abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78965958
Een vriend heeft me gevraagd om een deel van zijn website te programmeren. Ik wil dat best voor hem doen in de avonduren, omdat ik 't leuk vind om websites te ontwikkelen. Ik heb ook gezegd dat ik beperkte tijd heb. Dus geen acht uur per dag ofzo. Das allemaal prima, want het gaat om een deel van de website, dus daar zijn we geen jaren mee bezig.

Nou doe ik zoiets natuurlijk niet voor niets. Als ik zou freelancen en een klus voor een klant zou moeten doen, dan is het uurtarief al gauw ¤70,- of ¤80,-. Maar ik zit te twijfelen wat ik voor dit klusje zal vragen.
Ik ben toch al snal 80 uur bezig met vanalles en nogwat, en 80,- vragen wil ik ook niet. Het gaat tenslotte niet om regulier omkomen, waarmee ik ook moet zorgen voor pensioen, geld opzij moet leggen voor opleiding van mezelf, en geld opzij moet leggen om moeilijke tijden door de komen.

Maar ik wil het ook niet doen voor een tientje per uur, want dat is meer iets voor schoonmaakwerk.

Ik ga straks zeggen: "dit kost me X uur om te bouwen, mijn uurtarief is Y, dus je betaalt me X maal Y = Z. Het risico op uitloop is voor mij". Risicomarge etc. is dus al ingebouwd in de totale som. Betaling gaat onder tafel, dus geen belasting afdracht etc.

De vraag is dus wat je voor dit soort dingen kan vragen aan uurtarief. Zelf zit ik te denken aan 25,- per uur.
  PR/Manusje van alles woensdag 10 maart 2010 @ 12:15:25 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_78966107
80 euro per uur? WTF?

Zijn dat normale tarieven?

Als je dat normaal vraagt lijkt 25 euro mij heel redelijk
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:16:37 #3
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_78966159
Ligt een klein btje aan de vriendschap die je hebt... Ik zou er persoonlijk meer samen aan werken als tijdverdrijf, dan ben je ook in een keer klaar ipv da er achteraf allemaal aanpassingen gedaan moeten worden en er meningsverchillen ontstaan...

Ik heb meerdere goede vriendschappen verbroken zien worden omwille van geld/betaling voor iets als een website... Als het een vriendendienst is, hou het dan ook zo of laat hem iets anders verzinnen dan geld...
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_78966221
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:16 schreef B-FliP het volgende:
Ligt een klein btje aan de vriendschap die je hebt... Ik zou er persoonlijk meer samen aan werken als tijdverdrijf, dan ben je ook in een keer klaar ipv da er achteraf allemaal aanpassingen gedaan moeten worden en er meningsverchillen ontstaan...

Ik heb meerdere goede vriendschappen verbroken zien worden omwille van geld/betaling voor iets als een website... Als het een vriendendienst is, hou het dan ook zo of laat hem iets anders verzinnen dan geld...
Ok, het is meer een kennis die weet dat ik website bouw.
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:18:00 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_78966224
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:15 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
80 euro per uur? WTF?

Zijn dat normale tarieven?

Als je dat normaal vraagt lijkt 25 euro mij heel redelijk
Er zijn serieus kleine bedrijfjes (die zelfs met templates werken) die dat vragen... Belachelijk misschien maar zo lang mensen het ervoor geven en ze niemand vinden die t voor minder doet is het gewoon marktwerking... Je hebt ook mensen die echt heel hoge kwaliteit leveren en dat ook waard zijn...
B-FliP Youtube Channel
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:18:11 #6
58548 pisnicht
dead girls can`t say no
pi_78966234
Het gaat er toch niet om of die 10,- met ander werk is te vergelijken. Het gaat erom dat je het voor een vriend doet en dan lijkt me 10,- per uur best een aannemelijk bedrag. Als je sowieso al weinig tijd hebt, zou ik het niet eens doen.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll down to the bottom and click "I agree."
#allmightygod
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:23:10 #7
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_78966477
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:17 schreef FinancialBubble het volgende:
Naja, als het niet iemand uit je vriendenkring of familie is zou k het normale bedrag vragen met een zakelijke insteek... Wellicht kan je het zelfs wit doen en anders kan je wat je normaal aan belasting afdraagt er vanaf halen... Ik ben iig gestopt met vriendendiensten verlenen aan mensen die ik amper ken... Voor je t weet ben je de techsupport van de hele buurt en nemen mensen het je kwalijk dat je geen tijd hebt om direct op te komen draven... Advies is gratis, uren maken voor "kennissen" niet...
B-FliP Youtube Channel
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:39:36 #8
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_78967097
70 of 80 euro per uur kan best. Maar je klinkt niet echt alsof je veel ervaring hebt en efficient werkt.

80 uur voor een site..
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_78967435
gewoon de helft.
  woensdag 10 maart 2010 @ 12:54:48 #10
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_78967633
geen zaken doen metvrienden. Al helemaal geen programmeer klussen ed.

Zoek maar ff hier op FOK, dan weet je vast hoe je volgende topic eruit gaat zien
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 10 maart 2010 @ 13:20:27 #11
243159 Lundegaard
You're darned tootin'
pi_78968687
Als de vriendschap echt is, dan doe je het gewoon voor niets. Met de wetenschap dat deze vriend jou echt wel een prima bedrag geeft wanneer het werk gedaan is.

Ik zou nooit iets in ruil voor geld doen als het om een echte vriend gaat. Daarentegen zal ik een vriend ook nooit met lege handen laten staan wanneer er iets voor mij gedaan is.
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:17 schreef FinancialBubble het volgende:

[..]

Hmm, ok. Dat maakt het anders. Volle mep vragen
pi_78969259
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 12:16 schreef B-FliP het volgende:

Ik zou het tarief ook afhankelijk maken van het soort website wat je maakt.

Is het commercieel, zou ik wat meer vragen dan als het voor een goed doel / een sportclub is.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_78970424
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 13:36 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ik zou het tarief ook afhankelijk maken van het soort website wat je maakt.

Is het commercieel, zou ik wat meer vragen dan als het voor een goed doel / een sportclub is.
Ja het is commercieel. Je zou het kunnen beschouwen als een goedkoop CMS pakket wat voor een paarhonderd euro wordt aangekocht, en waar het een en ander aan gecustomized moet worden. Dit gaat vervolgens commercieel ingezet worden.
  woensdag 10 maart 2010 @ 14:48:44 #14
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_78972246
Voor 40 uur tegen 40 euro lever ik je een compleet naar wens customized CMS :-)
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_78972540
80 uur? Dat moet een vrij gecompliceerde website zijn. Gaat al snel verder dan een vriendendienst lijkt me. Ik zou dit absoluut niet onder de tafel doen.
pi_78972849
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 14:55 schreef rub3n het volgende:
80 uur? Dat moet een vrij gecompliceerde website zijn. Gaat al snel verder dan een vriendendienst lijkt me. Ik zou dit absoluut niet onder de tafel doen.
Ja het is niet een kwestie van "Ik ben piet en dit is mijn hond". Misschien beter te omschrijven als een CMS dat gecustomized moet worden.

Het is ook niet echt een vriendendienst, maar de persoon in kwestie is een kennis en ik geloof zelf wel in het concept dat hij bedacht heeft. Als het een succes wordt, is er kans dat er meer werk inzit voor mij. Daarom wil ik nu ook niet de hoofdprijs vragen, maar ook niet te laag gaan zitten qua uurtarief.
  woensdag 10 maart 2010 @ 15:06:10 #17
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_78973060
Bepaal voor jezelf wat je er aan over wilt houden na belastingen en hoeveel tijd je er mee kwijt bent. Je vrije tijd is een schaars goed, dus ga niet voor 10 of 20 euro aan het werk, maar maakt er iets van 30 of 40 van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')