Oh, ik had niet door dat de noemer ook verandert wasquote:Op zondag 21 maart 2010 15:25 schreef GlowMouse het volgende:
zelfde als 8/4 hetzelfde is als 1/2: je vermenigvuldigt teller/noemer met hetzelfde getal (hier -1).
Je bedoelt dat je niet doorhad dat de teller ook veranderd was.quote:Op zondag 21 maart 2010 15:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, ik had niet door dat de noemer ook veranderd was
x=r?quote:Op zondag 21 maart 2010 15:39 schreef Riparius het volgende:
[..]
Je bedoelt dat je niet doorhad dat de teller ook veranderd was.
welke site ken je voor integratie?quote:Op zondag 21 maart 2010 14:06 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik ken wel een site die voor integratie stapsgewijs uitwerkingen kan laten zien, maar niet voor differentiatie. Dat laatste is ook niet zo nuttig, want leren differentiëren is toch vooral een kwestie van oefenen en het krijgen van routine in het juist toepassen van de bekende regels zoals de regels voor het bepalen van de afgeleide van een product of quotiënt of de kettingregel. Daarnaast moet je natuurlijk de afgeleiden van een aantal standaardfuncties gewoon uit het blote hoofd kunnen opschrijven.
Ik zie dat je dit ook op www.wolframalpha.com kan doen. Zeg bijvoorbeeld:quote:Op zondag 21 maart 2010 16:30 schreef snakeman123 het volgende:
[..]
welke site ken je voor integratie?
Beter gebruik je http://betahw.mine.nu/ . Voor breuken doe je dan \frac{a}{b} en de kromme d's krijg je met \partial . Ziet er overzichtelijker uitquote:Op zondag 21 maart 2010 17:00 schreef Dzy het volgende:
Ik heb een beetje moeite met partieel differentieren bij wiskundige economie, het gaat om het bewijs van de stelling van Slutsky. De stelling is:
δdj(p,m) δhj(p,u) δdj(p,m)
-------------- = ------- - -----------
δpi δpi δm
Nu gaat het bewijs als volgt, er geldt dat hj(p,u) = dj(p,e(p,u)) en die gaan ze beiden naar pi differentieren. Er geldt dat m = e(p,u).
Even kijken of het er goed uit ziet, ik kan niet meer previewen?
Even op terugkeren: iedereen die 96 of meer scoorde mag naar de finale in Brussel.quote:
Voor subscript: _quote:
Zat ik toch wel aardig in de buurt met een score in de 90quote:Op zondag 21 maart 2010 17:20 schreef Masanga het volgende:
[..]
Even op terugkeren: iedereen die 96 of meer scoorde mag naar de finale in Brussel.
quote:Op zondag 21 maart 2010 16:02 schreef BasementDweller het volgende:
Te bewijzen:
Een normal operator waarvan alle eigenwaardes voldoen aan |L|=1, is unitair. Hint: diagonalisatie.
Hoe pak ik dit aan? Ik weet ook niet wat ik met die hint moet.
c|a en c|b (lees: c deelt a en c deelt b) betekent dat a/c=k en b/c=l met k,l gehele getallen.quote:Op zondag 21 maart 2010 20:57 schreef Keiichi het volgende:
Ik heb een vraag bij mij huiswerk staat die als volgt is:
Bewijs dat als c|a en c|b, dan c|(a-b)
Maar ik snap eigenlijk al niet wat '|' nu eigenlijk doet![]()
In de stof staan ook wel andere voorbeelden met '|', maar het lijkt me handig om te weten wat het nu eigenlijk doet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |