Hoogglans schilderen, paar lagen, dan licht opschuren (of wilde je dat niet, zoals dat kastje op de eerste post?) en daarna soort van topcoat erover heen doen.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:05 schreef Beijtje het volgende:
Waarom moeilijk doen met epoxy enzo en niet gewoon opschuren en hoogglans lakken in de kleur die je wil? Of is het resultaat dan toch echt heel anders?
Leuk projectje!
Als het een echte oude kast is, is de kans zeer groot dat hij gepolitoerd is en niet gelakt. Dan eerder alleen was. Aan afbijt zal je in die gevallen niet veel hebben. In het geval van politoer is alhocol je vriend (quote:Op vrijdag 12 maart 2010 12:17 schreef Oksel het volgende:
Epoxy geeft volgens mij veel meer glas. En haalt alle houtstructuur eruit..
En verkopen en iets anders aanschaffen = $$$, en dat heb ik niet. En het is leuk om te doen. Nu nog weten waar ik moet beginnen. Moet ik logen, schuren, schilderen, epoxy'en? Of kan het anders?
Wil je hem helemaal strak en vlak, of wil je hem oud?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 13:56 schreef Oksel het volgende:
Eens soort van topcoat?
En paar lagen schilderen? Schuur je nog licht tussen de lagen in?
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:35 schreef Oksel het volgende:
Nee, dat wil ik niet. Strak en 100% glad, en glanzend als een nieuwe BMW. Een donkerpaarse BMW.
Je hebt de ornamenten op je eigen kast gezien, he?quote:
Dat kun je een India laten doen volgens een plaatje op de achterkant van mijn kastjequote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:18 schreef Oksel het volgende:
Dit is trouwens ook best cool, gejat uit het twentemeisje topic:
[ afbeelding ]
Prachtig, maar wil het zelf doen. Dit wordt te duur.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:38 schreef Appelblauwzeegroen het volgende:
voorbeeldje van spuitwerk: [ afbeelding ]
Lijkt me shiny genoeg?
Dat is een blanke DD-lak of redox of epoxy lak geweest. Dit zijn allemaal 2 componenten lakken die super slijtvast zijn en indien goed aangebracht spiegelglad opdrogen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:36 schreef Oksel het volgende:
Ik was ooit bij iemand die een stuk hout zo had bewerkt dat het als keukenblad gebruikt werd, met een epoxyhars. Het kan dus zelf.. er zat zeker een milimeter hars overal op, keihard, superstrak en glad. Terwijl het houtoppervlak eronder nog goed te zien was.. en absoluut niet glad was. Ik ga hem even mailtje sturen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |