Ja, helemaal waar. Vind Cohen prima maar een goed debatter is hij jammer genoeg niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik verwacht niet dat Job Cohen in de debatten Wouter Bos gaat overtreffen of zelfs gaat evenaren. Wat dit betreft vind ik de PvdA er op achteruit gaan, omdat Bos debattechnisch simpelweg top was.
Ik wil altijd reageren op jouw posts, maar meer danquote:Op vrijdag 12 maart 2010 19:39 schreef Martijn_77 het volgende:
@Golfer. Ik denk dat ik meer weet over Amsterdam en de problemen dan jij denkt.
Iedereen die een beetje geld en verstand heeft ontvlucht toch niet voor niets Amsterdam? Hoeveel probleem wijken en (multiculti)bendes heeft Amsterdam wel niet?
Onzin, dat zei hij juist niet. Hij zei juist dat iedereen die hier is hier blijft, en die gaan we integereren om te voorkomen dat er zich nog meer een onderklasse ontwikkelt. Daarvoor moet de immigratie gestopt. Dus geen nieuwe toestroom.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 01:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:
de PVV is ook geen one-issue partij.
de oplossingen van fortuyn waren vaak ook "kom, we gaan er een paar marokkanen uitgooien".
Amsterdam is de laatste jaren alleen maar veiliger geworden. Het is het gejank van Wilders dat doet denken alsof je in Amsterdam na zonsondergang meteen berooft wordt omdat er moslims in de stad wonen. Je woont zeker zelf niet in Amsterdam?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:
ik maak me zorgen...
Cohen is symbool voor alles dat mensen haten aan de PvdA.
Mensen die voorheen nog op het hek zaten en twijfelden of de PvdA echt de daadkracht zou kunnen hebben om hard op te treden tegen criminaliteit, die zullen in Cohen niks vinden waar ze een bevestigend antwoord op kunnen geven.
Zijn thee-drink aanpak, en het afzakken van Amsterdam als tolerante wereldstad tot stad waar je echt niet graag wil vertoeven na zonsondergang zullen hem blijven achtervolgen en zullen de PvdA afschilderen als een partij die zwak is en denkt dat je met pappen en nathouden het probleem op kan lossen. Alsof het negeren van problemen gelijk staan aan het oplossen ervan.
Met Cohen kiezen ze de tegenpool van Wilders, en ik denk niet dat ze daar echt mee scoren, want Cohen is niet alleen een tegenpool van Wilders, hij is ook het soort politicus waar de mensen juist zo boos op zijn nu, hij is het soort dat Wilders juist zo groot en populair heeft gemaakt.
Door hem naar voren te schuiven geven ze het eigenlijk toe, en dat kan verkeerd uitpakken.
Daarbij zijn er zat figuren die in Job Cohen nog altijd een "jood" zien, niets iets waar het grootste gedeelte van Nederland een probleem van heeft, maar wel iets waar de wat radicalere elementen aan de linkerkant van het spectrum niet graag zien.
Figuren als Greta Duissenberg, en verschillende islamitische prominenten zien Cohen als een "jood" en als een Israeliër, en dus een vijand van hun religieuze overtuigingen. Het bewijs is dat er genoeg ruiten sneuvelen als er weer een anti-israel/ pro-palestina demonstratie is.
volgens mij is Cohen helemaal niet zo uitgesproken in dat Israel-Palestina debatquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:
Daarbij zijn er zat figuren die in Job Cohen nog altijd een "jood" zien, niets iets waar het grootste gedeelte van Nederland een probleem van heeft, maar wel iets waar de wat radicalere elementen aan de linkerkant van het spectrum niet graag zien.
Figuren als Greta Duissenberg, en verschillende islamitische prominenten zien Cohen als een "jood" en als een Israeliër, en dus een vijand van hun religieuze overtuigingen. Het bewijs is dat er genoeg ruiten sneuvelen als er weer een anti-israel/ pro-palestina demonstratie is.
En dan vraag ik me af wat al die harde scheeuwers ( dat Cohen niks doet en alleen maar thee drinkt) wel hebben gedaan aan de criminaliteit. Helemaal NIKS!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:22 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Amsterdam is de laatste jaren alleen maar veiliger geworden. Het is het gejank van Wilders dat doet denken alsof je in Amsterdam na zonsondergang meteen berooft wordt omdat er moslims in de stad wonen. Je woont zeker zelf niet in Amsterdam?![]()
Die rand figuren stemmen sowieso niet . Die zijn net zo extreem als een hoop pvv stemmers. Bij het overgrote deel kan die man gewoon niet kapot en is zijn religie geen issue. Cohen heeft toch wel bewezen een man van vrede te zijn en iemand die zijn nek uitsteekt om er wat goeds van te maken.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:29 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
volgens mij is Cohen helemaal niet zo uitgesproken in dat Israel-Palestina debat
Nou nee, meer van iedereen blijft en we gooien de deur dicht.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 01:14 schreef FunkyHomosapien het volgende:
[..]
de oplossingen van fortuyn waren vaak ook "kom, we gaan er een paar marokkanen uitgooien".
Pffffffff, windvaan.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:28 schreef Chadi het volgende:
Ik had de moed al opgegeven bij de PVDA maar met de terug komst van Cohen ga ik 100% op die kerel stemmen. Hij is een van de weinige mensne in de politiek die een eigen koers vaart en zich niet gek laat maken door de media en allerlei rand figuren.
Hoe kom je erbij?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:00 schreef Ribbenburg het volgende:
[..]
Pffffffff, windvaan.
Job Cohen wordt door de PvdA binnengehaald als de verlosser, maar dit kan nog wel eens het Waterloo van de partij blijken te zijn.
Ik opper een mogelijkheid.quote:
Je kunt de vraag ook andersom stellen, waarom zou alle aandacht naar Wilders uit moeten gaan? Die heeft 10 vogels in de lucht. Vergeet niet dat Verdonk ook op 27 zetels heeft gestaan.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:15 schreef JohnDDD het volgende:
vind wel dat hij een beetje een melkert-mentaliteit heeft, zo van die wilders negeer ik gewoon, melkert deed dat ook met fortuyn, was ook flink arrogant en heeft verloren.
Eerste bold: Je beweert dat dat niet succesvol was? Even terugblikken naar de moord op Theo van Gogh. Na de moord heerste een gespannen sfeer tussen moslims en niet moslims: in totaal waren er in heel Nederland meer dan 100 represailles op moskeeën, islamitische scholen en andere instellingen. Hoeveel daarvan vonden plaats in Amsterdam (de plaats van de moord)? Één. 1 incident op 750.000 inwoners. En dat noem je niet succesvol?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:
ik maak me zorgen...
Cohen is symbool voor alles dat mensen haten aan de PvdA.
Mensen die voorheen nog op het hek zaten en twijfelden of de PvdA echt de daadkracht zou kunnen hebben om hard op te treden tegen criminaliteit, die zullen in Cohen niks vinden waar ze een bevestigend antwoord op kunnen geven.
Zijn thee-drink aanpak, en het afzakken van Amsterdam als tolerante wereldstad tot stad waar je echt niet graag wil vertoeven na zonsondergang zullen hem blijven achtervolgen en zullen de PvdA afschilderen als een partij die zwak is en denkt dat je met pappen en nathouden het probleem op kan lossen. Alsof het negeren van problemen gelijk staan aan het oplossen ervan.
Met Cohen kiezen ze de tegenpool van Wilders, en ik denk niet dat ze daar echt mee scoren, want Cohen is niet alleen een tegenpool van Wilders, hij is ook het soort politicus waar de mensen juist zo boos op zijn nu, hij is het soort dat Wilders juist zo groot en populair heeft gemaakt.
Door hem naar voren te schuiven geven ze het eigenlijk toe, en dat kan verkeerd uitpakken.
Hoezo een zin uit zijn verband trekken? Hij heeft het over de radicalere elementen aan de linkerkant , jij maakt er gelijk links vanquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:24 schreef Thijs. het volgende:
Tweede bold: je insinueert dat links antisemitisch is? Als je zonder goede argumenten komt, ga dan maar lekker fietsen.
Hoezo mijn punt volledig missen? Hij beargumenteert het niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:23 schreef knnth het volgende:
[..]
Hoezo een zin uit zijn verband trekken? Hij heeft het over de radicalere elementen aan de linkerkant , jij maakt er gelijk links van
Mensen verwarren daadkracht nogal eens met het uitslaan van stoere taal en het vervolgens niks voor elkaar krijgen. Zie Verdonk. Zwakke minister, grote bek.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:08 schreef PhalanX het volgende:
Jouw straatvrees is geen argument.quote:Zijn thee-drink aanpak, en het afzakken van Amsterdam als tolerante wereldstad tot stad waar je echt niet graag wil vertoeven na zonsondergang zullen hem blijven achtervolgen en zullen de PvdA afschilderen als een partij die zwak is en denkt dat je met pappen en nathouden het probleem op kan lossen.
Nee hoor. Het idee dat een jood ook zionist zou moeten zijn en dat iemand die het zionisme afwijst een antisemiet is komt van de rechterzijde.quote:Daarbij zijn er zat figuren die in Job Cohen nog altijd een "jood" zien, niets iets waar het grootste gedeelte van Nederland een probleem van heeft, maar wel iets waar de wat radicalere elementen aan de linkerkant van het spectrum niet graag zien.
Alle andere partijen in Amsterdam zijn zeer gelijkend op de PvdA...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:32 schreef golfer het volgende:
[..]
Je bent er, neem ik aan, toch wel van op de hoogte dat het bestuur van Amsterdam vanaf 1990 tot 2006 gevormd werd door de PvdA o.a. samen met de door jou zo bewonderde VVD?
De PvdA heeft nooit alleen de macht gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |