik er eventueel aan kan doen? Heb een unibody macbook, gekocht in januari.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 03:53:09 #8
11697 Junkie
pi_79088369
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 00:32 schreef robbolo het volgende:
Helemaal niemand die me kan vertellen hoe het komt dat mijn touchpad hapert, en wat ik er eventueel aan kan doen? Heb een unibody macbook, gekocht in januari.
Heb je mijn reply gezien in het vorige topic?

Heb je gezocht naar updates van het toetsenbord / touchpad? Of met instellingen gespeeld?

(Misschien een voorkeur .plist wissen?)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 08:21:58 #9
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79088801
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:06 schreef eleusis het volgende:
Apple.

Ik heb het even fucking gehad.
tisser?
  zaterdag 13 maart 2010 @ 08:39:06 #10
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79088866
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

tisser?
We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)

Echter, alle iPhones en alle Windows-laptops hebben geen enkel probleem.

Allerlei dingen al geprobeerd: 802.11n uitzetten op het AP, 802.11g uitzetten, met InSSIDer een vrij kanaal zoeken en de AP hierop fixen in plaats van auto scannen (dit helpt trouwens enigszins), nieuwe firmware op de router, Macs upgraden naar Snow Leopard, een clean install doen. Andere SSID. WPA i.p.v. WPA2. WEP i.p.v. WPA. D-link AP vervangen door een Airport Extreme. De Airport Extreme in 'interference' mode zetten. Eén meter bij het AP vandaan gaan zitten.

Het meest bizarre is, dat als ik de hardware mee naar huis neem, beide AP's allemaal perfect werken zonder enige aanpassing. (Ik heb thuis ook hetzelfde type AP, zelfde firmware, zelfde instellingen.) Thuis heb ik nog nooit 1 disconnect gehad met precies dezelfde AP en m'n Macbook Air. Maar ook als ik het werk-AP naar huis meeneem, draait het als een zonnetje.

Ik zit nu te denken dat er misschien interferentie is van e.o.a. apparaat, van de buren of van een ander netwerk (er zitten wel echt veel netwerken daar). Maar geen enkele iPhone of Windows-laptop heeft ook maar 1 keer problemen gehad, en geen enkele tering Macbook komt dus het netwerk op! Dus volgens mij hebben Macbooks een chipset of radio die veel minder tolerant is hiervoor.

Hoe fucked up is die shit; ik heb er al meerdere werkdagen, en 2 access points aan verspild. En het ergste is nog wel dat elke fucking mongool met z'n kanker netbook van 200 eur wel gewoon kan internetten

Apple
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_79088874
TVP
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 08:43:27 #12
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79088886
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:39 schreef eleusis het volgende:

[..]

We hebben op kantoor 4 Macbooks die allemaal dezelfde problemen hebben met wifi (Connection timeouts bij het verbinden met het netwerk; vaak kunnen ze het netwerk niet zien; reboots nodig; Airport related foutmeldingen in de console; soms wel aanmelden bij het AP maar geen traffic mogelijk; heel lage bandbreedte; et cetera. 90% van de tijd is het extreme shit.)

Allerlei dingen al geprobeerd: 802.11n uitzetten op het AP, 802.11g uitzetten, met InSSIDer een vrij kanaal zoeken en de AP hierop fixen in plaats van auto scannen (dit helpt trouwens enigszins), nieuwe firmware op de router, Macs upgraden naar Snow Leopard, een clean install doen. Andere SSID. WPA i.p.v. WPA2. WEP i.p.v. WPA. D-link AP vervangen door een Airport Extreme. De Airport Extreme in 'interference' mode zetten. Eén meter bij het AP vandaan gaan zitten.

Het meest bizarre is, dat als ik de hardware mee naar huis neem, beide AP's allemaal perfect werken zonder enige aanpassing. (Ik heb thuis ook hetzelfde type AP, zelfde firmware, zelfde instellingen.) Thuis heb ik nog nooit 1 disconnect gehad met precies dezelfde AP en m'n Macbook Air. Maar ook als ik het werk-AP naar huis meeneem, draait het als een zonnetje.

Ik zit nu te denken dat er misschien interferentie is van e.o.a. apparaat, van de buren of van een ander netwerk (er zitten wel echt veel netwerken daar). Maar geen enkele iPhone of Windows-laptop heeft ook maar 1 keer problemen gehad, en geen enkele tering Macbook komt dus het netwerk op! Dus volgens mij hebben Macbooks een chipset of radio die veel minder tolerant is hiervoor.

Hoe fucked up is die shit; ik heb er al meerdere werkdagen, en 2 access points aan verspild. En het ergste is nog wel dat elke fucking mongool met z'n kanker netbook van 200 eur wel gewoon kan internetten

Apple
Weet je ZEKER dat je WPA2 AES hebt ingesteld op 802.11N accesspoints?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 08:44:19 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79088895
Overigens hebben macbooks atheros of broadcom radio's.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 08:45:18 #14
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79088906
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:43 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Weet je ZEKER dat je WPA2 AES hebt ingesteld op 802.11N accesspoints?
Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 08:49:20 #15
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79088926
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:45 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ja zeker; WPA2 personal met AES. Maar vergeet niet dat het op kantoor ook misgaat met WPA en WEP he! En dat thuis exact dezelfde setup (zelfde type/firmware AP; maar ook als ik de werk-AP in de tas meeneem, zonder wijzigingen) al twee jaar werkt zonder 1 bug!
Dat WPA misgaat in een 802.11N netwerk is logisch, aangezien WPA officieel geen onderdeel is van 802.11N en WEP is sowieso brak.

De issues die je beschrijft zijn typerend voor WPA op een 802.11N netwerk namelijk. Maar erg vreemd. Probeer in ieder geval een kanaal zover mogelijk van het kanaal waar je nu zit. Of probeer de macbooks op de Airport Extreme op 5Ghz te verbinden ipv 2.4Ghz. Dan zal interferentie uitgesloten zijn.
pi_79089335
* Blistering iPhone 3GS 16 gig krijgen gaat vandaag

Nu hoor ik er wel helemaal bij natuurlijk
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 09:45:15 #17
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_79089460
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:35 schreef Blistering het volgende:
* Blistering iPhone 3GS 16 gig krijgen gaat vandaag

Nu hoor ik er wel helemaal bij natuurlijk
Waarbij
pi_79089469
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:45 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Waarbij
De Apple-elite, jeweetzelluf .

Alhoewel ik al wel een iPod Touch, iPod classic etc had. (Eerstgenoemde staat in de verkoop, check V&A plx!).

M'goed, nu nog een iMac 27''. Wie doneert?
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_79089828
Apple. Use. You Must.
Calmer than you are
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:33:22 #20
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_79090158
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:39 schreef eleusis het volgende:

[..]

Apple
Poeh.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_79090233
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:45 schreef eleusis het volgende:

[..]

Google eens coconutwifi hiermee kun je zien wie op welk kanaal zit heb ook zoiets gehad gewoon thuis metceen ander kanaal werkt het sindsdien wel.
pi_79092880
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 03:53 schreef Junkie het volgende:

[..]

Heb je mijn reply gezien in het vorige topic?

Heb je gezocht naar updates van het toetsenbord / touchpad? Of met instellingen gespeeld?

(Misschien een voorkeur .plist wissen?)
Je reply heb ik inderdaad gezien, zie mijn reply

Updates worden toch automatisch weergegeven, of moet ik hier nog naar op zoek? Ik heb ook met de instellingen gekloot, maar kom niet echt verder....
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:18:12 #23
11697 Junkie
pi_79094176
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:36 schreef robbolo het volgende:

[..]

Je reply heb ik inderdaad gezien, zie mijn reply

Updates worden toch automatisch weergegeven, of moet ik hier nog naar op zoek? Ik heb ook met de instellingen gekloot, maar kom niet echt verder....
Oeps overheen gelezen.

Heb je toevallig Windows geïnstalleerd via BootCamp en gebeurd het daar ook?
MBP Penryn - Keyboard + Trackpad randomly stops working
  zaterdag 13 maart 2010 @ 13:31:11 #24
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79094529
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:37 schreef Shogo het volgende:

[..]

Google eens coconutwifi hiermee kun je zien wie op welk kanaal zit heb ook zoiets gehad gewoon thuis metceen ander kanaal werkt het sindsdien wel.
Heb ik eens gedaan met InSSIDer (zelfde idee maar voor Windows, geeft ook mooie grafiekjes). Dat hielp een klein beetje — van 100% offline zit ik nu iets van 90-95% offline. Eens in de zoveel tijd kan je je toch succesvol aanmelden.

Ik zal nog wel eens helemaal aan de andere kant van het spectrum gaan zitten... De Airport wilde op 1 gaan zitten, 8 is het rustigste. Maar dat is de 2.4 band, ik heb geen metertje voor de 5GHz band.
pi_79095442
Zeg, ik zit een beetje met een irritant iets. Heb een paar applicaties gekocht op m'n iPod Touch (gewoon direct via de apple store op de ipod dus) en die staan nu niet in itunes.

Nu heb ik een iPhone, waar ik ook graag die applicaties op wil zetten. Maar hoe ga ik dat nu aanpakken? Moet ik ze nu nóg een keer kopen ofzo?
pi_79095680
Je kan toch aankopen overzetten naar iTunes?
Daarna syncen met je iPhone.
pi_79095724
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:12 schreef nelisb het volgende:
Je kan toch aankopen overzetten naar iTunes?
Daarna syncen met je iPhone.
Was er net uit idd, toch bedankt
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 14:15:16 #28
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79095749
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:31 schreef eleusis het volgende:

[..]

Heb ik eens gedaan met InSSIDer (zelfde idee maar voor Windows, geeft ook mooie grafiekjes). Dat hielp een klein beetje — van 100% offline zit ik nu iets van 90-95% offline. Eens in de zoveel tijd kan je je toch succesvol aanmelden.

Ik zal nog wel eens helemaal aan de andere kant van het spectrum gaan zitten... De Airport wilde op 1 gaan zitten, 8 is het rustigste. Maar dat is de 2.4 band, ik heb geen metertje voor de 5GHz band.
Laat die apples eens gewoon met het 5Ghz ssid connecten. Vliegen ze er dan ook uit?

Op 5Ghz zal je weinig noise hebben.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:52:43 #29
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79096758
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:15 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Laat die apples eens gewoon met het 5Ghz ssid connecten. Vliegen ze er dan ook uit?

Op 5Ghz zal je weinig noise hebben.
Ga ik doen, als ik de Airport Extreme zover krijg dat hij alleen die band gebruikt (weet niet of dat kan)...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 14:55:25 #30
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79096824
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:52 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ga ik doen, als ik de Airport Extreme zover krijg dat hij alleen die band gebruikt (weet niet of dat kan)...
waarom zou je dat uberhaupt willen? Voor zover ik weet is het een simultanious dualband. Dus laat de macbooks op 5Ghz verbinden en de rest op 2.4.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 14:59:38 #31
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79096929
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:55 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

waarom zou je dat uberhaupt willen? Voor zover ik weet is het een simultanious dualband. Dus laat de macbooks op 5Ghz verbinden en de rest op 2.4.
Ik zou wel willen, maar aan de Macbook-kant kan ik (voor zover ik weet) niet kiezen welke band wordt gebruikt (ik kan daar niet eens 802.11n uitzetten, wat ook nog de issue zou kunnen zijn), en met de standaard (dualband) instellingen van de Airport Extreme gaat het ook niet goed...

Wat ik trouwens misschien eens moet proberen is Bootcamp met Vista erop gooien; kijken of Vista het wel voor elkaar krijgt. Een software-issue zou ook nog goed kunnen.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 16:18:04 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79099238
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 14:59 schreef eleusis het volgende:

[..]

Ik zou wel willen, maar aan de Macbook-kant kan ik (voor zover ik weet) niet kiezen welke band wordt gebruikt (ik kan daar niet eens 802.11n uitzetten, wat ook nog de issue zou kunnen zijn), en met de standaard (dualband) instellingen van de Airport Extreme gaat het ook niet goed...

Wat ik trouwens misschien eens moet proberen is Bootcamp met Vista erop gooien; kijken of Vista het wel voor elkaar krijgt. Een software-issue zou ook nog goed kunnen.
Natuurlijk kan je aan de mackant niet kiezen, die is gewoon dualband. Afhankelijk van met welk SSID je verbindt verbind ie op 2.4 dan wel 5Ghz.

Zie bijvoorbeeld bij mij thuis:

verbind ik met de bovenste, ben ik 5Ghz verbonden. Verbind ik met de onderste ben ik op 2.4Ghz verbonden. Het accesspoint is bepalend voor de frequentie.
  zaterdag 13 maart 2010 @ 16:19:59 #33
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_79099293
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:18 schreef Swetsenegger het volgende:
verbind ik met de bovenste, ben ik 5Ghz verbonden. Verbind ik met de onderste ben ik op 2.4Ghz verbonden. Het accesspoint is bepalend voor de frequentie.
Da's nice!

Ik heb alleen geen 2 verschillende SSID's gezien bij mijn Airport... Alleen gewoon de naam die ik kies...
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 maart 2010 @ 16:22:17 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_79099357
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 16:19 schreef eleusis het volgende:

[..]

Da's nice!

Ik heb alleen geen 2 verschillende SSID's gezien bij mijn Airport... Alleen gewoon de naam die ik kies...
Hmz, das op zich wel vreemd, want volgens mij zijn macbooks al sinds de eerste 802.11n adapters dualband en is de airport extreme ook simultanious dualband.
pi_79100005
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:18 schreef Junkie het volgende:

[..]

Oeps overheen gelezen.

Heb je toevallig Windows geïnstalleerd via BootCamp en gebeurd het daar ook?
MBP Penryn - Keyboard + Trackpad randomly stops working
No problem
Nope, heb geen windows geïnstalleerd.... Heb ff gegoogled maar heb nergens dezelfde problemen gevonden. Denk dat ik m toch maar een keer terug moet brengen :S
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 maart 2010 @ 08:08:45 #36
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
  zondag 14 maart 2010 @ 09:58:07 #37
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79119248
Hmz... De herstart voor mijn safari-update duurt wel erg lang meer mensen die daar last van hebben??
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79129801

WTF is de iPhone City en Colour hebben ze per ongeluk de namen van de nieuwe iPhone's al vermeld?
pi_79129845
quote:
Op zondag 14 maart 2010 09:58 schreef E.T. het volgende:
Hmz... De herstart voor mijn safari-update duurt wel erg lang meer mensen die daar last van hebben??
Sowieso het hele herstarten voor een browser update schiet bij mij al in het verkeerde keelgat, maar mijn iMac was ook super sloom na de update een half uurtje ofzo
  zondag 14 maart 2010 @ 16:15:22 #40
11697 Junkie
pi_79130288
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:04 schreef TwyLight het volgende:
[ afbeelding ]

WTF is de iPhone City en Colour hebben ze per ongeluk de namen van de nieuwe iPhone's al vermeld?
Je hebt geen muziek van City and Colour in je iTunes?
pi_79130323
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:15 schreef Junkie het volgende:

[..]

Je hebt geen muziek van City and Colour in je iTunes?
Nope en ik kan ook helemaal niks op Google vinden of Apple blogs hierover

vreemd
pi_79130381
Oh, wacht. die melding kreeg toen de iPhone van m'n vriendin aangesloten was. Die heeft volgens mij wel muziek van City and Colour
pi_79131180
Hoe heet mag de CPU van mijn iMac worden? Ik gebruik iStat om de CPU-temperatuur in de menubalk weer te geven, en net tijdens het upgraden van mijn Aperture 2 library naar versie 3 zag ik dat de CPU-temperatuur opliep tot 68 graden. Is dat normaal?
Als mijn vroegere PC zo heet werd had ik er al lang extra koelers bij in gestouwd
  zondag 14 maart 2010 @ 16:54:59 #44
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_79132129
quote:
Op zondag 14 maart 2010 16:35 schreef Intrepidity het volgende:
Hoe heet mag de CPU van mijn iMac worden? Ik gebruik iStat om de CPU-temperatuur in de menubalk weer te geven, en net tijdens het upgraden van mijn Aperture 2 library naar versie 3 zag ik dat de CPU-temperatuur opliep tot 68 graden. Is dat normaal?
Als mijn vroegere PC zo heet werd had ik er al lang extra koelers bij in gestouwd
Cpu kan ruim 80 graden hebben, dus niks om zorgen over te maken
pi_79132874
Sinds afgelopen vrijdag zeer gelukkige eigenaar van een Macbook. Alles werkt tot nu toe als een droom, hij is snel, mooi en eenvoudig in gebruik

Heb echter wel 2 vraagjes:

1. Kan ik iets zodanig instellen dat als ik mijn scherm dichtklap hij niet msn of torrentprogramma's afmeldt? Alleen het licht uitzetten zou genoeg zijn, maar ik kan de instelling niet ontdekken.

2. Is er een combo om alle schermpjes in 1x te minimizen? Onder Windows is dit Ctrl + M volgens mij.

Bij voorbaat dank
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
  zondag 14 maart 2010 @ 17:22:56 #46
11697 Junkie
pi_79133407
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:13 schreef Jeeh het volgende:
Sinds afgelopen vrijdag zeer gelukkige eigenaar van een Macbook. Alles werkt tot nu toe als een droom, hij is snel, mooi en eenvoudig in gebruik

1. Kan ik iets zodanig instellen dat als ik mijn scherm dichtklap hij niet msn of torrentprogramma's afmeldt? Alleen het licht uitzetten zou genoeg zijn, maar ik kan de instelling niet ontdekken.

2. Is er een combo om alle schermpjes in 1x te minimizen? Onder Windows is dit Ctrl + M volgens mij.

Bij voorbaat dank
1. De Macbook is zo gemaakt dat hij zn warmte o.a. via het toetsenbord laten wegvloeien. Dus aan laten staan en dichtklappen voor een lange tijd is niet aan te raden. Het is daarom ook geen optie in OSX, in de Firmware van de MacBook kan je dit wel activeren, maar ik raad het je niet aan.
Met de helderheid knop kan je het scherm wel dimmen. En dan kan je de klep openlaten staan.

2 Option-Command-M - Minimize all windows - http://support.apple.com/kb/HT1343
En neem eens een kijkje wat Exposé is.
http://www.apple.com/macosx/what-is-macosx/expose.html
pi_79133691
Thx

Zal me wat verder verdiepen in alle commands.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_79133713
quote:

Bij voorbaat dank
Voor zover ik weet is het niet mogelijk alle vensters in één keer te minimaliseren maar je kan met Command () - H alle vensters van het huidige programma verbergen en met Command () - Option () - H alle andere vensters behalve het huidige programma.

Als je gewoon je bureaublad wil zien is het het makkelijkst om met de rechter muisknop op het Finder icoon in je dock te klikken met Option () ingedrukt en dan op "Verberg andere" te klikken.

Of je stelt in de systeem voorkeuren Exposé in om alle vensters snel weer te geven of allemaal naar de hoek van het scherm te verplaatsen zodat je het bureaublad ziet.

zondag 14 maart 2010 @ 18:19:43 #49
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_79135974
quote:
Op zondag 14 maart 2010 17:29 schreef TwyLight het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het niet mogelijk alle vensters in één keer te minimaliseren maar je kan met Command ([ afbeelding ]) - H alle vensters van het huidige programma verbergen en met Command ([ afbeelding ]) - Option ([ afbeelding ]) - H alle andere vensters behalve het huidige programma.

Als je gewoon je bureaublad wil zien is het het makkelijkst om met de rechter muisknop op het Finder icoon in je dock te klikken met Option ([ afbeelding ]) ingedrukt en dan op "Verberg andere" te klikken.

Of je stelt in de systeem voorkeuren Exposé in om alle vensters snel weer te geven of allemaal naar de hoek van het scherm te verplaatsen zodat je het bureaublad ziet.

F12 is ook een optie om alles even te verbergen/wegschuiven van bureaublad. (of fn+F12 afhankelijk van hoe je de F toetsen hebt ingesteld via systeemvoorkeuren.)

Meende iig dat F12 standaard was, wat in bovenstaande afbeelding F11 is.
pi_79136089
Bij mij is F12 geluid harder en fn + F12 dashboard
  zondag 14 maart 2010 @ 18:24:10 #51
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_79136181
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:21 schreef TwyLight het volgende:
Bij mij is F12 geluid harder en fn + F12 dashboard
Heb al geedit

Of ik heb 't ooit veranderd, of het is bij de iMac standaard anders ingesteld.
pi_79136235
Het wás vroeger F11, dat weet ik nog wel maar tegenwoordig hebben al die knoppen een andere functie op de aluminium toetsenborden.
  zondag 14 maart 2010 @ 18:31:59 #53
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_79136547
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:25 schreef TwyLight het volgende:
Het wás vroeger F11, dat weet ik nog wel maar tegenwoordig hebben al die knoppen een andere functie op de aluminium toetsenborden.
Kom er nu toevallig achter dat F&, F8 en F9 (rew, play/pauze, FF) niet echt goed werkt als je in iPhoto bezig bent en Itunes wil aansturen
  zondag 14 maart 2010 @ 19:23:46 #54
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_79138543
quote:

Bij voorbaat dank
Doe eens 4 vingers tegelijk over je trackpad naar boven bewegen
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Sport / Supervogel zondag 14 maart 2010 @ 19:28:58 #55
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_79138765
http://tweakers.net/nieuw(...)-kost-99-dollar.html
quote:
Apple heeft op zijn website bekend gemaakt wat het zal kosten om de accu's in zijn iPad te vervangen als dat nodig is. Een nieuwe batterij zal bij een onderhoudsbeurt bij Apple 99 dollar kosten. De gebruiker dient vooraf een backup te maken.

De batterij in de iPad is niet verwisselbaar, maar het kan op termijn nodig zijn om deze in de tablet te vervangen. Inmiddels heeft Apple meer duidelijkheid gegeven over zijn vervangingsprogramma: een nieuwe accu voor de iPad zal 99 dollar kosten. Inclusief de verzendkosten komt een Amerikaanse klant uit op 105,95 dollar. De kosten in euro's zijn nog niet bekend gemaakt.

Apple benadrukt dat klanten die een nieuwe accu willen, eerst hun data eerst moeten veiligstellen voordat zij hun tablet naar hen opsturen, bijvoorbeeld met behulp van een backup via iTunes. Ook moeten iPad-bezitters rekening houden met de mogelijkheid dat zij een ander exemplaar van Apple terugkrijgen dan hun oorspronkelijk ingeleverde iPad.

Het is met de geschetste voorwaarden en prijzen van Apple niet ondenkbaar dat er een levendige handel zal ontstaan rondom alternatieve accu's; voor de diverse apparaten van de fabrikant met 'vaste' accu's zijn in ruime mate niet originele batterijen op de markt verkrijgbaar, al dan niet met instructies hoe het apparaat open gemaakt dient te worden.
Tss, dat dit kan!
  zondag 14 maart 2010 @ 19:31:46 #56
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_79138875
Dat dit kan in Nederland!
  Redactie Sport / Supervogel zondag 14 maart 2010 @ 19:33:20 #57
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_79138936
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:31 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Dat dit kan in Nederland!
Nee, want de iPad is er nog niet he in NL
pi_79153609
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:31 schreef koffiekoekje het volgende:

[..]

Kom er nu toevallig achter dat F&, F8 en F9 (rew, play/pauze, FF) niet echt goed werkt als je in iPhoto bezig bent en Itunes wil aansturen
ook irritant als je iTunes en Spotify open heb: met pauze gaat de ene op pauze, en de ander begint, en dan nog een keer pauze en dan draait het om
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79155082
quote:
Op zondag 14 maart 2010 23:36 schreef jakkop het volgende:

[..]

ook irritant als je iTunes en Spotify open heb: met pauze gaat de ene op pauze, en de ander begint, en dan nog een keer pauze en dan draait het om
http://www.yousoftware.com/tunes/

is ook wel handig, hoef je niet iTunes naar voren te brengen maar kan je pauzeren vanuit het start menu.
graag verwijderen
pi_79155123

MOAR DISPLAYS
graag verwijderen
pi_79161833
gelukkig was een weekend weg, maar er zijn nog geen nieuwe mbp
pi_79164369
Iemand een idee wat ik kan doen als mijn time machine niet meer werkt?

Hij blijft nu de hele tijd staan op "wijzigingen berekenen" en stopt er dan na een tijdje mee.

Is de laatste kopie verwijderen een goed idee? Of juist niet....
Leaf
  maandag 15 maart 2010 @ 13:09:57 #63
11697 Junkie
pi_79165783
quote:
Op maandag 15 maart 2010 12:29 schreef VancouverFan het volgende:
Iemand een idee wat ik kan doen als mijn time machine niet meer werkt?

Hij blijft nu de hele tijd staan op "wijzigingen berekenen" en stopt er dan na een tijdje mee.

Is de laatste kopie verwijderen een goed idee? Of juist niet....
Zie je dit soort bestanden op de schijf staan?

Time Machine stopped working? Fix it!
pi_79166467
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:09 schreef Junkie het volgende:

[..]

Zie je dit soort bestanden op de schijf staan?

[ afbeelding ]
Time Machine stopped working? Fix it!
Hmmm... Ik heb ook die MyBook. Zal dat bestand een zoeken, weggooien en de boel herstarten.
Leaf
pi_79168602
Weet iemand dit?

Op de 2 lege plekken staan de icoontjes van Safari en Firefox. Deze zijn opeens weg. Ik kan ze van uit de programma map wel weer neer zetten,maar dan staan ze er dubbel. 1 onzichtbaar en 1 zichtbaar.
  maandag 15 maart 2010 @ 14:24:24 #66
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_79168655
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:10 schreef fyah het volgende:

[..]

http://www.yousoftware.com/tunes/

is ook wel handig, hoef je niet iTunes naar voren te brengen maar kan je pauzeren vanuit het start menu.
Start Menu? Wat is dat nou weer?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 15 maart 2010 @ 14:31:48 #67
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_79168919
Mijn toetsenbord van mijn MBP geeft opeens geen licht meer viel mij laatst zomaar op :S
pi_79168934
quote:
Op maandag 15 maart 2010 13:28 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Hmmm... Ik heb ook die MyBook. Zal dat bestand een zoeken, weggooien en de boel herstarten.
Hielp niet. Bleek dat het deel van de schijf dat ik wil gebruiken vol zat. Apple kijkt alleen naar totale schijfruimte en ging die oude nog niet weggooien...
Eens kijken of dat anders kan.
Leaf
  maandag 15 maart 2010 @ 14:34:08 #69
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_79169003
Ik heb het al
pi_79178084
quote:
Op maandag 15 maart 2010 14:24 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Start Menu? Wat is dat nou weer?
oh shit nee. gewoon menu
graag verwijderen
  Redactie Games maandag 15 maart 2010 @ 23:28:44 #71
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_79192987

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_79198006
Hallo, het is mij, J.

Tvp dus.
pi_79198380
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:04 schreef KingOfMars het volgende:
Hallo, het is mij, J.

Tvp dus.
Ook een ban ad broek?
Calmer than you are
pi_79198387
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:29 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Ook een ban ad broek?
Nee, gewoon een nieuw account. Had ik zin in, zeg maar!
pi_79198494
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:29 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Nee, gewoon een nieuw account. Had ik zin in, zeg maar!
En dan was KingOfMars het enige waar je aan kon denken als nick?
Calmer than you are
pi_79198611
Ik ben niet zo creatief. Daarom heb ik ook een Mek.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 09:19:44 #77
110163 koffiekoekje
Mag ook bij de thee...
pi_79199169
Wat leuk dat Mars nu een koning heeft
pi_79202058
Ben gisteren trouwens wel enorm zoet geweest met mijn foto-bestanden-setup-geneuzel... Echt, als je op meerdere computers met meerder gebruikers 'iets' met foto's wilt doen is dat nog niet makkelijk. Apple zou echt iets als een Apple Home Server (a la Windows Home Server) moeten bakken. Het feit dat iPhoto het niet tot amper doet op networkshares maakt het er niet makkelijker op.

Het hangt nu een beetje van sync tooltjes aan elkaar om alles maar up to date te houden...
pi_79202473
quote:
Apple lanceert waarschijnlijk nog dit jaar een nieuwe muziekdienst, die ook mobiel toegang biedt aan alle muziek uit de iTunes-winkel. Deze dienst zal rond de 10 dollar per maand kosten. Dat stelt Rob Reid, expert op het gebied van digitale muziek in deze aflevering (12 minuten). Reid was oprichter van Listen.com, inmiddels eigendom van Real Networks en MTV, dat voor 49% van het bedrijf een kwart miljard dollar betaalde. Hij pionierde eind jaren negentig met een abonneemodel waarbij consumenten voor een vast bedrag per maand vrijwel alle muziek konden beluisteren, maar niet downloaden.

Reid's bronnen binnen Apple melden dat de recente acquisitie van softwarebedrijf Lala waarschijnlijk nog dit jaar zal uitmonden in een vergelijkbare dienst van Apple. Voor een bedrag tussen de 10 en 15 dollar zullen consumenten streaming toegang krijgen tot de gehele iTunes-bibliotheek. Downloaden zou de gebruikelijke 99 cent per nummer kosten.
Bron: http://www.dutchcowboys.nl/video/19246
pi_79202519
Tien dollar per maand vind ik redelijk. Vooral als het mooi aan m'n iPhone gekoppeld kan worden. Vaak ben ik een nummer of CD na een maandje ofzo toch wel weer zat dus die hoef ik dan toch niet te hebben. As je voor 10 dollar alles kunt afkopen, prima!
pi_79203047
Kan nu ook al met Spotify.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79203095
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:35 schreef jakkop het volgende:
Mja, ik ga dan toch graag voor de Apple integratie. Dus via iTunes etc.
pi_79203129
Iemand dit wel eens geprobeerd?

http://www.fatcatsoftware.com/iplm/
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:51:29 #84
11697 Junkie
pi_79203641
quote:
Die werkt toch niet in NL?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:25:34 #85
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_79205010
Ik gebruik thuis altijd Grooveshark, daar is schijnbaar ook een app voor, maar alleen op gejailbreakte iPhones. www.grooveshark.com
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:31:05 #86
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_79205215
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:04 schreef KingOfMars het volgende:
Hallo, het is mij, J.

Tvp dus.
RozeKoek ofzo had ik nog kunnen begrijpen.. maar 'KingofMars'???
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_79206574
quote:
Die zal dan vast uit de App Store geknikkerd worden.
pi_79206730
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:51 schreef Junkie het volgende:

[..]

Die werkt toch niet in NL?
Premium (=betaald, en met handheld-support) is internationaal.
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_79207170
iPad besteld.
pi_79207702
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:19 schreef Maravilla het volgende:
iPad besteld.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:44:02 #92
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_79208090
quote:
iPad besteld.
Check mijn band Glorybox
pi_79210074
tvp
Work hard, play harder!
Last.fm
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:21:14 #94
11697 Junkie
pi_79212284
quote:
Op maandag 15 maart 2010 00:12 schreef fyah het volgende:
[ afbeelding ]

MOAR DISPLAYS
Ben jij die krullenbol?
pi_79217163
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:04 schreef KingOfMars het volgende:
Ben gisteren trouwens wel enorm zoet geweest met mijn foto-bestanden-setup-geneuzel... Echt, als je op meerdere computers met meerder gebruikers 'iets' met foto's wilt doen is dat nog niet makkelijk. Apple zou echt iets als een Apple Home Server (a la Windows Home Server) moeten bakken. Het feit dat iPhoto het niet tot amper doet op networkshares maakt het er niet makkelijker op.

Het hangt nu een beetje van sync tooltjes aan elkaar om alles maar up to date te houden...
Je kunt toch je Library op een thuisnetwerk zetten en selecteren? Ik doe hetzelfde met iTunes, dus m.i. zou dat ook moeten werken met iPhoto.
Calmer than you are
pi_79217190
quote:
iPad besteld.
Hoe? Wat? Waar?!
Calmer than you are
pi_79217805
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:06 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Je kunt toch je Library op een thuisnetwerk zetten en selecteren? Ik doe hetzelfde met iTunes, dus m.i. zou dat ook moeten werken met iPhoto.
iPhoto werkt echt enorm kut op non-HFS formatted lokaties.
pi_79219233
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:21 schreef Junkie het volgende:

[..]

Ben jij die krullenbol? [ afbeelding ]
Nee, ik kam m ergens tegen Vroeg me af wat hij met 2 mac pro's onder 4 schermen doet
graag verwijderen
pi_79219955
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 17:26 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

iPhoto werkt echt enorm kut op non-HFS formatted lokaties.
Aha, ok: geen last van non-HFS lokaties hier

Overigens: http://tweakers.net/nieuw(...)gens-tijdgebrek.html
quote:
Windows Phone 7 zal geen volledige multitask-ondersteuning bieden, volgens Microsoft omdat er te weinig tijd was om het te implementeren. In plaats daarvan slaan applicaties gegevens op en kunnen ze push-notificaties ontvangen.
Ben benieuwd hoe onze MSCE-mannetjes op Tweakers en Paul Thurrot dit recht gaan lullen
Calmer than you are
pi_79220052
Dat trucje wat Apple trouwens flikt voor vervanging van de batterij voor $99 gaat in Nederland niet werken. *mompelt iets met Consumentenrecht*.

Maar iemand al enig idee wanneer de iPad naar Nederland komt? Begin van deze maand stond er nog eind april, maar later had Apple dat weggehaald natuurlijk. Verwacht nog wel dat-ie in NL te koop zal zijn, niet? Anders best wel lomp dat een van de standaardtalen Nederlands is Ik gok mei of juni.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')