abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:31:01 #276
216586 Clesar03
Let's go OILERS!
pi_85221036
quote:
(behalve op feestdagen en van 16 juli 04.00 uur tot 16 augustus 04.00 uur)
Dus als ik het goed begrijp kan ik maandag wel weer gratis treinen met mn week?
"More than an end to war, we want an end to the beginning of all wars"
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:35:32 #277
202348 Susi
Temple of Love
pi_85221154
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 10:31 schreef Clesar03 het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp kan ik maandag wel weer gratis treinen met mn week?
Of moet ik dan een nieuw reisproduct ophalen

(even aanvulling :p)
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:29:15 #278
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_85245631
Vraagje dus.

Ik ben nog géén 18, en ontvang mijn Stufi pas in oktober (HBO als dat relevant is), ik heb mijn OV-chipkaart al. Op de site van de chipkaart staat dat ik hem een week voor 1 oktober kan gebruiken / ophalen. Op de site van DUO staat echter dat ik het al de 15de kan doen, wat precies is nou juist? Want er zit wel een aardig verschil in kosten.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_85246292
Ophalen wil toch niet zeggen dat je hem al kunt gebruiken. Volgens mij mag je ook pas vanaf 1 oktober met je chipkaart-abo reizen ;)
Maar gewoon een paar keer proberen. Als het product dan klaar staat, en het werkt, kun je mooi gratis reizen :P
You dream it, I live it.
  vrijdag 13 augustus 2010 @ 17:49:54 #280
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_85246662
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:42 schreef Meddo het volgende:
Ophalen wil toch niet zeggen dat je hem al kunt gebruiken. Volgens mij mag je ook pas vanaf 1 oktober met je chipkaart-abo reizen ;)
Maar gewoon een paar keer proberen. Als het product dan klaar staat, en het werkt, kun je mooi gratis reizen :P
Hmm. Wel erg summiere berichtgeving daarover zeg, vanuit hun dan :{.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
pi_85251095
quote:
Op vrijdag 13 augustus 2010 17:49 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Hmm. Wel erg summiere berichtgeving daarover zeg, vanuit hun dan :{.
Vroeger, met de kaarten, was het zo dat je ze twee weken van te voren ophaalde en dan kon je ze vanaf oktober gebruiken. Stond er ook op: okt-dec. Lijkt mij dus dat je chipkaartproduct ingaat per oktober :)

Maar ja, dit is ook het eerste jaar dat die chipkaarten überhaupt gebruikt worden :') Dus gewoon proberen, niet geschoten is mis enzo :P
You dream it, I live it.
pi_85281704
Vorige week de Studenten OV Chipkaart aangevraagd per post. email-adres ingevuld, zou dan gemaild worden wanneer ik hem ongeveer thuis kan verwachten, ze zouden binnen een week mailen... Nou kan het zijn dat ze mijn emailadres niet kunnen lezen op het formulier (lijkt me sterk, maar ja :P)..

Heeft iemand uberhaupt die mail wel gehad? Dat ze dus aan je melden dat je formulier succesvol is verwerkt en wanneer je je kaart kan verwachten?
pi_85324301
Ik studeer gewoon door, moet ik dan nog mijn studentenproduct opnieuw ophalen? En van wanneer kan ik weer reizen?
pi_85326274
Nee, reizen kun je altijd. Vanaf morgen is het met je weekabo weer gratis :s)
You dream it, I live it.
pi_85327024
Ah mooi. Als ik op de site kijk staat er namelijk niks van een product ofzo bij mijn kaart. Maar ik weet ook niet of dat er ooit heeft gestaan.
pi_85327547
Hoi, ik heb gelezen dat je automatisch uitgecheckt wordt na een bepaalde tijd, mocht je dat vergeten zijn.

Kan iemand dat bevestigen? Ik heb de kaart in geen maanden gebruikt, heb het tijd terug stopgezet en kreeg nu een brief dat ik het product van de kaart af moest halen... heb de instructies opgevolgd bij zo'n terminal maar ik kreeg geen bevestiging dat er iets klaarstond op dat scherm, enkel wat laden en toen dat er niks klaarstond, dus vraag me af of het wel gelukt is, anders staat me een boette te wachten kennelijk :o
  maandag 16 augustus 2010 @ 00:50:09 #287
297320 Foktokkie
Stop. Hamertijd.
pi_85333185
Hallo iedereen, even een vraagje.

Heb ergens in Juli in het weekend gereisd met de bus. Heb echter een week OV, maar had dus verder geen saldo op de OV staan.
Ik kon toen gewoon in en uitchecken, -1,07 als saldo daarna.
Kan je rood staan op de OV?
En heeft dat gevolg als je dan (vanaf morgen) weer gratis kan reizen?

:)
ADHD. Omdat alles beter is in HD.
Tevens omdat: Hamer.
Dat was echt fantastisch.
Een bijzonder en gevoelig kristalkind.
pi_85333890
Ja, ik begrijp er dus werkelijk waar helemaal niks van he. Ik heb iets thuis gekregen met een pasfoto erop. Moet ik dan nog iets ophalen? Of moet ik deze alleen in stellen bij zo'n paal? :9
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  maandag 16 augustus 2010 @ 08:34:53 #289
202348 Susi
Temple of Love
pi_85337890
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 00:50 schreef Foktokkie het volgende:
Hallo iedereen, even een vraagje.

Heb ergens in Juli in het weekend gereisd met de bus. Heb echter een week OV, maar had dus verder geen saldo op de OV staan.
Ik kon toen gewoon in en uitchecken, -1,07 als saldo daarna.
Kan je rood staan op de OV?
En heeft dat gevolg als je dan (vanaf morgen) weer gratis kan reizen?

:)
Als je op saldo reist, kun je inchecken als je in de plus staat, ongeacht de kosten van je reis. Dus als je incheck met 10 cent, en je reis kost 2 euro, sta je daarna 1,90 euro in de min. Dit heeft geen gevolgen voor je gratis reizen door de week. Alleen als je dan wel weer op saldo reist, moet je 'm uiteraard even opwaarderen ;-)
pi_85344374
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 19:18 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Het kan in de Londense metro ook, waarom hier niet?
je kan daar toch gewoon de stations in ?

In Nederland bv bij Amsterdam kan je dus gewoon het station niet meer in straks, de poortjes staan bij de ingang. Echt handig is dat niet
  maandag 16 augustus 2010 @ 18:33:21 #291
265729 Grotesque
ræræræræræræræ
pi_85358577
Kan je nu gewoon gratis reizen met een week-ov? 'n conudcteur zei tegen een vriend van me dat gratis reizen pas na 26 augustus kan, vaag... want op de site staat 16 augustus
pi_85359064
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:33 schreef Grotesque het volgende:
Kan je nu gewoon gratis reizen met een week-ov? 'n conudcteur zei tegen een vriend van me dat gratis reizen pas na 26 augustus kan, vaag... want op de site staat 16 augustus
Vanaf 16 augustus, vandaag dus kun je weer gratis reizen. Die conducteur is gewoon lomp.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 16 augustus 2010 @ 19:12:08 #293
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_85359973
quote:
Op maandag 16 augustus 2010 18:33 schreef Grotesque het volgende:
Je kunt gratis reizen.
AFC AJAX
pi_85369199
Vandaag met de bus en trein gereisd. Geen problemen, werkt allemaal.

2e jaars student :)
pi_85403736
Ik heb wat vraagjes, sommige dingen snap ik namelijk nog niet helemaal.

Mijn studenten-ov chipkaart gaat in oktober pas in (ben 17).

- Ik moet steeds met de trein reizen, moet ik dan ook in- en uitchecken en als de conducteur om een kaartje vraagt, m'n chipkaart laten zien. Of moet ik alleen m'n chipkaart aan de conducteur laten zien als hij er naar vraagt (bijv. hoe weet hij dan of ik wel geldig reis, met een week ov als het maandag t/m vrijdag is)?
- Ik heb vandaag ook even mijn schooltraject gereisd, en zag al een trein waarop stond (op een sticker) dat de ov-chipkaart daar nog niet werkt. En die had ik wel nodig, hoe moet dat dan?
pi_85403993
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 18:37 schreef Luuucy93 het volgende:
Ik heb wat vraagjes, sommige dingen snap ik namelijk nog niet helemaal.

Mijn studenten-ov chipkaart gaat in oktober pas in (ben 17).

- Ik moet steeds met de trein reizen, moet ik dan ook in- en uitchecken en als de conducteur om een kaartje vraagt, m'n chipkaart laten zien. Of moet ik alleen m'n chipkaart aan de conducteur laten zien als hij er naar vraagt (bijv. hoe weet hij dan of ik wel geldig reis, met een week ov als het maandag t/m vrijdag is)?
Dat laatste. De conducteur kan met zijn PDA zien welke reisproducten er op je kaart staan. Bij alle treinreizen hoef je nog niet in te checken met je studenten OV-chipkaart.
quote:
- Ik heb vandaag ook even mijn schooltraject gereisd, en zag al een trein waarop stond (op een sticker) dat de ov-chipkaart daar nog niet werkt. En die had ik wel nodig, hoe moet dat dan?
Dan werkt je studenten OV-chipkaart als zichkaart, geen controle op welke producten er op de chip staan dus.

Kan je allemaal vinden op: http://studentenov-chipkaart.nl/reizen#waarinuitchecken

[ Bericht 1% gewijzigd door dotKoen op 17-08-2010 19:48:57 ]
pi_85406757
Oke, dankjewel :D Ben alles nu even aan het doornemen ;)

Er staat hier: "In de trein (heel Nederland), en in de bussen in Limburg, Groningen en Drenthe gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaart."
Dus eigenlijk (ik woon in Drenthe), kan ik nu al met de bus naar Groningen zonder te betalen? Een vriendin van mij heeft dat wel gedaan en dat lukte ook gewoon. Da's ook krom dan.
pi_85406914
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 19:44 schreef Luuucy93 het volgende:
Oke, dankjewel :D Ben alles nu even aan het doornemen ;)

Er staat hier: "In de trein (heel Nederland), en in de bussen in Limburg, Groningen en Drenthe gebruik je jouw Studenten OV-chipkaart als zichtkaart."
Dus eigenlijk (ik woon in Drenthe), kan ik nu al met de bus naar Groningen zonder te betalen? Een vriendin van mij heeft dat wel gedaan en dat lukte ook gewoon. Da's ook krom dan.
Ja, dat kan inderdaad, als die bussen geen kaartlezer hebben.
pi_85473742
Hoi, ik was in januari gestopt met m'n studie. Toen heb ik m'n stufie + reizen met ov chip kaart netjes online stop gezet. Maar nu moest ik die chip kaart opnieuw activeren, vanwege m'n nieuwe studie. Voordat ik m'n kaart ging activeren, ging ik ff checken of er nog wat op stond. Stond er dat reisproduct nog op geldig van sept 2009 tot 2012. Toen d8 ik zo van, laat ik maar toch activeren, na de activatie weer gecheckt. Stond er nog op, geldig van sept 2009 tot 2012. Dus ik hoef niet te betalen voor m'n treinkaartje tijdens de introdagen eind aug? M'n stufie gaat pas 1 sept in.

Btw ik woon in rotterdam
pi_85486624
In het bevestigingsmailtje dat ze je aanvraag hebben ontvangen en deze in behandeling nemen, wordt een termijn van 3 weken genoemd.
Binnen deze termijn ontvang ik mijn kaart.
Benutten ze ook doorgaans de volle 3 weken, of zijn er mensen die hem na een week al hebben ontvangen?

Prutsers zijn het, 3 weken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')