abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79183101
Het is trouwens wel jammer dat ze die luchtfilter bij die 335i niet netjes aan de binnenkant hebben zitten.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79184138
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:17 schreef justmattie het volgende:
Het is trouwens wel jammer dat ze die luchtfilter bij die 335i niet netjes aan de binnenkant hebben zitten.
Bij de E92 335i zit het luchtfilter wel aan de binnenkant.
  maandag 15 maart 2010 @ 21:25:56 #153
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_79186603
ik zou een Type 2 E46 nemen. Een tweaker heeft een 2000 e46 330i voor 10k gehaald uit dld (totale kosten)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_79186678
quote:
Op maandag 15 maart 2010 20:36 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Bij de E92 335i zit het luchtfilter wel aan de binnenkant.
Joh
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  maandag 15 maart 2010 @ 21:54:06 #155
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79188295
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:55 schreef TedjeKroketje het volgende:
Ik wil misschien binnenkort een BMW 330i uit Duitsland importeren maar omdat ik helemaal geen ervaring heb met BMW's.

Hoop ik dat jullie nog iets weten waar ik speciaal op moet letten?
Goede keus.

Gewone E46 problemen kan je op de desbetreffende fora wel vinden.
Knarsende zijruiten, gare voorwielophanging en gebroken achterveren heb je ergste wel gehad

330i blok kan nauwelijks kapot, maar lust vaak wel een slokkie olie. Ik ga nu zelf maar eens met Mobil1 5W-50 aan het experimenteren. De voorgeschreven 5W-30 verbrand gewoon in het blok.
Handbak is een stuk zuiniger dan een automaat, tenzij je de hele dag in de file/stad rijdt, maar dan kan je beter een 320d halen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  maandag 15 maart 2010 @ 21:55:19 #156
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_79188367
quote:
Op maandag 15 maart 2010 21:25 schreef Catch22- het volgende:
ik zou een Type 2 E46 nemen. Een tweaker heeft een 2000 e46 330i voor 10k gehaald uit dld (totale kosten)
Volgens mij is de facelift versie van 2001 of later?
Of is type 2 weer wat anders als de facelift?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  maandag 15 maart 2010 @ 21:56:57 #157
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_79188474
Dat klopt daNpy
Facelift is vanaf model 2002, dus vanaf productie augustus 2001
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_79191909
pff,, die bmw's met zelf ingebouwde een veels te grote blokken erin.
het lijkt me gaaf om een keer in te rijden maar voor de rest lijkt het me kut.
dan klopt het gewichtsverdeling toch ook niet meer of wel?
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79192294
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:03 schreef piekartz87 het volgende:
pff,, die bmw's met zelf ingebouwde een veels te grote blokken erin.
het lijkt me gaaf om een keer in te rijden maar voor de rest lijkt het me kut.
dan klopt het gewichtsverdeling toch ook niet meer of wel?
Kun je wel fijn je kont laten zwieberen.
pi_79192343
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:03 schreef piekartz87 het volgende:
pff,, die bmw's met zelf ingebouwde een veels te grote blokken erin.
het lijkt me gaaf om een keer in te rijden maar voor de rest lijkt het me kut.
dan klopt het gewichtsverdeling toch ook niet meer of wel?
Hangt van de blokken af. De meeste nieuwere blokken zijn allemaal een stuk lichter door lichtere (en sterkere) materialen zoals aluminium en zooi. Gewicht blijft dan ongeveer hetzelfde. Bijvoorbeeld een M20B25 tegenover een M50B25 scheelt je echt misschien een kilo of 30/40.

+ Echt heel goede bedrijven die een ombouw dan (neem die E30 M3 met die V10 die in Amerika is omgebouwd) verplaatsen de motor zo veel mogelijk naar achteren (gezien vanuit het motorcompartiment), zodat de gewichtsverdeling redelijk intact blijft.

En ja, als ik m'n E30 later nog steeds heb, wil ik het ook laten doen .
pi_79192536
later, als ik groot ben (in de portemonnee)
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79192627
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:18 schreef piekartz87 het volgende:
later, als ik groot ben (in de portemonnee)
Als je het zelf kunt, is het nog prima te betalen. Een M50B25 (de 2.5L uit een E36 met 192pk) kun je op de kop tikken voor rond de ¤600. Alleen dat ding er in bouwen, aansluiten, kabelboom aanpassen etc..moet je kunnen.
Laat je het doen bij een garage (denk aan Offenga), dan ben je iets van ¤2500/¤3000 kwijt gok ik.

Of bij us Zjoske en Buddy .
pi_79192688
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:13 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Kun je wel fijn je kont laten zwieberen.
Je bent toch geen negerin?
pi_79192775
als er een andere dagelijkse auto komt blijft er altijd wel een E30 in een schuur staan als project of als leuke auto voor erbij.
dan pas kan ik gaan nadenken over dat soort projecten.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79192959
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:20 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als je het zelf kunt, is het nog prima te betalen. Een M50B25 (de 2.5L uit een E36 met 192pk) kun je op de kop tikken voor rond de ¤600. Alleen dat ding er in bouwen, aansluiten, kabelboom aanpassen etc..moet je kunnen.
Laat je het doen bij een garage (denk aan Offenga), dan ben je iets van ¤2500/¤3000 kwijt gok ik.

Of bij us Zjoske en Buddy .
Dat heeft dus iemand hier uit Leeuwarden ook met z'n E30
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79192968
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:22 schreef k_man het volgende:

[..]

Je bent toch geen negerin?


Niet zo zwieberen
pi_79192992
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:28 schreef justmattie het volgende:

[..]

Dat heeft dus iemand hier uit Leeuwarden ook met z'n E30
Als ik het me goed herinner heeft die kerel met die Calypso-rode E30 (die jij zo gaaf vond) die er in gelepeld.
pi_79193187
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Als ik het me goed herinner heeft die kerel met die Calypso-rode E30 (die jij zo gaaf vond) die er in gelepeld.
Volgens mij is dat bij Offenga gebeurd, kan het eens navragen voor je
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79193295
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:33 schreef justmattie het volgende:

[..]

Volgens mij is dat bij Offenga gebeurd, kan het eens navragen voor je
Haha, je hebt je opmerking weggehaald .

Het is Calypso-rood, en er zit een 2.7eta onderblok met een 2.5L kop in.
pi_79193375
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Haha, je hebt je opmerking weggehaald .

Het is Calypso-rood, en er zit een 2.7eta onderblok met een 2.5L kop in.
Ik las het te snel, waardoor mijn reactie niet matchte met wat jij zei
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79193405
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Haha, je hebt je opmerking weggehaald .

Het is Calypso-rood, en er zit een 2.7eta onderblok met een 2.5L kop in.
Klopt ja, en nog op gas ook. Heb er eens naast gezeten maar dat ding is wel retesnel trouwens.
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79193576
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:39 schreef justmattie het volgende:

[..]

Klopt ja, en nog op gas ook. Heb er eens naast gezeten maar dat ding is wel retesnel trouwens.
Ja, maar dat ding is helemaal aangepast. Die combi eta onderblok en 325i kop kunnen je al een kleine 190pk geven ofzo. Dan heeft hij er nog een schrik nokkenas in, dat levert ook altijd wat op, + chip + spaghetti spruitstuk etc. Dat ding zal ongetwijfeld rond de 200/210 pk zitten ofzo.

Voor een auto van 1165kg is dat erg leuk .

Zoiets wil ik ook wel 's in dit ding. 200/210pk is echt meer dan zat. Dan zit je al op 5/6 seconde acceleraties naar 100 .
pi_79194070
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]



Niet zo zwieberen
Lullig, maar moest toch wel een beetje lachen
pi_79194195
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:59 schreef M.O.D het volgende:

[..]

Lullig, maar moest toch wel een beetje lachen
Dat geluid is pijnlijk
pi_79194492
quote:
Op maandag 15 maart 2010 23:43 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, maar dat ding is helemaal aangepast. Die combi eta onderblok en 325i kop kunnen je al een kleine 190pk geven ofzo. Dan heeft hij er nog een schrik nokkenas in, dat levert ook altijd wat op, + chip + spaghetti spruitstuk etc. Dat ding zal ongetwijfeld rond de 200/210 pk zitten ofzo.

Voor een auto van 1165kg is dat erg leuk .

Zoiets wil ik ook wel 's in dit ding. 200/210pk is echt meer dan zat. Dan zit je al op 5/6 seconde acceleraties naar 100 .
Als je zondag ook komt kun je het hem vragen
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79194572
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:15 schreef justmattie het volgende:

[..]

Als je zondag ook komt kun je het hem vragen
Ik heb het echt zo verschrikkelijk druk, ik ben bang dat dat niet gaat lukken .

Maar als 't goed is ben ik binnen twee weken bij hem voor montage van spoorstangen + draagarmrubbers .
pi_79194898
Mocht ik ooit een rijk man zijn, dan rij ik met een E39 M5 en een E39 540i touring naar Offenga met de vraag er iets leuks van te maken.
pi_79196591
Vriend van me heeft een E30 met een 535i blok er in.. ook wel een vet ding
Oldtimer wel te verstaan
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79198137
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 00:19 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb het echt zo verschrikkelijk druk, ik ben bang dat dat niet gaat lukken .

Maar als 't goed is ben ik binnen twee weken bij hem voor montage van spoorstangen + draagarmrubbers .
Er komen wel meer van die mini-meets
Maar je gaat naar hem toe in Bergum ? /curious mode
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_79199211
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 08:13 schreef justmattie het volgende:

[..]

Er komen wel meer van die mini-meets
Maar je gaat naar hem toe in Bergum ? /curious mode
Volgens mij woont hij in Leeuwarden. Geen idee nog hoe we dat gaan doen. Spoorstangen etc. lukt me eventueel nog zelf, maar draagarmrubbers persen niet...vandaar.

Werkte hij niet in Bergum?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 11:01:13 #181
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_79201950
weet iemand of je een auto ook uit kan laten lezen bij een universele garage?
de bmw dealer in breda had pas over 2 weken tijd daar voor
pi_79204771
Venlo BMW Garage had direct voor mijn gele bmw een gaatje in de agenda om hem uit te lezen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_79205185
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 09:21 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Volgens mij woont hij in Leeuwarden. Geen idee nog hoe we dat gaan doen. Spoorstangen etc. lukt me eventueel nog zelf, maar draagarmrubbers persen niet...vandaar.

Werkte hij niet in Bergum?Hij werkt in Bergum ja en woont in Leeuwarden. Als hij wat beunt aa mijn auto doet ie dat op zaterdag in de garage in Bergum vandaar
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:54:33 #184
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_79206235
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:20 schreef Turquaz52 het volgende:
Venlo BMW Garage had direct voor mijn gele bmw een gaatje in de agenda om hem uit te lezen.
venlo is gelijk een uur rijden voor mij

ik zoek eigenlijk ook een garage die op zaterdag open is...
en ergens in zuid limburg
pi_79207430
Hmm? Hoe kom je dan uit bij de dealer in Breda?

Ga dan naar een dealer in Limboland.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:32:54 #186
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_79207664
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:26 schreef k_man het volgende:
Hmm? Hoe kom je dan uit bij de dealer in Breda?

Ga dan naar een dealer in Limboland.
zo'n logische vraag had ik al verwacht
ik werk vlakbij breda dus ik was daar na mn werk eens langsgereden
pi_79211307
Wel een goede dealer op zich, Renova.
pi_79214748
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:30 schreef justmattie het volgende:

[..]


Dat zal het wel zijn inderdaad. Ik wil er even proberen bij te zijn, kan ik er nog wat van opsteken!
  dinsdag 16 maart 2010 @ 18:39:57 #189
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79220230
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 15:02 schreef k_man het volgende:
Wel een goede dealer op zich, Renova.
U is wonend in regio Breda?

