abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79411865
quote:
Op zondag 21 maart 2010 17:41 schreef Ewelina het volgende:
t kofschip? kan je dat eten?
Mijn leraar NL had het over uitschuifkip (volgens mij kun je die wel eten...)
pi_79412359
en dan de beloofde update met pics.
Klaar voor een soap incl stapels foto's? want het huis was dus al een hoop gedoe om dat naar deze eeuw te trekken, de tuin is zo mogelijk een nog groter drama

Goed, in de makelaarsbrochure stond deze (enige) foto van de tuin:

Tijdens de bezichtiging (ergens in de vroege lente) zag het er zo uit, niet dat wij er echt op hebben gelet toen..

(da's de makelaar trouwens, sorry)

voor de overdracht had de vorige eigenaar het gras nog even netjes gemaaid dus het leek eigenlijk allemaal wel heel wat (leek.. dus..)

Wel vonden we al snel het tuinhuis een beetje onzin, dus dat ging er gelijk aan.
(we hebben een zolder, 3 slaapkamers en een garage en zijn bovendien met zijn 2-en, waar heeft een mens dan nog een tuinhuis voor nodig)

tuinhuis werd dus meteen in de eerste week met de grond gelijk gemaakt:

behalve veel lol leverde dat al snel dit plaatje op, (helaas ook een dode heg erachter..)

In die eerste zomer (we zijn in juli verhuisd) bleek al snel de tuin er zo bij te liggen:

dat lijkt leuk, maar je wil niet weten hoeveel onkruid en gras etc kan groeien PER DAG...

het terras bij de keuken hadden we in de eerste week al ontdaan van de pergola en de klimplantjes etc:

En dan ga je denken... waar zitten toch die meters in die kavel die we volgens het kadaster hebben gekocht... ik zie ze niet...

De vorige eigenaar bleek zelf óok nog een boswal tegen de boswal aangeplant te hebben.
alle tuinen hier hebben een boswal, die loopt om de wijk heen. hij vond dat niet genoeg boom en zette er dus een bos tegen aan.
omdat we echt geen idee hadden waar nu te beginnen, tuinbedrijf gebeld en zij zijn begonnen met snoeien, kappen, versnipperen en graven en dat leverde dit achter het achterterras op:

Even vanuit het zolderraam, dit is dus alleen de linkerkant van de tuin, rechts heb ik geen zolderraam

Al tijdens het werk wisten de tuinmannen te vertellen dat de vijver helemaal verrot was (goh, komt daar die lucht vandaan?) ze wilden op ons risico wel proberen deze schoon te maken, maar dachten niet dat dat kon zonder hem lek te prikken. en inderdaad...

na ongeveer 300 padden, kikkers en hagedissen te hebben gered konden we nog maar 1 ding doen met dit ding, dempen. schatting van de vijver; zo'n 30 kuub, veel plezier...

Goed, vijver gedaan, denk je alles gehad te hebben, komt de buuf langs of we al gezien hadden dat de heg dood ging. euh, nop, maar bedankt.
goed, heg eruit, had het beruchte coniferen virus, moest eruit:

Leuk joh, 130 nieuwe coniferen, tsjing tsjing!
en het leukste van al, blijkt de nieuwe heg niet aan te slaan, opnieuw nieuwe heg met dit effect:

blijft dat nu aan de gang?!
goed, alles er wederom uit, alle grond af laten graven, nieuwe grond erin, wéer nieuwe coniferen en jawel, na een zomer lang elke avond sproeien (gelukkig een buurjongen van verderop gevonden om dat paar keer per week te doen voor paar eurie per keer) en hij sloeg aan, doet het goed nu,

en nu?
nou, die boswal dus, drama maar het moet.
de helft blijkt gewoon hartstikke dood te zijn en dat wij een hoop aan snoeiafval erop gedumpt hebben (ah, zie je niks van joh) maakte het er niet veel beter op, blijkt nu.
maar na wederom een dag heel hard werken is de eerste 10 kuubs bak weer bijna vol:

brandhout anyone? (moeten nog minimaal 8 bomen uit komende week)

en dan ziet dit er al veel beter uit allemaal:

en dit:

locatie van voormalig tuinhuis doet goed dienst als opslag voor brandhout

en nog even voor de beeldvorming de plaatjes door de tijd vanuit het zolderraam, de linkerhelft van de tuin incl boswal,
zomer 2007:

vandaag:

Had dat niet anders gekund allemaal? vast wel, maar ten eerste hadden wij nul ervaring met een tuin of een boswal en ten tweede hebben we even geen budget meer om de tuin echt goed aan te laten pakken.
we hebben enkele oppervlakkige offertes voor het aanleggen van de tuin en die waren gewoon echt niet grappig meer
dus wat we nu doen is de boswal gezond maken en vooral veel gras aanleggen, zit veel mos tussen en dat vinden we eigenlijk wel goed zo; ligt lekker en hoeft het nauwelijks te maaien

ok, dat was even in vogelvlucht het tuindrama
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_79413095
Wat een lap grond en arm tuinhuisje dat had hier prima gestaan
Maar plaats een V&A oproepje of gooi dat hout op MP, dat levert je wel weer geld op hé...
Kijk maar eens wat het per kuub op zou leveren.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_79413128
Na de aanleg van deze tuin een enkele eeuw geleden,
kwam met op het ontwerp APPARTEMENT MET BALKON

Wat een klerewerk, maar wat gaaf als je zo'n grond erachter hebt !!!

In de toekomst een huisje zelf bouwen en verhuren ?
pi_79413229
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:28 schreef KlusMolletje het volgende:
Na de aanleg van deze tuin een enkele eeuw geleden,
kwam met op het ontwerp APPARTEMENT MET BALKON

Wat een klerewerk, maar wat gaaf als je zo'n grond erachter hebt !!!

In de toekomst een huisje zelf bouwen en verhuren ?
nou, moet eerlijk zeggen dat we op sommige momenten (zoals met een stinkende vijver of een overvolle bouswal) we wel eens heimwee hebben naar ons vorige huis (geen tuin ) maar als je dan in de zomer lekker buiten zit, met je voetjes op het gras (mos) met een borreltje en de vogeltjes om je heen hoort, het dan toch wel alles waard is

(huisje bouwen/ verhuren? nou...)
pi_79413232
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:09 schreef WRH het volgende:

goed, alles er wederom uit, alle grond af laten graven, nieuwe grond erin, wéer nieuwe coniferen en jawel, na een zomer lang elke avond sproeien (gelukkig een buurjongen van verderop gevonden om dat paar keer per week te doen voor paar eurie per keer) en hij sloeg aan, doet het goed nu,
Nog een briljante situatie tijdens de tweede dag dat de 13 jarige buurjongen met de tuinslang de heg staat te sproeien:
Hij: Moet je dit nu elke dag doen
Ik: Ja
Hij: dat is best wel k@# werk
Ik: Waarom denk je dat we jou hebben ingehuurd......
pi_79413292
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:27 schreef Ml-etje het volgende:
Wat een lap grond en arm tuinhuisje dat had hier prima gestaan
Maar plaats een V&A oproepje of gooi dat hout op MP, dat levert je wel weer geld op hé...
Kijk maar eens wat het per kuub op zou leveren.
wilden het inderdaad op V&A en / of marktplaats zetten, maar wel gratis af te halen, vind het zo lullig om er geld voor te vragen.
tuinhuis was denk ik niet heel weg te krijgen, maar we hebben nog de tuinverlichting (ook gratis, voor de hobby klusser die er nog wat van kan maken)
pi_79414135
quote:
Op zondag 21 maart 2010 18:32 schreef WRH het volgende:

[..]

wilden het inderdaad op V&A en / of marktplaats zetten, maar wel gratis af te halen, vind het zo lullig om er geld voor te vragen.
tuinhuis was denk ik niet heel weg te krijgen, maar we hebben nog de tuinverlichting (ook gratis, voor de hobby klusser die er nog wat van kan maken)
Tuinverlichting kan ik goed kopen maar mocht het een aanbod zijn vind ik het lief van je
Zet er dan TEAB bij joh
pi_79427660
Sodeju wat een werk hebben jullie verzet zeg! Daar wordt je tuin in één keer drie keer zo groot van!
pi_79430090
Een tuinhuis is nuttig voor de tuinspullen zoals stoelen, kussens de BBQ.
Ik vond de oorspronkelijke inrichting gezelliger maar smaken verschillen :-)
pi_79430478
Ik zou het tuinhuis ook weg hebben gedaan. Als je inderdaad zo veel ruimte hebt dat je het lekker in je huis kan opslaan, is dat inderdaad veel beter, dan hoef je niet zo'n raar kabouterhuis in de tuin te hebben... Maar idd, smaken verschillen!
pi_79436440
quote:
Op zondag 21 maart 2010 22:50 schreef bouwfraude het volgende:
Een tuinhuis is nuttig voor de tuinspullen zoals stoelen, kussens de BBQ.

en daar hebben we dus een extra brede garage voor.
of een zolder.
pi_79450936
-edit- gevonden

[ Bericht 34% gewijzigd door Ml-etje op 22-03-2010 16:15:19 ]
pi_79451872
Wauw. Dit is echt een giga mooie inrichting. Jemig zeg, ik ben echt diep onder de indruk van de stijl van de woonkamer en die glazen deuren en dan die prachtige vleugel die jullie prachtig gecombineerd hebben! Ik ben verliefd op jullie huis!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_79522404
Wat een werk die tuin! Maar jullie hebben er wel veel ruimte bij gekregen!
pi_79735709
Ik lees graag weer mee
pi_79789623
Wattt een verschil al! Echt super.. def my style!
pi_79790570
thanx allemaal !
komend weekend verwacht ik weer wat update pics te plaatsen, met name van de tuin waar we heel hard in gewerkt hebben. 1 hele rij bomen is inmiddels gerooid en verpulvert tot brandhout, er is 20 kuub in totaal aan takkenspul uitgegaan en we zijn nu bezig met het uitzagen, spitten, whatever van 2 boomstammen zodat we in die hoek graszaad kunnen strooien.
dat verwachten we dit weekend te kunnen afmaken, want vandaag is echt té slecht weer daarvoor, gewoon niet leuk.

verder hebben we een barkruk gevonden, bij de Hanos, wie verwacht dat nu en nee, lijkt werkelijk totaal niet op wat we van plan waren, maar we vonden deze toch wel erg grappig, een echte cocktailbar-barkruk.
de grote houten tafel voor boven in de werkkamer is binnen, wachten is nu op de stoeltjes en de gordijnen voor overal, die laatste verwachten we eigenlijk elk moment dus hopen dat ze dan snel opgehangen worden.
(vind het echt doodeng, die paneeldingen, straks ziet het er niet uit..)

willen ook dit weekend de snoertjes beneden overal wegwerken, zodat we niet meer in de knoop raken bij het film kijken en tegelijk een glas willen pakken.
ohja, we zijn eerst een paar dagen helpen klussen bij wat vrienden in een nieuw huis en ja, ik ben ze al aan het pushen dat ze vooral een eigen klustopic starten
pi_79967598
mooie foto's!

wat voor vleugel hebben jullie? ik ben namelijk een beetje jaloers
Werewolf
pi_80009351
Ikbenookjaloers!!!!!!!

Ziet er echt geweldig uit!
~ Bonito La Risa ~
pi_80009610
quote:
Op maandag 5 april 2010 14:53 schreef sararaats het volgende:
mooie foto's!

wat voor vleugel hebben jullie? ik ben namelijk een beetje jaloers
Een Samick van 1.85 lang (natuurlijk )
Heerlijke vleugel waar we heel blij mee zijn, vrnl vanwege de volle warme klank, veel beter dan mijn vorige in ieder geval.

pics laten nog heel even op zich wachten, we zijn op zich wel opgeschoten in de tuin maar niet echt zichtbaar, al helemaal niet op een foto. (zo heb je grond en zo heb je losse grond, heel boeiend, not)
morgen nog een dag flink er tegen aan dus zal daarna even wat pics uploaden, dan schijnt het zonnetje hoop ik ook en ziet alles er altijd weer net iets gezelliger uit. Hebben ook wat nieuwe verlichting voor buiten besteld, niets chics maar gewoon even vervanging van wat er stond omdat dat er echt niet meer bij past, komt hopelijk dit weekend. (mocht iemand de oude verlichting willen hebben, zoals altijd; gratis af te halen)
pi_80013827
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 16:49 schreef WRH het volgende:

[..]

Een Samick van 1.85 lang (natuurlijk )
Heerlijke vleugel waar we heel blij mee zijn, vrnl vanwege de volle warme klank, veel beter dan mijn vorige in ieder geval.
ik ben ook bezig met pianospelen maar heb geen eigen piano
Werewolf
pi_80269329
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:44 schreef sararaats het volgende:

[..]

ik ben ook bezig met pianospelen maar heb geen eigen piano
gewoon kijken of je een keer lekker goedkoop iets tweedehands kunt kopen, nooit te veel geld uitgeven aan je eerste piano

omdat de tuin iets meer tijd kost dan gepland alvast een mini update (die moeten er toch ook zijn?).
we hebben de lamp binnen voor boven de eettafel. wat is dat eng zeg om die op te hangen en dus gaatjes te boren in zo'n gloednieuwe glad gestuct plafond

maar goed, hij hangt, lekker onopvallende lamp die van hetzelfde materiaal is als de tafelpoten.

en we hebben eindelijk een barkruk voor in de keuken.
echt totaal niet waar we al die tijd naar zochten, lijkt er zelfs niet op maar we liepen er tegen aan en vonden 'm zo'n lekker ouderwetse échte cocktailbar achtige uitstraling hebben en dus gewoon heel leuk

voor de tuin hebben we nieuwe verlichting gekocht die we kunnen gebruiken zolang de tuin verder nog niet echt aangelegd is maar zodat de oude troep er wel uitkan, want die past er echt niet meer bij.
inmiddels een boom of 10 weggehaald, versnipperd, klein spul in 2 bouwbakken van ieder 10 kuub en de rest als brandhout op marktplaats gezet, gratis af te halen.
had er geen idee van dat zoiets zo geliefd was want in anderhalve dag was alles weg

ook maar gelijk aan het spitten geslagen, halve tuin weer eens omgespit, vrnl het gedeelte waar die bomen en boompjes uitkwamen, zodat er graszaad in kon. daarbij kwamen we nog weer een stapel van die roze lavastenen tegen die de vorige eigenaar waarschijnlijk als volle vrachtwagen de tuin heeft ingegooid, dus ook die gingen gratis af te halen op marktplaats en guess what; die waren zo mogelijk nog geliefder, dat hadden we echt nooit verwacht.
wel heel grappig om het verschil in mensen te zien, er was er 1 bij die echt heel kieskeurig elke steen ging bekijken en van die hele stapel van 6 kuub alleen maar een paar meenam die hij mooi genoeg vond en ook nog wilde dat we meehielpen met sjouwen (ehm, ik ben geen winkel hoor.. )
een ander stel had een flesje rosé mee (zijn we altijd heel blij mee en vond het echt heel lief) en weer een ander stel hadden we later nog gemaild omdat we er nog een paar de volgende dag bij verder spitten onverwachts tegenkwamen, of ze die ook nog wilden hebben en die brachten spontaan echt een mega bos bloemen mee. (check picture, staat prachtig op de vleugel) dat vonden we ook echt heel lief!

zodra de tuinverlichting er is zal ik wat updaten met tuinpics en ja echt waar ja heus, we gaan dit weekend de snoertjes in de kamer wegwerken en beginnen met de eerste kast, waar we zooo veel zin in hebben
pi_80270442
ohja en nieuws van de paneelgordijnen en gordijnen boven:
ze zouden er vorige week zijn, maar je voelt 'm al aankomen... een gedeelte is nog niet geleverd door de producent en ze weten niet wanneer het dan wel binnen gaat komen, kan nog best even duren, maar ook niet, ze weten het niet
heel flauw, we willen echt zo graag aan tafel eten zonder dat de buren kunnen zien wat er op ons bord ligt maarja, wachten dus maar weer.
ondertussen zijn we op zoek naar betaalbare rolluiken voor buiten zodat we tenminste wel overdag kunnen gamen op het grote scherm
pi_80831467
hoe gaat het hier?? Heb je deurbel ook gekocht thanks voor de tip
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')