Dus als ik het goed begrijp kan ik maandag wel weer gratis treinen met mn week?quote:(behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
Of moet ik dan een nieuw reisproduct ophalenquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:31 schreef Clesar03 het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp kan ik maandag wel weer gratis treinen met mn week?
Hmm. Wel erg summiere berichtgeving daarover zeg, vanuit hun danquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:42 schreef Meddo het volgende:
Ophalen wil toch niet zeggen dat je hem al kunt gebruiken. Volgens mij mag je ook pas vanaf 1 oktober met je chipkaart-abo reizen
Maar gewoon een paar keer proberen. Als het product dan klaar staat, en het werkt, kun je mooi gratis reizen
Vroeger, met de kaarten, was het zo dat je ze twee weken van te voren ophaalde en dan kon je ze vanaf oktober gebruiken. Stond er ook op: okt-dec. Lijkt mij dus dat je chipkaartproduct ingaat per oktoberquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 17:49 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Hmm. Wel erg summiere berichtgeving daarover zeg, vanuit hun dan.
Als je op saldo reist, kun je inchecken als je in de plus staat, ongeacht de kosten van je reis. Dus als je incheck met 10 cent, en je reis kost 2 euro, sta je daarna 1,90 euro in de min. Dit heeft geen gevolgen voor je gratis reizen door de week. Alleen als je dan wel weer op saldo reist, moet je 'm uiteraard even opwaarderen ;-)quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:50 schreef Foktokkie het volgende:
Hallo iedereen, even een vraagje.
Heb ergens in Juli in het weekend gereisd met de bus. Heb echter een week OV, maar had dus verder geen saldo op de OV staan.
Ik kon toen gewoon in en uitchecken, -1,07 als saldo daarna.
Kan je rood staan op de OV?
En heeft dat gevolg als je dan (vanaf morgen) weer gratis kan reizen?
je kan daar toch gewoon de stations in ?quote:Op dinsdag 20 juli 2010 19:18 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Het kan in de Londense metro ook, waarom hier niet?
Vanaf 16 augustus, vandaag dus kun je weer gratis reizen. Die conducteur is gewoon lomp.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:33 schreef Grotesque het volgende:
Kan je nu gewoon gratis reizen met een week-ov? 'n conudcteur zei tegen een vriend van me dat gratis reizen pas na 26 augustus kan, vaag... want op de site staat 16 augustus
Je kunt gratis reizen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 18:33 schreef Grotesque het volgende:
Kan je nu gewoon gratis reizen met een week-ov? 'n conudcteur zei tegen een vriend van me dat gratis reizen pas na 26 augustus kan, vaag... want op de site staat 16 augustus
Dat laatste. De conducteur kan met zijn PDA zien welke reisproducten er op je kaart staan. Bij alle treinreizen hoef je nog niet in te checken met je studenten OV-chipkaart.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 18:37 schreef Luuucy93 het volgende:
Ik heb wat vraagjes, sommige dingen snap ik namelijk nog niet helemaal.
Mijn studenten-ov chipkaart gaat in oktober pas in (ben 17).
- Ik moet steeds met de trein reizen, moet ik dan ook in- en uitchecken en als de conducteur om een kaartje vraagt, m'n chipkaart laten zien. Of moet ik alleen m'n chipkaart aan de conducteur laten zien als hij er naar vraagt (bijv. hoe weet hij dan of ik wel geldig reis, met een week ov als het maandag t/m vrijdag is)?
Dan werkt je studenten OV-chipkaart als zichkaart, geen controle op welke producten er op de chip staan dus.quote:- Ik heb vandaag ook even mijn schooltraject gereisd, en zag al een trein waarop stond (op een sticker) dat de ov-chipkaart daar nog niet werkt. En die had ik wel nodig, hoe moet dat dan?
Ja, dat kan inderdaad, als die bussen geen kaartlezer hebben.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 19:44 schreef Luuucy93 het volgende:
Oke, dankjewelBen alles nu even aan het doornemen
Er staat hier: "In de trein (heel Nederland), en in de bussen in Limburg, Groningen en Drenthe gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaart."
Dus eigenlijk (ik woon in Drenthe), kan ik nu al met de bus naar Groningen zonder te betalen? Een vriendin van mij heeft dat wel gedaan en dat lukte ook gewoon. Da's ook krom dan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |