Stemronde 55-fictionEr zijn nu acht boeken gewonnen, wat betekent dat er nog twee te gaan zijn. De afgelopen week kon je een verhaal van exact 55 woorden insturen, een 55-fiction met als thema 'Titaantjes, opgroeien in de letteren'.
Er zijn vier inzendingen binnengekomen, en iedereen kan nu via een top 3 bepalen wie wint. Hieronder vind je de ingezonden verhalen. Je kunt stemmen door
Voor zaterdag 20 maart 17:00 uur je top 3 in dit topic te posten. De nummer 1 krijgt 3 punten, de nummer 2 2 punten en de nummer 1 1 punt.
De 2 populairste verhalen winnen de boeken.
Deelnemers mogen uiteraard niet op zichzelf stemmen.
De inzendingen:quote:
Van drie tot nu
Ik. Maan. Roos. Vis. Het waren de eerste vier woorden die ik leerde lezen en schrijven. Op dat moment waren ze de belangrijkste in mijn leven. Het alfabet groeide jarenlang uit tot de voltallige zesentwintig letters en daarmee kwamen ook andere woorden. Wat begon met ik, maan, roos en vis werd:
Jij. Lichaam. Bloot. Vlees.
quote:
Groeicurve
Mijn oma op de rand van mijn bed, voorlezend uit Pinkeltje. Dat was het begin. Naarmate mijn jaren vorderden, namen meerdere personages mij bij de hand om mij rond te leiden in hun wereld. Maar daar hield het niet op. Nieuwe personages groeiden op in nieuwe werelden. En ik groeide mee. Van toeschouwer naar schepper.
quote:
Opvoeden
het is tegenwoordig niets meer
dan het uitzitten van
de lange dagen op je werk
zodat je later kan zeggen
mijn kind is zo goed opgegroeid
terwijl opgroeien niet meer is
als het racen naar de crèche
Terwijl de uren verstrijken
Op een door ons verzonnen klok
Schrijf je de opvoeding weg
In je “bedrijfmails
quote:
Verlangens
Met z’n tweeën zaten we in een luie stoel. Op het veldje hingen wat jongens rond. Ze onthulden elkaars ambitieuze plannen. Chagrijnig stond ik op en liep naar het raam. “Die verdomde jeugd toch altijd met hun lawaai”, zei ik. Met een betreurd gezicht plofte ik weer neer en dacht: waren wij nog maar titaantjes.
”