@ eevebe, probeer Revona Stilburg anders?
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79222303
Nee, dat niet, maar ze organiseren bijv. wel leuke tochten voor cabriorijders.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:39:28 #191
67405 tha_rizzo
Nu nog lekkerder!
pi_79222491
Ah.

Ik dacht al, nog meer BMW-rijders in de regio
Je weet toch dat ik gelijk heb en jij niet?
pi_79258190
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 12:54 schreef eevebe het volgende:

[..]

venlo is gelijk een uur rijden voor mij

ik zoek eigenlijk ook een garage die op zaterdag open is...
en ergens in zuid limburg
Keram, Maastricht of Kera in kerkade, ik weet niet wat voor jou zuid-limburg is
De Maasche in Echt kan ook nog.
<a href="http://www.bmwe30club.nl" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 Club Nederland</a>
<a href="http://www.e30fansite.nl/Forum/viewtopic.php?f=24&t=8185" target="_blank" rel="nofollow">BMW E30 M-Tech II 325i</a>
pi_79269581
Ik lees teveel geouwehoer dus maar paar foto's.

318ci & 318is





4 cilinders

[ Bericht 12% gewijzigd door YoshiBignose op 17-03-2010 20:47:05 ]
Facts don't care about your feelings
pi_79279682
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 20:39 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik lees teveel geouwehoer dus maar paar foto's.

318ci & 318is

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

4 cilinders
Leuke foto's .

Maar wel 2 cylinders te weinig .
pi_79280213
Ahhhh bijna weer zomer, waar het af en toe toch nog verradelijk glad kan zijn en de bandjes zomaar grip hun grip verliezen.
pi_79284047
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 00:09 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Leuke foto's .

Maar wel 2 cylinders te weinig .
Je hebt ook wel gelijk, maar het zijn beide wel de snelste 4 cilinders van hun type
Facts don't care about your feelings
  donderdag 18 maart 2010 @ 11:08:03 #197
183047 eevebe
nader in te vullen
pi_79287461
wat vinden jullie hiervan?
http://www.autoweek.nl/au(...)aandrijving-voor-BMW

ik vind het wel zonde omdat het een van de weinige merken is die nog rwd auto's maakte (op de sportmerken na)

ik rij nu bijna 5 jaar met rwd en als ik nu in een fwd moet rijden dan vind ik dat vaak een stuk minder leuk
pi_79288208
het betreft alleen een zeer compacte auto die ze willen maken. de rest blijft gelukkig gewoon in rwd.

het is wel een slimme zet vind ik, de meeste nieuwe auto;s die worden gekocht nu zijn toch wel compacte autotjes
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
pi_79290281
Zo lang ze die dingen ook maar met RDW blijven leveren, vind ik het best.

Eerst een beetje alle (de meeste) 6-in-lijn motoren schrappen, en dan nu nog dit eventueel?

En al die idioten @ Autoweek die zeggen dat er geen verschil is tussen RWD en FWD. Nee klopt, als je in de file op de A2 staat merk je het niet. Als je ook maar enigszins een beetje een verwantschap hebt met auto's en af en toe eens even een tourrit maakt, dan merk je het verschil zeker.

Veel vermogen op de voorwielen vind ik geen porum. Sta je elke keer of te stuiteren als een skippybal omdat de wielen het vermogen niet kwijtkunnen, of je komt niet vooruit omdat de electronica besluit dat je pas morgen mag optrekken.

Oftewel: al die huisvaders in Astra Stationwagens moeten eens optyfen en een echte auto rijden.
  donderdag 18 maart 2010 @ 12:19:57 #200
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_79290366
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 12:18 schreef Maharbal het volgende:

Oftewel: al die huisvaders in Astra Stationwagens moeten eens optyfen en een echte auto rijden.
Dat laatste hoeft niet. Ik vind het ook best als ze gewoon hun mond houden wanneer het over auto's gaat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')