[ afbeelding ]quote:Purmerend is ontstaan naast en uit het vissersdorpje Purmer, dat gelegen is op het land tussen het Purmermeer, het Beemstermeer en het Wormermeer. Nadat een stormvloed de bewoners had verjaagd, werd Purmerend gesticht door Willem Eggert. Hij mocht in 1410 van graaf Willem de Zesde een eigen kasteel bouwen; slot Purmersteijn. Het kasteel bleef staan tot omstreeks 1741; het werd afgebroken omdat het teveel in verval was geraakt. De plaats Purmer bestaat ook nog steeds en ligt tegen de de stad aan tussen de gemeente Purmerend, Waterland en Edam-Volendam.
Ik ben geboren en getogen in Purmerend, iets om natuurlijk trots op te zijn. Andere personen hebben een grotere naam ontwikkeld, terwijl zij toch ook in Purmerend geboren zijn. Ik noem:quote:De stad is omgeven door polders, zoals de Purmer, Beemster en Wormer. De stad werd het marktcentrum van de omgeving, maar het bevolkingsaantal groeide langzaam. Pas na 1960 is de bevolking gegroeid van ongeveer 10.000 naar ongeveer 75.000 inwoners. De stad ligt gunstig ten opzichte van Amsterdam waar veel inwoners, vaak voormalig inwoners van de hoofdstad, werken en recreëren.
Deel 1: Purmerend: parel van Waterland!quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:42 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ja die OP mag je wel eens aanpassen. Weidevenne heeft al ruim een jaar een station. Ik woon al heel m'n leven in Purmerend trouwens. Nu woon ik in Zuid.
Er rijden al eeuwen geen Koplopers meer door Purmerend...quote:
Jammer... Al een tijd niet met de trein door Purmerend geweest.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:49 schreef Duvel het volgende:
Er rijden al eeuwen geen Koplopers meer door Purmerend...
Klopt. 's Avonds zijn het tegenwoordig ook nog eens sprinters. Niet dat ik ooit met de trein ga maar goed.quote:Op donderdag 11 maart 2010 21:49 schreef Duvel het volgende:
[..]
Er rijden al eeuwen geen Koplopers meer door Purmerend...
D'r staat toch dat ie gekopieerd is uit het vorige topic? En die OP was van net na de oprichting van het STA-subforum, ergens in 2006.quote:Op donderdag 11 maart 2010 23:42 schreef Chaos-Zero het volgende:
Ja die OP mag je wel eens aanpassen. Weidevenne heeft al ruim een jaar een station. Ik woon al heel m'n leven in Purmerend trouwens. Nu woon ik in Zuid.
LOLquote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r staat toch dat ie gekopieerd is uit het vorige topic? En die OP was van net na de oprichting van het STA-subforum, ergens in 2006.
Ja dat zie ik wel, maar toch. Een aanpassing kan geen kwaad toch?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 08:06 schreef Duvel het volgende:
[..]
D'r staat toch dat ie gekopieerd is uit het vorige topic? En die OP was van net na de oprichting van het STA-subforum, ergens in 2006.
Zet 'm in de FOK! wiki!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 09:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ja dat zie ik wel, maar toch. Een aanpassing kan geen kwaad toch?
Nou iddquote:
Man inderdaad wat een lelijk kreng..quote:Op donderdag 18 maart 2010 21:34 schreef Doopy-X- het volgende:
De nieuwe brug vanaf Weidevenne naar het stadje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij loopt inderdaad in de zelfde route als je dan fietstquote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:15 schreef Huppelmuts het volgende:
lijkt me een leuke brug als je dronken bent en het geregend heeft ofzo
Dank je!quote:Op vrijdag 19 maart 2010 08:58 schreef Doopy-X- het volgende:
[..]
http://www.nextarchitects.com/projects/437
Beweegbaar dus.quote:The section that opens is divided diagonally and consists of two revolving bridge decks.
Is in verband met de beperkte helling, niet iedereen is een berggeit op de fiets.quote:Op vrijdag 19 maart 2010 11:33 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
hoezo zitten er bochten in die brug? is toch aardig onhandig als je op de fiets bent
Aaah, vandaar!quote:Op zondag 18 april 2010 21:45 schreef Ezechielk het volgende:
@ foto van de torenspits, het eerste wapen hè
[ afbeelding ]
Dat kun je beter ff aan Misstique vragen in het FB topic.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:11 schreef The_Flash het volgende:
Edit: oh en graag een linkje naar deel 1 in de OP
Voor dat linkje in de OP moet je toch echt even een TR plaatsen ben ik bangquote:Op woensdag 21 april 2010 19:11 schreef The_Flash het volgende:
Huh waar word die brug ongeveer neergezet? niks van meegekregen
Edit: oh en graag een linkje naar deel 1 in de OP
Je hebt een TR geplaatst?quote:
Kun jij niet nog editen, met je PIMP abo?quote:
Nope anders had ik dat wel gedaan hequote:Op woensdag 21 april 2010 19:47 schreef Duvel het volgende:
[..]
Kun jij niet nog editen, met je PIMP abo?
Ik zag ook net pas dat de OP al in maart gezet was.quote:Op woensdag 21 april 2010 19:47 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Nope anders had ik dat wel gedaan he
Idd. Als het nog kon had ik het wel gedaan. Vandaar dat ik zei dat je een TR moest plaatsenquote:Op woensdag 21 april 2010 19:56 schreef The_Flash het volgende:
Oh kan je geen oude posts editten ofzo? Ik dacht al wat is het probleem de TS is aanwezig?
Toch grappig..quote:Op zondag 18 april 2010 21:45 schreef Ezechielk het volgende:
@ foto van de torenspits, het eerste wapen hè
[ afbeelding ]
Gaaf, ik ook.quote:Op vrijdag 23 april 2010 16:48 schreef Johan1994 het volgende:
Woon in Purmer Noord. Ik woon gelukkig in een nette buurt![]()
Wil je ruzie met mequote:
Heb nog een hand overquote:
Wat heb je met die andere uitgevoerd dan?quote:
quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:42 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat heb je met die andere uitgevoerd dan?
Tuurlijkquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:41 schreef Nixx- het volgende:
Mag een ex-Beemsterling zich hier ook melden?
Ben tegenwoordig een Amsterdammer.
Matig dat dat je je hand moet kosten. Kan hij nog bewegen?quote:Op woensdag 5 mei 2010 18:30 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Het was niet mijn schuld dat hij moest werken met Q-day
Nee, want gipsquote:Op woensdag 5 mei 2010 22:59 schreef Duvel het volgende:
[..]
Matig dat dat je je hand moet kosten. Kan hij nog bewegen?
Tuurlijkquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:41 schreef Nixx- het volgende:
Geen idee, ik zat al vrij snel in een politiebusje onderweg naar ziekenhuis.quote:
Klinkt als een minder geslaagde Koninginnedag.quote:Op donderdag 6 mei 2010 07:51 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Geen idee, ik zat al vrij snel in een politiebusje onderweg naar ziekenhuis.
Nee hoor. Heb een geweldige Q-day gehadquote:Op donderdag 6 mei 2010 07:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Klinkt als een minder geslaagde Koninginnedag.En nu?
Zo kun je d'r ook een draai aan geven!quote:Op donderdag 6 mei 2010 08:01 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Nee hoor. Heb een geweldige Q-day gehad
Morgen terug naar ziekenhuis en hopelijk m gips al eraf
Nu aan het genieten van mn onverwachte vakantie
Nog een ex-Beemsterling hierquote:Op woensdag 5 mei 2010 11:41 schreef Nixx- het volgende:
Wat toevallig! Ik ookquote:Op maandag 10 mei 2010 21:13 schreef LammeZus het volgende:
Een en een ex-amsterdammer die nu Purmerender is?
Wel in de beemster op school gezeten.....
Het lijkt wel een loods met een paar met water gevulde gaten in de grond. Straalt totaal geen sfeer uit.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 22:54 schreef Duvel het volgende:
Ik ben d'r nog nooit geweest, maar saaier dan De Wilgenhoek kan het bijna niet zijn...
Dat stoomfestival gaat nogal wat worden, aldus mijn moeder, ik ga wel even kijken denk ik!
Voor sfeer moet je naar het Zuiderbad in Amsterdam gaan...quote:Op zondag 29 augustus 2010 07:23 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Het lijkt wel een loods met een paar met water gevulde gaten in de grond. Straalt totaal geen sfeer uit.
Ik had het gehoord, dat was pas verschrikkelijk.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:41 schreef Johan1994 het volgende:
Afschuwelijk het Karnstraat feest. Keiharde muziek -.-
Deze ga ik even onthoudenquote:Op zondag 29 augustus 2010 10:21 schreef Duvel het volgende:
[..]
Voor sfeer moet je naar het Zuiderbad in Amsterdam gaan...
Google maar op foto's! Ik ben er een keer met de basisschool geweest, toen was het al gaaf. Later is het tot monument verklaard en gerestaureerd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:24 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Deze ga ik even onthouden. Het Leeghwaterbad is sowieso niets, Volendam is klein en koud, Hoorn is nou ja okee
Ze zijn tot 4 uur door gegaan. Ik woon er feitelijk naast en het is nogal 'vervelend' als ze tot 4 uur keihard zingen en dronken zijn.quote:Op zondag 29 augustus 2010 10:24 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Ik had het gehoord, dat was pas verschrikkelijk.
[..]
Deze ga ik even onthouden. Het Leeghwaterbad is sowieso niets, Volendam is klein en koud, Hoorn is nou ja okee
Hier hetzelfde. Wist niet eens dat deze dumphole of shit een eigen topique had...quote:
Denk het niet. Ben (te) laat thuis, en moet morgen weer werken. Ik ken mezelf wel een beetjequote:Op donderdag 9 september 2010 12:39 schreef Jurk het volgende:
Vandaag de kortebaandraverij![]()
![]()
![]()
Gaat er nog iemand?
En je moet oh oh cherso kijken natuurlijkquote:Op donderdag 9 september 2010 12:40 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Denk het niet. Ben (te) laat thuis, en moet morgen weer werken. Ik ken mezelf wel een beetje
Die loopt wel in Purmerend rond af en toequote:Op donderdag 9 september 2010 13:45 schreef Jurk het volgende:
Ik ga ook even. Ik ben diegene die op Doutzen Kroes lijkt![]()
Kloptquote:Op donderdag 9 september 2010 14:41 schreef Jurk het volgende:
Ja, ik moet toch ook af en toe boodschappen doen?
Waarom ga je daar dan naar toe?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:12 schreef DevilsWhore het volgende:
misschien moet ik binnenkort ook maar weer eens naar purm toe.
Vorige week pasquote:Op donderdag 9 september 2010 14:44 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Kloptmn collegas hebben dr al een paar keer gezien. Ik zag haar vorige week voor het eerst. Wel grappig.
Newlywed! jij hier?quote:
Ik heb 24 jaar in de buurt van Purmerend gewoond.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:35 schreef DevilsWhore het volgende:
Newlywed! jij hier?
om 8108139dpths op te vrolijken en te knuffelen.
Hoogstens tijdelijke import van een jaar.quote:Op woensdag 22 september 2010 14:40 schreef DevilsWhore het volgende:
Dat wist ik niet. ik dacht dat je een groninger was eigenlijk.
ah oke! omdat je me een tijdje geleden uitgenodigd had in groningen, om te spelenquote:Op woensdag 22 september 2010 14:43 schreef Nixx- het volgende:
[..]
Hoogstens tijdelijke import van een jaar.
Normaal woon ik in onze prachtige hoofdstad.
Whut in de supermarkt of gewoonquote:Op woensdag 22 september 2010 14:28 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Vorige week pasZelf ik heb d'r gezien
In het wild.quote:Op woensdag 22 september 2010 18:54 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Whut in de supermarkt of gewoonEn ja eigenlijk wel slecht want jij komt nog minder buiten.
![]()
Ze komt ook uit jouw land der herkomstquote:
Wij gaan soon toch wel een keer stappen in Purm hequote:Op woensdag 22 september 2010 18:54 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Whut in de supermarkt of gewoonEn ja eigenlijk wel slecht want jij komt nog minder buiten.
![]()
Whaa!quote:Op woensdag 22 september 2010 19:19 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Wij gaan soon toch wel een keer stappen in Purm he
Ligt er aan waar. Aad/Lansdael wil je inderdaad niet, net als Paradijsje en Bubbles. Satisfaction is -voor de liefhebber- nog goed te doen daarentegen.quote:
Jij kent flips nog nietquote:
Waar zitten Paradijsje, Bubbels en Satisfaction?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:25 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
Ligt er aan waar. Aad/Lansdael wil je inderdaad niet, net als Paradijsje en Bubbles. Satisfaction is -voor de liefhebber- nog goed te doen daarentegen.
Even de bekende/drukkere kroegen genomen trouwens
Ik ga ook niet in purm stappen voor de kroegen, maar voor flipsquote:Op woensdag 22 september 2010 19:28 schreef Duvel het volgende:
Oh. Ik vond het echt he-le-maal niks de laatste keer.
Hihi ja man, want 15 jarigen sletjesquote:Op woensdag 22 september 2010 19:29 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Ik ga ook niet in purm stappen voor de kroegen, maar voor flips
Paradijs zit bij de sluis.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:29 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waar zitten Paradijsje, Bubbels en Satisfaction?
Never!!quote:
Vandaar de knipoog, maar die kon ik vanaf mobiel niet als PI doenquote:Op woensdag 22 september 2010 19:16 schreef Ezechielk het volgende:
[..]
In het wild.![]()
En ik ben vaker buiten dan je denkt hoor
quote:Op woensdag 22 september 2010 19:40 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Never!!
Ga ik zaterdag weer heen![]()
Maar Flips is gewoon gezellig en tof, met haar wil ik stappen.
Jij toch ook wel!
je hebt door dat ik t ben en matthijs rijd?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:40 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Never!!
Ga ik zaterdag weer heen![]()
Maar Flips is gewoon gezellig en tof, met haar wil ik stappen.
Jij toch ook wel!
Oh ja, dat had ik al in gedachte. Die zit er al heel erg lang.quote:
OK, allemaal Koemarkt.quote:Als je aad hebt heb je rechts daarvan een thais geval daarnaast zit Satisfaction, daarnaast zit Bubbels en als ik me niet heel erg vergis zit daarnaast Het Café
Jij komt niet vaak op de koemarkt?quote:Op woensdag 22 september 2010 19:48 schreef Duvel het volgende:
[..]
Oh ja, dat had ik al in gedachte. Die zit er al heel erg lang.
[..]
OK, allemaal Koemarkt.Maar ik ken ze allemaal niet (behalve Aad).
Zo kun je het zeggen ja. Ik was er met dat stoomfestival, en daarvoor... een paar maanden geleden.quote:Op woensdag 22 september 2010 19:49 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Jij komt niet vaak op de koemarkt?
Oooh dat had ik niet begrepenquote:Op woensdag 22 september 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo kun je het zeggen ja. Ik was er met dat stoomfestival, en daarvoor... een paar maanden geleden.
Ik woon al heel lang niet meer in Purmerend hè!
12,5 jaar...tijd vliegt!
Hoe is het eigenlijk met je? Long time no speak enzquote:Op woensdag 22 september 2010 19:50 schreef Duvel het volgende:
[..]
Zo kun je het zeggen ja. Ik was er met dat stoomfestival, en daarvoor... een paar maanden geleden.
Ik woon al heel lang niet meer in Purmerend hè!
12,5 jaar...tijd vliegt!
quote:Op woensdag 22 september 2010 19:57 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Oooh dat had ik niet begrepenof overeen gelezen of helemaal niet gelezen. Dan snap ik het
Ja goed! En met jou?quote:Op woensdag 22 september 2010 20:14 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Hoe is het eigenlijk met je? Long time no speak enz
Jij wilde hem ook niet openenquote:Op woensdag 22 september 2010 20:46 schreef Duvel het volgende:
[..]
De TT is verraderlijk wat dat betreft!
Lekker hoorquote:
Ik kom dan weer zelden in Emmen.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:49 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Jij wilde hem ook niet openen![]()
Nu is er een purm topic van iemand uit Emmen die zelden tot nooit in purm komt![]()
1x per jaar tochquote:
Je komt bijna elke week in het rockcafe. Dan moet ik je wel een keer gezien hebben. Ik kom er namelijk elk weekend om wel even mensen gedag te zeggen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:03 schreef Chaos-Zero het volgende:
De Heeren is trouwens ook een leuk cafe. Komen over het algemeen wat oudere mensen. Het is ook 21+. Verder kom ik bijna elke week ook wel bij Satisfaction. Maar net als al gezegd is, je moet er van houden, t is namelijk een rock cafe.
Ik heb jou daar gezien.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:03 schreef Chaos-Zero het volgende:
De Heeren is trouwens ook een leuk cafe. Komen over het algemeen wat oudere mensen. Het is ook 21+. Verder kom ik bijna elke week ook wel bij Satisfaction. Maar net als al gezegd is, je moet er van houden, t is namelijk een rock cafe.
Dan moet dat wel, ben er eigenlijk elke zaterdag wel, de laatste paar weken wat minder, maar normaal wel. Vaak op vrijdag avond ook wel.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:10 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Je komt bijna elke week in het rockcafe. Dan moet ik je wel een keer gezien hebben. Ik kom er namelijk elk weekend om wel even mensen gedag te zeggen.
Ja dat was wel lachenquote:Op woensdag 22 september 2010 21:16 schreef justmattie het volgende:
[..]
Ik heb jou daar gezien.
DW nog steeds hier trouwens.
De oude gebouwen hebben ook nog een tijdje Jan van Egmondcollege geheten. Maar die oude meuk was veel toffer. Sowieso: het ene uur in de Egmond en dan naar de Wolthuis moeten, geweldig.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:25 schreef Rezzy het volgende:
Heb op het Jan van Egmondcollege(RSG was veel cooler met die ouwe klotegebouwen) mijn Havo gedaan
En precies genoeg tijd hebben van gebouw 1 naar gebouw 2 om een peuk te roken. Sjees, hoe heette die aardrijkskundedocent ook alweer? Brilletje, rossig haar, was ook decaan volgens mij.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:31 schreef Duvel het volgende:
[..]
De oude gebouwen hebben ook nog een tijdje Jan van Egmondcollege geheten. Maar die oude meuk was veel toffer. Sowieso: het ene uur in de Egmond en dan naar de Wolthuis moeten, geweldig.
Ja is weer een tijd geleden. Laat maar weten wanneer je er weer bent.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:30 schreef justmattie het volgende:
Misschien tijd om het over te doen.
Van den Enden?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:38 schreef Rezzy het volgende:
[..]
En precies genoeg tijd hebben van gebouw 1 naar gebouw 2 om een peuk te roken. Sjees, hoe heette die aardrijkskundedocent ook alweer? Brilletje, rossig haar, was ook decaan volgens mij.
Van den endenquote:
Waarom is ie daarheen in 's hemelsnaam?? Ik heb Van den Enden nooit gehad. Wel Beld, en Smit als brugklasser.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:41 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Van den endenDie heb ik ook nog gehad. Die man zit nu in Curacao aardrijkskunde te geven. Wat een top vent was dat
Hij kreeg een baan aangeboden in Curacao, nou daar zeggen weinig mensen nee tegenquote:Op woensdag 22 september 2010 21:43 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom is ie daarheen in 's hemelsnaam?? Ik heb Van den Enden nooit gehad. Wel Beld, en Smit als brugklasser.
Welke jaren zat je daar? Ik 1990-1996.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:45 schreef Flippiee het volgende:
[..]
Hij kreeg een baan aangeboden in Curacao, nou daar zeggen weinig mensen nee tegen
Ik ken Beld van naam, maar Smit niet.
Dat moet ik met Ez regelen.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:39 schreef Chaos-Zero het volgende:
[..]
Ja is weer een tijd geleden. Laat maar weten wanneer je er weer bent.
Weeda kwam wel relaxt over, maar ook weer niet gehad. Wel Van de Noort, Hamel, Van der Kolk. Met die laatste nooit een goede verstandhouding gehad. Ik was dan ook geen hoogvlieger op wiskundegebied, maar had WisB wel nodig voor m'n vervolg. Bij NA zaten wel meer vage types volgens mij.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:47 schreef Rezzy het volgende:
Van den Enden ja, goeie gast was dat. Ik zat er ook rond 1990-1996. En dan was er nog die vage wiskunde-dude, Weeda. Die man leefde in een slow-motionwereld en draaide echt al jaren hetzelfde verhaal af. In de klas wedjes leggen wie er als eerste uitgestuurd zou worden. Mijn record was volgens mij 2 minuten. En ook zo'n gast bij Natuurkunde, die is een paar keer jankend de klas uitgelopen. Damn, ik schaam mij bijna als ik er aan terugdenk.
Ik van 2004 - 2009quote:Op woensdag 22 september 2010 21:45 schreef Duvel het volgende:
[..]
Welke jaren zat je daar? Ik 1990-1996.
Bedoel je van den Enden of van de Noort? Van den Enden kan ik me niet meer herinneren, van de Noort eigenlijk nooit opgelet. Ik had wel een wiskundeleraar die serieus maar 3 shirtjes droeg en dat ook in de winter.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:58 schreef Duvel het volgende:
Die kerel is lang blijven plakken... Heeft ie nog steeds maar één set kleren?
quote:Op woensdag 22 september 2010 23:01 schreef trolololo het volgende:
• J. Rees ; geweldigste geschiedenis leraar
Ehm, is die nog niet met pensioen? Die moet ruim in de 60 zijn! Maar een onwijs aardige vent, Romereis mee gedaan, erg leuk. Later nog een keer tegen het lijf gelopen op de HCC dagen.quote:• P. de Wit ; klassieke talen / examensecretariaat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |