quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ze krijgen een denkwijze waarin ze geloven dat hun huidige succes en levensstandaard hun eigen verdienste is, dat ze ooit gesteund zijn in hun opleiding (sowieso het hele basisonderwijs en middelbareschoolonderwijs, maar ook een eventuele vervolgopleiding) vergeten ze voor het gemak even. Inherent aan deze denkwijze is dat minder fortuinlijke medeburgers dit altijd zondermeer te danken hebben aan zichzelf, namelijk omdat ze lui waren of een of ander stom foutje gemaakt hebben die ze zelf nooit zouden maken![]()
Die komen zichzelf nog een keer keihard tegen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Ja ik weet het, er zijn hier ongetwijfeld mensen die hier keihard trollen en momenteel niet bijkomen van het lachen om zichzelf, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat een groot aantal mensen daadwerkelijk zo een plaat voor hun kop hebben dat ze menen wat ze zeggen![]()
![]()
Ik wens het in principe niemand toe, maar je zou het bijna wel gaan doen als je sommige dingen hier leestquote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:35 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die komen zichzelf nog een keer keihard tegen.
Maakt in dit geval niet uit, ze hebben het toch niet in de gaten.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:36 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik wens het in principe niemand toe, maar je zou het bijna wel gaan doen als je sommige dingen leest
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:38 schreef sig000 het volgende:
[..]
Maakt in dit geval niet uit, ze hebben het toch niet in de gaten.
1400 euro is heel normaal hoor voor een gezin.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:42 schreef picodealion het volgende:
[..]
Gast, doe even normaal met je bolle rotkop. 1400 euro is een debiel hoog bedrag voor vaste maandlasten en dat weet jij net zo goed als je werkeloze paupervriend. Kan je wel net gaan zitten doen of wij allemaal een stelletje mongolen zijn maar jouw realiteitszin is ook ver te zoeken.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
1400 euro is heel normaal hoor voor een gezin.
Huurwoning of hypotheek zit je voor een eensgezinswoning minimaal aan de 500 euro.
500 euro woning
200 G,W & L
35 internet en TV
150 zorgverzekering
50 gemeentebelastingen
150 overige verzekeringen
400 boodschappen
Dan zit je al over de 1400 euro en dan heb ik telefoon, auto , onderwijskosten van de kinderen en de jaarlijkse aanslagen niet eens meegeteld.

Dat begrijp ik dan ook echt niet, toen ik jong was hebben mijn ouders mij en mijn broer aan tafel gezet, alle boeken en papieren erbij gepakt en laten zien hoe het zat!quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:51 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jij hebt gewoon gelijk, die lui weten niet eens waarover ze spreken. Wonen waarschijnlijk nog bij pa en ma of hoeven alleen voor zichzelf te zorgen, dan is 1450 een riant bedrag ja
Ik had het stiekem al gelezen.quote:
Een verloren kunst, dat opvoeden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:09 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dan ook echt niet, toen ik jong was hebben mijn ouders mij en mijn broer aan tafel gezet, alle boeken en papieren erbij gepakt en laten zien hoe het zat!
Daardoor begrepen wij dat we die dure schoenen of nieuwe fiets niet konden krijgen, dat daar gewoonweg het geld niet voor was en als we dat toch wilde hebben we er toch echt zelf voor moesten gaan werken.
Heb het idee dat jongeren tegenwoordig dat totaal niet meer meekrijgen van hun ouders en als ze uiteindelijk een gezin krijgen zich kapot schrikken.
Het gaat om de dingen die niets met geld te maken hebben bij het opvoeden van kinderen dat vergeten heleboel mensen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 03:09 schreef snakelady het volgende:
Dat begrijp ik dan ook echt niet, toen ik jong was hebben mijn ouders mij en mijn broer aan tafels gezet, alle boeken en papieren erbij gepakt en laten zien hoe het zat!
Daardoor begrepen wij dat we die dure schoenen of nieuwe fiets niet konden krijgen, dat daar gewoonweg het geld niet voor was en als we dat toch wilde hebben we er toch echt zelf voor moesten gaan werken.
Heb het idee dat jongeren tegenwoordig dat totaal niet meer meekrijgen van hun ouders en als ze uiteindelijk een gezin krijgen zich kapot schrikken.
Het is wel krap leven dan. Maar het is vaak dat je leeft naar wat je hebt. Maar kan de TS wel begrijpen. Het is wel een aardige terug val. En stel dat je jezelf aardig hebt ingewerkt met vaste lasten, kom je daar ook vaak 123 niet vanaf. (abonnementen sportschool, mobiele abbo's die wellicht hoog zijn, en in mijn geval ook een lening er naast)quote:Op zaterdag 13 maart 2010 02:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
1400 euro is heel normaal hoor voor een gezin.
Huurwoning of hypotheek zit je voor een eensgezinswoning minimaal aan de 500 euro.
500 euro woning
200 G,W & L
35 internet en TV
150 zorgverzekering
50 gemeentebelastingen
150 overige verzekeringen
400 boodschappen
Dan zit je al over de 1400 euro en dan heb ik telefoon, auto , onderwijskosten van de kinderen en de jaarlijkse aanslagen niet eens meegeteld.
\\quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:42 schreef Flammie het volgende:
1450 kan overigens idd normaal zijn voor een gezin. Meestal deelt man en vrouw die kostenWaar is zij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |