Verder is het natuurlijk ook gewoon de ondernemer die zelf beslist hoe hij zijn klanten bediend, en gelukkig kan ik daar op een kapitalistische wijze op reageren door een ander terras op te zoeken. Maar ik vond het zeker geen prettige ervaring om in Nederland naar Nederlandstalige bediening te moeten zoeken. En paar buitenlanders die hier een zakcentje komen verdienen vind ik prima, maar het moet niet te gek worden, en dat vond ik het zeker wel in Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:34 schreef speknek het volgende:
In principe zouden ze moeten weten wat witbier is als je het bestelt. Maar leuk toch man, expats die een tijdje hier wonen en werken.
Ja want al die expats, toeristen en migranten willen dan vast net zo graag naar lutjebroek als naar Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:26 schreef Johan_Haas_ het volgende:
Ik kom wel eens in Amsterdam, en als ik daar rondloop heb ik wel eens het gevoel "dit is mijn land niet meer". Ze praten daar bijna overal Engels of andere talen en nauwelijks nog Nederlands, en bijna overal zie je buitenlanders. Minder dan de helft van de Amsterdammers zijn nog Nederlands van oorsprong.
Ik hoop niet dat we hetzelfde in heel Nederland krijgen onder Cohen
OMG, jij bent echt dommer dan meki en maikuuul bij elkaar.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:36 schreef Martijn_77 het volgende:
Met Cohen aan de macht zou ik serieus gaan overwegen om naar Belgie of zo te verhuizen. Kijk maar eens naar wat hij in Amsterdam heeft aangericht. Dit staat Nederland dan ok te wachten..........
Weet je wat ik niet snap, je presenteert je als kapitalist, liberaal, vvder hoeje het noemen wil. Maar waarom dan dat "moeten". De samenleving is toch niet op die manier maakbaar. Juist een liberaal zou toch niet willen dat we ondernemers gaan verplichten minstens 50% hollanders in dienst te nemen of zoiets debiels.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Verder is het natuurlijk ook gewoon de ondernemer die zelf beslist hoe hij zijn klanten bediend, en gelukkig kan ik daar op een kapitalistische wijze op reageren door een ander terras op te zoeken. Maar ik vond het zeker geen prettige ervaring om in Nederland naar Nederlandstalige bediening te moeten zoeken. En paar buitenlanders die hier een zakcentje komen verdienen vind ik prima, maar het moet niet te gek worden, en dat vond ik het zeker wel in Amsterdam.![]()
Denk dat 'ie doelt op "feit" dat er meer toko's voor broodje dunne kebap zijn dan toko's voor broodje bal gehakt. Dat je geen peultjes meer kan kopen bij de groenteboer maar wel allerlei "tropische" dingen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:05 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Weet je wat ik niet snap, je presenteert je als kapitalist, liberaal, vvder hoeje het noemen wil. Maar waarom dan dat "moeten". De samenleving is toch niet op die manier maakbaar. Juist een liberaal zou toch niet willen dat we ondernemers gaan verplichten minstens 50% hollanders in dienst te nemen of zoiets debiels.
Waarom dan niet accepteren dat het gaat zoals het gaat. Amsterdam is een internationale stad en de wereld verandert. Liberalisme en conservatisme gaat in mijn ogen zo niet samen....
Ben benieuwd of jij denkt van wel.
Is gewoon taalgebruik. Als er 20 bier op tafel komt, zeg ik, "Jongens, het moet niet te gek worden, ik heb morgenochtend nog een college". Om maar een voorbeeld aan te halen. Als ik zeg dat het niet te gek moet worden dan bedoel ik daar niet mee dat de overheid er voor moet gaan zorgen dat het ook niet te gek wordt, anders had ik dat namelijk wel opgeschreven.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:05 schreef Vandaag... het volgende:
Weet je wat ik niet snap, je presenteert je als kapitalist, liberaal, vvder hoeje het noemen wil. Maar waarom dan dat "moeten".
Dat is ook zeker niet wat ik van plan ben. Maar ik ben ook vrij om mij er aan te ergeren dat mensen hun Nederlandsheid verkwanselen in nota bene de hoofdstad.quote:Juist een liberaal zou toch niet willen dat we ondernemers gaan verplichten minstens 50% hollanders in dienst te nemen of zoiets debiels.
Ah, okquote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Is gewoon taalgebruik. Als er 20 bier op tafel komt, zeg ik, "Jongens, het moet niet te gek worden, ik heb morgenochtend nog een college". Om maar een voorbeeld aan te halen. Als ik zeg dat het niet te gek moet worden dan bedoel ik daar niet mee dat de overheid er voor moet gaan zorgen dat het ook niet te gek wordt, anders had ik dat namelijk wel opgeschreven.
Tja, dat moet je zelf weten. Ik vond het wel leuk toen ik er woonde. Heb menig logeeradresje en verfrissend wereldbeeld overgehouden aan expats in Amsterdam.quote:[..]
Dat is ook zeker niet wat ik van plan ben. Maar ik ben ook vrij om mij er aan te ergeren dat mensen hun Nederlandsheid verkwanselen in nota bene de hoofdstad.
Daar heb nou echt totaal geen problemen mee. Handelaren die hun waar aanbieden hebben over het algemeen mijn sympathie (ze nemen risico, en voorzien klanten in hun behoeften), of dat nou om Hollandse kazen gaat of om exotische producten, dat maakt niks uit.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:10 schreef Barca het volgende:
Denk dat 'ie doelt op "feit" dat er meer toko's voor broodje dunne kebap zijn dan toko's voor broodje bal gehakt. Dat je geen peultjes meer kan kopen bij de groenteboer maar wel allerlei "tropische" dingen.
Ok. Ja, je hebt er van die figuren bij die het een probleem vinden als het aantal "Nederlandse" winkels afneemt en er heel veel buitenlandse winkels komen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Daar heb nou echt totaal geen problemen mee. Handelaren die hun waar aanbieden hebben over het algemeen mijn sympathie, of dat nou om Hollandse kazen gaat of om exotische producten, dat maakt niks uit.
Exact. Sterker nog, deze mensen hebben net zoveel last van klaplopers als iedere andere hardwerkende (sorry voor de uitgemolken term) Nederlander.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:26 schreef Barca het volgende:
Dát er buitenlandse winkels zijn is voor mij een teken dat mensen proberen geld te verdienen in plaats van te gaan klaplopen.
Daarbij: klaplopers zijn er ook in alle kleuren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:28 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Exact. Sterker nog, deze mensen hebben net zoveel last van klaplopers als iedere andere hardwerkende (sorry voor de uitgemolken term) Nederlander.
Eng he? Marktwerking.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:10 schreef Barca het volgende:
[..]
Denk dat 'ie doelt op "feit" dat er meer toko's voor broodje dunne kebap zijn dan toko's voor broodje bal gehakt. Dat je geen peultjes meer kan kopen bij de groenteboer maar wel allerlei "tropische" dingen.
Kan 'ie nie.quote:
Dat heb ik gedaan. Bovendien blijk jij het ook onder marktwerking te vatten.quote:
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Ik teken ervoor, hoor. Jij niet, want dan heb je niks meer te zeikstralen, maar ik zie wel wat in een veiliger Nederland, eigenlijk.
Meer dan 50% van de Nederlanders is het met je eens.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:23 schreef Power_Ranger het volgende:
ik zal niet verhuizen hoor. Hij lijkt mij wel een goede Minister-President
Je zakt per post dieper in het zwarte gat van de onnozelen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 23:01 schreef Barca het volgende:
CohenMet hem gaat deze Duitse provincie zeker naar de kloten!
Nu hecht je ineens wel waarde aan de mening van het 'domme klootjesvolk'?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:17 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Meer dan 50% van de Nederlanders is het met je eens.
Aan hun mening? Nee, aan hun vermogen het hokje voor "M.J. Cohen" rood te kleuren.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 04:37 schreef Theoria_Colorum het volgende:
[..]
Nu hecht je ineens wel waarde aan de mening van het 'domme klootjesvolk'?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |