Je hebt gelijk. Dan lijkt me het inhuren van een hitman een reëlere optie.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:36 schreef Rejected het volgende:
Dan moeten we allemaal treinkaartjes erheen kopen.
Ja, zoals ik al zei: prima systeem in theorie, maar ze kunnen er hier echt niet mee omgaan. Ik vind de scanapparaten overigens ook van een bedenkelijk niveau: als zo'n kaart het niet doet, geef dan ook duidelijk weer waarom niet. Nu krijg je een of ander vaag willekeurig error-nummer te zien waar je geen reet aan hebt, of helemaal niks.quote:Op maandag 15 maart 2010 12:55 schreef Aotearoa het volgende:Ik kots echt op de NS.
Met de OV-chipkaart is an sich niks mis, maar hoe ze het invoeren is echt te triest voor woorden![]()
En nu?! Ik mag vanaf morgen niet meer met mijn tijdelijke kaart reizen, maar omdat zij drie weken over de aanvraag doen moet ik maar lekker elke dag een bus- en treinkaartje kopen terwijl ik gewoon recht heb op gratis reizen?
Dat wordt lastig. Ik heb nog geen Digid. Het is wel een geruststelling dat blijkbaar meer mensen die brief hebben gekregen dat je je product nog moet ophalen. Het is mij 2 maart pas gelukt, heb het op wel 20 plekken geprobeerd de afgelopen maanden. Volgens mij heb ik het nu goed gedaan, maar dat stond veel te onduidelijk op het display van die ophaalplek.quote:Op maandag 15 maart 2010 10:42 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Inloggen op de site van IBG / DUO... en dan onder het kopje reizen kijken.
Ik probeerde het gisteren ook, en toen lukte het niet om in te loggen, vandaag wel.
Kreeg van de week een brief dat ik mijn OV nog niet geactiveerd had, terwijl ik dat al anderhalve maand geleden heb gedaan. Dus voor de zekerheid nog kijken en het stond er idd als geactiveerd.
Ik heb het gevraagd, maar ze zeiden dat zij daar niet over gaan. Vervolgens zeiden ze dat de IB-groep dat afhandelt, maar dat "het onwaarschijnlijk is dat u de reiskosten terugkrijgt van de IB-groep".quote:Op maandag 15 maart 2010 12:58 schreef Jivis het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al zei: prima systeem in theorie, maar ze kunnen er hier echt niet mee omgaan. Ik vind de scanapparaten overigens ook van een bedenkelijk niveau: als zo'n kaart het niet doet, geef dan ook duidelijk weer waarom niet. Nu krijg je een of ander vaag willekeurig error-nummer te zien waar je geen reet aan hebt, of helemaal niks.
Is dat reisgeld niet op een of andere manier terug te vragen achteraf?
Bedankt, dat bespaart me weer een zinloze vraag. Verwachtte ook zoiets, ik zou eerder opkijken als ze de schade ineens wel zouden vergoedenquote:Op maandag 15 maart 2010 13:35 schreef Aotearoa het volgende:
[..]
Ik heb het gevraagd, maar ze zeiden dat zij daar niet over gaan. Vervolgens zeiden ze dat de IB-groep dat afhandelt, maar dat "het onwaarschijnlijk is dat u de reiskosten terugkrijgt van de IB-groep".
Hier hetzelfde verhaal. Heb al vier keer proberen te bellen vandaag, maar krijg niemand aan de lijn. Gaat flink in de mobiele kosten zitten, dus ik houd er maar mee op denk ik. Het is toch zinloos.quote:Op maandag 15 maart 2010 13:35 schreef Aotearoa het volgende:
[..]
Die telefoonlijn is trouwens ook zwaar kut: ik heb nu al zes keer geprobeerd te bellen en ik krijg telkens zo'n "Op dit moment is het erg druk" boodschap, waarna ze gewoon ophangen.
Dat kutsysteem, het heeft zelfs gebroken families tot gevolgquote:Op maandag 15 maart 2010 15:09 schreef French_10 het volgende:
Als ik al die berichtjes hier zo lees is het zinloos om te bellen vandaag denk ik... Ik heb 5 weken geleden voor het eerst gebeld, met de simpele vraag of ze mijn reisproduct van mijn kapotte OV-chipkaart (ze kregen het voor elkaar mij een kapotte te sturen) naar mijn nieuwe kaart wilden overzetten. Inmiddels zijn we 5 weken verder en heb ik dus nog steeds geen reisproduct. Wat een kutsysteem, ik ben er helemaal klaar mee. Denk dat ik m'n ouders maar een brief ga schrijven dat ik helaas nooit meer naar huis kom...
Zolang je alleen met de trein reist met je studentenchip, hoef je niet in- en uit te checken. Alleen je kaart laten scannen als de conducteur erom vraagt.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:04 schreef ChipsZak. het volgende:
Kutgedoe zeg, met die OV.
Ik snap er nu ineens geen bal mee van,.
Reis er al wel een tijdje mee, maar altijd in de echte gratis reistijd (voor mij het weekend).
De enkele keer dat ik doordeweeks reisde kocht ik gewoon een 40%kaartje en liet die gewoon zien samen met mijn OVkaart (die ze vervolgens gingen scannen).
Nu zag ik zostraks een topic waarin een student het had over niet ingecheckt zijn en mogelijke boetes: moet ik nu ineens gaan in/uitchecken? Ik snap het nu niet meer,.
Dus dat is voor 's weekends? [in mijn geval]quote:Op maandag 15 maart 2010 16:14 schreef Jivis het volgende:
[..]
Zolang je alleen met de trein reist met je studentenchip, hoef je niet in- en uit te checken. Alleen je kaart laten scannen als de conducteur erom vraagt.
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Dus dat is voor 's weekends? [in mijn geval]
Maar doordeweeks moet ik nu wel in/uitchecken?Dat hoefde ik namelijk eerst niet.
Of begrijp ik het nog steeds niet goed?
Vanaf morgen toch wel??quote:Op maandag 15 maart 2010 16:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.
Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet. Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Dacht het niet hoor. Las het laatst nog in Metro. Alleen in de bus/tram/metro moet je in- en uitchecken met de studentenversie.quote:
Ik heb dus een weekendabonnement. Normaal koop ik eigenlijk gewoon, als ik doordeweeks reis, een 40%kortingkaartje en die laat ik tezamen met mijn chipkaart zien. Dat veranderd dus niet, hoop ik.quote:Op maandag 15 maart 2010 16:18 schreef Jivis het volgende:
[..]
Bij een studenten OV chipkaart: in- en uitchecken hoeft niet. Zowel bij week als weekendkaarten.
Hoe het werkt als je echter ook doordeweek in de trein reist met een weekendkaart weet ik niet. Per saldo denk ik? Heb je een weekendkaart of week?
Same herequote:Op maandag 15 maart 2010 18:50 schreef msnk het volgende:
Leuk hoor, kan mijn reisproduct niet afhalen en zelfs de persoon aan de lijn weet niet hoe dat komt. Wordt nog leuk morgen vroeg om 7 uur
Ik check gewoon niet in hoor, ze bekijken het maar. Ik heb alles geactiveerd en ze kunnen mijn kaart gewoon scannen en zien meteen of ik weekend of week heb, ongeacht of ik ingecheckt ben of niet. Behalve dan de Syntusfalers, die hebben nog niet eens van die scanapparatuurquote:Op maandag 15 maart 2010 16:29 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb dus een weekendabonnement. Normaal koop ik eigenlijk gewoon, als ik doordeweeks reis, een 40%kortingkaartje en die laat ik tezamen met mijn chipkaart zien. Dat veranderd dus niet, hoop ik.
Laat het ons weten.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 01:52 schreef 8D het volgende:
Vraag me inderdaad af hoe het morgen gaat. Misschien dat ze het weer uitstellen omdat er toch zoveel mensen met problemen zijn. Hoe dan ook ik ga morgen met IB-Groep bellen omdat ik buiten mijn schuld om niet gratis kan reizen terwijl ik er recht op zou moeten hebben
Ze kunnen me wat... ik blijf de roze strippenkaart houden, veel goedkoperquote:Op zondag 14 maart 2010 20:09 schreef gers het volgende:
even een stomme vraag![]()
maar kan je tegenwoordig niet meer reizen met een roze strippenkaart + ov chipkaart ? (volgens de buschauffeur )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |