abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:35:43 #101
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79073267
peil
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 19:44:55 #102
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79073614
NMBS snapt zware kritiek remsysteem niet
De Belgische spoorwegen NMBS heeft al sinds januari 2009 een voorraad van het remsysteem waarmee door rood rijdende treinen tot stilstand kunnen worden gebracht. Toch werden die niet op de treinen geïnstalleerd. Slechts twee procent van de treinen is wel met dit systeem uitgerust, terwijl dit 27,5 procent had kunnen zijn. De Belgische media spreken er schande van, maar de NMBS snapt de kritiek niet.

Bron en meer

en oja, 9 Maart was er een lege reizigerstrein ontspoord bij Bergen
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 19:49:05 #103
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79073739
2013 ambitieus noemen
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:12:02 #104
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79074460
Mja, het gaat om 1100-1200 stukken ijzer waar die troep in moet. Als je dan maar 1 gecertificeerde knuppel in je land hebt die dat mag doen, dan wordt het 2013
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:33:53 #105
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79075371
Nou ja, kijk hoe snel NSR treinen van ATBvv voorzien heeft. Dat ging een stuk rapper.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:46:41 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79075943
Daar hebben we in Nederland dan vast wel meerdere gecertificeerde knuppels voor, meneer Poekiewoekie
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 20:49:15 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79076077
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:01:30 #108
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79076633
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
Het verschil tussen de NS en de NMBS is dat de NS wél visie heeft, op het gebied van veiligheid. De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
Ha. Ha. Ha.

Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt.

Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:13:34 #109
141414 NordicBlue
Iets met Noord en Blauw Zeker?
pi_79077200
tvp
pi_79077748
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 22:44 schreef Ireyon het volgende:
En ook op Tilburg hangen nu hippe CTA's.. nog even en de flapjes zijn een zeldzaamheid
Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:34:41 #111
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79078164
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:25 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Hah, de flapjes wel ja, maar het computersysteem erachter blijft het oudste wat ProRail vooralsnog blijft houden (uiteraard met converter ertussen)...
TNV op oude VAX machines?
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:43:35 #112
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078543
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:01 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ha. Ha. Ha.

Gelukkig wordt er in Nederland pas sinds 1992 gesproken over een systeem dat roodlichtpassages echt aanpakt.

Niettegenstaande het feit dat memor veel harder zuigt dan ATB.
Ik zeg niet dat ATB perfect is, maar hier gebeurt tenminste wat. Nu nog een landelijke uitrol van ERTMS Level 2 of hoger, maar dat valt pas echt te verwachten wanneer het oudere materieel weg is denk ik.

VIRMs en SLT's zijn makkelijker te voorzien van nieuwe software (die de ERTMS-input aankan) dan een 1700
pi_79078555
Nee, BEPAC op die ouwe VAX'en. Het duurt trouwens allemaal wel langer dan verwacht waardoor men bezig is met een ombouw(planning) naar Alpha (DS10)...

TNV zal je trouwens niet veel meer tegenkomen, hiervoor heeft men met veel moeite een opvolger ontwikkeld: TROTS. Draait nu op de meeste posten, en heeft even gedraaid op Amsterdam. Die laatste ging hopeloos fout en dat heeft men maar weer teruggedraaid. Pikant detail hierbij was dat dit in de evaluatieperiode is gebeurd van ProRail (na de winterperikelen) en men falen wel verwacht had...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:45:32 #114
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79078630
TROTS zeg je?

Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79078731
ja

Staat officieel voor TRain Observation Tracing System (mag ook NL, maar Engels vind men schijnbaar hipper).
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:48:19 #116
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078748
Wat is er mis met TROTS dan?
pi_79078787
Met TROTS niks, in Amsterdam snapte men het alleen niet echt...
pi_79078802
-
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50:13 #119
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79078845
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:48 schreef James1988 het volgende:
Wat is er mis met TROTS dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry, offtopic. Ik heb er geen verstand van allemaal
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50:52 #120
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_79078879
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 21:53:03 #121
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79078978
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:45 schreef Dr_Flash het volgende:
TROTS zeg je?

Tamelijk Rammelend Oldscool Treintjes Sturen
Het is dat ze het nu zelf toegeven
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:01:23 #122
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79079418
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 20:49 schreef James1988 het volgende:
De NMBS wil het liefst zo weinig mogelijk doen
Clip to that



Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:13:25 #123
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79079970
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:49 schreef Peterselieman het volgende:
2013 ambitieus noemen
Er moeten nog heel wat ongelukken gebeuren, eer de NMBS eerder voortvarend te werk gaat...
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:18:22 #124
178170 Roland.
Bouncing.
pi_79080150
Voor de zuurstokhaters:

Reed vandaag terug naar huis door Belgie, en zag op station Tournai (geen idee waarom dat ding daar stond) een Fyra beklad en al. Bon!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:20:12 #125
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080214
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:22:43 #126
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_79080308
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Mja, Wallonië. Enige wat ze daar genoeg hebben is verfspuitbussen lijkt wel

Elio di Rupo a bien parlé. C'est la même merde chaque jour.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:28:51 #127
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080496
Toch heeft het wel wat, Wallonië

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:29:37 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79080525
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:35:07 #129
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79080737
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:29 schreef Duvel het volgende:
Maar Durbuy is toch wel redelijk overschat!
Er stoppen vrij weinig treinen ja
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79080771
'k Vind die omgeving daar wel geweldig hoor.. Durbuy en Huy zijn heerlijke uitgaansdorpjes
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:36:50 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79080810
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten:

*1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen
*2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt)

Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas ga Maar wat zou jij, als reiziger doen?
pi_79080956
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:36 schreef greavy het volgende:
Wat zouden jullie doen, als je het om het geld niet moest laten:

*1: Een Overgangsbewijs 2-1 kopen, om tijdens me rit morgen door Nederland (867 km) eerste klas te reizen
*2: Het doen met je 2e klas dagkaart (die hier al ligt)

Ik denk toch echt dat ik voor de eerste klas ga Maar wat zou jij, als reiziger doen?
Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:43:04 #133
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081024
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:41 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Voor zulke lange reizen heb ik tot nu toe altijd een overgangskaartje gekocht.. Maar als ik jouw planning zie, kom je in zoveel kuttreinen terecht dat zo'n kaartje puur geldverspilling zal zijn..
Precies. Streep al je DM90 / Plan T / DDAR / SGMm / GTW / Lint / Protos / andere lightrail-achtige zooi etappes eens weg en kijk wat je dan overhoudt. Alleen daarvoor heeft het zin namelijk. En op Utrecht - Rhenen zou ik het niet gokken in het weekend, om eens wat te noemen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:45:10 #134
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79081108
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen.
Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm.
Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder

Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stel Heeft een tweede klas kaartje nut.?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 22:46:06 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79081151
Baarn - Amersfoort is SGMm
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:48:18 #136
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081251
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.
quote:
en Tiel - Utrecht is Mat'64,
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.
quote:
Heeft een tweede klas kaartje nut.?
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal Of een EERSTE klas kaartje nut heeft moet je zelf uitmaken
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:52:19 #137
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79081420
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:48 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Van DIE treinstellen is de 1e klas gewoon hetzelfde als de 2e klas, alleen een ander kleurtje stof op dezelfde kutstoeltjes.
Dat is dan een eersteklas kaartje niet waardig idd
quote:
[..]
Ik zou er niet te hard op gokken. Vaak genoeg DDAR gezien daar, ook in het weekend. Maar misschien heb je mazzel.
Ja, het kan ook DD-AR zijn, even vergeten in het rijtje te plaatsen.
quote:
[..]
Zeker wel, dat bespaart je een boete van 35 euro voor iedere keer dat je gecheckt wordt, en met zo'n rit mag je wel op een keer of 6 rekenen minimaal
Ja, maar als ik een 2e klas alleen heb, ga ik niet eerste klas zitten. Ik wil alleen weten of jullie het die ¤18,70 extra waard vinden, om hier eerste klas te reizen?
VIRM/ICMm/ICRm/Plan V lijken mij een Ja waard, maar de Ttjes, ICM enz niet..
  vrijdag 12 maart 2010 @ 22:53:52 #138
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_79081486
Ouwe ICM ook wel eventueel hoor Maar voor de rest niet nee. Nou ja loop je schema door en kijk wat het zou schelen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_79081545
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:45 schreef greavy het volgende:
Ja, daarom dat ik het vraag.
De treinen van Veolia en Connexxion hebben daarnaast wel 1e klas, alleen tussen Arnhem en Tiel, bij Syntus, niet.
Ik zal waarschijnlijk VIRM tot Maastricht hebben, en daarna dus met de Velios van Veolia, om later weer VIRM / Velios te krijgen.
Wat tussen Nijmegen en Arnhem rijdt, zal wel iets van ICRm / VIRM worden, en Tiel - Utrecht is Mat'64, Utrecht - Rhenen Mat'64 / SGMm en Utrecht - Baarn is SGMm.
Baarn - Amersfoort weet ik zo niet, maar Amersfoort - EdeWageningen is Protos. En ga zo maar verder

Veel verschillend materieel dus. Daarom dat ik deze vraag stel Heeft een tweede klas kaartje nut.?
Persoonlijk zijn de enige treinen waarbij ik 1ste Klas echt de moeite waard vind ICRm, ICM(m), Beneluxstam (evt. I16/I10), ICL, ICE en Avmz (in de IC naar Berlijn). Tot de treinen waarbij het wel comfortabeler zit maar niet het geld waard is, reken ik VIRM, Mat '64, DD-AR of DDM.

- Eerste klas in een GTW, is tweede klas met een laagje leer ipv. een laagje stof,
- Bij de Protos zijn het 2de klas stoelen met een leeslampje en tafeltje.
- In een SGMm zijn het rode ipv. blauwe 2de klas stoelen.
- In DM'90 zijn het 2de klas Plan T stoelen.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 23:22:16 #140
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_79082567
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:46 schreef Peterselieman het volgende:
Baarn - Amersfoort is SGMm
Daar? Nee da's meestal DDAR
  Redactie Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 23:24:07 #141
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79082640
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 12 maart 2010 @ 23:35:16 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79083056
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 23:24 schreef dennistd het volgende:
Het was altijd SGMm maar sinds deze dienstregeling inderdaad DDAR
Toen ik er laatst op een zaterdag was heb ik 2x SGMm gezien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_79088170

Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
............................
pi_79088204
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
Zonder foto zou je bijna denken dat het een 1 aprilgrap was
  Redactie Sport zaterdag 13 maart 2010 @ 07:33:47 #145
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_79088639
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zaterdag 13 maart 2010 @ 10:27:01 #146
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_79090057
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs)
Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc.
  Moderator zaterdag 13 maart 2010 @ 10:40:42 #147
155227 crew  Guppy
dus
pi_79090278
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:27 schreef greavy het volgende:
Heb toch de eerste klas voor vandaag gekozen. (overgangsbewijs)
Zit nu, volgens schema, in Heerlen, wachtend op vetrek van de 690838 ri Sittard en Roermond etc.
succes!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 13 maart 2010 @ 11:09:11 #148
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_79090765
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 03:16 schreef sander89 het volgende:
[ afbeelding ]
Van nufoto.nl

Wist niet dat deze nieuwe manier van baan vakmetingen al waren begonnen, tijd terug stond nog artikeltje in Ingenieur hierover.
Het is puur bedoeld om de spoorligging te meten. Al weet ik niet of er met een schommelboot wel zulke betrouwbare resultaten uit komen
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:29:23 #149
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_79091180
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten
Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch

In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL
  zaterdag 13 maart 2010 @ 11:30:13 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_79091203
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:29 schreef PLAE@ het volgende:
Maar waarom gaat iemand een hele dag in 20 verschillende treinen zitten
Het is niet zo dat het hele interessante trajecten zijn ofzo toch

In het buitenland pak ik ook wel eens de trein ipv een vliegtuig omdat je dan nog eens wat van het land ziet. Maar in NL
Eh ja, dat heet nou hobby. Waarom verzamelt iemand postzegels?...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')