bronquote:Designkoning fraudeverdachte
Des Bouvrie gearresteerd
Interieurontwerper Jan des Bouvrie is gearresteerd wegens mogelijke betrokkenheid in een fraudezaak. Hij zou volgens justitie een rol spelen bij een miljoenenfraude in de vastgoedsector.
Dit melden meerdere betrouwbare bronnen aan De Telegraaf.
De bekende ontwerper (67) werd gisteren aangehouden door rechercheurs van de fiscale opsporingsdienst FIOD-ECD. Ook vond een doorzoeking plaats in zijn kapitale villa aan de Meentweg in Naarden. Gisteravond laat zat Des Bouvrie nog in hechtenis.
De arrestatie van Des Bouvrie hangt volgens ingewijden samen met een onderzoek naar belastingfraude in de provincie Utrecht. Hierbij werd de fiscus voor ten minste 1,5 miljoen euro opgelicht. Vorige week werden in hetzelfde onderzoek al twee verdachten aangehouden. De zaak draait om de bouw van privéwoningen en bedrijfspanden, waarbij de rekening werd betaald door de belastingbetaler.
Het functioneel parket, een onderdeel van justitie dat zich bezighoudt met opsporing van grote fraudezaken, wilde geen commentaar geven op de arrestatie van Des Bouvrie. Zijn echtgenote Monique was gisteravond niet bereikbaar.
Dat snap ik als je het door de fiscus laat betalen!quote:Op woensdag 10 maart 2010 06:35 schreef Mylene het volgende:
Wat denk je van de Gamma die design betaalbaar maakt?
Volgens zijn advocaat:quote:
Leer eens Nederlands.quote:Op woensdag 10 maart 2010 07:45 schreef Netsplitter het volgende:
Volgens z'n vrouw zou die gewoon bij een beurs zijn.
quote:Zijn vrouw Monique des Bouvrie ontkent deze ochtend alles in het radioprogramma van Sander de Heer op Hilversum 2 en zegt dat er geen inval heeft plaatsgevonden en dat haar man gewoon op de beurs is. Ze sloot het gesprek af in het radioprogramma of ze nu gewoon weer door kon gaan slapen. Kortom, verwarring alom.
Ik vind het gemiddelde Bouvrie design heel geschikt voor de bajes...quote:Op woensdag 10 maart 2010 06:35 schreef Mylene het volgende:
Wat denk je van de Gamma die design betaalbaar maakt?
Die hoorde ik dus ook vanochtend. Ze meldde ook nog even dat ze "hardwerkende mensen" zijn. Dan weten we dat ook weer.quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:25 schreef Godtje het volgende:
Zijn vrouw Monique des Bouvrie ontkent deze ochtend alles in het radioprogramma van Sander de Heer op Hilversum 2 en zegt dat er geen inval heeft plaatsgevonden en dat haar man gewoon op de beurs is. Ze sloot het gesprek af in het radioprogramma of ze nu gewoon weer door kon gaan slapen. Kortom, verwarring alom.
De Heer is een presentator en zag een item om zijn programma te vullen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:52 schreef mazeind het volgende:
[..]
Overigens weer triest dat Meneer De Heer geen idee had wat de TEFAF is. Als je probeert de journalist uit te hangen, doe dan ook gewoon eerst je huiswerk.
Was dat niet bij Giel? Daar hoorde ik het in elk geval.quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:52 schreef mazeind het volgende:
[..]
Die hoorde ik dus ook vanochtend. Ze meldde ook nog even dat ze "hardwerkende mensen" zijn. Dan weten we dat ook weer.
Overigens weer triest dat Meneer De Heer geen idee had wat de TEFAF is. Als je probeert de journalist uit te hangen, doe dan ook gewoon eerst je huiswerk.
en dan het gevangenistenue ontworpen door viktor&rolf !quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:44 schreef AlphaOmega het volgende:
[..]
Ik vind het gemiddelde Bouvrie design heel geschikt voor de bajes...
Op veronica was het ook.quote:Op woensdag 10 maart 2010 08:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
Was dat niet bij Giel? Daar hoorde ik het in elk geval.
In Nederland hebben de gedetineerden geen tenue.quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:03 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
en dan het gevangenistenue ontworpen door viktor&rolf !
Hè, jammer. Het had zo'n mooie harmonie kunnen zijn...quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
In Nederland hebben de gedetineerden geen tenue.
hehe!quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:02 schreef borisz het volgende:
Doet hij iets met zwart is het weer niet goed.
Ik had het over het feit dat ze niet wisten wat de tefaf is. Ik neem aan dat dat niet overal hetzelfde was?quote:Op woensdag 10 maart 2010 09:04 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Op veronica was het ook.
Denk bijna elke zender.
quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:02 schreef borisz het volgende:
johquote:Op woensdag 10 maart 2010 09:18 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
In Nederland hebben de gedetineerden geen tenue.
LOLquote:Op woensdag 10 maart 2010 10:02 schreef borisz het volgende:
Bron.quote:Jan des Bouvrie is spoorloos
AMSTERDAM - Monique des Bouvrie heeft geen idee waar haar echgenoot Jan momenteel is. "Het voelt net een bad movie waarin we terecht zijn gekomen."
De vrouw van de interieurontwerper, die gisteren wegens fraude is opgepakt, dacht vanochtend nog dat Jan op een kunstbeurs was in Maastricht. Na onderzoek door deze krant bleek dit niet het geval. Inmiddels tast ook Monique in het duister.
Monique benadrukt: "Luister, we zijn hard werkende, nette mensen. Jan heeft vorig jaar nog een lintje gekregen."
De familie Des Bouvrie hoopt woensdagmiddag meer duidelijkheid te krijgen over Jan en zijn arrestatie.
We hebben een nieuwe gate.quote:
Boefrie-gatequote:Op woensdag 10 maart 2010 12:33 schreef beequeen het volgende:
[..]
We hebben een nieuwe gate.Hoe gaan we de gate noemen?
Jan des B -Gatequote:Op woensdag 10 maart 2010 12:33 schreef beequeen het volgende:
[..]
We hebben een nieuwe gate.Hoe gaan we de gate noemen?
Die gun je toch een horde opgefokte Palestijntjes in d'r anus?quote:Monique benadrukt: "Luister, we zijn hard werkende, nette mensen. Jan heeft vorig jaar nog een lintje gekregen."
quote:Op woensdag 10 maart 2010 12:49 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Die gun je toch een horde opgefokte Palestijntjes in d'r anus?
Monique des B.: "Jan zit gewoon op de Tefaf".quote:Op woensdag 10 maart 2010 10:06 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ik had het over het feit dat ze niet wisten wat de tefaf is. Ik neem aan dat dat niet overal hetzelfde was?
je lijkt zelf ook wel een oud wijf trouwensquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als dat wijf zo hard werkt, waar haalt ze dan de tijd vandaan om al die kranten telefonisch te woord te staan?
Doet me denken aan onze oude buurvrouw. Die stond ook altijd een uur uit te leggen waarom ze écht geen tijd had om effe bij ons binnen te komen.
Hey! hebben we dat niet eerder gehoord? Jawel, toen Gerrit van der Valk werd gearresteerdquote:Op woensdag 10 maart 2010 08:52 schreef mazeind het volgende:
Ze meldde ook nog even dat ze "hardwerkende mensen" zijn.
Ach, het is vast zo´n vrouw-van met een eigen oppasservice, of interieurstylingbedrijfje.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:05 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als dat wijf zo hard werkt, waar haalt ze dan de tijd vandaan om al die kranten telefonisch te woord te staan?
Doet me denken aan onze oude buurvrouw. Die stond ook altijd een uur uit te leggen waarom ze écht geen tijd had om effe bij ons binnen te komen.
De eerste zin was dan ook als garpje bedoeld.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:08 schreef Manono het volgende:
[..]
je lijkt zelf ook wel een oud wijf trouwens
quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:04 schreef Ripley het volgende:
Jan des Bouvrie is spoorloos
AMSTERDAM - Monique des Bouvrie heeft geen idee waar haar echgenoot Jan momenteel is. "Het voelt net een bad movie waarin we terecht zijn gekomen."
De vrouw van de interieurontwerper, die gisteren wegens fraude is opgepakt, dacht vanochtend nog dat Jan op een kunstbeurs was in Maastricht. Na onderzoek door deze krant bleek dit niet het geval. Inmiddels tast ook Monique in het duister.
Monique benadrukt: "Luister, we zijn hard werkende, nette mensen. Jan heeft vorig jaar nog een lintje gekregen."
De familie Des Bouvrie hoopt woensdagmiddag meer duidelijkheid te krijgen over Jan en zijn arrestatie.
Telegraaf.quote:Evert K. opgepakt in zaak Des Bouvrie
ZEIST - Naast Jan des Bouvrie is ook de Utrechtse superrijke vastgoedhandelaar Evert K. gearresteerd in de vastgoedfraudezaak waarbij de fiscus voor zo'n anderhalf miljoen euro werd opgelicht. Evert werd vorige week dinsdag samen met zijn mededirecteur Arjen de G. van Kroon Real Estate opgepakt, op verdenking van valsheid in geschrifte en belastingfraude. De twee zitten nog steeds vast.
Volgens ingewijden hebben K. en De G. de bouw, verbouwing en inrichting van hun privépanden voor rekening van één van hun vennootschappen laten komen. Op die manier konden zij onrechtmatig omzetbelasting terugvorderen.
Jan des Bouvrie kleedde het interieur van het hoofdkantoor van Kroon Real Estate in Zeist naar verluidt voor 'enkele tonnen' aan. Daarnaast zorgde hij voor het rijke interieur van de privéwoningen van K. in Nederland en Frankrijk en richtte hij zelfs het luxe motorjacht, een Riva, van de vastgoedman in.
Volgens een woordvoerster van Kroon Real Estate is K. momenteel niet te bereiken, en zit mededirecteur Arjen de G. ziek thuis.
Misschien is dat pandje van K wel helemaal niet aangekleed voor een paar tonquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:33 schreef Godtje het volgende:
Dus zo te lezen is het niet de zaak Des Bouvrie maar de zaak Evert K?
Nou goed, Jan des B. zal dus wel moedwillig meegesjoemeld hebben en die privé klusjes van die gasten als zakelijke klusjes hebben weggezet ofzo. En als hun dan voor een paar flinke knaken hun bedrijf, huizen, en een jacht laten inrichten zal dit snel in de papieren lopen denk ikquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:33 schreef Godtje het volgende:
klik hier voor meerquote:Zo Jan, nu kun je de komende jaren de gevangenis naar jou "eigen" idee inrichten.!! Succes.!!
Mischien kan hij nog een prijs winnen met de meest moderne cel van Nederland
OMG straks alle cellen in Nederland wit ingericht?
Kan die meteen aan de inrichting van het cellenblok gaan werken, want naast flatscreen tv's, peeskamertjes en proefverlof wil de gedetineerde vandaag de dag toch ook een designer interieur.
En dan Mevrouw Des Bouvries.... Gewoon blijven ontkennen, hè. "Hij zit op de beurs hoor. Hoe bestaat het ???" klonk het vanmorgen bij Goedemorgen Nederland in een live interview. Stand by your man !! Zal ze denken. Lieverd, van de waarheid win je het niet.
Hé, maar Jan doet alles wit toch?
Dat kwam straks ook op de radio dat Jan op het bureau zitquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:38 schreef Ripley het volgende:
Bij quote zeggen ze bevestigd te hebben gekregen dat Jan inderdaad op het bureau zit
Ik denk dat ze wel meerdere huizen hebben?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:43 schreef Leandra het volgende:
Als Monique des B. denkt dat Jan op de beurs is en hun huis zelfs doorzocht zou zijn, maar zij dat niet weet, waar hangt Monique dan zelf eignlijk uit?
Nou ja, het kon natuurlijk ook zo zijn dat ze hem al met de centjes naar Zuid-Amerika gesmeerd wasquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:48 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik denk dat ze wel meerdere huizen hebben?
En wellicht denkt ze zo nog een beetje damage control te doen. Als je zegt dat het er niet is gaat het vanzelf weg![]()
Allemaal speculatie. Eerst maar een aanklacht en duidelijkheid van de betrokkenen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:40 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Nou goed, Jan des B. zal dus wel moedwillig meegesjoemeld hebben en die privé klusjes van die gasten als zakelijke klusjes hebben weggezet ofzo. En als hun dan voor een paar flinke knaken hun bedrijf, huizen, en een jacht laten inrichten zal dit snel in de papieren lopen denk ik
scherpquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:43 schreef Leandra het volgende:
Als Monique des B. denkt dat Jan op de beurs is en hun huis zelfs doorzocht zou zijn, maar zij dat niet weet, waar hangt Monique dan zelf eignlijk uit?
Ja okay, maar roepen dat hij op een beurs staat terwijl je weet dat hij opgepakt is en jullie villa doorzocht is, vind ik dan ook weer niet handigquote:Op woensdag 10 maart 2010 13:50 schreef Manono het volgende:
[..]
scherp
nou ik zou in eerste instantie ook blijven doen of mijn neus bloedt hoor, tot ik het allemaal met mijn man besproken had
typisch, die reacties bij de telegraaf weer
Zijn advocaat ja..niet hij denk ik.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:47 schreef Mylene het volgende:
Hij zal vanavond bij RTL Boulevard wel zijn zegje doen.
Het topic staat in SHO. 90% is hier speculatiequote:Op woensdag 10 maart 2010 13:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
Allemaal speculatie. Eerst maar een aanklacht en duidelijkheid van de betrokkenen.
waarom heb ik zo'n gevoel dat evert zijn achternaam kroon is....quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:33 schreef Godtje het volgende:
Uiteraard. Je moet altijd een ander het vuile werk laten opknappen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:33 schreef Godtje het volgende:
misschien pure paniek of jan die zijn vrouw niet voortijdig ongerust wil maken?quote:Op woensdag 10 maart 2010 13:51 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja okay, maar roepen dat hij op een beurs staat terwijl je weet dat hij opgepakt is en jullie villa doorzocht is, vind ik dan ook weer niet handig
jaquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:55 schreef shmoopy het volgende:
Het lijkt me dat je wel even gelegenheid krijgt om even iemand te bellen als je bent opgepakt?
Of kijk ik teveel slechte films?
Dat dacht ik nu ookquote:Op woensdag 10 maart 2010 14:02 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
waarom heb ik zo'n gevoel dat evert zijn achternaam kroon is....
quote:Volgens een receptioniste van Kroon Vastgoed zit De Groot ziek thuis. Kroons vrouw stelt dat 'Evert voor een grote deal in het buitenland zit'.
quote:
quote:Naast Jan des Bouvrie is ook de Utrechtse superrijke vastgoedhandelaar Evert K. gearresteerd in de vastgoedfraudezaak waarbij de fiscus voor zo'n anderhalf miljoen euro werd opgelicht. Evert werd vorige week dinsdag samen met zijn mededirecteur Arjen de G. van Kroon Real Estate
Kan hij een leuk wit patroontje op shilderen om de tijd te doden.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Eerste foto van Jan de Bouvier achter de tralies
[ afbeelding ]
Fraude en je werknemers onderbetalen:quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:41 schreef ShaoliN het volgende:
Ouwe beuker.
Respect als je zoveel verdient met fraude.
quote:De crisis heeft ook toegeslagen bij meubelontwerper Jan des Bouvrie. Hij heeft zijn personeel gevraagd om tien procent van het salaris in te leveren. Zo kan hij voorlopig ontslagen vermijden.
Bron.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |