Dat zeker, dat heeft hij als burgemeester van Amsterdam ook al jaren moeten doen. Het enige wat ik wel een beetje jammer vind is dat hij waarschijnlijk erg veel stemmen bij GroenLinks en D66 weg zal trekken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:10 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik verwacht dat hij de partijen ook beter weet te binden.
Natuurlijk. Iedereen zal achter Cohen gaan staan.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Wat niet meer dan een formaliteit zal zijn.
Cohen heeft gelukkig enig charisma.quote:
Ziedaar jouw probleem: je negeert, ontkent en verdraait alles wat niet in jouw wereldbeeld past. Beetje narcistische trekjes heb je wel hè?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Whatever. Zolang de justitiele sector blijft wanpresteren kan dit niet kloppen. Wellicht dat jij persoonlijk minder last hebt, dat kan ook komen doordat je een wat volwassener uitstraling hebt gekregen. Kom je tegenwoordig vaak in de sportschool?
Het is de vraag of justieel wanpresteren aan een burgemeester/stad ligt natuurlijk, los van je ideeen daarover.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Whatever. Zolang de justitiele sector blijft wanpresteren kan dit niet kloppen. Wellicht dat jij persoonlijk minder last hebt, dat kan ook komen doordat je een wat volwassener uitstraling hebt gekregen. Kom je tegenwoordig vaak in de sportschool?
Ik denk dat een gedeelte PVV-kiezers (die uit onvrede op de PVV stemmen) ook wel gevoelig zijn voor een persoon als Job Cohen. Denk dat hij de tegenstand wel kan bieden. Voor mijn gevoel staat het CDA daarin stil en het kan goed zijn dat ze daardoor nu eens niet gaan regeren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:15 schreef Sjaakz het volgende:
[..]
Dat zeker, dat heeft hij als burgemeester van Amsterdam ook al jaren moeten doen. Het enige wat ik wel een beetje jammer vind is dat hij waarschijnlijk erg veel stemmen bij GroenLinks en D66 weg zal trekken.
Hm, ik wacht nog met een oordeel..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou dat wordt leuk, een hoop leeghoofden die weer achter een soort halfgod aan rennen.
Viel me ook kop inddquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:17 schreef Fingon het volgende:
Brilletje op, brilletje af....eeeeeeen weer op
Grotendeels niet natuurlijk, maar de burgemeester kan wel degelijk behoorlijk invloed uitoefenen in de driehoek.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:17 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Het is de vraag of justieel wanpresteren aan een burgemeester/stad ligt natuurlijk, los van je ideeen daarover.
Op sommige punten kan Nederland dat ook wel weer gebruiken. Die gedwongen normen en waarden en dat verzuurde sfeertje waar niemand behoefte aan heeft op wat Urkers en Staphorsters na. Laat winkels gewoon lekker opengaan op zondag als ze dat willen, en laat mensen hun jointje roken als ze dat willen. Alles maar dichtgooien en verbieden helpt niet.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:14 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Zoveel bijbel gerelateerd beleid is er anders niet op poten gezet. Wat jij conservatief kutbeleid noemt noem ik op z'n minst een terughoudende overheid. Als D66 op de bok komt dan betreden we weer het hellende vlak van 'progressief beleid' waarin alles mag en niks te gek is.
Mee eens, economisch gezien zie ik liever een ministerie met VVD'ers.quote:En als het om de economie gaat geeft men bij de vrijheidstrijders van D66 nooit thuis, er is geen enkele aanstalte om de belastingen te verlagen en er is geen gedachte die ook maar een het structureel inkrimpen van de overheid denkt.
Nee, dat is de PVVquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Nou dat wordt leuk, een hoop leeghoofden die weer achter een soort halfgod aan rennen.
Je kan het niet laten te reageren he? Je onderbuik voelt dat ik gelijk heb, maar je wil het rationeel gezien niet weten.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:16 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ziedaar jouw probleem: je negeert, ontkent en verdraait alles wat niet in jouw wereldbeeld past. Beetje narcistische trekjes heb je wel hè?
Qua uiterlijk mocht ze er volgens mij wel zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:20 schreef Ryon het volgende:
Ah een vrouw die een grap probeert te maken. Lukt natuurlijk niet.
Ach ja, en nu hebben we een premier die praat alsof hij de premier niet is.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:19 schreef Horloge het volgende:
Hij praat nu al alsof hij de premier ís.
En wat is daar slecht aan? Da's al meer dan we de afgelopen 10 jaar van de huidige MP hebben mogen meemaken voordat hij gekozen is.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:19 schreef Horloge het volgende:
Hij praat nu al alsof hij de premier ís.
En waar zeg ik dat dat slecht is? Ik constateer alleen iets. En inderdaad, Balkenende is een zak aardappelen vergeleken bij Cohen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
En wat is daar slecht aan? Da's al meer dan we de afgelopen 10 jaar van de huidige MP hebben mogen meemaken voordat hij gekozen is.
Ja, het stikt van de kinderen op die persconferenties.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:23 schreef Ryon het volgende:
Oh god, excuus kinderen die ook wat moeten vragen.
Charisma. Can't buy it.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:22 schreef Ryon het volgende:
Hij staat er inderdaad goed premier waardig bij. Dat is wel een mooi teken.
Juist precies de aanpak die nodig is. Wilders leeft bij aandacht en nooit op inhoud.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:24 schreef Ritmo het volgende:
Wel goed hoe Cohen mongooltje Wilders compleet negeert.
Inderdaad, zeker als je bedenkt dat Balkenende en zelfs Wilders de alternatieven zijn.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:24 schreef Sj0rs het volgende:
Charisma. Can't buy it.
Zie ik graag als leider. Zo kunnen we de komende jaren tenminste goed voor de dag komen in Europa en de rest van de wereld.
Dus de persconferentie is gewoon nog bezig, maar wordt afgekapt door 1quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:24 schreef Ryon het volgende:
Mooi! AT5 hakt die vervelende Ferry er gewoon keihard uit. en terecht.
Ik kan me niet zo goed verplaatsen in de wijze waarop de hersens van een PVV-er werken, maar ik schat toch in dat die ook een grens hebben wat betreft hoe vaak ze om hetzelfde grapje moeten lachen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:23 schreef nikk het volgende:
Hij heeft toch het imago van de softe theedrinker. Hoe terecht of onterecht dan ook. Dat wordt prijsschieten voor Wilders.
neehoor, juist door de duidelijke lijn denk ik dat het weinig schieten is voor Wilders. Het is immers gewoon duidelijk wat Job wil, en hij zal dat ook niet onder stoelen of banken steken. Duidelijkheid is erg moeilijk te bestrijden. Job valt niet weg te zetten als 'draaier'.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:23 schreef nikk het volgende:
Hij heeft toch het imago van de softe theedrinker. Hoe terecht of onterecht dan ook. Dat wordt prijsschieten voor Wilders.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:18 schreef Gia het volgende:
Als hij ooit premier wordt, wordt het torentje een Tea-room.
Welnee, Wilders kan nog geen deuk in een pakje boter slaan, behalve met lompe beledigingen als "partij voor de allochtonen". En Cohen heeft sowieso 1 groot voordeel over Wilders; hij is Joods, en kan daarmee alle nonsens van wilders over pretenderen te spreken voor de Joodse cultuur counteren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:23 schreef nikk het volgende:
Geert is echt niet blij met Cohen...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:24 schreef Ritmo het volgende:
Wel goed hoe Cohen mongooltje Wilders compleet negeert. Geertje zal wel stampend voor de TV zitten.
Och, Cohen heeft een goed antwoord daarop:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:23 schreef nikk het volgende:
quote:"Ik heb altijd gezegd dat het een aanpak van hard én zacht is, maar op de één of andere manier blijft alleen het sociale deel hangen. Dat moet dan maar. Het is natuurlijk wel zo dat je beter kan voorkomen dat mensen afglijden en in die probleemgroep komen, dan dat je ze eruit moet halen."
Hij zal wel op de softe aanpak gaan inhakken, maar qua staatsman-schap verliest hij nu toch duidelijk op punten. Hij zal echt niet blij zijn nee.quote:
Daar lijkt het wel op.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Dus de persconferentie is gewoon nog bezig, maar wordt afgekapt door 1
Dat denk ik ook niet. Op 'thee-drinker' na heeft Wilders niets in te brengen tegen hem, en nu al laat Cohen zien dat je Wilders niet serieus moet nemen en gewoon weg moet stoppen door hem te negeren.quote:
Omdat de grootste partij de MP levert?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik snap niet echt waarom PVDA de grootste partij moet worden om Cohen minister president te moeten laten worden..
Maar Wilders heeft nauwlijks iets tegen Joden tochquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:26 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Welnee, Wilders kan nog geen deuk in een pakje boter slaan, behalve met lompe beledigingen als "partij voor de allochtonen". En Cohen heeft sowieso 1 groot voordeel over Wilders; hij is Joods, en kan daarmee alle nonsens van wilders over pretenderen te spreken voor de Joodse cultuur counteren.
Is dat zo? Lamequote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Omdat de grootste partij de MP levert?
Omdat kamerverkiezingen tegenwoordig wedstrijdjes om de langste pik zijn geworden, en dat het niet meer uitmaakt dat het land een overkoepelend staatsman krijgt die met iedereen rekening houdt.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik snap niet echt waarom PVDA de grootste partij moet worden om Cohen minister president te moeten laten worden..
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:28 schreef Sj0rs het volgende:
"Balkenende verbleekt bij Cohen".
Aldus Pronk
Hij beroept zich steeds op de Joods/Christelijke identiteit van Nederland. Met Cohen heb je die natuurlijk ook al in een andere partij zitten.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Maar Wilders heeft nauwlijks iets tegen Joden toch
Dat is helemaal geen regel. Dat is iets dat mensen altijd blind maar denkt, maar dat is echt geen regel. De MP is van oudsher diegeen die het kabinet het best op 1 lijn kan zetten en iedereen kan vertegenwoordigen. Echter, sinds het niet meer om inhoud gaat is dit ook minder belangrijk geworden.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:28 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Omdat de grootste partij de MP levert?
Cohen is toch alleen joods qua ras en qua religie niet actief?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:29 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Hij beroept zich steeds op de Joods/Christelijke identiteit van Nederland. Met Cohen heb je die natuurlijk ook al in een andere partij zitten.
Dat was mijn suggestie ook al, Ascher wil absoluut niet naar Den Haag en Burgemeester is toch wel het hoogste wat je in A'dam kan halen.quote:
Ik hoop stiekem op een terugkeer van Dittrich naar nederlandquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:30 schreef tha_dark het volgende:
Ascher mogelijk opvolger van Cohen?
Edward Ascher? Die heeft het veelste druk met geld tellen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:30 schreef tha_dark het volgende:
Ascher mogelijk opvolger van Cohen?
Klopt.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:31 schreef Ritmo het volgende:
Cohen is toch alleen joods qua ras en qua religie niet actief?
ik vermoed dat ie lodewijk bedoelt...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Edward Ascher? Die heeft het veelste druk met geld tellen.
Lodewijk.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:31 schreef Ryon het volgende:
[..]
Edward Ascher? Die heeft het veelste druk met geld tellen.
Verkeerde partij. Alleen een PvdA-er kan burgemeester van Amsterdam.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:31 schreef Grumpey het volgende:
Ik hoop stiekem op een terugkeer van Dittrich naar nederland
Oh? En hoe precies wanpresteren ze in Amsterdam en op welke manier komt dit door Cohen?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:15 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Whatever. Zolang de justitiele sector blijft wanpresteren kan dit niet kloppen.
Waar moet ik last van hebben dan? En hoezo heb ik een volwassenere uitstraling gekregen? Had ik die niet dan? En als ik die niet had, hoe weet jij dat dan?quote:Wellicht dat jij persoonlijk minder last hebt, dat kan ook komen doordat je een wat volwassener uitstraling hebt gekregen.
Ik?quote:Kom je tegenwoordig vaak in de sportschool?
Z'n kindjes naar school brengen en van school halen.quote:
Dat klopt. Maar alleen dat is al voldoende om je te wapenen tegen iemand als Wilders natuurlijk. Het komt in zijn imago wel naar voren.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Cohen is toch alleen joods qua ras en qua religie niet actief?
Misschien is dat een goede strategie. Maar ik denk dat Cohen daarmee dezelfde fout maakt als Melkert destijds.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:27 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat denk ik ook niet. Op 'thee-drinker' na heeft Wilders niets in te brengen tegen hem, en nu al laat Cohen zien dat je Wilders niet serieus moet nemen en gewoon weg moet stoppen door hem te negeren.
Snap ik, was een beetje een makkelijk grapquote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
ik vermoed dat ie lodewijk bedoelt...
Idd, het zal niet tegen hem werken.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:35 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar alleen dat is al voldoende om je te wapenen tegen iemand als Wilders natuurlijk. Het komt in zijn imago wel naar voren.
Van alle minderheden zijn de joden verreweg het best vertegenwoordigd in het alledaags leven. Zowel in de (lokale) politiek als in het openbaar bestuur. Maar aangezien het niet een hele grote gemeenschap is zal het absolute aantal wel meevallen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:37 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Volgens mij hebben we uberhaupt weinig joden in de Nederlandse politiek.
Hij krijgt het sowieso moeilijk. Hij heeft maar 9 zetels, de rest hangt nog in de lucht. Op hoeveel zetels heeft Verdonk wel niet gestaan? Hij krijgt overmatig veel aandacht.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nu moet het CDA nog even met Leers komen en dan kan Wilders wel inpakken.
Een paar commissariaten zullen er wel inzitten, denk ik, wellicht staatsraad. Voor de rest zal hij ook werkelijk wel meer tijd aan zijn gezin besteden.quote:
Leers ligt toch niet echt heel goed bij de partijtop? Volgens mij is hij te veel een maverick (quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:28 schreef Citizen.Erased het volgende:
Nu moet het CDA nog even met Leers komen en dan kan Wilders wel inpakken.
Je hebt gelijk. Hij is gevormd door de media en kan ook weer net zo makkelijk gebroken worden door de media. Zijn strategie heeft toch nu toe altijd vrij goed gewerkt, maar da's zoals je terecht aangeeft op een gegeven moment ook over.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 15:40 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij krijgt het sowieso moeilijk. Hij heeft maar 9 zetels, de rest hangt nog in de lucht. Op hoeveel zetels heeft Verdonk wel niet gestaan? Hij krijgt overmatig veel aandacht.
En zonder overmatige aandacht blijft er niet zoveel van hem over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |