Een paard slachten?quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:04 schreef julian6 het volgende:
Stiekem lijkt het me wel leuk om zoiets een keer te doen
Ik denk achter de schermen ook niet...quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:42 schreef Samzz het volgende:
Mag nietAlleen gecertificeerde slachters met een opleiding mogen in een erkend slachthuis dieren slachten
Maaar, achter de schermen is het misschien mogelijk. Ik zou er als eigenaar iig niet blij mee zijn, mocht het mijn paard betreffen.
Daarom zeg ik ook misschienquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik denk achter de schermen ook niet...
Als het mis gaat, dan heb je een in paniek zijnd paard of koe door je tent heen hollenDat wil je niet. Dat is letterlijk levensgevaarlijk.
Mensen van het mortuarium zijn ook net zoquote:Op vrijdag 12 maart 2010 14:53 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alleen waren deze slachters ontzettend tofMorbide humor, maar dat kan niet anders en moet je doorheen kijken. Aardige kerels met passie voor het vak.
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:29 schreef julian6 het volgende:
Nee, een koe of paard doden met zo'n pin.
Vraag me niet waarom, want dat weet ik niet echt. Voor de kick denk ik, en die beesten gaan sws dood dus schuldgevoel hoef ik er niet aan te hebben.
http://www.101.tv/page/10(...)6b77edc57c3936796842quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:42 schreef Samzz het volgende:
Mag nietAlleen gecertificeerde slachters met een opleiding mogen in een erkend slachthuis dieren slachten
Maaar, achter de schermen is het misschien mogelijk. Ik zou er als eigenaar iig niet blij mee zijn, mocht het mijn paard betreffen.
Wat een doos.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:15 schreef julian6 het volgende:
[..]
http://www.101.tv/page/10(...)6b77edc57c3936796842
Dan mogen ze de mensen in dit filmpje weleens flink op de vingers tikken.
Dat is bij ons een jaar of 7 geleden idd een x gebeurd. En dat was door een toch best ervaren "schieter" gedaan toen..quote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:48 schreef BrandX het volgende:
[..]
Ik denk achter de schermen ook niet...
Als het mis gaat, dan heb je een in paniek zijnd paard of koe door je tent heen hollenDat wil je niet. Dat is letterlijk levensgevaarlijk.
quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:03 schreef MaddoxX het volgende:
Youtube filmpje doet et niet.. ergens een mirror ? www.megaupload.com m anders ff thx
Nee, helemaal niet. Een aantal mensen zijn bij het schieten zelf niet geweest en toen een van de slachters een oog van een van de paarden in zijn mond stak, gingen er wel wat over de nek. Verder niet.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 16:35 schreef Kinz het volgende:
Heb alles gelezen/bekeken behalve het filmpje. Dat gaat me net iets te ver.
Heel interessant om te zien, geen mensen die daar terplekke over hun nek gingen?
De meeste van die dieren voelen zich juist niet prima. Goed lezen de volgende keer.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:32 schreef Synthesist het volgende:
paardenvlees wordt niet echt 'tof' gevonden in Nederland. En daar kan ik mezelf ook wel in vinden.
Nou ben ik zelf geen vegetariėr, maar het heeft toch wel iets tragisch, zo'n dier die zich prima voelt en dan pats ff door zn kop wordt geschoten
Ik eet t toch graag op me broodquote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:32 schreef Synthesist het volgende:
paardenvlees wordt niet echt 'tof' gevonden in Nederland. En daar kan ik mezelf ook wel in vinden.
Nou ben ik zelf geen vegetariėr, maar het heeft toch wel iets tragisch, zo'n dier die zich prima voelt en dan pats ff door zn kop wordt geschoten
Dit is in Nijkerkquote:Op zaterdag 13 maart 2010 17:36 schreef Sh0g het volgende:
Interessant verslag! Mag ik vragen waar dit is? Welke plaats?
Heb wel eens in de snijzalen van DGK in Utrecht gestaan, maar dan met biggetjes, konijnen en katten.Dat was precisiewerk, dit is letterlijk (toet toet boing boing) hakken en zagen.
Heb anatomie altijd heel boeiend gevonden, maar zelf de slager uithangen lijkt me niks. Erg moedig van je (jullie) om daar te kijken!
De dieren die geslacht werden waren niet gezond meer. Beenproblemen.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 18:32 schreef Synthesist het volgende:
Het is damp, inderdaad van de hitte van het bloed. Het is ± 5 graden in het slachthuis.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:02 schreef .aeon het volgende:
Heel interessant! Waar komt al die rook vandaan op foto 2? Is het bloed zo warm?
En op foto 4 ziet die gast er wel echt uit als een typische slager
Ik ben bezig het te fixenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 19:11 schreef l3laster het volgende:
Leerzaam topic hoor
jmmr, dat het filmpje het alleen niet meer doet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |