abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79056151
Maatje van mij is 7 maanden geleden ontslagen ivm werkvermindering door de crisis. Hij verdiende met overwerken erbij gemiddeld tegen de 2000 euro per maand, nu dat hij niet meer werkt is hij terug gegaan, naar 70% van zijn netto salaris zonder overwerk.

Komt in dit geval neer op 1035 euro per 4 weken. dat is toch schandalig laag, deze jongen heeft altijd hard gewerkt, heeft een gezin te onderhouden, zijn vaste lasten liggen op gemiddeld 1450 euro per maand, waar moet hij van leven als je elke maand dat tekort komt, je zelf rot solliciteert maar nergens aan de bak komt.

Na deze zeven maanden is hij door zijn opgespaarde centjes heen, eten gaan ze vaak bij famillie en of vrienden/kenissen(ook bij mij soms) zijn huis kan hij niet meer betalen.

Klacht: Als je nooit gewerkt hebt heb je schijnbaar recht op alles, hij krijgt niks geen subsidie voor wat dan ook, nee te veel verdient het afgelopen jaar, wtf dat ging op aan vaste lasten hoor. Totaal geen vangnet voor hem, op straat kan hij gaan leven met zijn gezin.

Heb medelijden met hem desnoods mag hij bij mij intrekken met dat kromme kut beleid hier in dit land, kom je van buiten wordt je met open armen en geld+subsidie ontvangen, werk je hard voor je geld kun je oprotten.
泽西
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:45:42 #2
289055 WillFerrell
MET EEN DUBBELE L OP HET EIND
pi_79056174
Ach, geen vangnet in Nederland. Alleen in Singapore is het beter.
Allure_
Ik heb dibs op jou, niemand hit jou behalve ik.
Crack_
Dan heb ik straks nog een crush op je met die zwembroek :@. Ik vind hem echt mooi he O+ O+.
pi_79056210
Wat wil je dan, communisme?
Eens met wat hierboven staat
pi_79056214
Ja, ik generaliseer.
pi_79056247
Hij kan zich gewoon bij zn gemeente melden als hij zijn rekeningen niet meer kan betalen.
Als hij geen spaargeld meer heeft en elke maand al geld te kort komt dan komt hij waarschijnlijk sowieso al in aanmerking om de gemeentelijke belastingen kwijt te schelden
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:47:34 #6
234474 HailHorror
Steal your words
pi_79056250
En de klacht is ?
pi_79056264
De vraag naar extasy stijgt naarmate de zomer dichterbij komt.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:50:59 #8
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_79056399
had hij maar goed moeten studeren en optijd verder wezen zoeken.

Eigen schuld

genoeg werk en anders uitzendbureau, maar nee, meneer blijft lekker thuis hangen
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_79056441
Als hij een gezin heeft dan krijgt ie toch ook nog kinderbijslag? Daarnaast kun je een aanvullende uitkering aanvragen als je niet rond komt en kwijtschelding van gemeentelijke belastingen aanvragen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:52:37 #10
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_79056462
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:46 schreef Northside het volgende:
[ afbeelding ]
Die draagbalk ziet er nog meer dan stevig uit!
0 topics op naam. 14.gif
pi_79056513
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:46 schreef Splutje het volgende:
Wat wil je dan, communisme?
Ja!

Mijn ouders stemmen allebei VVD, maar die zijn stom. Ze hebben geen hart voor mensen die het slecht hebben.
Over een paar jaar mag ik ook stemmen, maar ik ga echt nooit VVD stemmen.
pi_79056516
Wanneer hij alleenverdiener is binnen dit gezin, kan hij een beroep doen op de ToeslagenWet. Hij kan sowieso kwijtscheldingen aanvragen en dergelijke..
Ook leeg
pi_79056544
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:50 schreef wise het volgende:
had hij maar goed moeten studeren en optijd verder wezen zoeken.

Eigen schuld

genoeg werk en anders uitzendbureau, maar nee, meneer blijft lekker thuis hangen
Waar haal jij deze informatie van daan, kan je deze persoon? Thuis hangen sowieso niet, genoeg geleerd en solliciteerd overal waar het maar kan. En btw uitzendbureaus schrijf hij zichzelf in die hebben mooie praatjes maar geen werk.
泽西
pi_79056546
Ik zie het doel van dit topic niet
pi_79056599
Onterechte klacht
In het leven gaat er weinig boven de beste Godsdienst ooit. Alcoholisme.
pi_79056664
Tja dat is het risico van een luxe leventje....
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:57:40 #17
168121 retuow82
Het is friet!
pi_79056681
Als 1035 euro 70% van zijn netto inkomen is waarmee hij nu moet rondkomen dan kreeg hij 1478 euro netto binnen toen hij werkte (overwerk niet meegeteld). En dan vaste lasten hebben van 1450 euro?!?

Niet om heel lullig over te willen komen maar heel je uitgavepatroon baseren op het feit dat je over kunt werken is ook niet de slimste manier.
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_79056693
Je maakt je eigen geluk. En nee, je maat heeft nergens recht op omdat ie ooit 2 jaar hard gewerkt heeft. Optyfen.

By the way, z'n vriendin is werkloos? Ga wat doen ofzo
pi_79056779
Gewoon solliciteren en je spaarcenten opeten .
Join the club zo gaat het voor veel mensen in Nederland hoor.
Zo zie je maar nooit te hoge maandlasten want anders zit je zo in de penarie en kom er dan nog maar eens uit.
pi_79056808
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:57 schreef Rekkie het volgende:
Tja dat is het risico van een luxe leventje....
Wat dacht je van eten, kleren, kinderen enz als je vaste lasten al je bijn netto salaris zijn, dat is geen luxe hoor, verwend meneertje, er zijn ook gewoon mensen die hard moeten werken voor hun geld hoor, en het inderdaad van het overwerk moeten hebben, niet idereen krijgt voor niks zijn geld.
泽西
pi_79056830
Kut klacht

Als je wil werken is er werk. Nu 2 keer ontslag genomen. 1 keer afgelopen zomer en een paar weken geleden. Had beide keren binnen een week een andere baan.

Moet je wel van je luie reet af komen en solliciteren. Maar als je ipv 8 uur werkt, 8 uur lang sollicitatie brieven gaat schrijven heb je gegarandeerd een baan.

Zeker een baan die 1500 euro netto opbrengt
pi_79056879
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:00 schreef JSerry het volgende:

[..]

Wat dacht je van eten, kleren, kinderen enz als je vaste lasten al je bijn netto salaris zijn, dat is geen luxe hoor, verwend meneertje, er zijn ook gewoon mensen die hard moeten werken voor hun geld hoor, en het inderdaad van het overwerk moeten hebben, niet idereen krijgt voor niks zijn geld.
Dit zijn de minimale lasten voor deze persoon, valt net buiten de subsidieregelingen zoals huursubsidie zorgtoeslag enz, zo is dat geregeld in NL.
泽西
pi_79056898
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 12:57 schreef CrssY het volgende:
Je maakt je eigen geluk. En nee, je maat heeft nergens recht op omdat ie ooit 2 jaar hard gewerkt heeft. Optyfen.

By the way, z'n vriendin is werkloos? Ga wat doen ofzo
Die is dood.
pi_79056899
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 13:00 schreef JSerry het volgende:

[..]

Als hij het van het overwerk moest hebben, dan is het gewoon luxe... en leef je boven je stand.
pi_79056943
Apart, ik zat toen ik nog werkte op een euro of 1800 netto en nu is mijn netto WW uitkering iets van 1100 euro.

Dan heeft de vriend van TS toch iets verkeerd gedaan of lichtelijk zwart overgewerkt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')